Gå til innhold

Pbrinas hovedfags- og andre frustrasjoner

Pbrina

Anbefalte innlegg

Tilbake fra Amsterdam, kom ikke til semien denne gangen heller :(

Men fikk litt gjort litt sightseeing i alle fall. Var i Red Light, synes det er fælt med vindusjentene. Masse "helt normale, unge jenter", de kunne vært mine venninner. Uff... Vet om noen som kjøpte seg noe også, usj, han har jo dame også. *riste på hodet* Fatter det bare ikke.

Ble sjuk siste dagen, er fremdeles pjusk, fryser litt nå også, kjennes ut som feberen kommer tilbake. Men man må jo jobbe... Fikk heldigvis litt mer i lønn utbetalt denne måneden enn det jeg hadde trodd, det var da for én gangs skyld!!! Med lønn, feriepenger og skattepenger, så ser det ut som at vi "står han av" denne måneden også.

Sommerjobb? -Nei

Oppgaven innlevert? -Nei

Om 1 1/2 er det Nordic, om 3 uker er det World Cup. Gleder meg, selv om det bare er bortkastede penger når to av jentene kommer så vanvittig seint ned, hadde vært bedre å skippe hele turneringa! Men den er jo utrolig morsom, da...

Lurer på hva de "stikkene" jeg har fått er...? Der nede trodde jeg det var myggstikk, men jeg fikk to nye igår etter at jeg hadde kommet hjem. Hmmm, mystisk. Sånn brann-/vann-/andre kopper skal vel ta litt hardere på voksne folk, eller? Litt vondt i ørene også, for ikke å snakke om at jeg tror jeg blør i bihulene. Jeg vet jeg har sett litt mange skrekkfilmer, men i natt før jeg sovna, kunne jeg ikke la være å tenke på insekter eller edderkopper eller noe sånt som legger egg i hulrom. ÆSJ!!!! Enda godt jeg har fortrengningsmekanismen i orden, ellers hadde jeg vel aldri fått sove i går.

Når skal jeg fortrenge at jeg har vondt i øya, vondt i øra, er grønn-snørrete, har litt vondt i bihulene, fryser litt, er tett i ørene, generelt litt støl og utrolig tørr i halsen. Hvorfor kan ikke slimhinnene dele på fuktigheten seg i mellom, istedenfor å være knusktørr ett sted og rennende et annet?

Tror jeg skal bruke gratis-kinobillettene mine til å se Harry Potter, så 1'ern og 2'ern igår når jeg lå i senga. Og har lyst til å lese bøkene om igjen.

G på HT takka for lån av S i helga. Skulle bare mangle etter hva idiot-Patsa. Fikk lyst til å slenge en kommentar om idiot-Pat, men fant ut at det var best å holde kjeft. *rolig og avbalansert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vondt i tanna, sår på leppene, ser i kryss, dårlig samvittighet for at jeg ikke har fått gjort noe idag heller, drittlei av å sy sammen helga for alle girlies'ene, sliten i hodet, tørr i øya, deppa for at jeg ikke gjør fornuftige ting her, vondt i musehånda.

Jeg lider av "Gunn"-syndromet; får ikkeno gjort på uhorvelig lang tid.

Må jo bare innse at jeg er udugelig til å presse meg selv til å skrive ferdig denne dritten. Helt udugelig. Viljestyrke har aldri vært min sterke side.

Imorra må jeg sikkert til tannlegen og blakke meg, jeg burde ha vaska klær, men har ikke bil, torsdagen skal vi vaske sammen, men da er det egentlig firmafest, som det sikkert ender med at jeg ikke kan dra på fordi jeg ikke har tid i det hele tatt.

Nå kommer sambo og henter meg. *svart sky av dårlig samvittighet ned til over øynene*

Blir nok å gråte en skvett i kveld, ja, kjennes nesten sånn ut. Hater skjenn, men vet jeg fortjener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*

...

*sukk igjen*

...

det er helt tomt i hodet mitt.

*sukk*

kan man surfe manisk? eller være manisk surfer?

...

trenger nok hjelp, men vil ikke søke, orker ikke konfronteres, jeg får ikke til, er så psykisk ferdig med det hele. MEN SÅ BLI FYSISK FERDIG OGSÅ, DA!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Satt til i ett-tida igår, fikk faktisk skrevet noen ord når jeg begynte på et annet kapittel. Nå skal jeg jobbe noen timer før jeg skal å vaske klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja... nok en uke er forbi uten at jeg har skrevet så mye som ett ord. Nå som jeg burde hatt panikken inne fordi jeg burde levere før Toulouse 1. juli, har jo lovet det. Har fått tilbake følelsen om at "dette kommer aldri til å gå". Jeg kommer aldri til å få levert, jeg kan bare slutte med dette tullet med én gang, slutte og komme i gang med prosessen å finne en fast jobb. Jeg klarer ikke engang å søke etter jobb samtidig som jeg skriver oppgave. Snakk om å ha mistet evnen til å drive med mye samtidig... Hvordan skal jeg kunne påstå at jeg kan slikt på et jobbintervju, når jeg nå i tre år har bevist at jeg ikke klarer å gjennomføre noe som helst?

HVA er det som hindrer meg hver gang jeg prøver å skrive videre?

-Surfing. Både den maniske og den vanlige.

-Total "blank-out". Bare jeg leser avsnittet der jeg sluttet sist gang, reiser konsentrasjonen og tankene mine så langt vekk at jeg ikke klarer å se dem lengre. Det blir absolutt tomt, rullegardinen kommer ned tvert.

-Andre "administrative" ting. Ting som må gjøres for laget, ting som må gjøres for meg og sambo, jobbleting på nettet, leilighetsleting på nettet, sånne ting jeg trives med å gjøre.

-Frykten kommer. Frykten for å stryke, frykten for vissheten av en dårlig karakter, frykten for eksamenen, frykten for spørsmålene om oppgaven på eksamen, frykten for å ikke kunne besvare dem, frykten for å knekke sammen foran sensor og buse ut med livshistorien min om hvorfor oppgaven er blitt så dårlig som den er blitt.

-Manglende forståelse. For nesten hver setning jeg leser av det jeg har gjort hittil, dukker spørsmålene opp om hvorfor, hvordan, hva, hvilket, når, hvorfra og hvorfor ikke? Jeg skjønner ikke hvordan dette skal forklares og jeg skjønner ikke hvorfor det ble gjort, jeg skjønner så utrolig lite!

Jeg trenger egentlig en til å piske meg frem, en som kan henge over meg til enhver tid, en til å skjenne og oppmuntre, en som stiller krav som må følges, en som kan være viljestyrken min. Men jeg kan ikke bruke det som unnskyldning til å ikke få til. Dette må bare gjøres og dette må bare gjennomføres Jeg må tvinge meg selv, det fins ingen vei utenom. Jeg må sette skylappene for alle de forstyrrende elementene på, og messe "bare bli ferdig likegyldig hva resultatet blir, bare bli ferdig, bare bli ferdig, bare bli ferdig, bare bli ferdig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter og venter på at ord skal falle ned i hodet på meg. Har lest litt om hvordan man skal skrive resultat, diskusjon og konklusjon, kan vel si at jeg har fått bittebittelitt inspirasjon, gjenstår å se om det bittelille holder til å få kloret ned noen ord i kveld.

Resultat:

Presentere data i tabell eller figur, beskrive de karakteristiske trekkene med ord.

Diskusjon:

Vurdere kvaliteten på forskningen, hva sier resultatene og hvordan er de i forhold til litteraturen?

Konklusjon:

Velg en av mulighetene under diskusjon som din konklusjon, hva fant du egentlig ut? Gi forslag til videre forskning og si om det kan brukes til noe. (Vi lurte på ditt, nå vet vi dette, men vi fant ikke ut datt).

(Hehe, han gale doktorgraderen borti gangen tester akkurat sine sedvanlige fem ganger om døren er låst... Stakkar...)

Pang, der ble jeg gjespetrøtt også, og jeg som må sykle hjem og skal tidlig opp til legen imorra.

"Den som er trøttest, skriver bestest"

-Gammelt jungelordtak fra videregåendetiden

Utrolig hvor mange 6'ere man hentet inn natten før innlevering.... Nå klarer jeg bare ikke ta de fristene vi setter til meg alvorlige. Himmel, jeg har jo tid til 2007, jo! Hvem klarer stresse da?

På den andre siden: Jo fortere jeg kommer meg ut av pappas leilighet, bort fra fylla hans og de evinnelige kranglene til han og B, jo bedre. burde være motivasjon nok i seg selv. Men med mitt korttidsminne... Hadde sikkert vært lykkelig i en gullfiskbolle om jeg ikke hadde visst bedre.

Pappa er ikke det spor så snill som han påstår. Overhørte en av kranglene dems igår kveld, fy faen, jeg får vondt. Hadde faktisk ikke gjort meg noenting å aldri se han igjen, han er bare "den drita idioten jeg må dele leilighet med". Kan ikke komme på en eneste gang i løpet av den tiden jeg har bodd der at han har brakt meg glede. Det nærmeste jeg kommer, er når han har betalt ett eller annet for meg som jeg ikke har bedt han om. På den andre siden tar han tilbake til gangs; ødelagte ting, bekymringer, utgriset leilighet, brutte løfter. Han tar en arm og gir tilbake en lillefinger, og tror det er greit. Har ikke ord for hvor uansvarlig og egosentrisk han er. A worthless piece of shit. Drikke seg fra sans og samling, det kan han, men å hjelpe sin egen datter litt økonomisk? -Nei, det er jo for mye å forlange...

Usj, blir så sint og opprørt bare av å tenke på han. Det verste av alt er at jeg kan fortelle han akkurat hva jeg mener, men det kommer ikke til å synke lengre inn enn at han kanskje skipper én øl.

Han hadde visst fått dårlig samvittighet igår, tilbød oss å bo lengre i leiligheten. Sa vi skulle tenke på det, men jeg bor heller i et bøttekott med sambo enn i hele den leiligheta med han som mulig påheng. "Skal bo i båten" -Yeah, right, det har han jo sagt helt siden påske, og hvem har vært i leiligheten hver jævla dag siden da?

TAKK Gud, for at jeg slapp å vokse opp med han i samme hus. TAKK Gud, for at jeg har den mammaen jeg har. "God could not be everywhere -so He made mothers."

...tja, så lett var det å spore av... Drar hjem, jeg. Inatt skal jeg drømme sant om oppgaven min, som jeg drømte sant om tannlegen sist uke. *håpe på*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... kanskje jeg har hatt for sosialt liv opp gjennom barndommen til at jeg kan bli en god forsker?

Tja, det kan vel være en del av forklaringen...

Nå skal jeg skrive. Masse. Jeg skal bli ferdig. Du kan bli ferdig! Hopp i det, drit i detaljene, si rett fra hva du ser.

Idag kan jeg bli ferdig. Det kan faktisk hende. Jeg kan klare det. Jeg kan masse. Jeg kan skrive. Jeg kan dette faget. Jeg er flink. Jeg kan bli ferdig. Jeg liker å skrive. Jeg liker å resonnere. Jeg liker å finne forklaringer. Jeg liker å få ting ferdig. Jeg kan bli ferdig idag. Jeg vet hva jeg skal skrive om. Jeg skal skrive masse nå. Jeg kan bli ferdig idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pbrina,

nå har jeg mimret meg gjennom skriveriene dine om avslutningsperioden på hovedfag. Har lang erfaring fra denslags, men fra en litt annen del av faget enn det jeg skjønner du jobber med (og litt annen del av bygget, hvis jeg ikke tar helt feil). :wink:

Du vil bli ferdig. This too shall pass.

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord, Veronal!

This too shall pass

Den setninga skal jeg ta med meg og hente frem i de mest depressive timene. Så sant som det er sagt.

(og litt annen del av bygget, hvis jeg ikke tar helt feil)

Faktisk på andre siden av t-banelinja. Om vi snakker om samme bygg ;)

--------------------------------------------------------------

Og nå gyver jeg løs på innledninga, siden jeg står bom fast på diskusjonsdelen. *dukke ned i Vistnes' skrivetips"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk på andre siden av t-banelinja. Om vi snakker om samme bygg ;)

Det gjør vi. :sjarmor:

Ha en fortreffelig skrive-dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bare ei halv side før jeg "måtte" dra for å vaske klær igår. Men er jeg her igjen, kl er ikke 8 engang, ready for new action!

..eller no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back in businessssss! Etter jobb og middag og en is, er det nå klart for 2-3 intens skrivetimer.

Kommer aldri til å klare å levere inn før torsdag. Men jeg får stå han av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk da skrevet litt, men ble storkrangel igår da jeg fortalte at jeg ikke klarte denne fristen heller. Faen, da, om jeg jobber samtidig, hva er egentlig problemet? Det er jo MEG det går ut over, han jobber jo dritmasse han også og er knapt hjemme.

Usj, jeg vet, lager dårlige unnskyldninger for meg selv for ikke å levere. Skrive nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Hei, Vil bare legge igjen en STOR KLEM.

Jeg vet hvordan du har det.. Omgivelsene sier at de blir frustrerte og lei, men hvordan tror de da den det gjelder har det... Hovedoppgave: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte, Embla s :)

Nest siste dag jeg har på å gjøre ting mest mulig ferdig. Har fått fri fra jobben imorra, må stå tidlig opp for å fikse diverse ting før jeg reiser og for å få mest mulig tid her på skolen.

Jeg er bare NØDT til å sove en middagslur før jeg setter meg og skriver, trøtt som ei strømpe. Håper jeg får den sentralbordsommervikarjobben når jeg kommer hjem, all erfaring er bra erfaring, og at det er travelt passer meg bra.

Snart klar med innledningskapittelet, det verste som gjenstår er diskusjonen, konklusjonen og sammendraget. (Og egentlig alle disse små setningene i parentes innimellom som jeg nå MÅ bestemme meg for om skal stå der eller fjernes.)

I tillegg kommer gjennomgang av de kapitlene jeg har skrevet tidligere. Gruer meg til å lese dem igjen, frykter for at de er utrolig amatørmessig skrevet, nå som jeg har fått "øvd" ei stund. Må bare overse det og ta de verste feilene.

"Du må bare skrive ned de tingene du vet, dette har jeg gjort, slik ser det ut, dette mener jeg er grunnen til det. Så gir du det til han og sier: 'Om du ikke mener det er godt nok, neivel, da får vi fortsette med dette "aktive" studiet mitt, så kan vi jo møtes og ta en prat igjen neste gang jeg føler meg ferdig, om en 5-6 måneder.' Han vil jo få deg ferdig han også, drit i om han vil stryke deg, han kommer ikke til å ville det, så levér, stå, *vips* ferdig!"

Ja, ja, jeg veeeeeeeeeeeeeeeeet! Jeg prøver, jeg prøver, jeg prøver!

To be continued...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

YESSSS!!! Skrev ferdig innledningskapittelet igår, doktorgrader'n min så på det idag, og kom bare med små tips om forbedringer.

Nå har jeg konklusjon, sammendrag og siste rest av resultat/diskusjon igjen. Hva kan det være? Max 6 sider, ikke det engang?

Jeg er så flink! Føler meg skikkelig "on top of the world" nå. Skal ta meg en pust i sola nå, så skal det skribles igjen. Kanskje jeg likevel får dette ferdig, sånn stort sett i alle fall, før jeg drar i kveld? *håpe-håpe-håpe*

"Å-hurra-hei-og-hopp, jeg er så glad i dag!" *tralle inni seg*

Merkelig så fornøyd man skal bli for å ha skrevet to sider, gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, skal ikke nekte for det :) Ble ikke mye skriving idag, mest retting på andre kapitler, men, men. Hadde litt reisefeber idag, så slet med konsentrasjon, kan man si... Nå skal jeg pakke, og imorra bærer det avsted til Toulouse!!!

*juble* :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...