Gå til innhold

Hudpleieprogram fra hildechristina.com

lagatita

Anbefalte innlegg

Hvorfor i all verden skulle hun gjør det? Man må kontakte henne gjennom bloggen, og kunden vet da vitterlig at all informasjon er tilgjengelig. Å si at de bør gå til en hudpleier er jo bare tøv, en hudpleier vil jo prakke på kunden produkter som de selv selger - ikke noe annet.

Men de trenger ikke å kjøpe noe hvis de ikke vil. HC tok altså da penger for noe de kunne fått gratis et annet steds hen og ikke minst hun tok veldig lett på oppdraget og gav alle de samme hudpleierådene, hvor hen er det greit i din bok?

..og hvorfor stiller du et spørsmål som allerede er stilt? Hvorfor spurte du ikke om det før? Fordi du har noe uoppgjort med HC, og ønsker ikke å ta det med henne personlig. Istedet velger du å henge henne ut og bedrive personangrep. Veldig modent.

Hvor hen har jeg hengt henne ut? La meg minne deg på mitt første innlegg her:

Jeg har vist om at den der HildeC der har vært en skit lenge, men holdt kjeft pga folk har slukt henne rått, men at folk har gitt henne penger for noe de kunne få gratis er bare tragisk. Sånn går det når dere identifiserer dere for mye med de store bloggerne. De er ikke deres venner. De er der for å tjene penger på dere. På den ene eller den andre måten.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut til at jeg er tilbake, her er svar til dere som har spurt meg direkte:

Tja, hva med hovedinnlegg i tråden her?

En forumtråd er ikke gyldig dokumentasjon, det vet også du.

HC-to spørsmål:

hvor lang tid tar det å kopiere og lime inn ferdigskrevete "råd"?

hvor mye får du betalt av selgerne for å anbefale deres produkter?

Anonym poster: b1920a30d1cdd59e3029fa795dec3a4b

Du spør om hvor lang tid det tar å lage et hudpleieprogram antar jeg? :) 1-3 timer, avhengig av kundens hud.

Jeg får ikke betalt av noen for å anbefale deres produkter. Jeg anbefaler som du kanskje vet Matis, Decléor, md formulations, PRIORI etc, og dersom det er uklart hvorvidt jeg får betalt av disse merkene for å anbefale de, må dere gjerne ta kontakt med dem for å få svar på dette. Forresten er dette noe jeg ønsker å legge dødt selv, så jeg kan gjerne ta på meg det oppdraget og publisere innlegg i bloggen min når jeg får svar. Er det noen andre enn merkene du ønsker svar fra? Nettbutikker etc? Jeg er ikke bundet til noe merke, ei heller er det slik at jeg får betalt for å anbefale noe. Da hadde jeg nok bodd i slott med en Ferrari i garasjen innen nå! :)

HC.

Hvorfor ber du ikke bare folk om å bla rundt i bloggen din etter hudpleieråd og produktinfo i stedet for å kreve penger?

Det gjør jeg. Jeg går utifra at siden du omtaler meg som 'kjerring' leser du ikke bloggen min på fast basis...? Gjør det, så ser du fort at jeg skriver det som svar i kommentarene mine.

Til dere som skriver at jeg tar på meg en offerolle, det var overhodet ikke intensjonen. Det jeg skrev var skrevet som en forklaring, ikke noe annet.

Sitering og svar til slettet innhold fjernet.

Tekola, mod.

Endret av Tekola
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de trenger ikke å kjøpe noe hvis de ikke vil. HC tok altså da penger for noe de kunne fått gratis et annet steds hen og ikke minst hun tok veldig lett på oppdraget og gav alle de samme hudpleierådene, hvor hen er det greit i din bok?

Dersom du mener jeg har gitt alle samme hudpleieråd må du jo ha dette fra et sted, så kan du sende meg dokumentasjonen på dette? Alle dine innlegg rettet mot meg er svært negative og du anklager meg for noe som ikke er riktig, kan du kanskje ta kontakt med meg så vi kan diskutere dette privat?

Som nevnt tidligere i tråden, leserne mine var de som inspirerte meg til å lage hudpleieprogram og tilby dette som en tjeneste. Dette er ikke noe jeg gjør fordi jeg er pengegrisk, men fordi jeg fikk henvendelser fra lesere som spurte om jeg kunne anbefale en rutine, og i begynnelsen gjorde jeg også dette gratis. Nå som bloggen min har vokst har jeg hverken tid eller mulighet til å gjøre dette gratis, du jobber da ikke gratis du heller antar jeg?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville aldri i verden betalt en uvesentlig blogger så mye penger for hennes såkalte "ekspertise". Folk er så naive og lettlurte.

Anonym poster: b20ad155f1ad69ab2ca6218b964a873d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er helt enig, den tråden er ikke god reklame for meg, og det er jeg delvis skyld i selv. Dessverre fikk jeg nok av kritikk kastet min vei, det er trist å bli sett på som pengegal fordi jeg nevner at vi har tre biler, når poenget mitt var at det avhenger av hvor hundene våre befinner seg i de ulike bilene våre. Derfor svarte jeg veldig u-smart i denne tråden, men jeg ble rett og slett lei og så svart.

Jeg har blitt diskutert opp og ned i mente her på KG, og jeg har endret meg enormt fra den bitche-kjerringa jeg var før (klart jeg er klar over at jeg var det!). Livet mitt var ikke bra den gang, og det gikk utover nettsiden min, uten tvil.

Nå har riktignok ting endret seg drastisk, men allikevel er jeg stemplet som drittkjerringa som svarer frekt - Dette er faktisk ikke tilfellet lenger! De av dere som er lesere av meg nå vet dette, de av dere som kun kjenner meg fra perioden hvor jeg var langt nede, ser det nok ikke.

Uansett, jeg håper jeg har forklart det som trengs forklaring, hvis ikke kan jeg kontaktes på mail, mailadressen min ligger på nettsiden min.

Jaja, sånn er det. Det er noe som heter å måtte ta konsekvensene av sin handling.

Anonym poster: cba385b4a867f41925f9b42dc3e9bb80

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, sånn er det. Det er noe som heter å måtte ta konsekvensene av sin handling.

Og det har jeg i aller høyeste grad gjort, synes du ikke? Både jeg som privatperson og bloggen min har blitt diskutert opp og ned i mente, jeg ser ihvertfall på dette som en konsekvens. Jeg mener riktignok at det finnes grenser for hvor mye jeg skal diskuteres (i noen tilfeller hetses), når jeg faktisk endrer på det dere har bedt om endring på. Dere ønsker endring, dere får en endring..... men allikevel fortsetter dere i samme spor.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fikk et tips fra noen gode venninner om at HC hadde skrevet dette innlegget:

by Hilde Christina on 06. Feb, 2013

in Litt av hvert av informasjon

Edit: Det har stormet rundt meg og nettsiden min de siste dagene, og jeg er fullt klar over alle trådene som har blitt startet på Kvinneguidens forum. Jeg vet også hvem som står bak disse trådene og hvorfor de har dukket opp akkurat nå, men per nå kan jeg ikke kommentere på dette. Mer informasjon kommer etterhvert når dette er noe jeg kan snakke om, men vit at disse trådene er startet av noen som ønsker meg vondt av ulike grunner, det er “dessverre” ikke seriøsitet bak disse trådene i det hele tatt. De av dere som kjenner meg personlig har forstått hvem det er som står bak, og forhåpentligvis kan jeg dele mer om dette senere. Send meg gjerne mail om dere har spørsmål eller annet!

For det første; hun vet hvem jeg er ja? Jeg er en av de mange dustete, naive tullingene som betalte for et hudpleieprogram. Dermed kan jeg være både Kari, Mari eller Birgitt. Det er ikke seriøsitet bak denne trånden? Neivel? Så mine erfaringer betyr nada? Jeg som faktisk har betalt for et ubrukelig "hudpleieprogram"? Og det er liksom ingen seriøsitet bak denne tråden? Dream on Hilde Christina

Herregud, så når noen kritiserer henne, noe som er helt berettiget, så påstår hun at det er folk som kjenner henne og er ute etter å "ta" henne? Nå må hun ta seg sammen. Jeg har flere venninner som har dårlige erfaringer med denne bloggen og de kjenner henne ikke personlig. For en idiotisk måte å svare på kritikken.

Ikke seriøsitet bak slike tråder? Det er er da mye mer troverdig enn en blogg som tjener penger på at folk tror på henne og kjøper råd og tips fra henne.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så når noen kritiserer henne, noe som er helt berettiget, så påstår hun at det er folk som kjenner henne og er ute etter å "ta" henne? Nå må hun ta seg sammen. Jeg har flere venninner som har dårlige erfaringer med denne bloggen og de kjenner henne ikke personlig. For en idiotisk måte å svare på kritikken.

Ikke seriøsitet bak slike tråder? Det er er da mye mer troverdig enn en blogg som tjener penger på at folk tror på henne og kjøper råd og tips fra henne.

Vel, det er mange her på KG som ikke akkurat er ukjente med å ville "ta meg", så derfor er jeg kanskje litt paranoid her? Som nevnt var datoen både for denne tråden og den andre som ble startet veldig "tilfeldig" med tanke på andre ting som foregår per nå, derfor antok jeg at det var startet av noen andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor finner jeg den private bloggen din, HC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du mener jeg har gitt alle samme hudpleieråd må du jo ha dette fra et sted, så kan du sende meg dokumentasjonen på dette? Alle dine innlegg rettet mot meg er svært negative og du anklager meg for noe som ikke er riktig, kan du kanskje ta kontakt med meg så vi kan diskutere dette privat?

Som nevnt tidligere i tråden, leserne mine var de som inspirerte meg til å lage hudpleieprogram og tilby dette som en tjeneste. Dette er ikke noe jeg gjør fordi jeg er pengegrisk, men fordi jeg fikk henvendelser fra lesere som spurte om jeg kunne anbefale en rutine, og i begynnelsen gjorde jeg også dette gratis. Nå som bloggen min har vokst har jeg hverken tid eller mulighet til å gjøre dette gratis, du jobber da ikke gratis du heller antar jeg?

Jeg har ikke anklaget deg for en skit, jeg er ikke TS, men det jeg ellers har sett av deg på siden din gjør til at den jeg stoler på ikke er deg. Uten at jeg har noe personlig i mot deg forøvrig.

Vel, det er mange her på KG som ikke akkurat er ukjente med å ville "ta meg", så derfor er jeg kanskje litt paranoid her? Som nevnt var datoen både for denne tråden og den andre som ble startet veldig "tilfeldig" med tanke på andre ting som foregår per nå, derfor antok jeg at det var startet av noen andre.

Je, je, du er en av de mange bloggerne som blir diskutert her så ikke gjør deg mer spesiell enn det du er.

Sitering og svar til slettet innhold fjernet.

Tekola, mod.

Endret av Tekola
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Hvor hen har jeg hengt henne ut? La meg minne deg på mitt første innlegg her:

HC tar penger for det, fordi det er mange som ønsker det og det tar tid. Det er ikke greit å ta lett på oppdrag og gi alle de samme rådene. Men det vet vi ikke at er tilfellet her. Det er det ingen bevis eller dokumentasjon for.

Det jeg IKKE synes er greit, er å henge ut personer. Dvs. å anklage dem for svindel, uten bevis.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HC tar penger for det, fordi det er mange som ønsker det og det tar tid. Det er ikke greit å ta lett på oppdrag og gi alle de samme rådene. Men det vet vi ikke at er tilfellet her. Det er det ingen bevis eller dokumentasjon for.

Det jeg IKKE synes er greit, er å henge ut personer. Dvs. å anklage dem for svindel, uten bevis.

Det er like presis det vi vet er tilfellet her.

Hvorfor synes du det er greit å ta betalt for noe over nett når det gjøres gratis i hudpleiesalong hvor hudpleieren faktisk ser kunden?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Det er like presis det vi vet er tilfellet her.

Hvorfor synes du det er greit å ta betalt for noe over nett når det gjøres gratis i hudpleiesalong hvor hudpleieren faktisk ser kunden?

Nei, det vet vi virkelig ikke.

Det ikke er alle hudpleiesalonger som tilbyr slikt. Samtidig selges produktene de anbefales til skrekkpris. Og ja, folk kjøper faktisk disse i salongen. Salonger tilbyr det gratis fordi de kan, og det er et trekkplaster for behandlingene deres. Salonger har generelt bedre forutsetning for å kunne gi slikt gratis.

HC lurer da ingen. Hun tar betalt for noe som tar en del av hennes tid, og dette vet kundene. Det er ikke hennes plikt å oppgi at det hun tilbyr kan fås gratis i de og de salongene. Det er kunden som selv har ansvar å orientere seg om slikt.

Det blir som å kreve pengene tilbake etter oppussing av bad, fordi man fant ut i ettertid at en annen bedrift var mye mer prisgunstig. På Elkjøp og G-Max har man f.eks. 30 dagers full returrett, selv om de ikke er påkrevd det. Skal du kalle andre bedrifter som ikke tilbyr dette for svindlere når du kommer etter 25 dager etter og ikke får pengene tilbake? Bare fordi de ikke tilbyr det samme som andre i bransjen?

Når man tar opp såpass alvorlige tema som svindel, så bør man også vite hva man snakker om.

Les på denne siden, hvor hun beskriver hudpleieprogrammet hun gir.

Noen utdrag:

Jeg får veldig, veldig mange mail med spørsmål om jeg kan lage hudpleieprogram til leserne mine. Dessverre har jeg ikke tid til å gjøre dette gratis lenger siden denne nettsiden er jobben min og det å tilpasse produkter til leserne mine ofte tar tid

hudpleieprogram kan ikke kopieres eller lånes av en venninne, det er derfor jeg vil tilby denne tjenesten. På denne måten kan jeg gi leserne mine en rutine som er spesielt tilpasset til den personen det er laget for. Å anbefale produkter generelt er vel og bra, men å anbefale spesifikt til en person som er så og så gammel, som har den hudtypen, de problemene, de ønskene, den lommeboka…. Det tar tid.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det vet vi virkelig ikke.

Det ikke er alle hudpleiesalonger som tilbyr slikt. Samtidig selges produktene de anbefales til skrekkpris. Og ja, folk kjøper faktisk disse i salongen. Salonger tilbyr det gratis fordi de kan, og det er et trekkplaster for behandlingene deres. Salonger har generelt bedre forutsetning for å kunne gi slikt gratis.

HC lurer da ingen. Hun tar betalt for noe som tar en del av hennes tid, og dette vet kundene. Det er ikke hennes plikt å oppgi at det hun tilbyr kan fås gratis i de og de salongene. Det er kunden som selv har ansvar å orientere seg om slikt.

Det blir som å kreve pengene tilbake etter oppussing av bad, fordi man fant ut i ettertid at en annen bedrift var mye mer prisgunstig. På Elkjøp og G-Max har man f.eks. 30 dagers full returrett, selv om de ikke er påkrevd det. Skal du kalle andre bedrifter som ikke tilbyr dette for svindlere når du kommer etter 25 dager etter og ikke får pengene tilbake? Bare fordi de ikke tilbyr det samme som andre i bransjen?

Når man tar opp såpass alvorlige tema som svindel, så bør man også vite hva man snakker om.

Les på denne siden, hvor hun beskriver hudpleieprogrammet hun gir.

Noen utdrag:

Hvordan kan hun gi råd når hun ikke en gang har sett huden til kunden?

I en salong så bestemmer du selv om du vil ut med kroner til produkter eller ikke fordi analysen er gratis.

Og siden kundene hennes nå vet at hun har tatt kroner for en greie de gjør gratis i salong så har de intet ansvar for HC's gode navn og rykte. De må fortelle ting som har skjedd de, sånn at ingen flere gjør samme feil, men har et valg: Gratis i salong eller 800kr hos HC..

Endret av Gjest
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I en salong så bestemmer du selv om du vil ut med kroner til produkter eller ikke fordi analysen er gratis.

Og siden kundene hennes nå vet at hun har tatt kroner for en greie de gjør gratis i salong så har de intet ansvar for HC's gode navn og rykte. De må fortelle ting som har skjedd de, sånn at ingen flere gjør samme feil, men har et valg: Gratis i salong eller 800kr hos HC..

Dette er jo ting som de som bestiller hudpleieprogram fra HC også vet.

Anonym poster: 4c550396bc3170f9c85e56193f2baca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ting som de som bestiller hudpleieprogram fra HC også vet.

Hadde de visst det så hadde vi f.eks ikke hatt tråden her. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Armule

Det vil alltid være noen som er misfornøyde med en tjeneste. At man får huden analysert gratis hos hudpleier, garanterer heller ikke for at produktene vil fungere. Du bestemmer også selv hos HC om du skal bestille produktene eller ei. Og kundene til HC bestemmer jo helt selv om de skal bruke penger på et hudpleieprogram hos henne. Det er da ikke HC sin skyld at folk ikke vet at det tilbys gratis hos flere hudpleiesalonger.

Siden det er såpass få som har klaget på tjenesten sammenlignet med hvor mange som benytter seg av den, så vil jeg si at hun helt fint klarer å gi råd. Kunden sender inn detaljert informasjon. Det er da også fullt mulig å sende ved bilder.

Jeg trekker meg med dette ut av diskusjonen. Det er helt åpenbart at det er snakk om ondt blod og drittslenging her. Har man noe uoppgjort, snakk direkte (og privat) med personen. Ikke heng de ut på et offentlig forum. Det viser bare enorm umodenhet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde de visst det så hadde vi f.eks ikke hatt tråden her. ;)

Det er ikke HC sin feil at de ikke kan lese vel. Absolutt alt man trenger å vite, og mere til står under fanen "hudpleieprogram"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Det er da ikke HC sin skyld at folk ikke vet at det tilbys gratis hos flere hudpleiesalonger.

Men det er HC's skyld at nettsiden hennes nu blir sett på som useriøs pga hun tar kroner for noe folk ellers får gratis, av folk som meg som vet det er en gratis greie og som synes hun er litt vel frekk og useriøs. Særlig når hun ikke har gjort annet enn klipp og lim fra et dokument til et annet.

Og ikke minst, kundene hennes vil ikke komme tilbake etter det her. Så det var lettjente kroner da, men det vil ikke lønne seg på lengre sikt.

Jeg trekker meg med dette ut av diskusjonen. Det er helt åpenbart at det er snakk om ondt blod og drittslenging her. Har man noe uoppgjort, snakk direkte (og privat) med personen. Ikke heng de ut på et offentlig forum. Det viser bare enorm umodenhet.

Takk, den her fangirlholdningen din har vært slitsom.

Det er ikke HC sin feil at de ikke kan lese vel. Absolutt alt man trenger å vite, og mere til står under fanen "hudpleieprogram"

Nei, men du ser nu nu da hvilke følger det har fått.

Endret av Gjest
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun oppfordrer til å finne ut egen hudtype hos hudpleier

Hun ber folk bruke søkefeltet for å finne omtaler av produkter som passer til egen hudtype

Hun opplyser om alle vilkårene og prisene for hudpleieprogrammene sine

Hun ber misfornøyde kunder om å sende henne en mail så de kan ordne hva enn problemet er

Jeg ser ikke hvordan det gjør henne grisk og uærlig.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...