Gå til innhold

Er dette normalt, eller er jeg "synsk"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er ikke synsk for det er ingen som er det. Du er påvirket av Confirmation Bias, og er selektiv i det du husker, samt at du driver med retrofitting (du ignorerer alle gangene du bommer, som er omtrent alltid).

Endret av jabx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke synsk for det er ingen som er det. Du er påvirket av Confirmation Bias, og er selektiv i det du husker, samt at du driver med retrofitting (du ignorerer alle gangene du bommer, som er omtrent alltid).

Åja, takk for at du kjenner meg bedre enn jeg kjenner meg selv. Fint å vite at jeg driver med ditt og datt.

- TS

Anonym poster: b924dcad8ec75a2094b4b3e802f8d08e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke synsk for det er ingen som er det. Du er påvirket av Confirmation Bias, og er selektiv i det du husker, samt at du driver med retrofitting (du ignorerer alle gangene du bommer, som er omtrent alltid).

Du er en rimelig god menneskekjenner, jabx, som forstår så lett hva andre mennesker opplever. Du kjenner dem jo bedre enn de kjenner seg selv, tydeligvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry mac, jeg hater deg jabx (på KG). Du virker som en utrolig vanskelig og trangsynt person...Håper du bare er sånn på nettet og helt annerledes i virkeligheten. Makan for et grusomt menneske!!

Anonym poster: 9c9bb271ae730e6e15dcc70059fd8794

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry mac, jeg hater deg jabx (på KG). Du virker som en utrolig vanskelig og trangsynt person...Håper du bare er sånn på nettet og helt annerledes i virkeligheten. Makan for et grusomt menneske!!

Anonym poster: 9c9bb271ae730e6e15dcc70059fd8794

Gi deg a... Jeg skjønner at man kan bli irritert av sta og bedrevitende mennesker, som omtrent har motsatt mening av det man har selv, men det betyr jo ikke at han er et grusomt menneske. Blokker han, om innleggene hans plager deg :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi deg a... Jeg skjønner at man kan bli irritert av sta og bedrevitende mennesker, som omtrent har motsatt mening av det man har selv, men det betyr jo ikke at han er et grusomt menneske. Blokker han, om innleggene hans plager deg :-)

JABX;

"Kverulant, dine kommentarer vitner om en med manglende kunnskap om politiet. Du er enormt fordomsfull. Jeg anbefaler deg å slå av en prat med en politibetjent en gang. Be vedkommende å fortelle litt om hva jobben går ut på.

Kunnskapsløshet skaper fordommer. Den eneste måten å forebygge det på, Kverulant, er at du tilegner deg litt grunnleggende kunnskap om emnet."

Han burde ta til seg sine egne råd engang i blandt.

Anonym poster: 9c9bb271ae730e6e15dcc70059fd8794

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JABX;

"Kverulant, dine kommentarer vitner om en med manglende kunnskap om politiet. Du er enormt fordomsfull. Jeg anbefaler deg å slå av en prat med en politibetjent en gang. Be vedkommende å fortelle litt om hva jobben går ut på.

Kunnskapsløshet skaper fordommer. Den eneste måten å forebygge det på, Kverulant, er at du tilegner deg litt grunnleggende kunnskap om emnet."

Han burde ta til seg sine egne råd engang i blandt.

Anonym poster: 9c9bb271ae730e6e15dcc70059fd8794

Sant, men det gjelder omtrent alle mennesker. Jeg er ikke enig i at han fortjener hat, bare fordi han er påståelig og bedrevitende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vitenskapen klart å bevise at parapscykologi eksisterer.

Noe som gjør meg glad egentlig, for jeg har på samme måte, men har ikke turt å komme ut av "skapet"

Det er faktisk ensomt å ha "evner". Jeg er ofte alene fordi jeg fanger opp så mye og har så lyst å si og fortelle folk dette. Men man blir bare sett på som en skrulling. Noen få venner vet om dette og moren min.

De tar bare kontakt når de trenger hjelp.... :(

Anonym poster: 75741300710c62669718430a057cfbaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vitenskapen klart å bevise at parapscykologi eksisterer.

Noe som gjør meg glad egentlig, for jeg har på samme måte, men har ikke turt å komme ut av "skapet"

Det er faktisk ensomt å ha "evner". Jeg er ofte alene fordi jeg fanger opp så mye og har så lyst å si og fortelle folk dette. Men man blir bare sett på som en skrulling. Noen få venner vet om dette og moren min.

De tar bare kontakt når de trenger hjelp.... :(

Anonym poster: 75741300710c62669718430a057cfbaa

Hvordan har de bevist det da? Har du noen linker til forskningen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har de bevist det da? Har du noen linker til forskningen?

Siden parapsykologi handler om studier av overnaturlige fenomener, så har jo AB faktisk dundrende rett. Men tingene de forsker , har de funnet svært marginalt med beviser for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden parapsykologi handler om studier av overnaturlige fenomener, så har jo AB faktisk dundrende rett. Men tingene de forsker , har de funnet svært marginalt med beviser for.

Hehe, godt poeng!

Jeg har sett noe forskning som kan tyde på at folk og dyr kan være synske, og psykologen jeg hadde, da jeg var til utredning, fortalte at de hadde hatt pasienter som bokstavelig talt kunne lese tankene til andre mennesker (de hadde gjort blind tester og alt mulig), så jeg har ikke noe problem med å tro på disse tingene selv, men jeg syns det blir litt stusselig når man sier "vitenskapen har bevist dette", uten å legge ved kilder eller noen ting... Der blir ganske vagt også, for hvem er "vitenskapen", og hva mener man egentlig med "bevis"... Jeg har lest forskning som "beviser" at øl er det beste man kan få i seg etter en treningsøkt, og det er jo selvfølgelig bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt poeng!

Jeg har sett noe forskning som kan tyde på at folk og dyr kan være synske, og psykologen jeg hadde, da jeg var til utredning, fortalte at de hadde hatt pasienter som bokstavelig talt kunne lese tankene til andre mennesker (de hadde gjort blind tester og alt mulig),

Da burde de få det publisert og fagfellevurdert og whatnot. Men greit nok, det tar nok tid og penger å dra igang forskning på hva det skal være. :sukk:

så jeg har ikke noe problem med å tro på disse tingene selv, men jeg syns det blir litt stusselig når man sier "vitenskapen har bevist dette", uten å legge ved kilder eller noen ting... Der blir ganske vagt også, for hvem er "vitenskapen", og hva mener man egentlig med "bevis"... Jeg har lest forskning som "beviser" at øl er det beste man kan få i seg etter en treningsøkt, og det er jo selvfølgelig bare tull.

Øl er selvsagt det beste man kan få i seg. Spesielt nå, på en fredag, etter at man allerede har tyllet i seg to kalde! :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du sier er normalt når man har djinner eller demoner i seg eller bor i hjemmet.

Kan jeg spørre deg om en ting. Når du drømmer har du mareritt som blant annet inneholder dyr og drap?

Grunnen til at jeg sier det er fordi jeg tror på at Gud skapte engler, demoner og mennesker. På jorden bor menneske og demoner. De lever i en annen dimensjon som vi ikke ser. Ifølge min tro så har de formidable krefter. De kan forflytte seg meget rask i store strekninger. Men en ting må du vite. At de ikke har vår inteligens. De har makt og de kan være farlige hvis du terger dem. De onde av demonene bebor i menneskekropper eller leker med menneske hode i form av lyder og drømmer. De kan også fremkalle sykdommer osv. Det er masse tegn som smerter i magen osv. Du er ikke syk. Det er djiner som leker med deg.

Du kan snakke til dem og de vil enten svare deg gjennom din egen stemme, men det kan være lurte å ikkr gjøre det hvis du ikke vet hvordan du kan håndtere det.

Koranen hjelper i den muslimske verden. Derfor har jeg lagt ved en link. Du må spille hele ut. Spill det høyt hjemme eller i øreproppen. Uansett om du ikke tror på det så skader det ikke å prøve.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier er normalt når man har djinner eller demoner i seg eller bor i hjemmet.

Kan jeg spørre deg om en ting. Når du drømmer har du mareritt som blant annet inneholder dyr og drap?

Grunnen til at jeg sier det er fordi jeg tror på at Gud skapte engler, demoner og mennesker. På jorden bor menneske og demoner. De lever i en annen dimensjon som vi ikke ser. Ifølge min tro så har de formidable krefter. De kan forflytte seg meget rask i store strekninger. Men en ting må du vite. At de ikke har vår inteligens. De har makt og de kan være farlige hvis du terger dem. De onde av demonene bebor i menneskekropper eller leker med menneske hode i form av lyder og drømmer. De kan også fremkalle sykdommer osv. Det er masse tegn som smerter i magen osv. Du er ikke syk. Det er djiner som leker med deg.

Du kan snakke til dem og de vil enten svare deg gjennom din egen stemme, men det kan være lurte å gjøre det hvis du ikke vet hvordan du kan håndtere det.

Koranen hjelper i den muslimske verden. Derfor har jeg lagt ved en link. Du må spille hele ut. Spill det høyt hjemme eller i øreproppen. Uansett om du ikke tror på det så skader det ikke å prøve.

Akkurat det TS forklarer om drømmene sine er jo helt normalt. Det er bare en del av innsovningen. Det at man kan høre noe på radioen dagen etter, og huske at man hørte samme meldingen under insovningen sin har en hel rekke med "naturlige forklaringer", som feks at hjernen din bare putter det du akkurat hørte, inn i gårsdagens arkiv. Effekten av det er at man helt tydelig husker at det skjedde dagen før, selv om det ikke er tilfellet.

Jeg kan ingen ting om demoner, og kan ikke si om sånt finnes eller ikke, men jeg vil jo tro at de gjør ting som er litt mindre hyggelige enn å gi deg en helt normal nattesøvn ;-)

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes bare en løsning:

Skriv ned det du hører på "radiofrekvensen", ting du forutser, etc. med tidspunkt for når du følte det.

Da kan du eliminere om det er grunnet etterpåvirkning, samt finne ut hvor mange ganger disse visjonene ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

har et spørsmål til alle som opplever disse tingene og spesiellt til TS,

Når merket dere disse tingene, har dere hatt det siden tidlig barndom eller noe som kom senere i livet, var det noe som "trigget" disse opplevelsenene?

Er takknemmlig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikkert synsk!

Om det du føler om folk viser seg å stemme, så har du jo følt noe, da kan du si du har synske evner :)

Det om radioen opplever jeg også, men har aldri klart å skjønne hva som blir sagt. Samtaler, musikk, en gang var det så høyt at jeg trodde det var en konsert i den lille landsbygda jeg bodde i....

Tenkte ikke så mye på det faktisk, men nå at jeg leste tråden din, er jeg mer interessert i det :)

Før du snakker om det med noen rundt deg, sørg for at det er en åpen person som ikke skal si du er gal...

i hvertfall er du ikke i det hele tatt unormal! Du har uvanlige emner som dessverre mange ikke forstår at det er mulig. :)

Anonym poster: e09a3321d0a6683b9f736372365e82b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et spørsmål til alle som opplever disse tingene og spesiellt til TS,

Når merket dere disse tingene, har dere hatt det siden tidlig barndom eller noe som kom senere i livet, var det noe som "trigget" disse opplevelsenene?

Er takknemmlig for svar :)

For meg kom det først i godt voksen alder, da jeg ble alvorlig syk. Begynte å meditere/gå innover i meg selv for å roe ned kroppen da jeg var syk, jobbet mye med meg selv på et dypere plan. Da begynte det å skje ting, kort fortalt :)

Noe er veldig nyttig og fint å få opp, mens andre ting er mer ubehagelige. Nå vet ikke jeg hvordan og hvorfor det skjer, så jeg kunne f.eks aldri gitt noen en kanalisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et spørsmål til alle som opplever disse tingene og spesiellt til TS,

Når merket dere disse tingene, har dere hatt det siden tidlig barndom eller noe som kom senere i livet, var det noe som "trigget" disse opplevelsenene?

Er takknemmlig for svar :)

Det radio-greiene begynte vell når jeg var rundt 14 år, kommer ikke på noe som har trigga det egentlig :vetikke:

Du er sikkert synsk!

Om det du føler om folk viser seg å stemme, så har du jo følt noe, da kan du si du har synske evner :)

Det om radioen opplever jeg også, men har aldri klart å skjønne hva som blir sagt. Samtaler, musikk, en gang var det så høyt at jeg trodde det var en konsert i den lille landsbygda jeg bodde i....

Tenkte ikke så mye på det faktisk, men nå at jeg leste tråden din, er jeg mer interessert i det :)

Før du snakker om det med noen rundt deg, sørg for at det er en åpen person som ikke skal si du er gal...

i hvertfall er du ikke i det hele tatt unormal! Du har uvanlige emner som dessverre mange ikke forstår at det er mulig. :)

Anonym poster: e09a3321d0a6683b9f736372365e82b2

Så moro at du også opplever det! Ja, volumet kan skrues ganske høyt :fnise: . I begynnelsen skjønte ikke jeg heller hva som ble sagt, men etterhvert som jeg begynte å lure på hva dette var forno, ligger jeg å hører etter på en måte. Noen ganger er det jo litt vanskelig fordi musikken og praten noen ganger går i ett, den ene høyere enn den andre. Må bare passe på å ikke åpne øynene eller komme ut av den rolige tilstanden, da forsvinner det jo.

Takk for svar fra alle dere andre:) Skal prøve å få skrivd ned det viktige jeg får med meg fra denne radioen.

Anonym poster: b924dcad8ec75a2094b4b3e802f8d08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...