Gjest Euforia Skrevet 1. februar 2013 #41 Skrevet 1. februar 2013 Jeg er for abort, men synes ikke det skal bli brukt som et alternativ til prevensjon.
Testosteron Skrevet 3. februar 2013 #42 Skrevet 3. februar 2013 Er ikke grensen 12 uker? Bør det være en grense på 12 uker for å kunne bestemme over egen kropp? Bør ikke kvinner få bestemme over egen kropp hele svangerskapet?
Alice123 Skrevet 3. februar 2013 #43 Skrevet 3. februar 2013 (endret) Jeg er 100% for abort, og mener at grensen burde økes til 18 uker. Endret 3. februar 2013 av Alice123 3
Silfen Skrevet 3. februar 2013 #44 Skrevet 3. februar 2013 Hva tenker du om abort? Er det helt uakseptabelt eller tenkelig? Det er fullstendig uakseptabelt. Det er dog dessverre nødvendig slik som folk puler rundt uten å ta ansvar. Men; karma is a bitch. 1
Testosteron Skrevet 3. februar 2013 #45 Skrevet 3. februar 2013 Jeg er 100% for abort, og mener at grensen burde økes til 16 uker. Hvorfor mener du at grensen bør økes til 16 uker?
Testosteron Skrevet 3. februar 2013 #46 Skrevet 3. februar 2013 Jeg er for abort, men synes ikke det skal bli brukt som et alternativ til prevensjon. Hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #47 Skrevet 3. februar 2013 I utgangspunktet er jeg i mot,men ser alikavel at det fins gode grunner til at kvinner benytter seg av det. Anonym poster: 6ff8600840035753d5a9f8b55d079c12
Alice123 Skrevet 3. februar 2013 #48 Skrevet 3. februar 2013 Hvorfor mener du at grensen bør økes til 16 uker? Jeg ser ikke på et emrbyo som mer enn en celleklump, så jeg ønsker så høy abortgrense som mulig. I Sverige har de faktisk fri abort opp til 18 uker. Jeg ser ikke hvorfor vi ikke kan ha det samme. Det er null forskjell på svenske og norske embryoer. (når jeg skrev 16 mente jeg 18, har rettet på det) "Man har rätt att själv bestämma om man vill göra abort om det inte har gått mer än 18 veckor. Det vill säga innan den artonde graviditetsveckans slut. Från och med den 19:e graviditetsveckan behöver man tillstånd av Rättsliga rådet vid Socialstyrelsen. Då kan man få abort om man till exempel är väldigt ung, har problem med alkohol eller droger, har blivit våldtagen eller att fostret har någon allvarlig skada eller missbildning." 2
Testosteron Skrevet 3. februar 2013 #49 Skrevet 3. februar 2013 Jeg ser ikke på et emrbyo som mer enn en celleklump Hvorfor ikke? 1
Alice123 Skrevet 3. februar 2013 #50 Skrevet 3. februar 2013 Hvorfor ikke? Et legitimt spørsmål det er vanskelig å svare på. Fordi så tidlig i svangerskapet klarer ikke fosteret seg på egenhånd, for det første. For det andre fordi jeg ikke klarer å koble celleklumpen med et levende, tenkende menneske. 1
Testosteron Skrevet 3. februar 2013 #51 Skrevet 3. februar 2013 jeg ønsker så høy abortgrense som mulig. I Sverige har de faktisk fri abort opp til 18 uker. Jeg ser ikke hvorfor vi ikke kan ha det samme. Det er null forskjell på svenske og norske embryoer. (når jeg skrev 16 mente jeg 18, har rettet på det) "Man har rätt att själv bestämma om man vill göra abort om det inte har gått mer än 18 veckor. Det vill säga innan den artonde graviditetsveckans slut. Från och med den 19:e graviditetsveckan behöver man tillstånd av Rättsliga rådet vid Socialstyrelsen. Då kan man få abort om man till exempel är väldigt ung, har problem med alkohol eller droger, har blivit våldtagen eller att fostret har någon allvarlig skada eller missbildning." I Russland er abortgrensa enda høyere. Burde ikke også norske kvinner få lov til å bestemme over egen kropp i 26. svangerskapsuke sånn som i Russland? http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/02/27/424623.html 1
Silfen Skrevet 3. februar 2013 #52 Skrevet 3. februar 2013 Et menneske med hjertesvikt, kreft osv klarer heller ikke seg selv. Dårlig argument. 1
Alice123 Skrevet 3. februar 2013 #53 Skrevet 3. februar 2013 I Russland er abortgrensa enda høyere. Burde ikke også norske kvinner få lov til å bestemme over egen kropp i 26. svangerskapsuke sånn som i Russland? http://www.dagbladet.../27/424623.html Egentlig. Men jeg ser for meg ramaskrik. Sverige er uansett et land det er mer naturlig å sammenligne seg med enn Russland.
Gjest Vampen Skrevet 3. februar 2013 #54 Skrevet 3. februar 2013 Egentlig. Men jeg ser for meg ramaskrik. Sverige er uansett et land det er mer naturlig å sammenligne seg med enn Russland. Jeg håper det hadde blitt ramaskrik, sånn iom at de er levedyktige utenfor mors kropp. 1
Gjest J. Olsen Skrevet 3. februar 2013 #55 Skrevet 3. februar 2013 Er for abort, mennesker burde få gjøre med kroppen det dr selv ønsker. Så lenge de vil ta konsekvensene med det. Du kan miste evnen med å få barn av abort. Merk ordet: du kan. Sier ikke man gjør det. Abort er en lag prosess, og det er utrolig tungt, vondt og helt jævlig. Nå har jeg selv vært der, tok det medisinsk fordi det er mest skånsomt for kroppen. Du får vanlige fødsels rier, og de er ikke særlig gode. Var nå 10 uker på vei, så for å si det mildt, så var det størrelse på dette som skulle ut. Var på sykehuset i 12 timer. Det tok altså 12 tiner fra første pilla til selve morkaken var ute. Så, hvis folk VIRKELIG vil gjennom en sånn ting flere ganger, værsegod. Er en grunn til annet prevensjon finnes. Bruk det. Det er tungt både psykisk og fysisk. Du ser ting du trolig aldri trodde du noen gang skulle se. Og flekkene rundt det er ikke greie. Men det er igjen forskjellig fra person til person.
Purple Basil Skrevet 3. februar 2013 #56 Skrevet 3. februar 2013 For min egen del så er det ikke aktuelt, men jeg er glad for at slikt tilbud finnes. 1
Gjest Euforia Skrevet 3. februar 2013 #57 Skrevet 3. februar 2013 Hvorfor ikke? Fordi det ikke er bra for kroppen. Ene og alene derfor.
Gjest Euforia Skrevet 3. februar 2013 #58 Skrevet 3. februar 2013 Fordi det ikke er bra for kroppen. Ene og alene derfor. Eller når jeg tenker meg om er det jo ikke bare derfor. Kan godt dra inn kostnader, hvor lange køer det hadde blitt, hvor lett det hadde vært å droppe pilla si osv. Dessuten er det sykt stress.
Gjest megmeg Skrevet 4. februar 2013 #59 Skrevet 4. februar 2013 Et hjerte begynner å slå før 12 uker har gått. Dvs med mindre man tar abort veldig veldig tidlig vil jeg se på det som å ta et liv. Det er jo faktisk det man gjør. Har man blitt voldtatt etc så ser jeg en grunn til å vurdere en abort selv om jeg generelt sett er imot abort. Men ellers så fins det alltid en sjanse for å bli gravid, og så lenge man har sex, så burde man ta forhåndsregler.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #60 Skrevet 10. desember 2013 Tar opp denne tråden fordi jeg mener det er så viktig at sammfundet får mer informasjon om hva det faktisk innebærer å ta en abort, hvor stort fosteret er, hvilken andre alternativer som kan benyttes, hvilken sosiale stødnader som man kan benytte seg av. Jeg mener at siden man har en abortlov som man har i dag, tar man for lett på det, har hørt mange si "men hvis du/jeg blir gravid, kan du/jeg jo bare ta abort". Tenk så mye mer informasjon man måtte fått, hvis abortloven blir endret på, så mye mer fokus på prevansjon og mer tillrettelegging for unge som blir gravide. Jeg mener det burde bli en mye strengere abortlov, men at jenter som av spesielle grunner som f.eks voldtekt, selfølgelig skal få ta abort. Anonymous poster hash: d4bfd...e4b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå