Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2013 #81 Skrevet 16. februar 2013 Ingen pøser på uten at det er i samarbeid med lege. Vallergan er dessuten reseptbelagt, og man må oppsøke lege for å få det, og da er det dosert utifra vekt hos barn. Jeg er ganske sikker på at foreldre som har barn med så store søvnvansker oppsøker de fleste som kan hjelpe. La oss håpe det.
Gjest spavalica Skrevet 16. februar 2013 #82 Skrevet 16. februar 2013 Hadde jeg hørt noen gjøre det der så hadde BV vært de neste som skulle få høre om det. Samme her!Det er jo samme som å dope ned et barn!
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #83 Skrevet 16. februar 2013 La oss håpe det. Er du virkelig så dum som du virker? Eller liker du bare å provosere og trolle? Jeg begynner nemlig å lure. Jeg er i hvertfall sjeleglad for at jeg ikke kjenner noen som er så trangsynte, uvitende og bastante som deg. Anonym poster: 499622154938aa988144c762f869e4dd 9
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2013 #84 Skrevet 16. februar 2013 Er du virkelig så dum som du virker? Eller liker du bare å provosere og trolle? Jeg begynner nemlig å lure. Jeg er i hvertfall sjeleglad for at jeg ikke kjenner noen som er så trangsynte, uvitende og bastante som deg. Anonym poster: 499622154938aa988144c762f869e4dd Kikket deg selv i speilet?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #85 Skrevet 16. februar 2013 Ja? Anonym poster: 499622154938aa988144c762f869e4dd
Gjest Erja Skrevet 16. februar 2013 #86 Skrevet 16. februar 2013 Ingen pøser på uten at det er i samarbeid med lege. Vallergan er dessuten reseptbelagt, og man må oppsøke lege for å få det, og da er det dosert utifra vekt hos barn. Jeg er ganske sikker på at foreldre som har barn med så store søvnvansker oppsøker de fleste som kan hjelpe. Jeg kjenner foreldre som har fått sovemedisin til begge sine barn, og ja, det var like før jeg kontaktet Barnevernet. Dette var en familielege som familien hadde nær kontakt med.
skruf Skrevet 16. februar 2013 #87 Skrevet 16. februar 2013 Jeg kjenner foreldre som har fått sovemedisin til begge sine barn, og ja, det var like før jeg kontaktet Barnevernet. Dette var en familielege som familien hadde nær kontakt med. Det blir litt annet; da er det snakk om en lege som ikke gjør jobben sin bra nok. For å gjenta; vallergan er ikke en sovemedisin, det er allergimedisin som har trøtthet som bivirkning. Brukte det selv nå for ikke lenge siden for å snu et utrolig dårlig søvnmønster der jeg sov 3 timer i døgnet, etter ei stund så følte jeg meg nesten syk og fungerte ikke. Kan tenke meg hvordan små barn har det som sliter med søvnen.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #88 Skrevet 16. februar 2013 Jeg gir ungen vår en sovetablett når kona og jeg skal slappe av og nyte hverandre. Hu er av den hysteriske typen som iler inn på barnerommet bare han kommer med et lite sukk så skal jeg få meg no nå den ungen holde kjeft. Anonym poster: 3cb5fa94f4c099785a8505ccfc2402ac
Gjest Blomst83 Skrevet 16. februar 2013 #89 Skrevet 16. februar 2013 Til alle dere som ville ha kontaktet barnevernet så sier jeg værsegod.Jeg vet at hvis barnevernet hadde blitt kontaktet på den tiden hvor jeg fikk vallergan i en valdig begrenset periode,og da leste gjennom alle papier og pratet med legen hadde de henlagt den saken ganske fort. Er så dritt lei bedrevitere som uttaler seg om ting de har de nada peilig på.Uttaler seg om en situasjon de aldri har stått i selv!
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #90 Skrevet 16. februar 2013 Til alle dere som ville ha kontaktet barnevernet så sier jeg værsegod.Jeg vet at hvis barnevernet hadde blitt kontaktet på den tiden hvor jeg fikk vallergan i en valdig begrenset periode,og da leste gjennom alle papier og pratet med legen hadde de henlagt den saken ganske fort. Er så dritt lei bedrevitere som uttaler seg om ting de har de nada peilig på.Uttaler seg om en situasjon de aldri har stått i selv! Iallefall av besserwissere som ikke har barn selv engang. Ønsker de får en unge som sover minimalt og som ikke sover ei hel natt før ungen begynner på skolen. Anonym poster: 2ce2b1917debeaa7339bde6822ba052d 3
Gjest Blomst83 Skrevet 16. februar 2013 #91 Skrevet 16. februar 2013 Iallefall av besserwissere som ikke har barn selv engang. Ønsker de får en unge som sover minimalt og som ikke sover ei hel natt før ungen begynner på skolen. Anonym poster: 2ce2b1917debeaa7339bde6822ba052d Helt enig!
Missy1 Skrevet 16. februar 2013 #92 Skrevet 16. februar 2013 Syns det er helt utrolig at folk med friske og normale barn sitter her og lirer av seg hvor fælt det er at noen barn får hjelp med å få sove. Hadde dere stått midt i det, med et barn som ikke sover, ikke finner roen, dere har prøvd alt og ingenting funker så hadde dere blitt nødt å ta det steget selv og. Det er ikke bra for barn (eller voksne) å ikke få nok søvn, søvn er viktig. Det er også viktig at foreldrene klarer å ta seg av barna sine og når man ikke får nok sammenhengende søvn så blir man ufokusert og i verste fall syk selv og. Dette vet jeg for jeg har blitt syk pga dette. Sønnen min får melatonin nå, det hjelper på innsovning (så vi slipper å bruke 3-4timer på legging), men nettene er fortsatt slitsomme. Jeg våkner utslitt om morgenen, besvimer nesten hver gang jeg reiser meg og er sliten hele tiden. Dette er livet mitt, jeg har et barn med autisme og sånn er det. At folk skal kjefte på meg for at jeg gir sønnen min melatonin, mene at jeg er en dårlig mor pga det osv gjør meg forbanna. Jeg gjør det som er best for mitt barn. Melatonin er bedre enn mye selvskading og en gutt som ikke klarer å falle til ro om kveldene. Hvis det er noen som har lyst å se hvordan hverdagen til en mor som måtte ty til å be legen om resept på melatonin er så er dere hjertlig velkommen hit for å se!!!! Og det er ikke som om man tar det steget med en smil om munnen, det er vanskelig å måtte gi barnet sitt medisiner, hva det enn måtte være, men man gjør det fordi det er det beste for barnet!!! 8
nickless Skrevet 19. februar 2013 #93 Skrevet 19. februar 2013 Syns det er helt utrolig at folk med friske og normale barn sitter her og lirer av seg hvor fælt det er at noen barn får hjelp med å få sove. Hadde dere stått midt i det, med et barn som ikke sover, ikke finner roen, dere har prøvd alt og ingenting funker så hadde dere blitt nødt å ta det steget selv og. Det er ikke bra for barn (eller voksne) å ikke få nok søvn, søvn er viktig. Det er også viktig at foreldrene klarer å ta seg av barna sine og når man ikke får nok sammenhengende søvn så blir man ufokusert og i verste fall syk selv og. Dette vet jeg for jeg har blitt syk pga dette. Sønnen min får melatonin nå, det hjelper på innsovning (så vi slipper å bruke 3-4timer på legging), men nettene er fortsatt slitsomme. Jeg våkner utslitt om morgenen, besvimer nesten hver gang jeg reiser meg og er sliten hele tiden. Dette er livet mitt, jeg har et barn med autisme og sånn er det. At folk skal kjefte på meg for at jeg gir sønnen min melatonin, mene at jeg er en dårlig mor pga det osv gjør meg forbanna. Jeg gjør det som er best for mitt barn. Melatonin er bedre enn mye selvskading og en gutt som ikke klarer å falle til ro om kveldene. Hvis det er noen som har lyst å se hvordan hverdagen til en mor som måtte ty til å be legen om resept på melatonin er så er dere hjertlig velkommen hit for å se!!!! Og det er ikke som om man tar det steget med en smil om munnen, det er vanskelig å måtte gi barnet sitt medisiner, hva det enn måtte være, men man gjør det fordi det er det beste for barnet!!! Det er lett å sitte på sin høye hest å kritisere andre , ja. Du kjenner ditt barn , og gjør det du mener og opplever er best for barnet ditt. Opplever selv til tider andre mennesker heve på øyenbrynene over at min datter får medisiner , ( hun har ADHD) alt kan visst løses med lavkarbo , oppdragelse o.s v....jeg velger som regel å ikke gå i selvforsvar , jeg er en mamma som på samme måte som deg , ønsker det beste for mitt barn , og handler deretter. Amum have to do what a mum have to do! Og noe gjør jeg riktig , som har ei blid, sosial , og faglig sterk jente med venner og bein i nesen! 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #94 Skrevet 19. februar 2013 Jeg har stor tro på at faste rutiner og kos rundt leggetid fungerer for de aller fleste, og det fungerte fint for mine to barn. Men jeg dømmer ikke de som ser seg nødt til å benytte seg av sovemedisin i ekstreme tilfeller. Min søster sin datter sov ikke en natt sammenhengende fra hun var født til hun var 9 år gammel. Uansett hva de prøvde led hun av insomnia. Min søster var fullstendig imot all medisinering, men så seg nødt til å forsøke dette når datteren var 9. Deres hverdag ble en helt annen, og hun sa i ettertid at hun angrer så at hun ikke benyttet seg av dette tilbudet tidligere, og sparte seg og datteren for mange vonde år med søvnmangel, trøtthet og null overskudd til noe. Så i noen tilfeller bør man høre på legers råd, og velge medisin, men jeg mener dette bare skal benyttes i de tilfellene hvor alt annet er prøvd ut. Anonym poster: 95f03d277908b0529627422cfc7ae2bb
Gjest Riskjeks Skrevet 19. februar 2013 #95 Skrevet 19. februar 2013 Jeg har aldri gjort det, men tviler ikke på at de aller fleste som gjør det, gjør det som siste utvei, etter at alle man har utelukket evt fysiske/psykiske problemer og at alt annet er prøvd. Når det er sagt, tror jeg noen har litt vel store forventninger til hvor mye barna skal sove. Når folk klager på at 1-åringen ikke sover hele natta... Mine gjorde ikke det før rundt 4 års alder, uten at det er noe som helst galt med dem. Det er store normalvariasjoner.
Gjest Blomst83 Skrevet 20. februar 2013 #96 Skrevet 20. februar 2013 Ja jeg kan se at noen hat litt store forventniger,men det er stor forskjell på et barn som ikke sover en helt døgn igjeno,men i mitt tilfelle var jeg våken 20 timer, og sov ikke en helt natt igjennom.Så når man ser at det går på helsa løs for barnet ditt håper jeg virkelig at alle vil gjøre alt i sin makt for og ikke se barnet sitt lite. Og det at jeg fikk vallergan var etter at alt var og til slutt så man ingen alternativer enn vallergan . Og nå er forsåvidt ikke vallergan en sove medisin men en allergimedisin hvor en av bivirkninge er døsighet.
kaprifolen Skrevet 20. februar 2013 #97 Skrevet 20. februar 2013 Samme for meg da jeg var barn, som for blomst83. Kjenner jeg er fortsatt provosert over de som kom med "en god bok og skikkelig oppdragelse". Mitt barn hadde god søvnrutine fra første dagen vi prøvde, da hun var 2 måneder. Dermed er jeg egentlig litt diskvalifisert fra å dele erfaringer til de som sliter. De trår farvann jeg aldri har vært i. Samme innsikten burde visse her prøve på. Hvis ungen din sovner på sang og en god bok, så har du ikke vært borti ALVORLIGE SØVNPROBLEMER. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 20. februar 2013 #98 Skrevet 20. februar 2013 Jeg forstår som sagt godt at folk med store problemer vurderer/prøver sovemedisin. Kommentaren om store forventninger til søvn var helst ment generelt. Mange foreldre (for ikke å snakke om helsestasjonen!) forventer jo at ungen skal sove hele natta fra et halvt års alder...
Gjest Erja Skrevet 20. februar 2013 #99 Skrevet 20. februar 2013 Samme for meg da jeg var barn, som for blomst83. Kjenner jeg er fortsatt provosert over de som kom med "en god bok og skikkelig oppdragelse". Mitt barn hadde god søvnrutine fra første dagen vi prøvde, da hun var 2 måneder. Dermed er jeg egentlig litt diskvalifisert fra å dele erfaringer til de som sliter. De trår farvann jeg aldri har vært i. Samme innsikten burde visse her prøve på. Hvis ungen din sovner på sang og en god bok, så har du ikke vært borti ALVORLIGE SØVNPROBLEMER. Hva er alvorlige søvnproblemer? Har hatt barn med kolikk i flere måneder hvor vi måtte bysse og bære til langt på natt. Tok også vognen inn i stuen og kjørte den over dørstokken til babyen sovnet .. da ble han forsiktig lagt i egen seng og sov noen timer før det var på igjen med samme hylingen. Kolikken ødela sovemønsteret i 2-3 år framover - men tanken på sovemedisin har dog aldri slått meg - ble heller sjokkert over kollega som gav begge sine døtre sovemedisin. Da er det ikke barna det er noe gale med etter mitt syn.
kaprifolen Skrevet 20. februar 2013 #100 Skrevet 20. februar 2013 Vel, jeg vil jo si at det er hvertfall alvorlig når man bokstavelig talt kan telle antall timer total søvn i løpet av døgnet på under en hånd. Ellers er ikke jeg helseutdannet, så det er ikke min plass å si. Men ETT kriterium er jo i alle fall at barnet er sjekket for "alt mulig", og man ikke finner noe annet svar på hva som er galt. Og som noen andre her nevnte, noen barn er jo så utslitte at de sliter med å ta til seg næring, fordøyelsen virker ikke skikkelig når de gjør det, de blir hengende etter utviklingsmessig osv. Bare det at du faktisk sier at tanken aldri har slått deg, og at du sier barnet sover noen timer flere ganger, forteller jo meg at du nettopp IKKE er i kategorien dette gjelder. Du aner ikke hva disse foreldrene og barna går igjennom. Hvorfor er det så vanskelig å innse og innrømme? Er det et nederlag for deg å ikke vinne konkurransen om "hvem har hatt det verst og klart seg mest på egenhånd?". Hvorfor din kollega gir sine døtre det vet ikke jeg, har du spurt han/henne før du dømte henne? Og igjen; Vallergan er ikke sovemedisin, det er en nøye utprøvd allergimedisin med døsighet som bieffekt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå