Gå til innhold

Hudpleieprogram fra hildechristina.com


lagatita

Anbefalte innlegg

Svindel eller ei, jeg synes det er dårlig av henne å lage hudpleieprogram som sannsynligvis ikke stemmer i mange tilfeller. Jeg vil tro at de fleste som bestiller det ikke har så god peiling, hvis ikke hadde de ikke gjort det i det hele tatt. De kan feks. komme til å gi henne feil informasjon, en person med sebhorré sicca (fet hud under, tørr øverst) skal ikke bruke produkter for aknehud.

Enten vet HC at hudanalyser skal utføres med lupelampe, samt at man skal kjenne på huden. Sånt vet ikke folk flest, altså lurer hun godtroende mennesker til å betale penger på noe de kunne fått gratis andre steder. Ergo, folk vet ikke alltid hva de får.

Ellers tror hun at hudanalyse fint kan gjøres over nett, basert på informasjon utelukkende fra kunden. Hvis det er slik, har hun overhodet ikke noe å gjøre i bransjen.

Ikke noe sted presiserer hun at programmet ikke er likeverdig med hudanalyse i salong.

For det er jo en selvfølge. Folk skjønner vel at det ikke kan sidestilles med en hudanalyse i salong når de bestiller noe sånt over internett. Eller må vi gjøre som amerikanerne? Begynne å sette opp disclaimers på alt for å hindre folk i å anmelde eller saksøke bare fordi de mener at de ikke har forstått betingelsene for en tjeneste eller produkt.

Anonym poster: 5833aee9c4b99d203292278c64b836b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vist om at den der HildeC der har vært en skit lenge, men holdt kjeft pga folk har slukt henne rått, men at folk har gitt henne penger for noe de kunne få gratis er bare tragisk. Sånn går det når dere identifiserer dere for mye med de store bloggerne. De er ikke deres venner. De er der for å tjene penger på dere. På den ene eller den andre måten.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vist om at den der HildeC der har vært en skit lenge, men holdt kjeft pga folk har slukt henne rått, men at folk har gitt henne penger for noe de kunne få gratis er bare tragisk. Sånn går det når dere identifiserer dere for mye med de store bloggerne. De er ikke deres venner. De er der for å tjene penger på dere. På den ene eller den andre måten.

Jeg har aldri beundret HC eller fulgt henne blindt. Jeg har alltid hatt grusom hud, men leger bare avfeier meg. Jeg har forsøkt mange ulike produkter, men ingenting har hjulpet, så ja... Jeg bestilte et program hos henne. Tenkte at det var verdt en sjanse, men de produktene hun ba meg kjøpe har ikke gjort noen forskjell overhodet.

Anonym poster: f6324d8d9bdb20d80f3a0eeba3a95ef7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri beundret HC eller fulgt henne blindt. Jeg har alltid hatt grusom hud, men leger bare avfeier meg. Jeg har forsøkt mange ulike produkter, men ingenting har hjulpet, så ja... Jeg bestilte et program hos henne. Tenkte at det var verdt en sjanse, men de produktene hun ba meg kjøpe har ikke gjort noen forskjell overhodet.

Anonym poster: f6324d8d9bdb20d80f3a0eeba3a95ef7

Da har du krav på pengene dine tilbake. Fra henne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det er jo en selvfølge. Folk skjønner vel at det ikke kan sidestilles med en hudanalyse i salong når de bestiller noe sånt over internett. Eller må vi gjøre som amerikanerne? Begynne å sette opp disclaimers på alt for å hindre folk i å anmelde eller saksøke bare fordi de mener at de ikke har forstått betingelsene for en tjeneste eller produkt.

Anonym poster: 5833aee9c4b99d203292278c64b836b8

Jeg vil ikke påstå at det er en selvfølge at de skjønner det, nei. De fleste forstår det kanskje, men ikke alle, hvis ikke ville vi ikke hatt denne tråden. At hun setter opp programmer i seg selv er ikke så ille, det som er feil er at hun tar høyt betalt for det.

Å presisere det skulle bare mangle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svindel eller ei, jeg synes det er dårlig av henne å lage hudpleieprogram som sannsynligvis ikke stemmer i mange tilfeller. Jeg vil tro at de fleste som bestiller det ikke har så god peiling, hvis ikke hadde de ikke gjort det i det hele tatt. De kan feks. komme til å gi henne feil informasjon, en person med sebhorré sicca (fet hud under, tørr øverst) skal ikke bruke produkter for aknehud.

Enten vet HC at hudanalyser skal utføres med lupelampe, samt at man skal kjenne på huden. Sånt vet ikke folk flest, altså lurer hun godtroende mennesker til å betale penger på noe de kunne fått gratis andre steder. Ergo, folk vet ikke alltid hva de får.

Ellers tror hun at hudanalyse fint kan gjøres over nett, basert på informasjon utelukkende fra kunden. Hvis det er slik, har hun overhodet ikke noe å gjøre i bransjen.

Ikke noe sted presiserer hun at programmet ikke er likeverdig med hudanalyse i salong.

Nettopp. Da jeg bestilte hudpleieprogrammet hadde jeg null peiling på hud og hudpleieprodukter. det er langt unna mitt fagfelt. Leste anmeldelser av folk som var fornøyde (fant ikke en eneste negativ anmeldelse), og tenkte at dette var en super ide. Hadde jeg funnet en slik tråd så hadde jeg neppe gått i fella og kasta 800 spenn ut av vinduet. Det som fikk meg til å stusse var at dokumentet som ble sendt var skrevet på et meget generelt grunnlag. Hadde i det minste regnet med å få svar på hva slags hudtype jeg har, og begrunnelser for hvorfor jeg burde bruke akkurat de produktene som hun anbefalte. Som tidligere nevnt i tråden, fikk jeg identiske produktanbefalinger som AB-brukeren som også har skrevet i denne tråden (som jeg har skrevet pm'er med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp. Da jeg bestilte hudpleieprogrammet hadde jeg null peiling på hud og hudpleieprodukter. det er langt unna mitt fagfelt. Leste anmeldelser av folk som var fornøyde (fant ikke en eneste negativ anmeldelse), og tenkte at dette var en super ide. Hadde jeg funnet en slik tråd så hadde jeg neppe gått i fella og kasta 800 spenn ut av vinduet. Det som fikk meg til å stusse var at dokumentet som ble sendt var skrevet på et meget generelt grunnlag. Hadde i det minste regnet med å få svar på hva slags hudtype jeg har, og begrunnelser for hvorfor jeg burde bruke akkurat de produktene som hun anbefalte. Som tidligere nevnt i tråden, fikk jeg identiske produktanbefalinger som AB-brukeren som også har skrevet i denne tråden (som jeg har skrevet pm'er med).

Hvilket program kjøpte du?

edit: glem det, ser det på prisen.

Om du ikke har fått begrunnelser for anbefalingene, eller info om hudtypen/-tilstanden din, så avviker det jo fra beskrivelsen av hudpleieprogrammet hennes.

Dette vet vi derimot ingenting om, det blir rene spekulasjoner siden det kun er du og AB som vet hva som er skrevet.

Endret av Cervix
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et tips fra noen gode venninner om at HC hadde skrevet dette innlegget:

by Hilde Christina on 06. Feb, 2013

in Litt av hvert av informasjon

Edit: Det har stormet rundt meg og nettsiden min de siste dagene, og jeg er fullt klar over alle trådene som har blitt startet på Kvinneguidens forum. Jeg vet også hvem som står bak disse trådene og hvorfor de har dukket opp akkurat nå, men per nå kan jeg ikke kommentere på dette. Mer informasjon kommer etterhvert når dette er noe jeg kan snakke om, men vit at disse trådene er startet av noen som ønsker meg vondt av ulike grunner, det er “dessverre” ikke seriøsitet bak disse trådene i det hele tatt. De av dere som kjenner meg personlig har forstått hvem det er som står bak, og forhåpentligvis kan jeg dele mer om dette senere. Send meg gjerne mail om dere har spørsmål eller annet!

For det første; hun vet hvem jeg er ja? Jeg er en av de mange dustete, naive tullingene som betalte for et hudpleieprogram. Dermed kan jeg være både Kari, Mari eller Birgitt. Det er ikke seriøsitet bak denne trånden? Neivel? Så mine erfaringer betyr nada? Jeg som faktisk har betalt for et ubrukelig "hudpleieprogram"? Og det er liksom ingen seriøsitet bak denne tråden? Dream on Hilde Christina

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et tips fra noen gode venninner om at HC hadde skrevet dette innlegget:

by Hilde Christina on 06. Feb, 2013

in Litt av hvert av informasjon

Edit: Det har stormet rundt meg og nettsiden min de siste dagene, og jeg er fullt klar over alle trådene som har blitt startet på Kvinneguidens forum. Jeg vet også hvem som står bak disse trådene og hvorfor de har dukket opp akkurat nå, men per nå kan jeg ikke kommentere på dette. Mer informasjon kommer etterhvert når dette er noe jeg kan snakke om, men vit at disse trådene er startet av noen som ønsker meg vondt av ulike grunner, det er “dessverre” ikke seriøsitet bak disse trådene i det hele tatt. De av dere som kjenner meg personlig har forstått hvem det er som står bak, og forhåpentligvis kan jeg dele mer om dette senere. Send meg gjerne mail om dere har spørsmål eller annet!

For det første; hun vet hvem jeg er ja? Jeg er en av de mange dustete, naive tullingene som betalte for et hudpleieprogram. Dermed kan jeg være både Kari, Mari eller Birgitt. Det er ikke seriøsitet bak denne trånden? Neivel? Så mine erfaringer betyr nada? Jeg som faktisk har betalt for et ubrukelig "hudpleieprogram"? Og det er liksom ingen seriøsitet bak denne tråden? Dream on Hilde Christina

Det hun skriver om der er ikke denne tråden. Men en annen tråd som ble startet en stund før denne og som ble slettet fordi den inneholdt usakligheter og personangrep.

Anonym poster: 5833aee9c4b99d203292278c64b836b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et tips fra noen gode venninner om at HC hadde skrevet dette innlegget:

by Hilde Christina on 06. Feb, 2013

in Litt av hvert av informasjon

Edit: Det har stormet rundt meg og nettsiden min de siste dagene, og jeg er fullt klar over alle trådene som har blitt startet på Kvinneguidens forum. Jeg vet også hvem som står bak disse trådene og hvorfor de har dukket opp akkurat nå, men per nå kan jeg ikke kommentere på dette. Mer informasjon kommer etterhvert når dette er noe jeg kan snakke om, men vit at disse trådene er startet av noen som ønsker meg vondt av ulike grunner, det er “dessverre” ikke seriøsitet bak disse trådene i det hele tatt. De av dere som kjenner meg personlig har forstått hvem det er som står bak, og forhåpentligvis kan jeg dele mer om dette senere. Send meg gjerne mail om dere har spørsmål eller annet!

For det første; hun vet hvem jeg er ja? Jeg er en av de mange dustete, naive tullingene som betalte for et hudpleieprogram. Dermed kan jeg være både Kari, Mari eller Birgitt. Det er ikke seriøsitet bak denne trånden? Neivel? Så mine erfaringer betyr nada? Jeg som faktisk har betalt for et ubrukelig "hudpleieprogram"? Og det er liksom ingen seriøsitet bak denne tråden? Dream on Hilde Christina

Det hun skriver der ble jo publisert den 6 feb. 2 dager før du startet denne tråden. Så man kan vel med sikkerhet si at det hun har skrevet der ikke handler om deg eller denne tråden.

Anonym poster: 5833aee9c4b99d203292278c64b836b8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde vissnok en liten edit etter at hun skrev den opprinnelige posten.

Endret av lagatita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun klarer sikkert å snoke opp denne også, enten ved å google seg selv, eller fordi hun har spioner her inne (Les: venner eller trofaste lesere)

Jeg har tenkt litt i det siste.. Hun har sannsynligvis en mal på hvordan hun skal lage programmene sine. Fet hud: blablabla, Blandingshud: Blablabla Hudtilstand: fuktfattig (hvem får ikke høre det??)

Og så bytter vi litt ord, litt på forklaringene om hvorfor hun sier som hun sier, klippe, lime og voilà! Personalisert hudpleieprogram. Jeg foreslår at hun heller lager en egen seksjon på siden sin kalt "Hudtypene og produktanbefalinger", så kan folk finne ut av det selv. Jo mer jeg tenker over det, jo mer idiotisk er hele opplegget. Finnes hundrevis av beskrivelser og produktanbefalinger på nettet.

Og enda en ting jeg har lagt merke til: Hun har ingenting godt å si om billigere produkter som Nivea og Garnier. Der finnes mange mennesker der ute som disse produktene fungerer fantastisk på. Til og med Chanel er ikke bra nok. (Hallooo? Hydramax? Jeg elsker den serien)

Kjære søstre: Bruk kvinneguiden. Det er hele poenget med dette forumet, og det er mye bedre med input fra flere fremfor bare én hudpleier. Finnes hudpleiere og mange andre kunnskapsrike folk her, utnytt det. Bloggen til HC kan dere heller bruke som supplement.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun klarer sikkert å snoke opp denne også, enten ved å google seg selv, eller fordi hun har spioner her inne (Les: venner eller trofaste lesere)

Jeg har tenkt litt i det siste.. Hun har sannsynligvis en mal på hvordan hun skal lage programmene sine. Fet hud: blablabla, Blandingshud: Blablabla Hudtilstand: fuktfattig (hvem får ikke høre det??)

Og så bytter vi litt ord, litt på forklaringene om hvorfor hun sier som hun sier, klippe, lime og voilà! Personalisert hudpleieprogram. Jeg foreslår at hun heller lager en egen seksjon på siden sin kalt "Hudtypene og produktanbefalinger", så kan folk finne ut av det selv. Jo mer jeg tenker over det, jo mer idiotisk er hele opplegget. Finnes hundrevis av beskrivelser og produktanbefalinger på nettet.

Og enda en ting jeg har lagt merke til: Hun har ingenting godt å si om billigere produkter som Nivea og Garnier. Der finnes mange mennesker der ute som disse produktene fungerer fantastisk på. Til og med Chanel er ikke bra nok. (Hallooo? Hydramax? Jeg elsker den serien)

Kjære søstre: Bruk kvinneguiden. Det er hele poenget med dette forumet, og det er mye bedre med input fra flere fremfor bare én hudpleier. Finnes hudpleiere og mange andre kunnskapsrike folk her, utnytt det. Bloggen til HC kan dere heller bruke som supplement.

Tror de fleste hudpleiere har negative tanker om de produktene du skriver om her. Ikke bare HC.

Anonym poster: 5833aee9c4b99d203292278c64b836b8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun hadde vissnok en liten edit etter at hun skrev den opprinnelige posten.

Tull. Får være grenser for hvor paranoid man skal være. Hvorfor skulle hun redigere datoen på posten sin? Da kunne hun jo bare ha latt være å skrive posten fra starten av om hun ikke ville at folk skulle tro at det handlet om denne tråden. Bare hør med moderatorene. De slettet en tråd om HC bare dager før denne dukket opp og det er mest sannsynlig den det handler om.

Skjønner at du er irritert på HC altså, men dette blir bare usaklig.

Anonym poster: 5833aee9c4b99d203292278c64b836b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste hudpleiere har negative tanker om de produktene du skriver om her. Ikke bare HC.

Anonym poster: 5833aee9c4b99d203292278c64b836b8

Jeg håper ikke det medfører riktighet, de bør ikke la seg hjernevaske fullstendig av kursene de får. Håper det bare er fordi de selger produktene og ikke har prøvd annet at de er så hissige på at folk kun skal bruke profesjonelle serier. Salongprodukter er veldig ofte gode, men det samme gjelder en del produkter fra parfymerier. Spesielt rens trenger ikke å være fra salong, det som har noe å si er at den er tilpasset hudtypen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull. Får være grenser for hvor paranoid man skal være. Hvorfor skulle hun redigere datoen på posten sin? Da kunne hun jo bare ha latt være å skrive posten fra starten av om hun ikke ville at folk skulle tro at det handlet om denne tråden. Bare hør med moderatorene. De slettet en tråd om HC bare dager før denne dukket opp og det er mest sannsynlig den det handler om.

Skjønner at du er irritert på HC altså, men dette blir bare usaklig.

Anonym poster: 5833aee9c4b99d203292278c64b836b8

Det første som står på posten som hun har skrevet 6/2 er "edit" . Så jupp, jeg er super-paranoid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uansett, målet mitt med å opprette denne tråden var å finne andre som hadde betalt for et hudpleieprogram fra hildechristina.com. Grunnen til det var fordi jeg anså det hele som bløff, at programmet var et resultat av klipp og lim. Jeg fikk svar fra 5 andre jenter på PM som hadde betalt for det programmet, og programmene som vi alle hadde mottatt var identiske. Dette bekrefter mistankene mine, og jeg anser det hele som "case closed". Jeg kommer selvfølgelig til å anbefale alle mine kontakter til å holde seg unna bloggen hennes, men hun kommer ikke til å få mer oppmerkomhet fra meg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt umulig å vurdere hvilken hudtype folk har og hvilke produkter man bør bruke over nett, uten å ha sett og kjent på huden. Det er nok litt mer sammensatt enn som så for å få riktige produkter tilpasset akkurat din hudtype. Så jeg skjønner egentlig ikke at folk kan la seg lure til å kjøpe sånt over nett. Hadde de fått prøver på produktene hun anbefaler først, hadde det vært bedre.

Men noen lar seg lure og kjøper inn hele hudpleieserier som koster flesk og som kanskje ikke passer huden i det hele tatt. Går man til en salong, får man hudanalyse og prøver på forskjellige produkter før man kjøper. Ikke la dere lure så lett.

Anonym poster: 22ec5e5d908244d49cadc1e366a8cbd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun klarer sikkert å snoke opp denne også, enten ved å google seg selv, eller fordi hun har spioner her inne (Les: venner eller trofaste lesere)

Jeg har tenkt litt i det siste.. Hun har sannsynligvis en mal på hvordan hun skal lage programmene sine. Fet hud: blablabla, Blandingshud: Blablabla Hudtilstand: fuktfattig (hvem får ikke høre det??)

Og så bytter vi litt ord, litt på forklaringene om hvorfor hun sier som hun sier, klippe, lime og voilà! Personalisert hudpleieprogram. Jeg foreslår at hun heller lager en egen seksjon på siden sin kalt "Hudtypene og produktanbefalinger", så kan folk finne ut av det selv. Jo mer jeg tenker over det, jo mer idiotisk er hele opplegget. Finnes hundrevis av beskrivelser og produktanbefalinger på nettet.

Og enda en ting jeg har lagt merke til: Hun har ingenting godt å si om billigere produkter som Nivea og Garnier. Der finnes mange mennesker der ute som disse produktene fungerer fantastisk på. Til og med Chanel er ikke bra nok. (Hallooo? Hydramax? Jeg elsker den serien)

Kjære søstre: Bruk kvinneguiden. Det er hele poenget med dette forumet, og det er mye bedre med input fra flere fremfor bare én hudpleier. Finnes hudpleiere og mange andre kunnskapsrike folk her, utnytt det. Bloggen til HC kan dere heller bruke som supplement.

Garnier tester på dyr

Nivea er det usikkert om tester på dyr

Chanel er det usikkert om tester på dyr.

Derfor er det mange billigmerker hun ikke skriver om, fordi hun er imot å teste på dyr.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er programmet, så kan de som vurderer dette spare seg noen slanter:

Decléor Cleansing Milk + Tonifying Lotion/Matis Delicate Cleansing Cream & Toner

MD Formulations Continuous Renewal Serum

Matis Delicate Moisturising Cream.

Decléor Essential Night Balm

MD Formulations Face & Body Scrub.

MD Formulations Vit-a-plus Clearing Complex Masque.

Decléor Hydra Floral Mask.

MD Formulations Moisture Defense Antioxidant Eye Cream.

Anonym poster: f6324d8d9bdb20d80f3a0eeba3a95ef7

Mitt program var mye likt, men ikke helt identisk.

Jeg bestilte programmet for jeg gikk meg vill i hudpleiejungelen, og hudpleiesalongen jeg gikk til anbefalte kun dermalogica - som ikke funker på meg.. Syns det var verdt pengene å få en liste med produkter jeg bare kunne bestille asap. Har jo sett mange av disse anbefalt her F.eks. Men når du oppretter en tråd her får du mange svar, og folk anbefaler jo alt fra Garnier til Chanel liksom - som jo er drit for min hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...