Gå til innhold

Pbrinas hovedfags- og andre frustrasjoner


Pbrina

Anbefalte innlegg

Måtte plutselig gå til lunsj ;)

I alle fall, verden ser likevel litt lysere ut, forledendag fant jeg ut hvorfor Word absolutt ville gi hver referanse én hel side hver: Den trodde alle var Kapitteloverskrift1, som alltid begynner på ny side. Og ikke nok med det, jeg fant også ut hvorfor referansen som skulle vært nr. 37 insisterte på å være nr. 1! Den sto inne i en tekstboks, så da ble den sikkert telt først, av en eller annen merkelig grunn.

Hm, jeg skulle vært programmerer av noe slag, tror jeg, elsker å holde på med den typen ting! Digga jo informatikk, de to kursene jeg tok var skikkelig morsomme, men siden jeg allerede hadde bestemt meg for kjemi, så var det jo det jeg fortsatte med. Har nesten en overdreven god stayer-evne som gjør at jeg "blir ved min lest", i alle fall til jeg har fullført det jeg skulle, eller det ikke fins noen mulighet til å gjøre det. Noen ganger er det en bra egenskap, andre ganger så blir jeg så hardt ved min lest at jeg nesten går til grunne selv.

Tro om det alltid finnes en mørk bakside til ens gode egenskaper? Stoltheten min gjør at jeg alltid gjør mitt ytterste i enhver oppgave jeg gjør. På den andre siden, er den så fryktelig stolt at den lett såres eller krenkes, og det takler jeg dårlig. Sippeguri is my middle name ;)

Ouff, imorra er siste frist for å søke på jobben jeg har vikariat i. Hater å skrive jobbsøknader. Får lete tips her på KG, mange kloke hoder her :) Dumme statlige organet som man ikke bare kan få jobben man har jobba i i over ett år uten at den må utlyses. Tenk om det dukker opp en supermann eller -kvinne som bare tar alle med storm? Blæh..

Skal bli godt å reise til mormor i helga og bare slappe av og ikke tenke fag eller jobb eller noenting. Blir vel litt svenskehandel i samme slengen, siden det ligger på veien. Får tråle skapene hjemme og se hva som trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, snakk om å tilføye livet litt action! Jeg fikk endelig søkt på drømmejobben min igår og siste frist var, jepp, igår. Jeg trodde jeg var dreven på data, men jeg fant jo fadermeg ikke "Send"-knappen på det idiotiske elektroniske søknadsskjemaet!!! 5 på tolv i natt satt jeg og rev meg i håret, for jeg kunne jo liksom ikke ringe sjefen min og spørre hvor den jævla knappen var! Siste sjefen sa da jeg gikk hjem, var: Ja, husk at du har til kl. 12, da, du vet at jeg venter på søknaden din! Da hadde det tatt seg ut å ringe 2 minutter på tolv og si at jeg ikke fant knappen, når datakunnskaper og arbeid under press er en av de tingene som kreves...*flire* På slaget tolv, fant jeg endelig ut hva jeg skulle trykke på og kvittering ramla inn på mailen etterpå. GJETT om jeg var letta! Det kunne endt i katastrofe. Ironisk nok, ender det sikkert med at jeg IKKE får jobben, men det kunne jeg jo aldri få visst dersom jeg ikke rakk det.

Jeg la jo opp til hele greia i går: Øl med Pappa etter jobb, hjem og glo på tv, skrive søknad i tv-bråk, så jeg ikke fikk konsentrert meg, og hele tiden mens jeg tenkte: jeg kommer sikkert til å sitte og stresse som en gal og ikke få levert før like før tolv, men det går sikkert bra, jeg blir nok ferdig før. Snakk om selvoppfyllende profeti -eventuelt at jeg kjenner meg selv altfor godt, og at det som regel alltid går bra til slutt. Søndagsbarn skal alltid ha det de trenger, vettu. Og jeg er født på en søndag :sjarmor: Nå gjelder det bare at jeg får den faste stillinga jeg trenger! Men det innebærer at jeg må droppe en av sommerturneringene... Blæh, og det er Malaga til og med. No Sangria for me!

Må si at jeg ble rimelig med fornøyd med søknadsteksten i går, har vel aldri skrevet en så spisset søknad - men nå vet jeg jo alt hva jobben innebærer, så det er klart det er enklere da. Tror jeg skal søke på de to andre jobbene jeg fant her om dagen også, kan jo hende jeg er på en flow her!

Igår ble det litt voldsomt stress på jobben på slutten. Tror det er mer stressende med deltidsjobb enn fulltid, for man kan jo ikke bare "vente med det til imorra" når man ikke skal på jobb igjen før neste uke en gang! Kjente at jeg var lovlig nær tålmodighetsgrensa mi igår... Men blid og "flink jente" som jeg er, jobber jeg bare og blir ferdig med tingene *puh*

Forsov meg i morges igjen, så blir stress etterpå når jeg skal rekke Obs, hjem og pakke og deretter dra for å plukke opp de andre på 3 kvarter. I fredagsrushet. Evig optimist, kaller man det, tror jeg ;) Er forresten uvanlig rastløs i dag, får helt fnatt av å sitte i ro!! Kanskje fordi jeg spiste vaffel og rullekake til formiddagskaffen og er sukkerhøy så det holder. Hehe..Nammis var det i alle fall!

Nei, nå er det nok skriving her. Ha god helg, alle sammen!(og også til de som leser her uten å si så mye som et pip ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here I am

Once again

Staring through the scre-en

Writing down all this words

They don' mean anythi-ing

In my world

na-na-na-nana-na

Yeah, yeah.. har visst en Kelly Clarkson-sang på hjernen, men kan ikke teksten. Men jeg skriver, og jeg VIL, jeg VIL få levert til trykking imorra! Hold ut, nå, Pbrina, detta klarer du!

Fyfjane, er så på randen som det er mulig, begynner nesten å grine når jeg tenker på eksamen. Jeg hadde en samtale med en av post.doc.'en her i ettermiddag, han skulle hjelpe meg med et spørsmål, og jeg skjønte plutselig at jeg ikke kommer til å skjønne et kvekk av hva de kommer til å spørre om på eksamen og hva de vil prøve å få ut av meg av glupe tanker om oppgaven. Bare Sjærsten kan komme seg hjem nå, så jeg kan grine litt trygt pakka inn i arma hans, så blir alt sikkert myyyyye bedre :) Har savna han sånn, men det var jo også på en måte praktisk at han var borte, så var det ingenting som trakk meg hjem tidlig på kveldene.

Nei, tilbake til diskusjonskapittelet. Arrrgh for at jeg heller ikke har skrevet sammendraget enda! *banne-banne-banne* Skrive-hele-oppgaven-på-9-dager-my-ass, det skulle faen meg ikke vært lov å si sånt til folk før de har fått ferdigskrevet. Jeg HATER denna oppgaven, og jeg HATER at jeg alltid henger meg opp i forbedringsmuligheter istedenfor å bare skrive ferdig og sette punktum! (Shit, som jeg gruer meg til eksamen, forresten, sa jeg det? ;) ) I kveld SKAL jeg sette punktum, koste hva det koste vil. Jeg MÅ jo bare stå, for Herr xyzws oppgave gikk jo gjennom, og man skulle nesten tro den var skrevet av en ungdomsskoleelev! Ok, en på videregående, da, eller til nød en laveregrader. Men elendig var den i alle full fall!

Levere imorra, da har jeg ca 18 dager å lese på, det bør holde. Kom igjen, nå, detta klarer du!

*returnere til oppgaven sin*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG HAR LEVERT!!!! Jeg har levert, jeg har levert, jegharlevert, jeg har LEVERT! Aaaaaaaaaaah, herregud, så godt det føles!!! Bare lesing i et par uker til nå, så er verden et nytt sted for meg.

Kanskje jeg kommer til å oppdage at det er fullt av elefanter rundt meg? Vanskelig å se lengre enn én meter, har vært det i et par år nå.

Det beste av alt, er at jeg er strålende fornøyd med avslutningen jeg fikk til. Endelig satt ordene på plass, og jeg kan bare nyte eksamenslesinga, som jeg er verdens beste til å gjøre. A, here I come!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle melde meg ferdig til eksamen idag, men tror du studentkontoret hadde åpent? ÅNEIDA! Alt de gadd å si ifra, var en lapp på døra. Lever de i middelalderen, eller? Hva med en beskjed på hjemmesida? Fjane-fjane-fjane-fjane.... Blir flere-timers-pause på meg fra jobb til uka igjen, bare på grunn av de fjottene.

Men jeg skal på jobbintervju til uka i alle fall. Huff, så spennende, og som jeg gruer meg. Som om jeg ikke har nok med å lese til eksamen!

...som jeg ikke gjør nå, fordi jeg sitter her. Huff, MÅ skjerpe meg! I helga blir det 12-timers-dager på skolen, med PCen avslått!!! *konstantere* Nei, får stupe tilbake i kapittel to igjen. Enkelt kapittel, heldigvis. De verste greiene blir nok spesialpensumet, ja. Usj, så mange likninger og formler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, du har levert og greier :hoppe: Og jeg har gått glipp av det. Har nemlig ikke fått med meg at dagboka di har våkna til liv igjen. Har kanskje en sammenheng med at min egen blogg har ligget død en stund nå, men men :sjenert: Men nå er det jo på sin plass å si:

GRATULERER MED Å HA LEVERT OPPGAVEN :smilyblomst:

Tenk, om litt er du helt ferdig. Kan tenke meg det er en deilig følelse. Du har vært flink har du. Du har aldri gitt deg. Tenk så mange som hadde hoppa av hadde de vært i dine sko. Men neida, selv om du ble lei og motivasjonen ble fraværende en periode, så ga du aldri opp. Hva så at du har vært registrert ved UiO i ni år? Vi er da ikke så gamle, heller. Tenk så mange år du har foran deg nå da, år du ikke skal tilbringe som student ved UiO. Er ikke det en fin tanke? :-D

Nå skal jeg fluksens starte nytt abonnement på dagboka di. Så vi snakkes snart igjen.

Stor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tenkte at eg måtte hilse på :vinke:  :bukke:

*hilse pent tilbake* Hyggelig at du stakk innom frustrasjonene mine ;)

Nala: TAKK! Ja, dette er så utrolig deilig, at jeg vet ikke hva. Nå ligger liksom verden med "blanke ark og fargestifter tell" foran meg. Jeg gledergruer, kanskje mest gruer meg til eksamen, bare ei uke unna nå. Men jeg kan knapt vente til å ha kommet ut derfra(med ståkarakter, forutsettes det) og endelig kunne føle meg ferdig! Denne oppgaven har jammen meg vist meg hvilket spekter jeg spenner over, både på godt og vondt. Og det er jo det viktigste, at jeg faktisk har lært noe. Er litt synd at når det nå endelig har begynt å komme litt folk på dette stedet jeg tar hovedfag igjen(litt morsomme folk, må sies), så skal jeg slutte. Men, man kan jo ikke få alt ;) Gresset er jo som kjent alltid grønnere på andre sida.

I kveld har jeg mest forberedt meg til jobbintervjuet jeg skal på i morra. Det er på den vikarjobben jeg har, og den faste stillingen er utlyst. Blir skikkelig rart å være på intervju med sjefen som jeg omgås til daglig og som, vil jeg tro, kjenner til alle sidene man vanligvis skal finne ut av på et jobbintervju. Blir jo helt kunstig å skulle sitte og "fortelle om meg selv" uten å henvise til henne og oppgavene jeg har nå. Jaja, annerledes opplevelse blir det. Bare håper ikke hennes med-intervjuer finner det for godt å grille meg på pur F...

Nei, nå får jeg notere litt fra kapittel 5 før Sjærsten kommer og henter meg. Begynner å komme inn i lesinga igjen, men rundt klokka 19 er det ikke mulig å lese, da sovner jeg uansett hva jeg prøver. Tror kanskje døgnet mitt er litt snudd sånn, for jeg får jo ikke sove før 1-2 om natta selv om jeg er opp i halv-7-tida. Uff, som jeg pludrer. Lese nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, jobbintervjuet gikk fint. Fikk i alle fall bekrefta at jeg lider av dårlig selvinnsikt. Sjefen sa at hvis jeg fikk jobben, så skulle jeg sendes sporenstreks på et selvrealiseringskurs for å lære meg hva jeg EGENTLIG sitter inne med. Men til det gjenstår fremdeles å bli kalt inn til annengangsintervju og en personlighetstest.

Oj, nå må jeg løpe til bussen! Fjane, da. Till later!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, snille jenter, ja.. Bra jeg er snill nå som jeg er blitt "stor" ;)

I dag har jeg endelig lest kapittel 8, 75 sider! (Ok, mangler noen sider på slutten, men det får da være grenser for hvor interessant det er med ørten type oksider og alle deres egenskaper i detalj! Herregud, det kan da ikke være meningen at man skal huske alle de detaljene man likevel kan slå opp i en bok???? Duste-kapittel!) Selvsagt fikk jeg beskjed om at jeg kunne droppe kap. 8 om jeg ville pga. det nye pensumet akkurat da jeg hadde lest nesten hele. Men det er såpass "enkelt" uten masse idiotisk vanskelige ligninger at jeg valgte å ha det med. Håper heller på å trekke det enn Wagner-ligninga om diffusjon fra "eksamensflosshatten", gitt!

Sjærsten er bortevekke i helga, og det passer meg ypperlig å bare være alene hjemme i den verste innspurten. Ellers hadde jeg lengta etter han hele tida, men nå som jeg vet jeg ikke har noen armer å tulle meg inn i, så er ikke lesinga så verst. Pluss at jeg kan legge meg tidlig(...øh...litt etter tolv er vel tidlig...?) uten at han frister meg til å være oppe lenger.

Shit, så rastløs jeg blir av å sitte i ro og bare lese! Trodde jeg var ordentlig stuegris, men det viser seg at kroppen ikke liker å sitte kav i ro i flere timer. Lover godt for når jeg skal begynne å trene igjen, for det TRENGS! Herregud, har jo esa ut på alle bauger og kanter i det siste, men jeg har tatt det med knusende ro, for jeg vet det er bare for en begrenset periode. Snart skal jeg begynne seriøs aktivitet igjen, og da renner nok kiloene av igjen, for det gjør de alltid ned til idealvekta mi(*bank-i-bordet!!*).

Motivasjonen min er å se meg selv i spurtduell med en jeg vet er lynkjapp på et annet lag, og se for meg at jeg løper helt likt med han :D Funker strålende! I tillegg er tanken på at jeg kan trene med god samvittighet og slippe å tenke at "når burde jeg egentlig vært på skolen..." overveldende deilig. Jeg leste noen av begynnelsen av denne dagboka mi for litt siden, og jeg begynner å grine når jeg tenker på hvor fortvila og deprimert jeg egentlig var da! At jeg til tider i det hele tatt fungerte... Var nok hobbyen og Sjærsten som kan ta kred for det.

Nei, nå er det på tide å tusle seg hjem og kikke litt på tv før man hopper til køys. I morgen er atter en ypperlig lesedag!

..Av og til tar jeg meg i å tenke at "fjane, hvorfor har du ikke brukt de tidligere helgene til mer strukturert lesing...?", men jeg vet jo hvorfor, skippertaksmennesket som jeg er. Det kommer til å gå så bra på eksamen, så, no worries! Himmel og hav, jeg håva jo nesten inn en laud på PSY110 som alle gnall om var så vanskelig. Som sagt, eksamenslesing er noe jeg er en rev til! *klappe seg selv på ryggen*

Fine lørdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... tro om man kan ha i overkant følsomme sosiale antenner? At man har for sterk empati med sine medmennesker til å kunne agere fritt?

Merkelig hvor filosofisk man kan bli, her man sitter med siste eksamensinnspurt. Egentlig burde jeg dratt hjemme og lalla, for jeg får vel egentlig ikke inn noe mer i denne utrente eksamensskallen. Men bare to kapitler igjen å repetere nå. Fjane, jeg får ikke tid til å sjekke selve oppgaven... Yeah, yeah, den er jo levert uansett, ikke noe voldsomt man kan gjøre for å endre noe.

Skrekken er å stryke på et av de 4 vekttallene. For gjør jeg deg, kommer jeg aldri til å ta det opp igjen. No way, Jose! Blir å drukne sorger i morgen ettermiddag da, ja! Og være sippeguri også. Shit, som jeg gruer meg egentlig..

Skumme to kapitler, nå, så drar jeg. This too shall pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker og bukker :) Skal inn om et kvarter og prøver fortvilt å finne andre ting å tenke på, ellers begynner jeg bare å grine.

Tiger som angriper sebra, tiger som angriper sebra, tiger som angriper sebra, tiger som angriper sebra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, det er ikke til å tro....

JEG ER FERDIG!!!

Jeg sto med god margin, som jeg er tilfreds, men ikke fornøyd med("skolelyset" i meg fins enda baki der et sted..). Men jeg er fri, ferdig, jeg er cand.scient, og jeg har et nytt liv foran meg. Har ikke gått helt opp for meg det hele, men så har det ikke vært rolig hverdag siden da enda. Og i kveld er det feiring!!

Innser at hele hovedfaget har inneholdt mer psykiske enn faglige momenter for min del. Var helt ødelagt etter at jeg fikk karakteren, så jeg måtte opp og gå meg en tur, tårene bare trilla og trilla. Stakkars veilederen min trodde jeg var misfornøyd og skuffa. Hadde ikke vært klar for fest den dagen, så er glad det ble idag!

Fikk en utrolig fin eksamensgave også, sjefen ringte og lurte på om jeg ville komme til andregangsintervju!

Og igår slumra jeg og Sjærsten til gamle Friends-episoder til langt på natt. Snodig som livet smiler iblant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Så braaaaaaaaa!! Du har vært kjempeflink :klappe: Tenk at du er ferdig. Det er jo fantastisk. Men jeg visste jo at du ville klare det da. Du er flink!

Kos deg med feiringa i kveld. Det er deg vel unt :icon_razz:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk, takk, tuuuusen takk :) Jeg nyter tilværlsen som "fritt menneske" for tiden. Og ikke nok med det: I går fikk jeg beskjeden at det står en jobb og venter på meg etter jul!!!! Min første, faste 100%-jobb! Tenk, ikke noe mer bekymring om hva jeg skal gjøre etter sommeren/jul/påske/osv. Nå kan jeg bli der til noen sparker meg ut derfra! Åååh, så komfortabelt! Men også litt skrekkblandet fryd, for det er litt av en forpliktelse! Nå kan jeg ikke lenger kreve å få fri når jeg vil to dager før jeg skal noe. Ojojoj... Gruer meg veldig til å gå glipp av turneringer, ja. Men det får man tåle når man stiger 60% i lønn fra i år til neste år!! Utdanning skal lønne seg, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Så braaaaa!! GRATULERER så masse. Nå blir det mye ros her, men fader altså, du har virkelig fortjent dette.

God klem fra meg :klem:

PS. Sendte deg mail i går. Håper du har fått den :icon_razz:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...