Gå til innhold

Rammemadrass kontra kontinental


2shy

Anbefalte innlegg

Overmadrass er et must, gir ekstra støtte samtidig som det er mer hygienisk siden trekket kan vaskes på 60 grader. Jeg skal sjekke ut Hjelmås i kombinasjon med Torød overmadrass. Har målt opp soverommet og innser at jeg ikke har særlig plass, 150 seng blir faktisk nesten å pushe grenser. Innerst inne håper jeg at jeg at denne IKEA madrassen kan gi meg en halleluja-opplevelse, dæven det hadde vært penger spart.

Problemet er at IKEA ikke gir hallelujafølelsen. Har testet og kommet til "Hmmm, slett ikke verst", men halleluja uteblir. Har nemlig tenkt i de samme baner. Jeg tror jeg kom ganske godt overens med den myke varianten av "Salhus" med "Tafjord" som overmadrass, men halleluja ble det ikke.

Når det er sagt, så er faktisk IKEA sine madrasser kåret til "best i test". (Og der ser jeg argumentet for å bytte min Tempur...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er at IKEA ikke gir hallelujafølelsen. Har testet og kommet til "Hmmm, slett ikke verst", men halleluja uteblir. Har nemlig tenkt i de samme baner. Jeg tror jeg kom ganske godt overens med den myke varianten av "Salhus" med "Tafjord" som overmadrass, men halleluja ble det ikke.

Når det er sagt, så er faktisk IKEA sine madrasser kåret til "best i test". (Og der ser jeg argumentet for å bytte min Tempur...)

Enig. Jeg har heller ikke funne en IKEA madrass som har gitt meg Halleluja-følelse, og jeg trenger litt halleluja for å sove godt. Jeg er enig med testen at man ikke må betale dyrt for å ligge godt. Ei venninne har en billigmadrass med pocketfjærer til tusenlappen med en tynn overmadrass over, og det er noe av det bedre jeg har ligget i. Samme typen finnes i rammemadrass i 120, den er faktisk veldig god. Men kan selvsagt ikke måle seg med en Ambassadør. Spørsmålet er om jeg trenger det Ambassadør kan tilby.

Jeg skal gi ikea en sjans til (den nye Torød overmadrassen er helt fantastisk). Akkurat nå er jeg så lei av sengeprøving og blir så kvalm av hva det potensiellt vil koste meg, at jeg er veldig klar for å kjøpe en billig-seng. Pocket-rammen på 120 fra skeidar er helt fantastisk å ligge på, ble veldig overrasket. Men hvor lenge den vil holde seg fantastisk er jo en annen ting.

Cata, har du prøvd Supreme? Den slår Ambassadøren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at IKEA ikke gir hallelujafølelsen. Har testet og kommet til "Hmmm, slett ikke verst", men halleluja uteblir. Har nemlig tenkt i de samme baner. Jeg tror jeg kom ganske godt overens med den myke varianten av "Salhus" med "Tafjord" som overmadrass, men halleluja ble det ikke.

Når det er sagt, så er faktisk IKEA sine madrasser kåret til "best i test". (Og der ser jeg argumentet for å bytte min Tempur...)

Enig. Jeg har heller ikke funne en IKEA madrass som har gitt meg Halleluja-følelse, og jeg trenger litt halleluja for å sove godt. Jeg er enig med testen at man ikke må betale dyrt for å ligge godt. Ei venninne har en billigmadrass med pocketfjærer til tusenlappen med en tynn overmadrass over, og det er noe av det bedre jeg har ligget i. Samme typen finnes i rammemadrass i 120, den er faktisk veldig god. Men kan selvsagt ikke måle seg med en Ambassadør. Spørsmålet er om jeg trenger det Ambassadør kan tilby.

Jeg skal gi ikea en sjans til (den nye Torød overmadrassen er helt fantastisk). Akkurat nå er jeg så lei av sengeprøving og blir så kvalm av hva det potensiellt vil koste meg, at jeg er veldig klar for å kjøpe en billig-seng. Pocket-rammen på 120 fra skeidar er helt fantastisk å ligge på, ble veldig overrasket. Men hvor lenge den vil holde seg fantastisk er jo en annen ting.

Cata, har du prøvd Supreme? Den slår Ambassadøren!

Ja, nei, halleluja i det du legger deg i den er vel heller en sjelden opplevelse. Men om du får enn bare biiiiiittelittegrann, ja, da kan du alltids prøve den i 90 dager, og heller levere den tilbake om den ikke lever opp til forventningene!

Forøvrig: sover i en 120-rammemadrass fra ikea nå, den er så kjip at jeg gråter litt innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata, har du prøvd Supreme? Den slår Ambassadøren!

Jeg tør ikke - tenk om jeg faller pladask for den???? :grine:

Litt mer seriøst, jeg har prøvd litt, men den er høyere enn Ambassadøren så jeg ser for meg praktiske implikasjoner med det pokkers skråtaket mitt. Kjipt med 10 cm takhøyde over madrassen aller innerst liksom...

Så jeg bruker det som antiargument.

Tror forresten kanskje jeg har fått leid meg en mann i dag. Til hjelp med å frakte gammelsenga på fyllinga, altså.

Føler på en måte at det nærmer seg handel her.

2shy, du har virkelig fått meg ut på galeien her.... :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å holde meg unna denne tråden og lukker øynene når jeg passerer Bohus på vei hjem fra jobb. Tør ikke prøveligge for jeg MÅ vente med å handle. Planlegging er derimot lov, så soverommet skal males, de gamle lingardinene fra stuen får nytt liv og naturfaget seng og hodegavl. *sukk* Da kan jeg etterhvert sove godt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på en ny runde, og nå er jeg bare mer forvirret. IKEA-madrass blir det ikke, det er helt klart. Jeg har vært gjennom hele sortimentet og ligger bare ikke særlig godt på noen av madrassene. Enten for mykt,eller for fast, eller for lite støtte. Den 120 pocket-rammemadrassen på Skeidar syns jeg fortsatt er veldig veldig god, nå er det nesten så jeg bare kjøper den, så kan jeg leve godt på de 17 000 jeg får til overs :ler:

Prøvde Opal igjen, og jeg syns det er en bedre seng enn Ambassadør. Den virker fastere, og jeg ligger faktisk bedre i den. De har tilbud på den, så den ligger til samme pris som Ambassadøren. 19 999 for

150 x 200, da er den satt ned fra ca 27 000. I tillegg har den mye finere trekk (syns jeg). Synd Skeidar suger på service.

Dro tilbake til Bohus og prøvde Ambassadøren, og jeg selv den fastere delen syns jeg føles for myk. Rammemadrassen derimot, er helt perfekt, så hvis jeg skal kjøpe Ambassadør så tror jeg faktisk det måtte bli rammemadrass istedet for kontinental.

Testet Diplomat med softline II overmadrassen istedet for softline I som følger med (softline II følger med Ambassadør), og DET ble noe helt annet! Akkurat nå tror jeg den vinner, den lille ekstra cm på den andre overmadrassen tok Diplomat til helt nye høyder. Det blir et prishopp på ca 2000 kr ekstra, men jeg kan bruke kvinnelist og få den innbakt i den eksisterende prisen :lur:

Ikke visste jeg at det skulle være så slitsomt å kjøpe seng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke visste jeg at det skulle være så slitsomt å kjøpe seng...

Jammen du kan hvile ut etterpå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen du kan hvile ut etterpå :fnise:

Haha, ja du har helt rett! Jeg er overrasket over den store forskjellen overmadrassen gjorde, så jeg kan komme ganske billig og bra ut av det hvis jeg f.eks velger en Nova Pocket rammemadrass x 2, og oppgraderer overmadrass. Det ville blitt ca 13 000 komplett hos Skeidar. Og det er jo ikke så halvgæærnt!

Jeg kan kjøpe en ganske deilig sofa for de tusenlappene som blir til overs :fnise:

Men jeg er jo frøken vinglevangle, så hvem vet hva jeg ender opp med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*venter i spenning her*

Måå bare høre slutten på denne storyen

Jeg også - spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jensen Diplomat er på ekstratilbud på akkurat denne butikken pga jubileum, så hvis jeg oppgraderer fra softline I til softline II overmadrass (som virkelig utgjør en stor forskjell!), så kommer 150 kontinental på ca 14 500 kr. I tillegg liker jeg stoffet og fargene på diplomat langt bedre enn Ambassadøren.

Jeg fikk også vite at Jensen har 90 dagers bytterett på fastheten i hovedmadrassen hvis madrassen skulle føles for myk eller fast. jeg tror jeg har bestemt meg. Jeg må ihvertfall ha bestemt meg til i morgen, for da skal den kjøpes!

Fortsatt best service på Bohus!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken brettet opp ermet (og armene) og fikk ned prisen ytterlige på Ambassadør.

DET BLE DERFOR EN AMBASSADØR! :hjerte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble to tempurputer til prisen av èn også. Jeg føler meg som kongen på haugen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, muligens får jeg løst problemet med hodegavl til min (fremtidige) Ambassadør. Se bare her. Masse hodegavler i høyde under 90 cm som kan passe under mitt skråtak, og så lenge det bare er en gavl så må de da kunne sende til Norge. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åå, så bra! Klart de sender til Norge, selg svenskene skjønner at det går! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er svenskene gode handelsmenn som ser at her sitter det en potensiell kunde (håper jeg). Har nå fått engasjert "kastegammelsengmann" så nå er det bare løp og kjøp - hvis de får somlet seg til å ha et kampanjetilbud igjen ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbudet gjelder fortsatt! Også må du huske at det tar ca 3 uker å få senga levert, så du har god tid til å kvitte deg med den gamle senga :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...