Gå til innhold

Mini-boks <3


boks

Anbefalte innlegg

Oi, 5:2-dietten hørtes slitsomt ut :sjokkert: Én ting er sånn ellers, når man bare har seg selv å ta hensyn til, men nå i småbarnsperioden hadde jeg seriøst ikke orket fastedager, altså! Føler det er så utrolig energikrevende å ha småbarn rundt seg hele dagen (men jeg skal ta forbehold om at Plutt muligens er ekstra energikrevende altså, han har definitivt en turbo-knapp plassert et eller annet sted på kroppen :ler: ) at jeg ikke hadde orket den ekstra belastningen det er å være sulten en hel dag i tillegg :sjenert:

Og så er jeg sikkert helt teit, men hva er KUWTK?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lenge vurdert 5:2-dietten, men ble nedstemt i min egen dagbok sist jeg skrev om det :fnise:

Jeg vet med meg selv at de kiloene jeg evt. skulle miste i den dietten, de kommer raskere enn svint tilbake. Har vært litt jojo-slanker de siste ti årene kan man si :laugh:

Men, nok om meg, ser jo at veldig mange har gode erfaringer med den dietten da! Og man blir visstnok fort vant til disse slankedagene. Tror jeg skulle klart det selv, men ville helst hatt med meg mannen på det ellers tror jeg at det hadde blitt kortvarig. Vanskelig når den andre propper seg med sjokolade og den andre må leve på 500 kcal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastedag? Høres bare vondt ut :ler: Håper dere får de resultatene dere ønsker! Hadde sikkert hatt godt av noe sånt opplegg selv, men vanskelig når man blir alene om det synes jeg. Lettere for min del å bare modifisere litt slik at vi kan spise ca likt, mannen er nemlig ikke like overbevist :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du orka noen fastedager å skrive hva du spiser? Eller linke til en side uten 5000 forslag :fnise: Er nysgjerrig på om jeg hadde klart det, bare for noen uker ;) Mora mi gjorde dette etter hun fikk barn, trur hver gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du orka noen fastedager å skrive hva du spiser? Eller linke til en side uten 5000 forslag :fnise: Er nysgjerrig på om jeg hadde klart det, bare for noen uker ;) Mora mi gjorde dette etter hun fikk barn, trur hver gang :)

Ifølge disse slankedamene på jobb er trikset å drikke godt på fastedagene :opplyser: Vann med sitron/agurk/mynte/whatever, te, kaffe osv.. Ulike drikker uten kalorier i meeengder. Ellers kan man jo spise seg god og mett på mye grønnsaker uten at det gir mye kalorier, kyllingfilet er jo også magert sånn sett f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge disse slankedamene på jobb er trikset å drikke godt på fastedagene :opplyser: Vann med sitron/agurk/mynte/whatever, te, kaffe osv.. Ulike drikker uten kalorier i meeengder. Ellers kan man jo spise seg god og mett på mye grønnsaker uten at det gir mye kalorier, kyllingfilet er jo også magert sånn sett f.eks.

Takk ;) Jeg smakte på mini sine kokte kyllingfiletbiter og det var faktisk veldig saftig og godt, manglet bare steksmaken. Og det er jo sunnere enn stekt på panna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk ;) Jeg smakte på mini sine kokte kyllingfiletbiter og det var faktisk veldig saftig og godt, manglet bare steksmaken. Og det er jo sunnere enn stekt på panna :)

Kylling stekt i ovn er enda bedre :sikle: synes jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling stekt i ovn er enda bedre :sikle: synes jeg da!

Joda men en fordel med olje eller smør da, men olje funker jo og er ikke så forferdelig ille på kalorier om man velger rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi snakker om 5:2 akkurat nå så kan jeg nevne at jeg nettopp diskuterte dette med samboer og vi fant ut at han allerede gjør det :fnise: En annen utgave som er at man ikke spiser mellom middag og frem til lunsj neste dag. Han har gjort det nesten hver dag i et par uker og gått ned 6 kg. Han fant den metoden som heter Warrior diet på nettet men jeg leste rett etter han sa det ( her http://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/article885559.ece ) at den er en form for 5:2 :) Han har ikke nevnt det for meg for menn skal jo ikke gå på diett :fnise: Og den har jeg gjort selv noen ganger uten å ha tenkt over det og det hjelper jo litt har jeg sett, men jeg er som regel veldig sulten om morgenen, og iallefall om jeg skal på jobb! Og trur ikke at det er like effektivt bare to dager i uka. Samboer skal kutte den ut når han begynner på jobb fordi da må han og ha frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW, for en respons jeg har gått glipp av :fnise:

Veeeel, det var slitsomt :ler: Endte opp med å avlyse hele greia under middagen. Sitter jo ikke stille med den lille turbohøna vår så endte i at jeg holdt på å besvime hele tiden, var kvalm og uggen og skiiiiiikkelig gretten. (Kjente jeg kokte når mannen kom hjem og ville hjelpe meg med middagen. Hva er det å bli sur for? :ler: )

Godt å se det er flere mammaer med turboknapp man ikke får skrudd av. S har definitivt en sånn en for hun har ikke ro i rumpa. Flat pedal hvert våkne sekund!! Så etter 1 sånn dag fant jeg ut av at en dose sunn fornuft, mer trening og mer grønnsaker får holde i plenty. :P

Keeping up with the Kardashians. Min gulitypleasure :sjenert:

Stemmer for at du lar være :laugh: Konkluderte også med at de siste årene får tale for seg; vi klarer aldri holde disse diettene, og hvis vi gjør det legger vi bare på oss igjen når vi er ferdig fordi vi er så utsultet og umotiverte :P

Men ja, veldig glad for at mannen var villig til å gi det et forsøk. Han lo godt av meg under middagen når jeg sa at dette gadd jeg ikke :P Også ble han veeeeeldig happy når han skjønte at det innebar kveldsmat :ler:

Det var det. Skikkelig og :P Offisielt avlyst og sånn. Haha. Rett og slett ikke verdt det når man løper rundt etter en meget aktiv frøken hele dagen. Heller mer trim og mindre mat.

Jeg kan sende deg noen oppskrifter som vi skulle bruke og planen jeg laget :)

Drakk meg halvt i hjel, fløy fortsatt rundt i svime. Såeee, neitakk aså :fnise:

Men ja, masse drikke, grønnsaker og magert kjøtt er cluet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass :( Kanskje ikke så lett med en turbomaskin i huset å få i seg nok av den rette maten på fastedagene? Skal du ikke prøve igjen? Send meg gjerne noe om du vil, når du får tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass :( Kanskje ikke så lett med en turbomaskin i huset å få i seg nok av den rette maten på fastedagene? Skal du ikke prøve igjen? Send meg gjerne noe om du vil, når du får tid ;)

Hadde hun vært litt mer rolig og kunne sitte i fanget i 1 minutt innimellom hadde det vært en ting ja. Men her er det ikke snakk om å sitte et sekund en gang i fanget og utover det er det full rulle hele dagen og aller helst skal hun underholdes også. Leke selv er kjedelig etter 5 min (..hvis du er heldig). I går var vi ute i 4,5 time og bortsett fra når hun sov løp jeg rundt og styrte med henne og alt som skal gjøres her hjemme. Så tror ikke jeg orker å prøve igjen når det er sånn. Blir ikke verdt det når jeg er helt i svima og føler meg skikkelig dårlig fordi kroppen skriker etter påfyll. Men men :)

Skal få sendt deg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, sender du her inne eller vil du sende på mail? :)

Ser den :( Er ganske full fart her og men for tiden er vi begge hjemme når mini ikke er i barnehagen. Kanskje du kan prøve senere når hun er i barnehagen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, sender du her inne eller vil du sende på mail? :)

Ser den :( Er ganske full fart her og men for tiden er vi begge hjemme når mini ikke er i barnehagen. Kanskje du kan prøve senere når hun er i barnehagen? :)

Tenkte på å prøve når hun skal i barnehage ja. Får se. Det beste er jo å legge om kostholdet sånn generelt og få satt i gang med denne treningen igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på å prøve når hun skal i barnehage ja. Får se. Det beste er jo å legge om kostholdet sånn generelt og få satt i gang med denne treningen igjen. :)

Helt klart det beste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å kjøre et sånt opplegg med turbo, nei, det skal jeg levende se for meg! :ler:

HerrTekolas kommentar til 5:2 opplegget: "Ja, men det er jo lignende det vi gjør. Bare at vi holder det til godteri og annet digg. Fem dager med, to uten." :plystre::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Diett med turbobaby = nei. Skjønner deg godt! Men små endringer over sikt og så aktiv som du er (eh, må være?) pga tidligere nevnte turbobaby, så kommer nok formen seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å kjøre et sånt opplegg med turbo, nei, det skal jeg levende se for meg! :ler:

HerrTekolas kommentar til 5:2 opplegget: "Ja, men det er jo lignende det vi gjør. Bare at vi holder det til godteri og annet digg. Fem dager med, to uten." :plystre::fnise:

Definitivt ikke :fnise:

Haha, det er også en vri på det hele :ler:

Diett med turbobaby = nei. Skjønner deg godt! Men små endringer over sikt og så aktiv som du er (eh, må være?) pga tidligere nevnte turbobaby, så kommer nok formen seg :)

Problemet til nå har egentlig vært at vi har spist for mye og trimmet for lite. Er mye i aktivitet i løpet av en dag, men er liksom ikke trimtrim over det hele hvis du skjønner :P Så en dæsj sunn fornuft, tonn med grønnsaker og mer trening er planen fremover så får vi se om det gir resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok bra, du vet jo hva som skal til :Nikke: Men er vanskelig å gjennomføre til tider altså, herregud, veit alt om den! Det er ikke like lett å prioritere når man har en krevende hverdag ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok bra, du vet jo hva som skal til :Nikke: Men er vanskelig å gjennomføre til tider altså, herregud, veit alt om den! Det er ikke like lett å prioritere når man har en krevende hverdag ellers.

Veeeeet. Og når det egentlig er tid til det er man så toast i både hodet og kroppen at det eneste hjernen klarer å innstille seg på er sofakrasj. Meeeen, er så drittlei av å føle meg udigg såee; do it! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...