Gå til innhold

Pbrinas hovedfags- og andre frustrasjoner


Pbrina

Anbefalte innlegg

Litt bakgrunnsstoff:

Jeg er forsinka hovedfagsstudent, oppgaven min er innen kjemi. Mye av det jeg skriver er sikkert gresk og komplett uinteressant for ganske så mange, så denne dagboka er nok mest for meg selv, at jeg skal kunne se hva jeg EGENTLIG bruker tida mi til når jeg sitter på skolen...

I dag er første dagen i den siste perioden på hovedfaget mitt. Jeg har LOVD samboeren min å bli ferdig før påske. Jeg bare MÅ bli ferdig. I tillegg til at jeg er... *regne etter* ...2,5 år på etterskudd i følge normert tid. Hvis noen noen gang kommer til å ansette meg i en jobb, så kryss i taket... Føler meg som verdens mest udugelige og minst effektive person til tider.

Tirsdag satt jeg meg ned alle utskriftene mine av målingene mine, skrev ned hva hver måling sa og hvordan det resultatet kunne tolkes i stikkordsform. Jeg orka ikke begynne å formulere, har lyst til å diskutere tingene med noen før jeg begynner med det, men får ikke vært her på dagtid før på mandag.

I dag har jeg begynt med kurvetilpasningen av temperaturavhengighetsmålingen (for sikkert hundrede gang...) for å få parametre som kan tolke vanndampavhengigheten min "in terms of" ionisk ledningsevne, som veilederen min ville at jeg skulle gjøre. Ikke det at jeg helt skjønner hva han mente, men jeg prøver meg i alle fall. Det viste seg at ledningsevnemodellene forble de samme etter at jeg hadde funnet ut av "plassbrøk vs. molbrøk"-problemet, heldigvis.

Det irriterer meg at jeg ikke finner _noen_ verdier som passer for modellen med oksygenvakanser.

Ja, ja, da har jeg i alle fall kasta bort litt mer tid, og nå kommer Glunten min og henter meg, snill han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På jobb fra 10 til 16, vaska huset etterpå, besøk av 4 av jentene helga. Gleder meg til å spille litt igjen!! Gadd ikke dra på skolen også, får da være måte på supermenneske man skal være for en dag....

Nå skal jeg reparere-sy litt, så kommer vel Glunten hjem snart også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake foran pc'en etter ei trivelig treningshelg. Selv om jeg så litt ut som Quasimodo igår, men hva tåler man ikke for sporten man elsker...? Og jeg er støl som fy idag, beveger meg omtrent like elegant som et kjøleskap.

Nå har jeg surfa og maila og hatt lunsj og sånne unyttige ting i to timer, så nå skal jeg begynne å regne på ionisk ledningsevne igjen. Lucky me! Påsken er *telle etter*...16 dager unna, i minst 8 av de dagene skal jeg jobbe. Pluss at jeg har satt meg opp som foredragsholder neste uke, det kan jeg bare glømme å få tid til. Kjære motivasjon og viljestyrke, hvor er dere??? Kom til meg!!!

Ah, nå skal jeg prøve tankefeltterapi-trikset som mamma fortalte meg om, så får vi se om motivasjonen bedrer seg en smule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobba hele uka fra torsdag av, har tjent like mye denne uka som jeg fikk utbetalt i hele forrige måned! YESSSS!

Tilbake på skolen idag igjen, senebetennelsen har begynt å hilse på igjen, siden det blir endel jobbing foran pc'en med ørten grafer o.l.

Jeg er veldig flink til å regne ting igjen og igjen og føle at jeg gjør noe, men det blir jo ikke skrevet mer på det siste kapittelet av at jeg bare regner ut ting! *banne* Snart en uke til påske, jeg kommer til å slite med å skrive ferdig. Har tatt fri torsdag fra jobben, men i helga skal jeg til Sofia lørdag og trene søndag.

Fant et oppslag fra en som gikk på coach-skole, som ville coach'e gratis fram til oktober. Kanskje jeg skal prøve det for å bli ferdig? Jeg trenger noen som pusher på meg, men som IKKE holder til her og det kan IKKE være Glunten min.

Jeg hater at jeg ikke tør å gå å snakke/diskutere med veilederen min. Fullstendig angst for det, og nå skal han vel ut og reise igjen - som vanlig - og da blir det til at jeg ikke får snakka med han før over påske uansett.

Jeg kommer aldri til å bli ferdig her. I alle fall ikke sånn at jeg får levert, jeg kommer bare til å forsvinne ut i intet og alle kommer til å lure på hvor jeg ble av... "Hva skjedde egentlig med hun derre...?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake foran skjermen etter 7,5 timers arbeidsdag (tjent masse idag :-)). "Veeeeldig" motivert. En fyr her slutta idag også, jeg rakk aldri å spørre han om de siste tingene jeg lurte på ang. impedans. Treige meg. Egentlig har jeg mest lyst til å dra hjem og slappe av foran tven. Men nå har jeg surfa og lest mail i en time, så jeg MÅ bare få gjort litt før jeg går. Til kl. ni skal jeg sitte her.

-regne litt mer på modellen, i alle fall sånn at jeg finner noen fornuftige spørsmål.

-prøve å få skrevet videre på resultatene, sånn at jeg kan få levert inn et første utkast (tro om veilederen min har reist til Geneve allerede...?), om så bare til Doktorgrader'n.

Huden min ser ikke ut for tida heller. Må få kjøpt ny fuktighetskrem, fikk tips av Cec om Normaderm, prøve den litt siden jeg har mer igjen på gavekortet.

Nei, det var jeg som skulle få gjort noe, ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobba bare idag, drit trøtt etterpå, så stakk på oslo city sammen med to fra jobb og bare labba rundt og slappa av. Kjøpte Normaderm, spent på den. Imorra skal jeg bare være på skolen, og fredag skulle det skje no morsomt på jobben, da får jeg jo stikke innom :)

Venter på Glunten, burde være ferdig på.... *og der ringt han for å si han var på vei hjem, ja...* treninga nå.

I morgen er det atter en dag. En ny dag, er det vel det heter. Guuuud, la den være produktiv for hovedfaget mitt... *sukke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innser at jeg kan sitte resten av livet å flikke på beregningene mine til jeg blir ca. gal, uten at resultatene mine kommer til å gi meg noe mer tilfredsstillelse i form av enkle avhengigheter.

Fra idag av skal jeg kun TIL NØD beregne ting på nytt (lurer på hvor mange tusen ganger jeg har klikka på "Find and Update"?) og jeg skal formulere vurderinger av mine nåværende resultater. De kommer ikke til å bli bedre selv om jeg klikker "Find and Update" en million ganger til. pH2O-, pO2 og T-avhengighetene passer ikke perfekt overens, det er bare å ta det til seg og BLI FERDIG!!!!!!!!!!! Skriv sammen, levér inn, håp at du står (noe som du kommer til å gjøre, slapp av, jenta!) OG KJENN HVOR GODT DET FØLES! Du slipper frustrasjonen, den gnagende samvittigheten, de mørke tankene på kvelden, å grue deg til å bli spurt "hvordan går det med hovedfaget?", unyttigheten, alt det som plager deg om dette.

Nå skal du bare skrive ord, ikke regne eller beregne. Bare skriv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobba på dagen, har surra i 2 timer etter at jeg kom hit. Nå skal det skrives. 3 dager til jeg reiser!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt i hodet sitt :/ Ikke lyst til å skrive, veldig lyst på sjokolade.

Prøver på å skrive hardt og kort, sånn at jeg snart kan reise hjem og vaske litt klær og begynne å pakke. Sommerfuglene begynner å røre på seg, gett! Men TO pro-team, det syns jeg er å overdrive... Men jeg gleder, gleder, gleder meg!!!!!!

Hepp, hepp, nå skal det skrives!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

*MIFF*

Jeg hater-hater-hater-hater-hater!!!!!! Hvorfor, hvorfor, hvorfor kommer jeg meg aldri videre? 12 timer uten ei linje, bare videre grublerier og avsovninger og dumme ligninger som jeg ikke bryr meg om. Kom deg ut av livet mitt, ditt ødeleggende dyr! Forsvinn, ha deg vekk!!!

ÅÅÅÅÅÅÅH, hvorfor går ikke dette, jeg orker snart ikke mer, kan ikke noen ta meg i hånda og leie meg gjennom de siste tornene? På Stedet Hvil -jeg burde lage en egen klubb...

30. mai skal jeg levere ALT. Amen.

*sette seg mål og gå løs på en helvetesuke*

-Yeah, right... *kjenne seg selv for godt*

*banne mer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Møte med veileder i går og ser i alle fall lyset i tolkningstunnelen. Skal justere hulledningen og levere før Amsterdam eller i begynnelsen av juni, med eksamen etter sommeren. Det skal bli så utrolig godt... Dårlig samvittighet overfor sambo som jobber og sliter og tjener penger, mens det føles som om jeg later som jeg driver på på skolen, og jobbinga mi er jo ikke det som lager mest penger her i verden.

Tro om jeg får meg jobb etterpå, da? Jeg som ikke vet hva jeg vil, bare at jeg er arbeidsvillig og vil ha nok å gjøre, men ikke en jobb som til stadighet krever overtid i tide og utide. Litt variert, men gjerne noen rutineoppgaver også som man kan gjøre når man ikke føler seg kreativ. Etter hvert kan man begynne å få ansvar, men å jobbe under veiledning i starten føles trygt. Noe kontor? Noe man må lete opp informasjon for? Noe arrangering av møter eller tilstelninger av konferanse-art? Noe kundeservice? Noe der man kan føle at man gjør noe nyttig for andre? Noe lett blandet og variert... Med fast månedslønn med mulighet for bonus. Dritt lei av å leve fra lønningsdag til lønningsdag uten å vite hva man har å rutte med. Økonomisk, jeg? -Pøh...

Nå skal jeg justere hullene til der de passer overens med temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuu! Er det noen sak når

log (x*y)=log x + log y

og når

log (a^B)=b * log a

Himmel, at man aldri kan huske på sånt... Logaritmer er plagsomme *konstantere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Godt det er flere enn meg som er forsinket med hovedfag. Jeg føler alle andre skriver så bra, leser hele tiden og er veldig strukturerte. Mens jeg føler det nesten aldri går fremover. Målet mitt er å levere til sommeren. Klarer jeg det vil jeg nok være verdens lykkeligste menneske.

Lykke til videre med oppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg følelsen av at "dette kan du faktisk bli ferdig med i juni", jeg ser det som sannsynlig at jeg blir ferdig, det virker som en realitet og ikke bare en fjern drøm.

Det tok meg lang tid å prøve å unngå å måtte snakke med veilederen min, men heldigvis kom det noe godt ut av det. (Og jeg kommer ikke til å tenke: "Tenk om jeg bare hadde gått å snakka med han tidligere...?", for det _vet_ jeg at jeg ikke hadde takla).

Nå er hullene blitt justert to ganger, kurven er blitt tilpasset på nytt og jeg har fått noen nye verdier for parametrene. Nå skal jeg finne ut hva veilederen min mente med at hullene påvirkes av hydratiseringsentapien ved lavere temperaturer. -Har det noe med at K3 er en kombinasjon av både omdanning av vanndamp og hvor sterkt vakansene ønsker å dannes i strukturen?

Skal sjekke det ut nå :)

Litt sulten også, forresten. Brødskive med nugatti og kaffe er tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke før har det gått opp, så går det nedover igjen... Pappa sa igår at vi må finne ny leilighet fra 15. september, etter det ville han ha den for seg selv. Vi fant ut at vi klarer å pakke oss sammen på minimum 30 m2, men ideelt er 45. Og så de prisene her i Oslo... *sukke* Men jeg gleder meg til å bli kvitt pappa og den ufattelige inkonsekvente oppførselen hans. Tipper at han kommer om ei uke og sier vi ikke trenger likevel, for "nå går det bare fint med B og meg, og vi drar ut til båten idag...bla-bla-bla." Gullfiskhjernen kommer aldri til å få komme i mitt bryllup uten at han har "anstand" med seg, det er helt klart.

Bare meg og Glunten min og et lite krypinn hvor vi kan gjøre akkurat hva vi vil uten at noen kan komme ravende hjem og lage hull i døra eller glemme å låse eller ligge og hyle til seg selv. Ojoj, for en luksus...

Nå må jeg ihvertfall bli ferdig og få meg jobb, for nå trenger vi fast inntekt!!! *hive seg over beregningene igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker for mye tid på KG. Faen. Slutte med det, nå med en gang, jepp. Og imorra skal jeg trene snapping, one shot-one hit, ormekravling og preskyting. Og vi skal grille :) Gleder meg masse! Håper jentene gjør det bra i Danmark i helga! *misunne litt, men være realistisk blakk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Druscilla :) Kan godt lære deg no, om du vil, selv om jeg ikke er verdens beste lærer-emne, akkurat...

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ __ _ _ _ _ _ _

Over til noe heeeelt annet:

Jeg burde være skikkelig glad på hans vegne, og føler meg nokså smålig fordi jeg føler som jeg føler, men enkelte er bare så utrolig bortskjemte!!!! (Eller så er det bare at jeg ikke unner at andre har mye bedre råd enn meg, eller at jeg i hele mitt liv omtrent alltid har hatt ikke så god råd, men det velger jeg å se helt bort fra akkurat nå.)

Tror du ikke "svigers" skal ta sambo med seg ut for å handle klær?!?!?! Og ikke bare for litt penger, nei, men for nesten to avdrag på lånekassa. AAAAAAAARGH!!! Jeg OOOOOG ha foreldre med altfor god råd!!! Faren min er en dust og drikker opp alt han eier og har, mamma, stakkar, nyskilt med to unger, jeg får dårlig samvittighet når jeg får dyre gaver av henne. Og så får man sånt her rett i fleisen. Joda, jeg er DRITmisunnelig, og ganske så urettferdig smålig nå, men akkurat nå føles det som verden er veldig urettferdig. Her sliter man hver dag med å få pengene til å strekke til på alle bauger og kanter. Helt greit at hun ikke ville gi han cash, men er ikke nesten to lånekasseavdrag litt å overdrive? AAAAARGH igjen!!

Jeg forventer meg selvsagt ikke å bli tilbudt det samme av henne, er jo ikke gift med han engang, men er det ikke mer vanlig å gi fellesting når man bor sammen med folk? Eller er jeg helt på bærtur her? Usj, så smålig og misunnelig jeg føler meg. Og som et urettferdigsoffer. Blæh. Fornøyd med tilværelsen, skulle jeg vært, ikke oppføre med som en snørrunge når jeg har alt jeg egentlig trenger.

Men jeg trenger OGSÅ klær!!! Jeg skal jo søke jobb snart, skal jeg gå på jobbintervju i de to år gamle jeansene mine? Og i utgått joggesko? Og i en jakke som er så gammel at det skinner av albuene? JEG trenger klær for to lånekasseavdrag. Ikke sambo som likevel bare jobber uti skauen og omtrent aldri drar ut på byen eller ut for å spise eller noe sånt. *snufse*

Snakk om selvmedlidenhetstrip... Ikke har jeg no sjokolade å trøstespise på engang heller. Og jeg har allerede vært på butikken og kjøpt is idag, det får holde.

Hadde ikke klart å bruke så mye penger på klær, jeg. Fikk 1000 kr i gavekort til bursdagen min som jeg fremdeles har 50 kr igjen av. Skjønt, har man mer å rutte med, kan man unne seg litt dyrere ting, enn å prøve å få 1000 kr til å rekke til flest mulig H&M-plagg -på salg.

Jaja... det hjelper i alle fall å få det ut. Dagbøker er fine ting, husker at jeg knapt kunne leve uten før i tida. Lurer på hvor de alle ble av? Står mye rart i dem, ja... Mye som helst ikke bør leses av andre enn meg heller. Tenkte alltid at jeg skulle skrive bok, en slags biografi, en gang, men innså jo etterhvert at jeg mangla en helhetlig historie, kan bli litt ensformig med en hel bok med en tenårings forelskelser og seksuelle frustrasjoner, ja... Men noen saftige historier hadde det blitt, ja (til skrekk og advarsel til alle godtroende mødre der ute, kanskje? Kanskje det er min nisje, mødre-advarselsbok? Hvordan dattera di lyver og hvorfor du ikke finner det ut? Og hva hun egentlig gjør når hun sier hun sover over hos venninna?).

Nei, jeg får regne videre på min fram-og-tilbake-sammenligning av hull og protoner fra den ene modellen til den andre og omvendt. Mye museklikking, huff... *vondt i armen sin*

Forresten slo det meg her en dag at jeg omtrent ikke har "dagligdagse" venner/venninner igjen, jeg har vært ufattlig dårlig til å holde kontakt. Eller så har vi skifta miljø. Lurte et øyeblikk på Oslo-treffet til KG, menneh... Ikke helt klar for det, tror jeg. Og ikke har jeg spes råd til å unne meg en Peppes-tur uansett, må spare til Amster-turen, ja... Det ordner seg vel når jeg får jobb? Ellers så får jeg finne meg en hobby jeg kan treffe nye mennesker i. Trives altfor godt i mitt eget og sambos selskap, men hver gang jeg er ute på cafe eller no med noen, synes jeg jo det er gruelig koselig og det er knapt stopp på skravla.

Skal bare bli ferdig med dumme-dumme oppgaven min. Pliiis, la meg bli ferdig nå! Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke, får ikke til å skrive, har følelsen av at "nå skal det sjekkes mail og surfes" hver gang jeg setter meg foran pc'en her på skolen. Forbanna drittpsyke. Musearm. Blakk, blakk, blakk, har 30 kr i lomma og tirsdag reiser jeg til Amsterdam og må låne alt av de andre jentene, har ikke turt å spørre sambo hva slags penger han har tenkt til å ha med seg... Livet mitt står absolutt helt i ro, vil bare legge meg under dyna og grine. Bekymra for sambo, kan umulig være sunt å jobbe 16 timer om dagen! Har hatt lemus i hele dag, og han ser skikkelig dratt ut i ansiktet.

MÅ få levert noe i løpet av helga, kan bare ikke dra noe sted uten å ha gjort det.

Tenk på Krølle sin oppgave, du, jenta mi, setter du standarden til det, blir du ferdig, vettu. *holde i hånda og leie etter seg* Kom så, dette skal gå så fint, kom igjen :)

Skrive nå. Skriv. Fortell hva grafene dine sier, du har beregna ut og inn på dem nå, du kjenner de "by heart", du vet hva de sier, ikke bry deg mer med detaljene som ikke passer inn, fortell hva du ser og hvorfor du ser det. Pliiiiiiiiiiis....!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...