Gå til innhold

Mini-boks <3


boks

Anbefalte innlegg

Veeeeet. Og når det egentlig er tid til det er man så toast i både hodet og kroppen at det eneste hjernen klarer å innstille seg på er sofakrasj. Meeeen, er så drittlei av å føle meg udigg såee; do it! :fnise:

Enig i all of the above! Prøver iherdig å fikse samme problem sjøl, håper å se resultater snart. Eller, resultater nok til å få motivasjon til å fortsette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror den rekkefølgen blir korrekt, vinkveld etterfulgt av trening blir neppe like bra :ler:

Kunne nok vært et underholdene syn for de rundt oss bare :fnise:

--------

Helg igjen gitt. Pauseknapp burde være obligatorisk ekstrautstyr når man får barn :bond:

Har de 2 siste ukene hatt de mest magiske øyeblikkene med snupp.

Det enet var i forrige uke når hun NEKTET å sove og et stk superfrustrert mamma løftet henne opp av sengen, la henne i armene og vugget mens jeg nusset henne på pannen. Ungen sovna :rodmer::hakeslepp:

Øyeblikk 2 skjedde for bare et par timer siden; snupp kravlet seg opp i sofaen og opp i fanget, jeg la henne i armene mens jeg kilte henne på den ene benet. i FEM min lå hun sånn og sovnet nesten. Djiiiiis, KOOOOS. Mer kosebaby, jatakk :hjerte:

Hun haaaaater jo egentlig å kose, eller; all aktivitet som innebærer at hun 1) ikke får viljen sin, 2) vi sitter /står stille 3) involverer kosing. Så mæææææn mor koser seg med disse to suuuupre øyeblikkene.

Også er hun så vannvittig morsom den ungen. Hun finner på så utrolig mye rart og er så fiiiin og god :rolleyes:

Ser ut til at vi kaaaanskje skal ha henne på overnatting hos mamma og stefar i helgen. Grugleder meg. Vet hun kommer til å kose seg for hun forguder de virkelig. Også blir det kos å ha litt oooordentlig kjærestetid. Men, åh. Lille babyen miiiiin :lillesky:

Der tror jeg hun våknet fra hvilen sin. Litt vel tidlig, men meeen :)

Ønsker alle som titter innom en fiiiin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh så kos å lese :)

Mini her er av samme kaliber, det skal ikke koses ;) Så noen ganger savner jeg å få babykos jeg og!

Her har mini begynt å ta seg en kjempehvil på formiddagen. Hadde nok foretrukket at hun sov lenger om morgenen, men hvis det er det hun trenger så skal hun få sove ut :)

Når våkner jenta di om morgenen?

Og når tar hun første høneblund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kos når de finner ut at kos er litt digg allikevel :rodmer:

Anbefaler absolutt å forsøke dere på litt besteforeldreovernatting, altså. Selv om i hvert fall jeg ble sittende og tvinne tommeltotter i starten. "Jaha. Hva nå?" :ler:
Men det er gull verdt med litt kjærestetid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også dritlei av å føle meg udigg så I feel you sister!

Har begynt litt sånn halvveis med Grete Roede, altså det vil si jeg bruker matkalkulatoren for å regne ut hva jeg spiser i løpet av en dag. Alltid greit å få litt oversikt over kaloriinntaket, for som hun sier (om hun lever enda?) at det er 20 % trening, 80 % mat som gjør utslaget.

Mine små uskyldige skjeer med creme fraiche på en crispy chicken-wrap utgjorde 260 kcal! :sjokkert:

Holy moses!

Men når det er sagt så synes jeg vekten er den samme om jeg forsøker å spise sunt og når jeg propper i meg en bolle eller to. Og DET føles litt urettferdig. Særlig med tanke på at jeg i vinter - hvor jeg var ganske slapp med kostholdet og så på film hele dagen veide pretty much det samme som nå hvor jeg løper etter mini og bærer den tunge klumpen av en babykropp + har unngått godteri/snacks på hverdager. Det har gitt veldig lite uttelling. Med denne matkalkulatoren så blir man et par hakk mer skjerpet, så sånn sett er det greit. Men fy så sulten jeg har vært de siste dagene. Tydelig at denne kroppen er vant til mer mat :fnise:

Når jeg bikket 500 kcal før klokken var 11:00 innså jeg at 5:2-dietten aldri hadde funket på meg.

Og jeg synes faktisk det er litt skummelt å kombinere småbarnsliv med dietter. Jeg er ikke verdens hyggeligste når jeg er sulten, så stakkars barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! :hjertesmil: Mini ligger nå maks 2 sek ved siden av oss, og et halvt sek i armene våre :( Har dere lav sofa eller er jenta di lang? Mini er alt for lav til å kunne krabbe opp i vår sofa, men sofaen er nok litt høy :)

Tja hvorfor ikke litt kjærestetid? ;)

God helg! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stas med kosebaby! :rodmer:

Det høres så fint ut at barna er hos besteforeldrene for overnatting, men klarer ikke helt å gjennomføre selv. Hadde vi fått barnepass for ei natt hadde jeg nok gått i koma i det jeg hadde fått beskjed om at ungen var sovna og hadde det greit, so much for kjærestetid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så kos å lese

Mini her er av samme kaliber, det skal ikke koses

Så noen ganger savner jeg å få babykos jeg og!

Her har mini begynt å ta seg en kjempehvil på formiddagen. Hadde nok foretrukket at hun sov lenger om morgenen, men hvis det er det hun trenger så skal hun få sove ut

Når våkner jenta di om morgenen?

Og når tar hun første høneblund?

Rart noen skal bli sånn at kos bare er totalt uaktuelt, mens andre babyer er skikkelig kosetroll. :) Her har det aldri vært kosing egentlig, skikkelig merkelig. Men men. Nyyyyter de gangene det faktisk skjer. :hjerte:

Her er vi nede i 1 hvil hver dag (mer eller mindre hvertfall, skjer jo at hun av og til avviker). Hun våkner mellom 05 og 07. Denne uken har hun våknet 0630/07 hver dag, skikkelig deilig. Så hvilen hennes har vært fra 1030/11-1230/1330 nå. Har vel vært en gang denne uken at hun hadde to hviler som totalt endte på litt over 3 timer til sammen og en dag der hun bare sov en drøy time.

Det er så kos når de finner ut at kos er litt digg allikevel

Anbefaler absolutt å forsøke dere på litt besteforeldreovernatting, altså. Selv om i hvert fall jeg ble sittende og tvinne tommeltotter i starten. "Jaha. Hva nå?"

Men det er gull verdt med litt kjærestetid!

Jaaa, magisk :hjerte:

Ble ikke overnatting denne helgen allikevel da foreldrene mine hadde glemt at de har grillfest i borettsslaget der de bor denne helgen. Men mamma tar henne noen timer etter hvilen hennes nå så mannen og jeg får litt alenetid også skal jeg på jentekveld i kveld. Gleeeeeedes :danse:

Ser for meg at man blir litt sånn "Meeeh, hva nåååå" ja :fnise:

Jeg er også dritlei av å føle meg udigg så I feel you sister!

Har begynt litt sånn halvveis med Grete Roede, altså det vil si jeg bruker matkalkulatoren for å regne ut hva jeg spiser i løpet av en dag. Alltid greit å få litt oversikt over kaloriinntaket, for som hun sier (om hun lever enda?) at det er 20 % trening, 80 % mat som gjør utslaget.

Mine små uskyldige skjeer med creme fraiche på en crispy chicken-wrap utgjorde 260 kcal!

Holy moses!

Men når det er sagt så synes jeg vekten er den samme om jeg forsøker å spise sunt og når jeg propper i meg en bolle eller to. Og DET føles litt urettferdig. Særlig med tanke på at jeg i vinter - hvor jeg var ganske slapp med kostholdet og så på film hele dagen veide pretty much det samme som nå hvor jeg løper etter mini og bærer den tunge klumpen av en babykropp + har unngått godteri/snacks på hverdager. Det har gitt veldig lite uttelling. Med denne matkalkulatoren så blir man et par hakk mer skjerpet, så sånn sett er det greit. Men fy så sulten jeg har vært de siste dagene. Tydelig at denne kroppen er vant til mer mat

Når jeg bikket 500 kcal før klokken var 11:00 innså jeg at 5:2-dietten aldri hadde funket på meg.

Og jeg synes faktisk det er litt skummelt å kombinere småbarnsliv med dietter. Jeg er ikke verdens hyggeligste når jeg er sulten, så stakkars barn!

Vi får motivere hverandre :tommel:

Uff ja. Man får seg noen vekkere på kcal når man bruker sånne oversikter altså.

EEEENIG: det eeeeer så urettferdig at fornuft og aktivitet ikke vises noe mer enn usunn mat ass. :klo:

Neei, det var ikke noe digg på mandag for å si det mildt. Ingen solstråle selv når jeg er sulten. Mannen bare ler av hvor sinnsykt dårlig jeg fungerer uten mat :engel:

Så koselig!

Mini ligger nå maks 2 sek ved siden av oss, og et halvt sek i armene våre

Har dere lav sofa eller er jenta di lang? Mini er alt for lav til å kunne krabbe opp i vår sofa, men sofaen er nok litt høy

Tja hvorfor ikke litt kjærestetid?

God helg!

Her har det aldri vært snakk om å ligge stille, og hveeeeeertfall ikke kose :P

Hun er både lang og sofaen er lav :)

God helg til dere og :nigo:

Så stas med kosebaby!

Det høres så fint ut at barna er hos besteforeldrene for overnatting, men klarer ikke helt å gjennomføre selv. Hadde vi fått barnepass for ei natt hadde jeg nok gått i koma i det jeg hadde fått beskjed om at ungen var sovna og hadde det greit, so much for kjærestetid

Jaaaa, fantastisk :hjerte:

Haha, skjønner hva du mener. Ikke lett dette med barnepass. Men vi har godt av det alle tre så like greit å hoppe i det hvis man har mulighet. Nå ble det jo ikke noe overnatting i helgen da, men mamma tar henne noen timer så fint det og :)

Åh, så koselig med sånne små øyeblikk

Og kos dere med kjærestetid, blir sikkert deilig å få litt tid bare dere

Jaa, magi på høyt nivå :hjerte: Takk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ut som noen skikkelig fine kose-stunder, ja :hjerte: Plutt er heller ikke så veldig glad i kos, eller, jeg tror han egentlig liker det, men han har jo aldri tid til det :ler: Vi tar han alltid inn i senga til oss før vi står opp om morgenen, og når det er tid for å stå opp sier han nesten alltid "nei, ikke stå opp, kose!" Men han skal jo ikke kose, han ligger rolig ved siden av meg i kanskje to sekunder, så er det opp og base i senga igjen!

Hørtes hyggelig ut med både litt kjærestetid og jentekveld på lørdag også, håper du koste deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som noen skikkelig fine kose-stunder, ja :hjerte: Plutt er heller ikke så veldig glad i kos, eller, jeg tror han egentlig liker det, men han har jo aldri tid til det :ler: Vi tar han alltid inn i senga til oss før vi står opp om morgenen, og når det er tid for å stå opp sier han nesten alltid "nei, ikke stå opp, kose!" Men han skal jo ikke kose, han ligger rolig ved siden av meg i kanskje to sekunder, så er det opp og base i senga igjen!

Hørtes hyggelig ut med både litt kjærestetid og jentekveld på lørdag også, håper du koste deg :klem:

Veldig kos med sånne små øyeblikk. I dag spurte jeg om mamma kunne få en nuss, og da lente hun seg frem og nussa meg :hjerte:

Også la hun seg helt inntil meg på brystet en gang i dag og, selv om hun hadde tid i to sekunder :fnise:

Godt å se det er flere med for travle barn :ler:

Var en suuper helg. Kost meg kjempemasse :)

Håper det går greit hos dere og snupp :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh så kos :) Jeg slenger meg med på Favole, jeg vil også ha nuss og klem på bestilling :fnise:

Her får pappaen et slags nuss i form av at hun strekker ut tunga når han prøver å nusse på henne. Men om det er hennes måte å nusse på eller om hun bare synes pappaen er ekkel vites ikke :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at hun har skjønt å nusse, det gjør ikke mini, har spurt sikkert 100 ganger :fnise: Men han gir meg klemmer :hjertesmil:

Vet ikke hvor bevisst det var altså, men var uansett veldig søtt og kos :hjerte:

Søte flinke S som gir deg klemmer da :fnise:

Åå, søte lille! :hjerte: Jeg vil også ha nuss og klem på "bestilling" fra J :fnise:

Det var ganske kos, men ikke funka igjen hvis det er noen trøst :ler:

Åh så kos :) Jeg slenger meg med på Favole, jeg vil også ha nuss og klem på bestilling :fnise:

Her får pappaen et slags nuss i form av at hun strekker ut tunga når han prøver å nusse på henne. Men om det er hennes måte å nusse på eller om hun bare synes pappaen er ekkel vites ikke :laugh:

Det er så herlige disse søte små. SÅ mye rart de kommer på hele tiden :fnise:

Innom og ønsker deg god helg :klem:

Tusen takk Ipanema. :) Helgen var super. Håper din var grei og :)

Ha en fin uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...