Gå til innhold

Daten min dobbeltdater..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Traff en utrolig flott fyr på Møteplassen før jul. Chattet litt, la hverandre til på Facebook. Sendte sms og hadde kjempefin kontakt fram til vi møttes i januar. Var litt avstand så besøkte han en helg, der vi hadde det kjempefint fra vi møttes til jeg dro. Vi har holdt kontakt flere ganger daglig, der interessen har virket gjensidig fra begge sider. Søte meldinger og lange telefonsamtaler så og si daglig. Jeg var på tur å slette profilen min på Møteplassen da jeg fikk kontakt med han, det ble gjort like etter. Han har nylig sagt at han også har lagt ned hans profil, men at han fortsatt må betale VIP ut bindingstiden. Vi har snakket om at vi er enige om å stoppe opp datingen med andre for at vi skulle bli bedre kjent og jeg forsto at det var viktig for han.

Han har nå hatt dager der han er litt travel på grunn av ting på jobb, jeg er en skadeskutt fugl når det kommer til menn, og skeptisk som jeg er ordnet jeg en anonym profil på Møteplassen bare for kun å sjekke han der.

Var inne på profilen hans, og i går lå det en melding i min innboks fra han.

Vel, jeg lot som jeg var ei dame fra hans nærområde, og etter 5-6 meldinger har vi en date som da skal foregå i morgen. Han spurte etter bilde, og jeg skreiv at jeg måtte oppleves. Han sa også at han ikke hadde truffet noen derfra før, og at dette kunne bli spennende...

Tingen er at vi har spleiset på en ganske dyr flybillett og skal tilbringe tid sammen fra fredag til mandag.... Så nå sitter jeg og vet ikke hva jeg skal gjøre Jeg blir så ufattelig lei og sliten av mennesker som ikke er ærlige.

Han kommer til å sitte der i morgen uten at noen date dukker opp. Noe som er til pass for han.

Samtidig kan jeg ikke si at det var meg som laget en falsk profil og at han er busted.

Jeg har ingen unnskyldning for å ikke møte han til helgen. Begge har planlagt dette godt og gjort tilpasninger i forhold til at begge har barn, jobb osv.

Finnes det noen som kan gi meg et råd?

Sukk - så lei jeg er av skuffelser..

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Bolsjevidkun
Skrevet

Syns dobbelt-dating er helt ok frem til ting blir mer seriøst (men da er det jo strengt tatt ikke "dating" lengre). Han burde allikevel ha vært ærlig. Høres ikke ut som noen å satse på. Det gjelder vel strengt tatt deg også, ettersom du både snoker og har opprettet ny profil på Møteplassen.

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde dumpet han.

Anonym poster: e639fc35e36dbf27ecae1b984e60be79

• Liker 15
Skrevet

Oj. Jeg har altså ikke på noen måte logget meg inn og snoket på profilen hans.

Jeg har logget meg på MIN egen anonyme profil, og besøkt siden hans.

Til info.

Men ja, det er heller ikke ærlig av meg å opprette kontakt med han og å avtale en falsk date.

Er bare så innmari skeptisk av meg, har enda til gode å treffe noen jeg virkelig liker, som holder seg til en i gangen...

• Liker 2
Skrevet

men hva er det du vil ha råd om?

Anonym poster: 843d2c40fbcb5a622da4106f96641c56

• Liker 1
Skrevet

Vel, jeg har en avtale med han fredag som jeg vurderer om jeg skal bryte eller ikke.

Vi er nok i en fase der usikkerhet uansett råder, bare knapt 2 måneder siden vi møttes.

Det er, i mitt hode, feil å avtale en date dagen før en 4 dagers-"date".

Samtidig så kan jeg forstå at han helst vil treffe noen som bor nærmere og i hans verden er penere og mer slik han vil, ettersom jeg tydeligvis ikke er det han vil ha.

Jeg trenger råd: Skal jeg finne på en unnskyldning til å ikke holde avtalen vår? Skal jeg fortelle han at jeg veit at han dobbelt-dater? Skal jeg rett og slett late som ingenting og satse på at han blir mer seriøs etter hvert?

Gjest Bolsjevidkun
Skrevet (endret)

Oj. Jeg har altså ikke på noen måte logget meg inn og snoket på profilen hans.

Jeg har logget meg på MIN egen anonyme profil, og besøkt siden hans.

Til info.

Men ja, det er heller ikke ærlig av meg å opprette kontakt med han og å avtale en falsk date.

Er bare så innmari skeptisk av meg, har enda til gode å treffe noen jeg virkelig liker, som holder seg til en i gangen...

Godt du ser det selv, ihvertfall. Men hvorfor så opptatt av at en skal holde seg til en av gangen når en uansett ikke kjenner hverandre så godt enda? Jeg tenker det er naturlig at en shopper litt rundt i begynnelsen og ikke begrenser seg til bare en person. Så velger en heller ut den beste matchen etter hvert. Er jo dumt å henge seg så mye opp i en person bare fordi en har avtalt å møtes, og så kanskje ekskludere noen en passer bedre sammen med.

De gangene jeg holdt på med nett-dating snakka jeg ihvertfall med flere på en gang. Traff et par av dem også, men gjorde det alltid klart at vi møttes kun som venner, dette for å slippe denne dateregel-problematikken. Syns uansett hele greia med nettdating blei litt for kleint. Uansett hvor mye begge poengterer at det ikke er noe mer enn bare å treffes, føltes det uansett som at det var en underliggende forventning om at "kanskje...". Dessuten blei jeg snøblind av alle bildene og profilene.

Nå sverger jeg heller til å treffe folk tilfeldig i det virkelige livet. Da er det så mye mer som bare kan forbli usagt, intensjonene er ikke så klare og det hele blir mindre kleint. Den andre personen trenger ikke vite at en er på utkikk en gang. Det som dog er negativt med den strategien er at det går mye lengre tid mellom hver gang en treffer noen som kanskje kan være litt interessante. Men samtidig var det jo stort sett bare sånne "soltrall"-, "gladjente"- og "smileguri"-damer som "trener 9 dager i uka" og bare har oppbyggelige interesser på disse online date-sidene også, så en er vel like langt uansett. Har fortsatt til gode å se en dame skrive i profilen sin at hun liker å røyke rev, klø seg i rævva og spille World of Warcraft, og det var liksom det som var litt av poenget med å forsøke nettdating. Men folk er desverre for opptatt av å selge seg selv i profilene, så det er ikke så mye å hente. Kan hende det er noen chille damer der, men det kommer ihvertfall ikke frem i profiltekstene som jeg har sett.

Endret av Bolsjevidkun
  • Liker 4
Skrevet

Godt du ser det selv, ihvertfall. Men hvorfor så opptatt av at en skal holde seg til en av gangen når en uansett ikke kjenner hverandre så godt enda? Jeg tenker det er naturlig at en shopper litt rundt i begynnelsen og ikke begrenser seg til bare en person. Så velger en heller ut den beste matchen etter hvert. Er jo dumt å henge seg så mye opp i en person bare fordi en har avtalt å møtes, og så kanskje ekskludere noen en passer bedre sammen med.

De gangene jeg holdt på med nett-dating snakka jeg ihvertfall med flere på en gang. Traff et par av dem også, men gjorde det alltid klart at vi møttes kun som venner, dette for å slippe denne dateregel-problematikken. Syns uansett hele greia med nettdating blei litt for kleint. Uansett hvor mye begge poengterer at det ikke er noe mer enn bare å treffes, føltes det uansett som at det var en underliggende forventning om at "kanskje...". Dessuten blei jeg snøblind av alle bildene og profilene.

Nå sverger jeg heller til å treffe folk tilfeldig i det virkelige livet. Da er det så mye mer som bare kan forbli usagt, intensjonene er ikke så klare og det hele blir mindre kleint. Den andre personen trenger ikke vite at en er på utkikk en gang.

Jeg liker heller ikke nett-dating, og etter et par måneder der la jeg ned profilen min. Jeg møtte 3 menn før jeg møtte han her. De tre var kun kafè korte møter som ikke ga noe mersmak og endte der. Derfor har jeg i grunn ikke så mye erfaring når det kommer til noe man liker bedre, slik som nå.

Det var han som lurte på om jeg var en som fortsatte å lete etter "noen bedre" eller om jeg tok meg tid til å stoppe opp. Jeg sa da at jeg måtte stoppe opp for ikke å miste fokus, blir fryktelig ukonsentrert om jeg skulle ha datet flere, men det ligger kanskje ikke i min natur. Mulig han bare jattet med da, men han sa at han var ute etter noe seriøst og at det da var naturlig å ta det med ro nå når han hadde truffet meg. Samtidig som han sender meg meldinger med hjerter og savn og hvor mye han gleder seg til vi sees, så avtaler han en date med "ei annen"...

Det er i høy grad mulig at jeg overdramatiserer dette. Som nevnt, jeg er også inne på å bare la det være, møte han som avtalt og dersom det fortsatt føles bra mellom oss, håpe på at han på et tidspunkt blir seriøs.

Men skal jeg orke å bruke tid, penger og energi på han?

Holder meg våken dette...

• Liker 1
Gjest Bolsjevidkun
Skrevet

Jeg liker heller ikke nett-dating, og etter et par måneder der la jeg ned profilen min. Jeg møtte 3 menn før jeg møtte han her. De tre var kun kafè korte møter som ikke ga noe mersmak og endte der. Derfor har jeg i grunn ikke så mye erfaring når det kommer til noe man liker bedre, slik som nå.

Det var han som lurte på om jeg var en som fortsatte å lete etter "noen bedre" eller om jeg tok meg tid til å stoppe opp. Jeg sa da at jeg måtte stoppe opp for ikke å miste fokus, blir fryktelig ukonsentrert om jeg skulle ha datet flere, men det ligger kanskje ikke i min natur. Mulig han bare jattet med da, men han sa at han var ute etter noe seriøst og at det da var naturlig å ta det med ro nå når han hadde truffet meg. Samtidig som han sender meg meldinger med hjerter og savn og hvor mye han gleder seg til vi sees, så avtaler han en date med "ei annen"...

Det er i høy grad mulig at jeg overdramatiserer dette. Som nevnt, jeg er også inne på å bare la det være, møte han som avtalt og dersom det fortsatt føles bra mellom oss, håpe på at han på et tidspunkt blir seriøs.

Men skal jeg orke å bruke tid, penger og energi på han?

Holder meg våken dette...

Nettdating er nok ikke for folk som overtenker ting, inkl. meg selv.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville dratt opp til den helgen dere har planlagt. Han er sikkert interessert i dag og liker deg godt, men synes at det er masete med et avstandsforhoold. Så når det kom en dame fra hjemstedet, virket det bare for fristende å møte henne for å se om det var noe der eller ikke. De fleste vil jo gjerne ha kjærligheten i nærheten, ikke langt unna.

Dra opp i fire dager, og prøv å ta en samtale rundt hvrdan dere ville løst flytte-problematikken hvis det hadde blitt dere. Gjør det uformelt på en pillow talk, ikke som en seriøs samtale. Men det kan jo hende at det rett og slett ikke lar seg løse å bo sammen (flytte på barn, jobb etc).

Anonym poster: ba578fbf51e9b3c2f987799343470dd6

• Liker 3
Gjest Tidssone
Skrevet

Hahaha. Nei. Jeg hadde selvsag neverever brukt helgen min på en som fortsatt er på jakt etter en dame som er bedre enn meg.

• Liker 8
Skrevet

Jeg syns det var bra at du snoket, for du hadde jo visse grunner. Jeg ville bare dumpet fyren og heller funnet meg en som er bedre og en man kan stole på. Finn deg heller en som er deg verdig;) Du vil vel ikke gjort noe slikt selv, så hvorfor skal du finne deg i å være sammen med en som er en dobbeldater. Behold stoltheten din og dump taperen:)

Mange andre menn der ut:)

Anonym poster: 695bcc749f43e8ce654e26b1f6e79349

• Liker 2
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Traff en utrolig flott fyr på Møteplassen før jul. Chattet litt, la hverandre til på Facebook. Sendte sms og hadde kjempefin kontakt fram til vi møttes i januar. Var litt avstand så besøkte han en helg, der vi hadde det kjempefint fra vi møttes til jeg dro. Vi har holdt kontakt flere ganger daglig, der interessen har virket gjensidig fra begge sider. Søte meldinger og lange telefonsamtaler så og si daglig. Jeg var på tur å slette profilen min på Møteplassen da jeg fikk kontakt med han, det ble gjort like etter. Han har nylig sagt at han også har lagt ned hans profil, men at han fortsatt må betale VIP ut bindingstiden. Vi har snakket om at vi er enige om å stoppe opp datingen med andre for at vi skulle bli bedre kjent og jeg forsto at det var viktig for han.

Han har nå hatt dager der han er litt travel på grunn av ting på jobb, jeg er en skadeskutt fugl når det kommer til menn, og skeptisk som jeg er ordnet jeg en anonym profil på Møteplassen bare for kun å sjekke han der.

Vel, jeg lot som jeg var ei dame fra hans nærområde, og etter 5-6 meldinger har vi en date som da skal foregå i morgen. Han spurte etter bilde, og jeg skreiv at jeg måtte oppleves. Han sa også at han ikke hadde truffet noen derfra før, og at dette kunne bli spennende...

Tingen er at vi har spleiset på en ganske dyr flybillett og skal tilbringe tid sammen fra fredag til mandag.... Så nå sitter jeg og vet ikke hva jeg skal gjøre Jeg blir så ufattelig lei og sliten av mennesker som ikke er ærlige.

Han kommer til å sitte der i morgen uten at noen date dukker opp. Noe som er til pass for han.

Samtidig kan jeg ikke si at det var meg som laget en falsk profil og at han er busted.

Jeg har ingen unnskyldning for å ikke møte han til helgen. Begge har planlagt dette godt og gjort tilpasninger i forhold til at begge har barn, jobb osv.

Finnes det noen som kan gi meg et råd?

Sukk - så lei jeg er av skuffelser..

Vi er alle forskjellige, noen synes dobbeldating er ok, andre ikke. Men, det er ikke ok å date noen andre når man har blitt enige om å ikke gjøre dette Så jeg ville ikke brukt en hel helg med en fyr som tydeligvis fortsatt er på utkikk.

Hvorfor satse på noen som allerede helt i starten lyver? Han sier det er viktig for han at de ikke møter noen andre, så går han hen og gjør akkiurat dette? Nei, jeg ville avlyst helgen.

• Liker 7
Gjest annemor30
Skrevet

Jeg ville dukket opp på daten som "den nye daten" og lurt på hva i helsiket han driver med og om vi ikke hadde en avtale om å ikke date andre. Turen deres ville jeg dratt på alene eller tatt med ei venninne:-) Problem gubbe vekk;)

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar.

Jeg har ikke muligheten til å dukke opp i dag på den andre daten.

Det er 40 minutter med fly mellom oss.

Jeg er flyttbar, og det er han også, det var noe av det første vi snakket om.

Men slikt tar jo tid, han kan jo ikke akkurat forvente at jeg flytter før vi har kjent hverandre en stund.

Jeg har ikke bestemt meg, men tror jeg kommer til å holde avtalen i helga. Jeg er ikke useriøs og vil overhodet ikke la han få det inntrykket. I såfall kommer jeg til å utnytte helga med SPA som avtalt, og når helga er over kan jeg jo bare si hasta la vista.

Jeg skal ringe han 5 minutter etter den avtalte daten han har i dag.

Da sitter han nok å venter, eller er sur fordi hun ikke dukket opp...

Skal fortelle han hvor mye jeg savner han, gleder meg til helga og bare måtte ringe for å høre stemmen hans, hadde jeg vært han ville jeg følt meg som en drittsekk der og da...

Føler meg slem...

• Liker 5
Gjest Svampebob1
Skrevet

Det høres ut som at du har gjort et godt forarbeid her med å sjekke om han er ærlig mot deg.. Bare synd du oppdaget dette etter dere spleiset på flybilletten. Har du reise-/avbestillingsforsikring?

Vil nå påstå at dette er ganske dårlige tegn så tidlig i datingfasen.

Hadde det vært meg, så hadde jeg nok konfrontert en person som gjorde noe slikt mot meg.

• Liker 5
Skrevet

I forhold til dobbeldating osv. Syns dere det er greit spørre om personen dater andre etter man har truffet hverandre noen ganger med overnatting osv?

Anonym poster: 0a28a4ce1c3606531cd723f06011e45f

Skrevet

Jeg synes i utgangspunktet ikke det er feil å date andre etter å ha møtt noen én (eller noen veldig få) ganger. Men dersom en har snakket om det og er enige om å ikke treffe andre, er det uærlig å likevel gjøre det!

Anonym poster: 47c5eb763ba3c3df82a7dcd57922a45f

• Liker 1
Skrevet

Hadde lata som alt var ok og at jeg var på vei. Når han står og venter på flyplassen skjønner han etterhvert at jeg ikke kommer... Og da kan du jo sende en sms og forklare.

Sorry men denne mannen blir det bare trøbbel med, du kan ikke stole på han nå eller senere.

Vær tålmodig så finner du en fin og ærlig mann i ditt nærmiljø!

Anonym poster: 2c874b987197788eb5fae8ca5ad50eda

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...