Gå til innhold

Dine meninger om abort.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva tenker du om abort? Er det helt uakseptabelt eller tenkelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes abort er en grei ting, synes flere burde ta abort.

Anonym poster: 5c36a02cd6d0033a68ccb38b3c7d7b7f

• Liker 11
Skrevet

Hvis man virkelig ikke tror man kommer til å bli noen god mor, og ser for seg at ungen ikke vil ha det så bra som den kan, er abort greit. Også om man blir gravid pga. voldtekt og sånt! Abort som prevansjon derimot synes jeg er helt forferdelig!!

Anonym poster: 71dd2cc5720a1418a74bdb029b966ad2

Skrevet

egentlig helt utenkelig.

• Liker 1
Skrevet

I noen tilfeller er abort riktig, i andre tilfeller feil. Man må se hvert tilfelle for seg, og ikke dra alle under en kam. Men som en "nødprevensjon" skal det i mine øyne IKKE brukes!

• Liker 1
Gjest Blue Jeans
Skrevet

Kommer litt an på omstendighetene.

Jeg synes folk SKAL beskytte seg. Men det er vel bedre med abort enn at det blir født en unge som ikke får det bra.

Men uhell kan skje, og da blir det annerledes.

Synes abort er ok, men ikke som en slags "angrepille" eller noe.

• Liker 2
Skrevet

Drap, men drap kan ofte forsvares.

Blir helt feil å kalle det drap!! Hallo.

Anonym poster: 090e363f575bc315f3430d7fc6be8d29

• Liker 5
Skrevet

Jeg syns det er problematisk at fostere har så lite rettsvern som de har. For eksempel at det ikke er lov med tvang når gravide kvinner røyker, drikker eller bruker narkotika. Hadde man påført et menneske samme grad av skader så ville man blitt buret inne, men når man gjør det mot barnet før det er født, da er det moralsk pekefinger og ikke noe mer. På samme måte syns jeg det er merkelig at et foster kan aborteres og da har det aldri vært et "ordentlig barn" mens et annet foster som for eksempel dør i mors liv får begravelse. Jeg syns det er ekkelt at det er så kort tid som skiller mellom senaborter og premature som kan reddes. Og jeg syns det er ekkelt at det å ta abort er et så naturlig valg for mange når man blir gravid.

Anonym poster: 56602261a682ad712edfd6da2f1a598d

• Liker 3
Skrevet

jeg synes man skal bestemme over sin egen kropp og derfor er jeg for abort, men jeg kunne nok aldri tatt det selv. da måtte jeg i såfall ha blitt voldtatt eller noe...

Skrevet

Jeg ble født 12 uker for tidlig, og jeg kjenner andre som har blitt født 16 uker for tidlig og har overlevd. Jeg mener at abort er greit i medisinske tilfeller, men da skal det skje i løpet av de tre første månedene i svangerskapet. Jeg synes det er horribelt at man på den ene avdelingen kjemper for at barn som kanskje veier under 500 g skal overleve mens de på en annen avdeling dreper disse barna. Jeg skriver dreper, for det er et drap når det er en sjanse for at barnet ville ha overlevd.

• Liker 2
Skrevet

Syntes det blir helt feil. Man har selv lagt opp til at man blir gravide, da får man også ta konsekvensene!! Det er igjen en annen ting om du blir voldtatt, går på pilla, men den ikke fungerer, tatt angrepille, men det ikke hjalp også videre.. Men jeg kunne aldri klart å ta det selv tror jeg..

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble født 12 uker for tidlig, og jeg kjenner andre som har blitt født 16 uker for tidlig og har overlevd. Jeg mener at abort er greit i medisinske tilfeller, men da skal det skje i løpet av de tre første månedene i svangerskapet. Jeg synes det er horribelt at man på den ene avdelingen kjemper for at barn som kanskje veier under 500 g skal overleve mens de på en annen avdeling dreper disse barna. Jeg skriver dreper, for det er et drap når det er en sjanse for at barnet ville ha overlevd.

Så er ikke fosteret som blir fjernet ved abort mer enn 14 gram. Ved spesielle tilfeller kan man få innvilget abort senere, men fosteret vil aldri være 500 gram.

Anonym poster: 5c36a02cd6d0033a68ccb38b3c7d7b7f

• Liker 2
Gjest badeand1
Skrevet (endret)

feil tråd.

Endret av Mortem
Skrevet

feil tråd.

Si hva du syns om abort, Mortem! Pliiiiiiz!

Skrevet

Så lenge det ikke brukes som et prevensjonsmiddel, er jeg for.

Skrevet

Jeg er for abort! Bare se dere om i verden - det er mange kvinner og jenter som skulle ønske de kunne tatt abort men ikke har muligheten! Vi er heldige som kan bestemme over egen kropp i Norge - vi kvinner burde være takknemlig for at vi er født i Norge!

• Liker 7
Skrevet

Vi er heldige som kan bestemme over egen kropp i Norge

Hvor langt ut i svangerskapet skal man kunne "bestemme over egen kropp"?

Skrevet

Så lenge det ikke brukes som et prevensjonsmiddel, er jeg for.

Hvorfor er det galt å bruke abort som prevensjonsmiddel, men ikke ellers?

Skrevet

Hvorfor er det galt å bruke abort som prevensjonsmiddel, men ikke ellers?

Fordi jeg syns det er uansvarlig. Abort er ikke noe man skal ta lett på, fordi det er både en krevende prosess psykisk og ellers. I tillegg til det er et etisk aspekt ved det. Selv om at man ikke mener at å ta abort er å drepe et barn, så er det fortsatt en liten etisk sperre der, som gjør at i hvert fall jeg mener at gjentatte aborter er uansvarlig og galt.

Når det er så enkelt å forhindre graviditet ved å bruke andre, enklere prevensjonsmidler, hvorfor ikke gjøre det?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...