Gå til innhold

Pbrinas hovedfags- og andre frustrasjoner


Pbrina

Anbefalte innlegg

Litt bakgrunnsstoff:

Jeg er forsinka hovedfagsstudent, oppgaven min er innen kjemi. Mye av det jeg skriver er sikkert gresk og komplett uinteressant for ganske så mange, så denne dagboka er nok mest for meg selv, at jeg skal kunne se hva jeg EGENTLIG bruker tida mi til når jeg sitter på skolen...

I dag er første dagen i den siste perioden på hovedfaget mitt. Jeg har LOVD samboeren min å bli ferdig før påske. Jeg bare MÅ bli ferdig. I tillegg til at jeg er... *regne etter* ...2,5 år på etterskudd i følge normert tid. Hvis noen noen gang kommer til å ansette meg i en jobb, så kryss i taket... Føler meg som verdens mest udugelige og minst effektive person til tider.

Tirsdag satt jeg meg ned alle utskriftene mine av målingene mine, skrev ned hva hver måling sa og hvordan det resultatet kunne tolkes i stikkordsform. Jeg orka ikke begynne å formulere, har lyst til å diskutere tingene med noen før jeg begynner med det, men får ikke vært her på dagtid før på mandag.

I dag har jeg begynt med kurvetilpasningen av temperaturavhengighetsmålingen (for sikkert hundrede gang...) for å få parametre som kan tolke vanndampavhengigheten min "in terms of" ionisk ledningsevne, som veilederen min ville at jeg skulle gjøre. Ikke det at jeg helt skjønner hva han mente, men jeg prøver meg i alle fall. Det viste seg at ledningsevnemodellene forble de samme etter at jeg hadde funnet ut av "plassbrøk vs. molbrøk"-problemet, heldigvis.

Det irriterer meg at jeg ikke finner _noen_ verdier som passer for modellen med oksygenvakanser.

Ja, ja, da har jeg i alle fall kasta bort litt mer tid, og nå kommer Glunten min og henter meg, snill han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På jobb fra 10 til 16, vaska huset etterpå, besøk av 4 av jentene helga. Gleder meg til å spille litt igjen!! Gadd ikke dra på skolen også, får da være måte på supermenneske man skal være for en dag....