Gå til innhold

Er dette normalt, eller er jeg "synsk"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er ikke synsk. Du er bare litt lettlurt og har for lite kunnskap om hvordan ditt eget hode fungerer. Finn deg litt å lese som omhandler psyken vår, tankemønstre og det kognitive. Les også litt om vitenskapelig metode og det å skille bevis og anekdoter.

Hvis du, etter å ha satt deg grundig inn i ting, foretatt tester og dokumentert ting (og ikke minst latt andre teste og dokumentere deg) fortsatt mener du er synsk så vil jeg gratulerer. Da er du faktisk verdens første :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke synsk. Du er bare litt lettlurt og har for lite kunnskap om hvordan ditt eget hode fungerer. Finn deg litt å lese som omhandler psyken vår, tankemønstre og det kognitive. Les også litt om vitenskapelig metode og det å skille bevis og anekdoter.

Hvis du, etter å ha satt deg grundig inn i ting, foretatt tester og dokumentert ting (og ikke minst latt andre teste og dokumentere deg) fortsatt mener du er synsk så vil jeg gratulerer. Da er du faktisk verdens første :)

Hun har aldri ment at hun er synsk, da, Kvist :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke mene det er normalt å høre stemmer. Jeg vet bedre enn du aner hva folk med alvorlig psykisk lidelse går igjennom. Jeg jobber i psykiatrien. Det finnes per dags dato ingen som kan bevise at de har synske evner, og om man da har begynt og få stemmer i hodet, så kvalifiserer det til å få sjekket det ut. Jeg sier ikke at ts må under tung medisinering eller skal legges inn. Alt jeg sier er at slike "evner" ikke finnes, og at det er noe som ikke er helt i balanse i hennes hode.

Men ja, jeg er enig i at det er meningsløst å komme med saklige oppfordringer i en tråd som omhandler "synskhet". Jeg bare synes det hørtes bekymringsverdig ut. Beklager.

Jeg hører stemmer i hodet mitt hver dag, Darthoven :o Er det noe galt med meg? Jeg tror det er min egen stemme....... Nåvel. Når det er sagt må TS allerede være psykisk nedbrutt for å utvikle schizofreni. Hvis hun ellers er oppegående, sunn og generelt positiv til livet så er det ingen grunn til bekymring :)

Endret av crystalcharm
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppegående og frisk, så har ikke så mye beskymringer om at jeg må få medisiner. Og nei, jeg påstår ikke at jeg er synsk. Det er derfor jeg spør.

Kvist, jeg har tatt kurs i psykologi, og vet fint hvordan hjernen fungerer, men det som skjer med meg klarer jeg ikke helt å forklare. Det her har ikke skjedd èn gang, det her har holdt på i så mange år at jeg kan ikke kalle meg selv "lettlurt".

- TS

Anonym poster: b924dcad8ec75a2094b4b3e802f8d08e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen på alt: Medisiner. Slutt med det rådet! Menneskeheten er så lukket. Det er så mange som kun tror på det som er bevist i forskning. Hvorfor ikke være litt mer åpne? Det skader deg ikke å ha et mer åpent sinn! Alle mennesker har en energi rundt seg. DU er energi. At noen kan føle den energien er vell ikke så vanskelig å se for seg?

Åpne dere opp, tro på litt mer enn kun hva dine egne øyne ser. Da vil du se at verden er så mye mer enn du trodde den var.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen på alt: Medisiner. Slutt med det rådet! Menneskeheten er så lukket. Det er så mange som kun tror på det som er bevist i forskning. Hvorfor ikke være litt mer åpne? Det skader deg ikke å ha et mer åpent sinn! Alle mennesker har en energi rundt seg. DU er energi. At noen kan føle den energien er vell ikke så vanskelig å se for seg?

Åpne dere opp, tro på litt mer enn kun hva dine egne øyne ser. Da vil du se at verden er så mye mer enn du trodde den var.

Nemlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest speilpåveggender

Løsningen på alt: Medisiner. Slutt med det rådet! Menneskeheten er så lukket. Det er så mange som kun tror på det som er bevist i forskning. Hvorfor ikke være litt mer åpne? Det skader deg ikke å ha et mer åpent sinn! Alle mennesker har en energi rundt seg. DU er energi. At noen kan føle den energien er vell ikke så vanskelig å se for seg?

Åpne dere opp, tro på litt mer enn kun hva dine egne øyne ser. Da vil du se at verden er så mye mer enn du trodde den var.

Hurraaaaa for deg! :) Du fikk sagt ord på akkurat det jeg selv går å tenker på :)

Orket ikke å gå inn på denne tråden for jeg regnet med at det var bare trangsynte vitenskaps rotter som satt å kommenterte her. Men glad for at jeg gjorde det like vell!

Endret av speilpåveggender
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shizofreni kan være meget spennende, hvorfor medisinere det bort vis man ikke plages med det, Jeg trives med min shizofreni. Synd at shizofreni blir brukt som kjellsord nå til dags.

Anonym poster: 9c9bb271ae730e6e15dcc70059fd8794

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shizofreni kan være meget spennende, hvorfor medisinere det bort vis man ikke plages med det, Jeg trives med min shizofreni. Synd at shizofreni blir brukt som kjellsord nå til dags.

Anonym poster: 9c9bb271ae730e6e15dcc70059fd8794

-_-

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Du kan ikke mene det er normalt å høre stemmer. Jeg vet bedre enn du aner hva folk med alvorlig psykisk lidelse går igjennom. Jeg jobber i psykiatrien. Det finnes per dags dato ingen som kan bevise at de har synske evner, og om man da har begynt og få stemmer i hodet, så kvalifiserer det til å få sjekket det ut. Jeg sier ikke at ts må under tung medisinering eller skal legges inn. Alt jeg sier er at slike "evner" ikke finnes, og at det er noe som ikke er helt i balanse i hennes hode.

Men ja, jeg er enig i at det er meningsløst å komme med saklige oppfordringer i en tråd som omhandler "synskhet". Jeg bare synes det hørtes bekymringsverdig ut. Beklager.

Har du vært borti fenomenet at mennesker som får diagnosen schizofreni, før de får diagnosen har hatt svært uforklarlige hendelser i form av klarsyn? Som også kan bekreftes av de som har fått pussige telefonoppringinger fra den schizofrene?

Jeg har selv opplevd dette og har en venninne som opplevde det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med stemmene kjenner jeg meg ikke igjen i, men jeg kan også ganske lett "kople meg på" andre mennesker (i mangel av noe bedre uttrykk). I enkelte situasjoner har jeg også visst at ting skulle skje før de skjedde.

Siste gang jeg møtte min far, visste jeg det var siste gang jeg så ham da vi skiltes. Det er selvsagt ikke så helt uvanlig hvis en person er syk, men i det tilfellet skjedde det 3 dager før han ble syk og døde - og sykdommen var så akutt som den kunne få blitt.

I jobbøyemed har jeg visst om ting som skulle skje, lenge før de ble offentliggjort og i et tilfelle før personen det angikk visste det selv. (Jeg satt ikke med inside info.) Og jeg har tidfestet hendelser for venner - før de skjedde.

Dessverre (eller kanskje heldigvis) er ikke dette noe jeg kan styre selv, men jeg har lært å skille slike forutanelser fra vanlige "jeg tror det og det kommer til å skje" og min personlige forklaring er at jeg oppfanger "noe" fra personene det angår, som underbevisstheten min fanger opp. Om det er endringer i væremåte, lukter eller noe helt annet aner jeg ikke, men jeg tror jeg oppfanger slike umerkelige endringer i personen og i noen tilfeller klarer altså underbevisstheten min å tolke alle disse ørsmå signalene riktig.

Senest i dag var jeg uvanlig skeptisk med tanke på å kjøre bil (dårlig føre, men det pleier normalt ikke skremme meg) og jeg hadde en bestemt følelse av at noe kom til å skje. Det gjorde det også, i form av at jeg kom borti noen kantsteiner på en "trafikkøy" inne på en parkeringsplass. (Øya var helt dekket av snø, så jeg så den ikke.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darthoven

Har du vært borti fenomenet at mennesker som får diagnosen schizofreni, før de får diagnosen har hatt svært uforklarlige hendelser i form av klarsyn? Som også kan bekreftes av de som har fått pussige telefonoppringinger fra den schizofrene?

Jeg har selv opplevd dette og har en venninne som opplevde det samme.

Ja, det er helt vanlig. Det med telefonoppringning skjønte jeg ikke helt, men at man tror man ser sammenhenger utenom det vanlige, eller at man "vet" ting om andre som både kan stemme, eller ikke trenger å stemme i det hele tatt har jeg opplevd.

Sakens kjerne er jo at vi alle i blandt, og i enkelte perioder ofte, opplever ting som virker for bisarre eller for usannsynlige til å være et tilfelle. F.eks at man drømmer noe, også nevner en man drømte om akuratt det samme dagen etterpå, eller at andre tilfeller som virker alt annet enn normale. Men poenget er at det er nettop det der er, normale tilfeldigheter. Og noen ganger slår de til sjeldent, andre ganger ofte. Dessuten tenker enkelte for mye på dette, slik at man knytter opp egentlig helt random tilfeldigheter med hverander på en infløkt måte slik at man treffer "riktig" gang på gang.

Andre ganger kan det være hjernen som spiller oss et puss, ved dejavu, eller at man lurer seg selv til å tro at dette er noe man har opplevd, tenkt eller hørt før, selv om man hører det i etterkant. Hjernen kan spille oss skikkelige puss i blandt.

Jeg sier ikke at det er unormalt å stusse ved tilfeldigheter som virker for usannsynlige til at de bare skulle være tilfeldigheter, og i blandt blir man jo mind blown. Det kan i og for seg eksistere visse former for telepati..i tilfeller hvor f.eks en mor bare VET at noe galt har skjedd, og det faktisk har skjedd noe galt. Det kan man ikke forklare, og det kan kanskje være at det blir for enkelt å skylde på tilfeldigheter. Men vi vet ikke noe særlig om hvordan dette evnt skulle fungere, og det er enda umulig å forske på da "overnaturlige" evner sjeldent er veldig konsekvente. Ingen som påstår å ha overnaturlige evner klarer å prestere noe bedre enn hva vanlige folk klarer (altså cirka 50/50) ved gjentatte forsøk.

Så langt er det i hvert fall ingenting som tyder på at noe menneske har overnaturlige evner i form av å vite ting om andre eller kommunisere med døde/ånder eller hva det måtte være. Inget menneske har kunnet bevise at de kan det, og alle som har prøvd har bare endt opp med å tippe akuratt like bra/dårlig som hvem som helst. Når man da sier man har stemmer i hodet (annet enn normal konversasjon hvor man tenker opp diskusjoner/samtaler i hodet) osv, så synes jeg det er bekymringsverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darthoven

Det med stemmene kjenner jeg meg ikke igjen i, men jeg kan også ganske lett "kople meg på" andre mennesker (i mangel av noe bedre uttrykk). I enkelte situasjoner har jeg også visst at ting skulle skje før de skjedde.

Siste gang jeg møtte min far, visste jeg det var siste gang jeg så ham da vi skiltes. Det er selvsagt ikke så helt uvanlig hvis en person er syk, men i det tilfellet skjedde det 3 dager før han ble syk og døde - og sykdommen var så akutt som den kunne få blitt.

I jobbøyemed har jeg visst om ting som skulle skje, lenge før de ble offentliggjort og i et tilfelle før personen det angikk visste det selv. (Jeg satt ikke med inside info.) Og jeg har tidfestet hendelser for venner - før de skjedde.

Dessverre (eller kanskje heldigvis) er ikke dette noe jeg kan styre selv, men jeg har lært å skille slike forutanelser fra vanlige "jeg tror det og det kommer til å skje" og min personlige forklaring er at jeg oppfanger "noe" fra personene det angår, som underbevisstheten min fanger opp. Om det er endringer i væremåte, lukter eller noe helt annet aner jeg ikke, men jeg tror jeg oppfanger slike umerkelige endringer i personen og i noen tilfeller klarer altså underbevisstheten min å tolke alle disse ørsmå signalene riktig.

Senest i dag var jeg uvanlig skeptisk med tanke på å kjøre bil (dårlig føre, men det pleier normalt ikke skremme meg) og jeg hadde en bestemt følelse av at noe kom til å skje. Det gjorde det også, i form av at jeg kom borti noen kantsteiner på en "trafikkøy" inne på en parkeringsplass. (Øya var helt dekket av snø, så jeg så den ikke.)

'

Det er ikke akuratt unormalt å tenke at noe kan skje når det snør ute og man skal kjøre bil. Hvis du f.eks er en ganske dårlig eller uoppmerksom sjafør, og det snør og du har en tendens til å forestille deg at du kan "føle" om noe kommer til å skje eller ikke..så er det en ganske aktuell situasjon å tenke seg akuratt det denne dagen. Dessuten.."noe kommer til å skje" er såpass diffust, og du kan derfor tolke det som du vil. Jeg kunne tenkt " noe kommer til å skje på vei til jobb i dag"..jepp, det gjorde det. Skal vi se hva som skjedde..jo en bil dundret forbi i 120 og holdt på å kjøre av veien forran meg (ikke uvanlig situasjon når man kjører mye) på glatta. En stor iskubbe traff dekket og gjorde at jeg skvatt skikkelig. Jeg sklei litt for mye med bilen i en sving og måtte rette opp. Jeg kjørte innom 3 bensinstasjoner hvor alle tre hadde stengt selvvasken pga strømsvikt..what are the odds? Nummer 4 var åpen..

Det normale er imidlertid ikke å tenke så mye over at ting er forutbestemt eller at man har overnaturlige evner. Ting bare skjer, og de er tilfeldigheter. Noen ganger tenker man ikke over det, andre ganger tenker man "jøss..så sprøtt", men lar det bli med det.

Hele livet er fullt av tanker og ting som skjer..hele tiden, millioner av tanker og tilfeldigheter på kryss og tvers hver eneste dag. Det er klart mange ting treffer hverandre, og om du er ekstremt oppmerksom på det, så vil du kunne krysse av på "overnaturlige" ting som man har forutsett..hver eneste dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele livet er fullt av tanker og ting som skjer..hele tiden, millioner av tanker og tilfeldigheter på kryss og tvers hver eneste dag. Det er klart mange ting treffer hverandre, og om du er ekstremt oppmerksom på det, så vil du kunne krysse av på "overnaturlige" ting som man har forutsett..hver eneste dag.

Det er jeg fullstendig klar over, så hendelsen i dag var ikke noe godt eksempel på en "ordentlig" forutsigelse. Den er helt annerledes enn "i dag er det glatt, noe kan inntreffe". Hadde det vært ekte vare ville jeg visst uten minste tvil at noe kom til å skje. Det var ikke tilfellet i dag, men det var tilfellet da min far døde. Da var jeg så sikker at da han tilsynelatende begynte å friskne til så tenkte jeg med meg selv: "Dette kommer ikke til å vare." Det gjorde det dessverre ikke heller.

Poenget mitt er imidlertid uforandret. Svært mange forutsigelser, eller forutanelser, er basert på observasjoner og inntrykk, de er bare så umerkelige at vi ikke tenker bevisst over dem. Likevel bearbeides inntrykkene på en slik måte at vi kommer fram til at "dette er det eneste mulige hendeleseforløpet".

:ler: Det er derfor det ikke virker på lottokupongen. Det er ingen inntrykk å fange opp, alt er bare helt tilfeldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Jeg kjenner en person med diagnosen. H*n ringte i perioden før diagnosen var "plassert" og kunne fortelle om ting som skjedde i livet mitt, uten å ha forutsetninger for å vite noe som helst om det. Eksempler på dette er at h*n visste at barnet i magen min var dødt, om hvilke diagnoser barna hadde når de var syke, osv.

H*n tok aldri feil og dette skjedde mange ganger.

Har en venninne som fikk helt like oppringinger fra en annen person som sto henne nært.

Og jeg er enig med deg i at det finnes mye som ikke kan forklares positivt. De jeg kjenner som kan få klarsyn, sier at de aldri egentlig vet helt sikkert om det de "ser" er noe de virkelig ser eller om det er et produkt av deres egen fantasi. Bare at de ofte vet ting på forhånd og at det er vanskelig å vite når de har rett, altså vanskelig å katalogisere "synene".

Min mor klarer forøvrig å gjette alle kortene jeg tenker på. Jeg kan aldri se for meg at hun ville ha stilt opp i forskningsøyemed. Hun har ingen diagnose.

Jeg tror jeg har hørt/lest et eller annet sted at metastudier viser at telepati er reellt.

Selv tenker jeg at så lenge det finnes energi og energibølger, så kan det forklare mye av det vi kaller "overnaturlig" og at enkelte mennesker kan være høysensible. (Noe som forsåvidt finnes forskning på, dette med å være høysensibel for inntrykk.)

Jeg synes temaet er spennende og tror at det en dag dukker opp en særskilt smart hjerne som finner løsningen på hva disse fenomenene er. Det trenger jo ikke¨å være noe mer enn at enkelte mennesker klarer å fange opp energibølger fra andre mennesker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tillegg - det skulle ikke forundre meg om man med tid og stunder kommer fram til at mange som opplever denne type ting rett og slett er ekstra sensitive. Litt av dette kan man lese om her.

Det meste har en naturlig forklaring, det kan bare ta litt tid å finne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Darthoven

Jeg kjenner en person med diagnosen. H*n ringte i perioden før diagnosen var "plassert" og kunne fortelle om ting som skjedde i livet mitt, uten å ha forutsetninger for å vite noe som helst om det. Eksempler på dette er at h*n visste at barnet i magen min var dødt, om hvilke diagnoser barna hadde når de var syke, osv.

H*n tok aldri feil og dette skjedde mange ganger.

Har en venninne som fikk helt like oppringinger fra en annen person som sto henne nært.

Og jeg er enig med deg i at det finnes mye som ikke kan forklares positivt. De jeg kjenner som kan få klarsyn, sier at de aldri egentlig vet helt sikkert om det de "ser" er noe de virkelig ser eller om det er et produkt av deres egen fantasi. Bare at de ofte vet ting på forhånd og at det er vanskelig å vite når de har rett, altså vanskelig å katalogisere "synene".

Min mor klarer forøvrig å gjette alle kortene jeg tenker på. Jeg kan aldri se for meg at hun ville ha stilt opp i forskningsøyemed. Hun har ingen diagnose.

Jeg tror jeg har hørt/lest et eller annet sted at metastudier viser at telepati er reellt.

Selv tenker jeg at så lenge det finnes energi og energibølger, så kan det forklare mye av det vi kaller "overnaturlig" og at enkelte mennesker kan være høysensible. (Noe som forsåvidt finnes forskning på, dette med å være høysensibel for inntrykk.)

Jeg synes temaet er spennende og tror at det en dag dukker opp en særskilt smart hjerne som finner løsningen på hva disse fenomenene er. Det trenger jo ikke¨å være noe mer enn at enkelte mennesker klarer å fange opp energibølger fra andre mennesker?

Så lenge ingen av disse som "alltid tipper riktig" ikke beviser at de har overnaturlige evner, så vil en alltid kunne anta at det ikke er sant. Moren din stiller ikke opp i forskning, eller beviser det på annen måte nettop fordi hun ikke har denne evnen. Jeg tror ikke noe på deg når du sier at hun alltid klarer å tippe rett. Om det var sånn at hun hver gang du tok fram et kort og hun alltid tippet riktig, så hadde både hun og du blitt så oppspillt at dere ikke hadde kunnet holde på denne fantastiske nyheten. Det hadde forandret verden, stoppet alle kriger og samlet alle folk. Det hadde rett og slett vært en FOR fantastisk ting til at det kunne holdes skjult. Og det er vel derfor så mange ønsker å tro at de har denne egenskapen, nettop fordi det hadde vært så utrolig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU er energi. At noen kan føle den energien er vell ikke så vanskelig å se for seg?

Åpne dere opp, tro på litt mer enn kun hva dine egne øyne ser. Da vil du se at verden er så mye mer enn du trodde den var.

En ting er å være åpen for at vi ikke nødvendigvis vet alt om oss, det er noe helt annet å dikte opp en masse usannsynlig vås som "energier" og "auraer" bare for å fylle opp noe som kan være et tomrom i menneskehetens kunnskap om verden. Det faller enkelt og greit på sin egen urimelighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shizofreni kan være meget spennende, hvorfor medisinere det bort vis man ikke plages med det, Jeg trives med min shizofreni. Synd at shizofreni blir brukt som kjellsord nå til dags.

Anonym poster: 9c9bb271ae730e6e15dcc70059fd8794

For en uintelligent og latterlig ting å skrive. Først og fremst får man ikke diagnosen schizofren, om stemmene man hører ikke er destruktive. Dvs. At folk som hører uskadelig, eller hjelpsomme stemmer faktisk ikke er schizofrene... Dette betyr at denne tråden ikke har noen ting med schizofreni å gjøre.

En annen ting er at du er rimelig dum om du ikke tar imot medisinering, om du er schizofren, med tanke på at det faktisk i mange tilfeller "spiser hjernen", så den fysisk forfaller.

Jeg velger å tro at du er et troll, men om du ikke er det, trenger du å få tak i hjelp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en person med diagnosen. H*n ringte i perioden før diagnosen var "plassert" og kunne fortelle om ting som skjedde i livet mitt, uten å ha forutsetninger for å vite noe som helst om det. Eksempler på dette er at h*n visste at barnet i magen min var dødt, om hvilke diagnoser barna hadde når de var syke, osv.

H*n tok aldri feil og dette skjedde mange ganger.

Hadde du husket det om h*n tok feil?

Har en venninne som fikk helt like oppringinger fra en annen person som sto henne nært.

Det at dere blir spådd av folk som dere kjenner, gjør det bare enda enklere å bruke hot reading. Hot reading utført av profesjonelle, eller bare folk som har et naturlig talent, kan ofte treffe skremmende bra.

Og jeg er enig med deg i at det finnes mye som ikke kan forklares positivt. De jeg kjenner som kan få klarsyn, sier at de aldri egentlig vet helt sikkert om det de "ser" er noe de virkelig ser eller om det er et produkt av deres egen fantasi. Bare at de ofte vet ting på forhånd og at det er vanskelig å vite når de har rett, altså vanskelig å katalogisere "synene".

Min mor klarer forøvrig å gjette alle kortene jeg tenker på. Jeg kan aldri se for meg at hun ville ha stilt opp i forskningsøyemed. Hun har ingen diagnose.

Derren Brown klarer akkurat det samme. Han er åpen om at triksene han bruker er cold/hot reading, og han har vel heller ingen diagnose.

Jeg tror jeg har hørt/lest et eller annet sted at metastudier viser at telepati er reellt.

Tipper det er ganzfeld experimentene du snakker om. Metastudien var ikke mye å skryte av, og har senere blitt tilbakevist.

Selv tenker jeg at så lenge det finnes energi og energibølger, så kan det forklare mye av det vi kaller "overnaturlig" og at enkelte mennesker kan være høysensible. (Noe som forsåvidt finnes forskning på, dette med å være høysensibel for inntrykk.)

Jeg synes temaet er spennende og tror at det en dag dukker opp en særskilt smart hjerne som finner løsningen på hva disse fenomenene er. Det trenger jo ikke¨å være noe mer enn at enkelte mennesker klarer å fange opp energibølger fra andre mennesker?

Ja, kanskje vi kan løse energikrisen?

Anonym poster: 42ec8554e513a2a373d43c765a19de10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...