Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gemini7

At voksne (les: mine foreldre) var allvitende og ufeilbarlige! Sjokket var stort den gangen de ikke klarte å svare meg på hvor mange land det var i verden (en SÅ konkret ting), og ikke minst da pappa falt med meg stående mellom bena hans i skibakken.. Hadde følt meg som verdens tryggeste med ham bestandig også gikk det an at han falt?? :)

jeg husker også at jeg leste på et ukeblad noe sånt som "Rolv Wesenlund bak masken", og jeg trodde derfor lenge at han hadde maske og var så spent på hvordan han så ut uten masken!!! Hahahah :)

Ellers var jeg brennsikker på at Mo i Rana var i samme område som Iran og Irak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstod aldri hvorfor folk lånte penger av hverandre, for de kunne jo ikke bruke den, var overbevist om at eksakt samme penge måtte leveres tilbake igjen. I tillegg må jeg ha trodd at svarte gutter hadde hvit penis, for sjokket jeg følte da jeg så en svart gutt stå og pisse i sjøen på en brygge var gigantisk, tissen hans var svart, WHAT??!!

Anonymous poster hash: 1ebe4...6e0
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde at i "gamledager" da det kun var svarthvitt-tv, så var ikke fargene funnet opp enda, at hele verden var i svarthvitt. Kom som et sjokk for meg at det ikke var sånn ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod aldri hvorfor folk lånte penger av hverandre, for de kunne jo ikke bruke den, var overbevist om at eksakt samme penge måtte leveres tilbake igjen. I tillegg må jeg ha trodd at svarte gutter hadde hvit penis, for sjokket jeg følte da jeg så en svart gutt stå og pisse i sjøen på en brygge var gigantisk, tissen hans var svart, WHAT??!!

Anonymous poster hash: 1ebe4...6e0

Jeg leste det som at tissen hans var gigantisk. :fnise:

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg var redd for boblebad, for jeg trodde de var bunnløse :fnise: At det bare var et uendelig, mørkt dyp der nede som jeg kunne falle ned i hvis jeg ikke holdt meg fast. Når jeg ble litt eldre og lang nok i bena,turte jeg å strekke foten ned for å kjenne etter, og der var det jo bunn! Både et sjokk og en stor lettelse :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting til jeg trodde da jeg var barn var at angsthelvete ble bedre da jeg ble voksen.

At jeg som voksen fikk mer ro...skjønte bedre. Jeg hadde s å dødsangst da jeg var barn. Ting ble i k k e bedre. Ikke fordi jeg ble voksen. Men jeg så løsninger.

Fikk hjelp etterhvert :-)

Anonymous poster hash: 77921...83a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også trodde jeg at hvis en edderkopp så meg så kunne den ta fart og hoppe på meg. Jeg var og er redd edderkopper.

Andre ting-

At voksne ikke kunne gråte-

At alle damer ble gravide av seg selv-

At hvis man blandet bruspulver i vann så ble det brus-

At negler var laget av plast og tenner av porselen-

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre at barna ble laget når pappaene gikk i kjelleren for å spikke ny baby av en pinne og at det var derfor jeg har et spist øre og et rundt, fordi det var så vansklig å spikke ørene..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også trodde jeg at hvis en edderkopp så meg så kunne den ta fart og hoppe på meg. Jeg var og er redd edderkopper.

Herregud det tror jeg enda...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at når mine foreldre, besteforeldre eller lærere på barneskolen gav "det bare er sånn" som svar til et av mine spørsmål så var det fordi de ikke ville fortelle meg sammenhengen. De måtte jo være allvitende, så hvorfor ikke ikke jeg vite hele sannheten?

Lite tilfredstillende svar på spørsmålene.

Først seinere gikk det opp for meg at de fleste "det bare er sånn" svar kom fordi de ikke selv visste svaret eller evt hva de skulle svare.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg trodde at når mine foreldre, besteforeldre eller lærere på barneskolen gav "det bare er sånn" som svar til et av mine spørsmål så var det fordi de ikke ville fortelle meg sammenhengen. De måtte jo være allvitende, så hvorfor ikke ikke jeg vite hele sannheten?

Lite tilfredstillende svar på spørsmålene.

Først seinere gikk det opp for meg at de fleste "det bare er sånn" svar kom fordi de ikke selv visste svaret eller evt hva de skulle svare.

Haha jeg og trodde voksne hadde svaret på absolutt alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde at man fikk mark i navelen og tissen som satt fast og sprelte hvis man ikke var vasket seg ofte.

- Gud satt i verdensrommet og styrte alle menneskene som på tv-spill.

- Druer ble til rosiner hvis man lot dem stå lenge nok. Derfor satt jeg en pose med druer i klesskapet, og lærte the hard way. Mamma var ikke glad.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest melonly

Jeg trodde at hvis man lagde en grimase og vinden snudde, så ble man sånn for alltid. Og jeg trodde at lærere satt på all informasjon i heele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde jeg kunne bygge sannslott så høyt som himmelen, for så å klatre opp på det å hilse på Gud. Hehe!

Trodde også at bestefar kunne trylle! Han fant alltid småpenger bak ørene våre, og han tryllet også vekk telefonen :P lurer på hvor det ble av den, haha...

Trodde også at man kunne spise alle blomster som vokste i hagen vår, men ikke utenfor. Trygt i grunn! :P

EDIT: kom på en til!

Husker jeg hadde vært hos legen og fått vite at jeg var allergisk mot Bjørk. Jeg hadde vist hørt litt feil og trodde han sa Bjørg. 1. Klasse lærern min het Bjørg, så jeg gikk rundt og sa at jeg var allergisk mot henne, og hver gang hun nærmet seg meg ba jeg henne pent om å holde seg unna, jeg tålte henne nemlig ikke. Hahaha!

Endret av Mb26
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

Jeg trodde at for å få barn, måtte man gå inn i en såkalt "barnebutikk", hvor man kjøpte forskjellige deler og satt det sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...