Gå til innhold

Dine meninger om abort.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror nok du ligger noen tiår bak resten av samfunnet.

Dersom du mener at det er akseptabelt å ta livet av potensielle barn, så deg om det. Jeg sier IKKE imot at ordningen finnes, nettopp fordi jeg anser konsekvensene som verre. Men uakseptabelt, det ER det, i sin råe form. Men det er flere ting vi må leve med i samfunnet i dag som ikke er bra. Jeg syns altså det hadde vært bedre om behovet for abort hadde vært sterkt redusert, så får du heller anse meg som forhistorisk, men er det noe jeg står for, så er det nettopp dette. 15 000 pr år ER for mye.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener abort er å ta et liv. Men jeg tillegger ikke fosteret egenskaper det ikke har. Jeg kan ikke syntes synd noe som ikke kan føle, tenke eller huske.

Derimot syntes jeg ofte dem som er imot abort er ondskapsfulle. De tillegger mer verdi i en celleklump som bare har potensialet til å bli noe, istedenfor å fokusere på et fullverdig liv som allerede er her.

Et uønsket svangerskap kan bli et rent helvete å gjennomgå. Det er ingen garanti for at en slipper unna skader:

Rifter under fødsel, analinkontinens:

http://www.klikk.no/foreldre/helse/article801667.ece

Ødelagt mage, brokk:

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article790084.ece

Litt mindre alvorlige ting:

http://ipad.dagbladet.no/2013/02/03/tema/helse/klikk/foreldre/25570171/

Brystene endrer seg negativt:

http://mammanett.no/graviditet/slik_forandrer_brystene_seg

Det er diskusjon om når fosteret kan føle fysisk smerte. Noen sier uke 8, mens andre sier uke 24 fordi det visstnok ligger "bedøvd" inni morens mage. For min egen del så er det fysiske irrelevant. På dette stadiet er de fleste pattedyr mer oppegående, og i stand til å huske og føle frykt når det blir utsatt for smerte.

Jeg er for abort. De som er imot føler jeg enten mangler empati, er religiøse, eller rett og slett er ondskapsfulle.

Anonymous poster hash: 91e0c...854

• Liker 1
Skrevet

(kommer sikkert til å få hets elns for eg er for ung til å bry meg elns)

Eg er for i noken tilfeller, men mot i dei aller fleste.

Er ho 17 år, bur på hybel og har dårlig økonomi: for

Psykisk ustabil: for

Voldtatt: for

Alle andre ganger: mot

Hyklerisk med andre ord, og diskriminerende.

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener abort er å ta et liv. Men jeg tillegger ikke fosteret egenskaper det ikke har. Jeg kan ikke syntes synd noe som ikke kan føle, tenke eller huske.

Derimot syntes jeg ofte dem som er imot abort er ondskapsfulle. De tillegger mer verdi i en celleklump som bare har potensialet til å bli noe, istedenfor å fokusere på et fullverdig liv som allerede er her.

Et uønsket svangerskap kan bli et rent helvete å gjennomgå. Det er ingen garanti for at en slipper unna skader:

Rifter under fødsel, analinkontinens:

http://www.klikk.no/foreldre/helse/article801667.ece

Ødelagt mage, brokk:

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article790084.ece

Litt mindre alvorlige ting:

http://ipad.dagbladet.no/2013/02/03/tema/helse/klikk/foreldre/25570171/

Brystene endrer seg negativt:

http://mammanett.no/graviditet/slik_forandrer_brystene_seg

Det er diskusjon om når fosteret kan føle fysisk smerte. Noen sier uke 8, mens andre sier uke 24 fordi det visstnok ligger "bedøvd" inni morens mage. For min egen del så er det fysiske irrelevant. På dette stadiet er de fleste pattedyr mer oppegående, og i stand til å huske og føle frykt når det blir utsatt for smerte.

Jeg er for abort. De som er imot føler jeg enten mangler empati, er religiøse, eller rett og slett er ondskapsfulle.

Det er ikke engang bevist at det kan føle smerte i uke 18

Hyklerisk med andre ord, og diskriminerende.

Du sier hun er diskriminerende som mener at voldtekstofre skal ta abort, samtidig som du snakker om at det er et helvete å gå gjennom en uønsket graviditet. Jeg kan ikke se for meg noe som er mer uønsket enn et foster som har blitt unnfanget under en voldtekt. Og hvordan tror du det er for et barn å vokse opp med en mor som ikke engang klarer å se på sitt eget barn for da minnes hun om voldtekten? Tror du ikke det barnet får et helt jævlig liv?

Anonymous poster hash: 0b68d...984

• Liker 1
Skrevet

Syntes det er greit til en viss grad.. Jeg kunne ALDRI ha tatt abort, tror ikke jeg kunne levd med meg selv hvis jeg gjorde det.. Men man skal jo også være forsiktige, ikke bare drite i det og ha sex for nytelsen. Må ta forhåndsregler før man hopper idet.

Anonymous poster hash: 0d951...5fd
Skrevet

Det er ikke engang bevist at det kan føle smerte i uke 18

Du sier hun er diskriminerende som mener at voldtekstofre skal ta abort, samtidig som du snakker om at det er et helvete å gå gjennom en uønsket graviditet. Jeg kan ikke se for meg noe som er mer uønsket enn et foster som har blitt unnfanget under en voldtekt. Og hvordan tror du det er for et barn å vokse opp med en mor som ikke engang klarer å se på sitt eget barn for da minnes hun om voldtekten? Tror du ikke det barnet får et helt jævlig liv?

Jeg kaller det hyklerisk og diskriminerende fordi personer legger verdi i hvordan fosteret ble til, selv om det selv ikke hadde noe med det å gjøre. Det er derimot ikke noe argument imot abort, bare kritikk om en annens mening.

Så lenge kvinnen vil ta abort, så mener jeg det er mer en god nok grunn. Hvorfor noen tar abort er et personlig valg, og ikke noe andre har rett til å blande seg opp i.

Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg er for retten til fri abort, men kunne aldri tatt abort selv. Når et menneske innser at det ikke er i stand til å ta vare på et barn, er det ansvarlig å ta abort. Alt for mange barn har det vondt.

• Liker 1
Skrevet

Dersom du mener at det er akseptabelt å ta livet av potensielle barn, så deg om det. Jeg sier IKKE imot at ordningen finnes, nettopp fordi jeg anser konsekvensene som verre. Men uakseptabelt, det ER det, i sin råe form. Men det er flere ting vi må leve med i samfunnet i dag som ikke er bra. Jeg syns altså det hadde vært bedre om behovet for abort hadde vært sterkt redusert, så får du heller anse meg som forhistorisk, men er det noe jeg står for, så er det nettopp dette. 15 000 pr år ER for mye.

Da er det vel også for mye at 1 av 5 fostre blir spontanabortert? De er også i like stor grad potensielle barn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kaller det hyklerisk og diskriminerende fordi personer legger verdi i hvordan fosteret ble til, selv om det selv ikke hadde noe med det å gjøre. Det er derimot ikke noe argument imot abort, bare kritikk om en annens mening.

Så lenge kvinnen vil ta abort, så mener jeg det er mer en god nok grunn. Hvorfor noen tar abort er et personlig valg, og ikke noe andre har rett til å blande seg opp i.

Men uansett hvordan du vrir og vender på det så vil et barn som er blitt unnfanget under en voldtekt ikke være ønsket. Om jeg hadde blitt gravid da jeg ble voldtatt, så hadde jeg sittet her med en nyfødt baby nå. Og jeg sliter fortsatt en del med tanke på voldtekten. Det hadde vært det verste som kunne skje, og det er det siste man trenger når man har opplevd en voldtekt.

Så unnskyld, men om du ikke har opplevd det selv så kan du nesten ikke si at det er diskriminerende, for det er ikke det det handler om i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Da er det vel også for mye at 1 av 5 fostre blir spontanabortert? De er også i like stor grad potensielle barn.

Slutt å vær så forbanna blokkert!

Skrevet

Slutt å vær så forbanna blokkert!

Klarer du ikke diskutere for hva du mener uten å slenge dritt?

• Liker 1
Skrevet

Klarer du ikke diskutere for hva du mener uten å slenge dritt?

Ikke med uttalte idioter, nei.

Skrevet

Det utføres få aborter i Norge. :)

Fosteret har ikke engang utviklet et nervesystem så det kan ikke føle smerter, ser overhodet ikke noe problem med å avbryte et foster sin utvikling til et barn.

Et uønsket barn bør aborteres, vi har allerede for mange barn som lider i Norge.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er bra at vi har valget. Men jeg ville aldri ha tatt abort med unnskyldninger som dårlig tidspungt og dårlig råd, under utdanning eller det var en ONS. Om jeg hadde visst at barnet var sykt derimot, ville jeg vurdert det. :-)

Skrevet

Ikke med uttalte idioter, nei.

Det er ikke akkurat jeg som er en idiot her. Du blir ikke tatt særlig seriøst når du oppfører deg sånn som du gjør.

Skrevet

Men uansett hvordan du vrir og vender på det så vil et barn som er blitt unnfanget under en voldtekt ikke være ønsket. Om jeg hadde blitt gravid da jeg ble voldtatt, så hadde jeg sittet her med en nyfødt baby nå. Og jeg sliter fortsatt en del med tanke på voldtekten. Det hadde vært det verste som kunne skje, og det er det siste man trenger når man har opplevd en voldtekt.

Så unnskyld, men om du ikke har opplevd det selv så kan du nesten ikke si at det er diskriminerende, for det er ikke det det handler om i det hele tatt.

Det verste mareritt jeg kan forestille meg er å bli holdt fanget, voldtatt og måtte føde barnet. JEG personlig hadde selvfølgelig tatt abort, og jeg kritiserer IKKE dem som gjør det.

Jeg hintet til dem så bastant hevder at abort er drap, men så er det plutselig ikke det hvis moren er for ung, ved voldtekt osv. Da er det greit, og det er Diskriminerende. Og det er plutselig greit å "drepe" fosteret da, nemlig hyklerisk.

Men også barn unnfanget på andre måter vil heller ikke være ønsket. Abort er ene og alene kvinnens valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...