Sillicious Skrevet 10. desember 2013 #61 Skrevet 10. desember 2013 Jeg er for abort. Glad vi kan bestemme selv! Skulle ønske færre tenkte på det som drap, er jo ikke det. Og dessverre mange der ute som ikke skulle hatt barn. 3
Crizpo Skrevet 10. desember 2013 #62 Skrevet 10. desember 2013 Jeg er ikke imot abort, men er usikker på om jeg hadde klart å gjennomføre en selv. Som student på gyn.avdeling har jeg sett aborterte fostere på 18 uker og da er det helt klart ikke noe "celleklump" mer.
Silfen Skrevet 10. desember 2013 #63 Skrevet 10. desember 2013 Jeg er ikke imot abort, men er usikker på om jeg hadde klart å gjennomføre en selv. Som student på gyn.avdeling har jeg sett aborterte fostere på 18 uker og da er det helt klart ikke noe "celleklump" mer. Det er små mennesker. De som sier noe annet velger å ikke se det for hva det er. Jeg syns absolutt ingen friske fostre burde blitt fjernet når man er så langt på vei, med mindre mors liv står på spill. 1
Tabris Skrevet 10. desember 2013 #64 Skrevet 10. desember 2013 Jeg mener kvinner skal få lov til å ta abort, men jeg synes også at man skal vite hva man faktisk gjør. Man fjerner et liv og et kommende menneske. Jeg synes ikke det skal forbys, men jeg synes det er etisk problematisk. 1
Cata Skrevet 10. desember 2013 #65 Skrevet 10. desember 2013 Helt akseptabelt så lenge det ikke brukes som "prevensjon", men blir man uønsket gravid og ikke kan/vil/har mulighet til å oppfostre et barn så er det opp til den enkelte å ta det valget.
Gjest MammatilTiana Skrevet 10. desember 2013 #66 Skrevet 10. desember 2013 (endret) Selv har jeg tatt to aborter og det er det verste (og vanskeligste) valget jeg har tatt.. Angret like mye hver gang! Men har tatt abort fordi det har vært best for alle. Ikke bare for meg\oss, men også for barnet.. Så lenge det ikke blir brukt som prevensjon så synes jeg det er greit. Bedre å ta abort enn at barnet ikke får alt den trenger! Synes egentlig ikke folk har så mye å si hvis de ikke har vært i situasjonen før, man vet ikke hvor vanskelig det er før man er der selv! Men selvfølgelig skal dere også få lov til å ha meninger om det. Endret 10. desember 2013 av MammatilTiana 2
Gjest Runforit Skrevet 10. desember 2013 #67 Skrevet 10. desember 2013 Jeg er for at en skal få velge, men tror ikke at jeg hadde kunne gjort det selv. Ikke når en ser at et foster i uke 14 ser sånn ut. Ser ikke mye ut som en klump
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #68 Skrevet 10. desember 2013 Tar opp denne tråden fordi jeg mener det er så viktig at sammfundet får mer informasjon om hva det faktisk innebærer å ta en abort, hvor stort fosteret er, hvilken andre alternativer som kan benyttes, hvilken sosiale stødnader som man kan benytte seg av. Jeg mener at siden man har en abortlov som man har i dag, tar man for lett på det, har hørt mange si "men hvis du/jeg blir gravid, kan du/jeg jo bare ta abort". Tenk så mye mer informasjon man måtte fått, hvis abortloven blir endret på, så mye mer fokus på prevansjon og mer tillrettelegging for unge som blir gravide. Jeg mener det burde bli en mye strengere abortlov, men at jenter som av spesielle grunner som f.eks voldtekt, selfølgelig skal få ta abort.Anonymous poster hash: d4bfd...e4b I skolene i dag er det stort fokus på prevensjon, og de fleste unge kvinner går på p-piller, så dette er ikke noe å diskutere engang. Og aborttallene har ikke økt særlig mye fra da det var ulovlig. Hadde jeg blitt gravid nå uten mulighet til å ta abort, hadde jeg brukt strikkepinnene mine. Om jeg så hadde dødd selv. Anonymous poster hash: 0b68d...984 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #69 Skrevet 10. desember 2013 Jeg er for at en skal få velge, men tror ikke at jeg hadde kunne gjort det selv. Ikke når en ser at et foster i uke 14 ser sånn ut. Ser ikke mye ut som en klump image.jpg Utseendet bedrar Anonymous poster hash: 0b68d...984
Gjest Belle âme Skrevet 10. desember 2013 #70 Skrevet 10. desember 2013 (kommer sikkert til å få hets elns for eg er for ung til å bry meg elns) Eg er for i noken tilfeller, men mot i dei aller fleste. Er ho 17 år, bur på hybel og har dårlig økonomi: for Psykisk ustabil: for Voldtatt: for Alle andre ganger: mot
Gjest Belle âme Skrevet 10. desember 2013 #71 Skrevet 10. desember 2013 (kommer sikkert til å få hets elns for eg er for ung til å bry meg elns) Eg er for i noken tilfeller, men mot i dei aller fleste. Er ho 17 år, bur på hybel og har dårlig økonomi: for Psykisk ustabil: for Om ungen har f.eks downs: for Voldtatt: for Alle andre ganger: mot
fink Skrevet 10. desember 2013 #72 Skrevet 10. desember 2013 Jeg synes selvsagt ikke abort skal være noen lettvint løsning, men for de aller fleste er det da heller ikke det! Jeg mener at retten til abort er en grunnleggende og viktig rettighet for kvinner. Det handler om retten til å bestemme over eget liv. - Ja, det er problematisk når dette overlapper med et annet begynnende liv, men hvis man selv vurderer at man ikke vil være i stand til å bære frem eller ta vare på barnet, så mener jeg man skal få mulighet til å avbryte svangerskapet. Norske myndigheter har satt en grense ved 12 uker for selvbestemt abort, noe som er forholdsvis strengt i forhold til noen andre land. Jeg synes denne grensen er fornuftig og rimelig. 4
Barcelone Skrevet 10. desember 2013 #73 Skrevet 10. desember 2013 Abort er et særdeles personlig anliggende og ingen andre enn den det gjelder har noen som helst rett til å mene eller synse noe som helst om det. Men jeg synes vel at om man havner i den situasjonen at man må vurdere abort mer enn en gang så bør man gå i seg selv og gjøre noe så man ikke havner der i samme situasjon flere ganger og sørge for å bruke prevensjon. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #74 Skrevet 10. desember 2013 Abort er et særdeles personlig anliggende og ingen andre enn den det gjelder har noen som helst rett til å mene eller synse noe som helst om det. Men jeg synes vel at om man havner i den situasjonen at man må vurdere abort mer enn en gang så bør man gå i seg selv og gjøre noe så man ikke havner der i samme situasjon flere ganger og sørge for å bruke prevensjon. Nå er det mange tilfeller der prevensjon svikter, så da er det liksom ikke så mye man kan gå i seg selv for. Og jeg tror de fleste tenker over det før de tar abort altså. Siden hele 1 av 5 personer får problemer etterpå på grunn av det. Med tanke på alle "skal jeg ta abort?"-trådene som kommer hele tiden så viser det at de aller fleste tenker over det. Anonymous poster hash: 0b68d...984 3
Barcelone Skrevet 10. desember 2013 #75 Skrevet 10. desember 2013 Nå er det mange tilfeller der prevensjon svikter, så da er det liksom ikke så mye man kan gå i seg selv for. Og jeg tror de fleste tenker over det før de tar abort altså. Siden hele 1 av 5 personer får problemer etterpå på grunn av det. Med tanke på alle "skal jeg ta abort?"-trådene som kommer hele tiden så viser det at de aller fleste tenker over det. Anonymous poster hash: 0b68d...984 Det tror jeg du har helt rett i. Ingen prevensjon er 100% sikker heller. Jeg tror heller ikke at flertallet av dem som tar abort bruker dette som nødprevensjon. Jeg tror heller ikke at kvinner flest tar lett på en abort. Og som jeg begynte innlegget mitt med så mener jeg at det er et personlig valg som ingen andre har noe som helst med. 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 10. desember 2013 #76 Skrevet 10. desember 2013 abort i mine øyne, hva andre mennesker velger å gjøre det legger jeg meg ikke opp i. alle har forskjellige grunnet for å ikke bære frem et barn. men jeg kunne aldri klart å ta abort. mitt ønske om barn er så kraftig at det ville sendt meg rett ned i kjelleren om jeg med vilje hadde fjernet det. en annen ting er jo spontanabort som man ikek kan styre. men abort? nei det hadde jeg virkelig ikke klart.
miramis Skrevet 11. desember 2013 #77 Skrevet 11. desember 2013 Det er fullstendig uakseptabelt. Det er dog dessverre nødvendig slik som folk puler rundt uten å ta ansvar. Men; karma is a bitch. Tror nok du ligger noen tiår bak resten av samfunnet. 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #78 Skrevet 11. desember 2013 Det tror jeg du har helt rett i. Ingen prevensjon er 100% sikker heller. Jeg tror heller ikke at flertallet av dem som tar abort bruker dette som nødprevensjon. Jeg tror heller ikke at kvinner flest tar lett på en abort. Og som jeg begynte innlegget mitt med så mener jeg at det er et personlig valg som ingen andre har noe som helst med. Ja, jeg mente det absolutt ikke stygt til deg om du tok det sånn. Det var virkelig ikke meningen! Ser det var skrevet på en måte som kunne tolkes frekt.. Men det jeg mente var bare å påpeke dette med at det virker som om at det er veldig mange abortmotstandere som tror at folk bruker det som prevensjon, og at jeg tror at dette er veldig feil. For de fleste tar vel ikke abort i hytt og pine. Jeg tror også at om jeg f.eks da hadde tatt abort noen ganger, så ville legen min tatt en alvorsprat med meg om bruk av prevensjon. For jeg er selvsagt helt enig i at det ikke er prevensjon å ta abort. Anonymous poster hash: 0b68d...984 1
Gjest blasé Skrevet 11. desember 2013 #79 Skrevet 11. desember 2013 Vet ikke om jeg hadde klart å utføre en abort selv, men jeg kan absolutt forstå hvorfor noen gjør det.
waco Skrevet 11. desember 2013 #80 Skrevet 11. desember 2013 I skolene i dag er det stort fokus på prevensjon, og de fleste unge kvinner går på p-piller, så dette er ikke noe å diskutere engang. Og aborttallene har ikke økt særlig mye fra da det var ulovlig. Hadde jeg blitt gravid nå uten mulighet til å ta abort, hadde jeg brukt strikkepinnene mine. Om jeg så hadde dødd selv. Anonymous poster hash: 0b68d...984 Strikkepinne? Du hadde ikke bestilt cytotec på nettet i stedet? Tatt en pille og ferdig med det? Du må skade deg med strikkepinne? Jaja, dere kvinner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå