Gå til innhold

Samboeren vil ikke ha "ordentlig" sex


Peder

Anbefalte innlegg

Etter 1 minutt eller så begynner hun å mas om jeg ikke er ferdig snart.

Da fortjener hun ikke sex, men det kan hende at det er plikt-sex for henne og bare et forbanna ork.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er vel dit jeg er kommet også. At det ikke er noe håp for forholdet.

Ga henne vel et ultimatum her om dag, enten mer kvalitets sex, eller så går jeg ut og ordner meg på annet vis.

Men jeg er redd for å miste omsorgen for vårt barn, hun truer med at det ikke kommer på tale med noen avtale om delt omsorg. Og at det mest vanlige er at moren får omsorgen.

Ingen kan nekte deg delt omsorg for en 4 åring. Det beste for en 4 åring er å kunne få se sin mamma og pappa like mye. Hvis hun krangler på omsorg så får du bare krangle på omsorg du også. Jeg kjenner flere menn som har hovedansvaret for barna sine, så det er ikke så uvanlig at det skjer.

Når en kvinne sier slik tenker jeg alltid at hun bare er ute etter en ekstra inntekt når kællen går.

I tillegg fortjener hun ikke sitt barn da hun hellere vil fokusere på sin egen egoisme, kontra å tenke på sitt barns beste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dessverre at for mange par kan det ta ett år før sexlivet er på plass igjen. Fordi mange sliter med å ha tid og mulighet til å slappe av og koble av fra barn det første året. Fordi de er slitne etter amming, striking osv. Fordi de ikke føler seg like vel med seg selv som før og fordi de ikke lenger tenker så mye på seg selv eller på dere som et par, men kun på barnet. Forstår godt at dette er frustrerende. Her vil jeg anbefale deg å snakke med henne og fortelle hvordan du opplever dette. Gjør så godt du kan for å legge dette fram på en måte som gjør at hun forstår at du ikke "bare" vil ha sex, men at dette har mer å si for forholdet deres og at dette påvirker samholdet og kjemien mellom dere som et par. Så får man bare håpe på det beste og krysse fingrene. Masse lykke til! Håper dere finner ut av det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amazing Cunt Wig

Det kan tenkes at hun har en annen fremstilling av denne saken, faktum er at dette ikke akkurat er en uvanlig historie, og det ender stort sett alltid i utroskap og/eller brudd med mindre man klarer å kommunisere på et nivå hvor gjensidig respekt og forståelse er tilstede.

Ser ikke det her, så man kan jo spørre seg hvorfor dere er sammen? Om det kun er for barnet skyld så er det nobelt nok det, men da må det være mulig å diskutere alternative løsninger slik at man ikke blir til en zombie i dragsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pr nå så er det nok slik at for min del er vi bare sammen pga barnet. Ivertfall slik jeg tenker, hadde jeg gjort det slutt umiddelbart om det ikke hadde vært for vårt felles barn.

Vi var forøvrig samboere i ca 2 år før vi fikk barn, til den som spurte om det. Og grunnen til at vi da var sammen var vel at vi hadde det ok. Og så blir det vel slik, at når man har involvert seg litt, så er det mye enklere å fortsette med det, en å starte å lete etter noe annet.

Så tror man jo ofte at det som ikke er så bra, er noe man kan endre på etter hvert. Men slik har det altså ikke blitt i vårt tilfelle.

Å prøve å snakke fornuftig med samoberen har blitt vanskelig, det ender alltid opp med skriking og grining.

Vet jo at en sak alltid har 2 sider, og det kan nok være at jeg har masse feil også. Men en ting som er sikkert, er at jeg ønsker sex med henne. Men det ser ikke ut som om det er gjensidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amazing Cunt Wig

Pr nå så er det nok slik at for min del er vi bare sammen pga barnet. Ivertfall slik jeg tenker, hadde jeg gjort det slutt umiddelbart om det ikke hadde vært for vårt felles barn.

Vi var forøvrig samboere i ca 2 år før vi fikk barn, til den som spurte om det. Og grunnen til at vi da var sammen var vel at vi hadde det ok. Og så blir det vel slik, at når man har involvert seg litt, så er det mye enklere å fortsette med det, en å starte å lete etter noe annet.

Så tror man jo ofte at det som ikke er så bra, er noe man kan endre på etter hvert. Men slik har det altså ikke blitt i vårt tilfelle.

Å prøve å snakke fornuftig med samoberen har blitt vanskelig, det ender alltid opp med skriking og grining.

Vet jo at en sak alltid har 2 sider, og det kan nok være at jeg har masse feil også. Men en ting som er sikkert, er at jeg ønsker sex med henne. Men det ser ikke ut som om det er gjensidig.

Jeg vet om flere som har det som deg, og har hørt denne sangen flere ganger. Jeg syntes det er like trist hver gang. Mest fordi jeg kan føle på kroppen hvor vanskelig det hadde vært for meg å "skilles" fra mine barn om jeg hadde vært i din situasjon.

Jeg tror du blir nødt til å sette deg ned med henne å spørre om det er slik at hun er fornøyd, og om hun virkelig vil ha det slik. Kan hun leve med en misfornøyd mann selv om hun er fornøyd? Ikke la det eskalerer til skriking og grining, da venter du bare til hun har roet seg og tar det opp igjen og igjen og igjen.....om det da skal skjære seg så kan du i det minste se deg i speilet å si at du prøvde :)

Tråden kan også være et tips til par der det har begynt å skli ut, det er viktig å ta tak i grumset før det ødelegger alt håp om forbedring. Å ha det bare ok er ikke godt nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er sex så viktig? At man skal avslutte et samboer forhold? Kanskje ikke, om alt annet hadde vært perfekt.

Synes at det er en tung avgjørelse. Men er vel bare å få det overstått. Nesten 4 år med skuffelse hver kveld setter sine spor. Orker ivertfall ikke 4 år til med det!

Endret av Peder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er sex så viktig? At man skal avslutte et samboer forhold? Kanskje ikke, om alt annet hadde vært perfekt.

Synes at det er en tung avgjørelse. Men er vel bare å få det overstått. Nesten 4 år med skuffelse hver kveld setter sine spor. Orker ivertfall ikke 4 år til med det!

Her er det tydeligvis ikke bare hyppigheten på sex som skranter. Jeg tror ikke bare dette handler om å få tilfredsstillt behovet for sex, men du savner sikkert nærhet og intimitet, det som kjennetegner den kontakten man har som kjærester. Hun er utilgjengelig for deg, både fysisk og mentalt, og jeg tror ikke det er til å leve med i lengden.

Jeg er fullt klar over at hun sikkert kan fortelle en annen historie, men nå er det nå engang slik at det er din histprie vi forholder oss til. Du er ikke glad, du er ikke fornøyd, du savner en partner som spiller på lag med deg og du savner en å prate med, og ha god sex med. Alle disse savnene tilsammen burde fortelle deg hvilken vei du skal gå. Forsøk deg på en samtale til. Om det ikke går så har du iallefall prøvd.

Forestill deg at det er slik resten av livet skal være for deg, og jeg antar du har svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amazing Cunt Wig

Men er sex så viktig? At man skal avslutte et samboer forhold?

Nja, tja, det er utrolig viktig å bli sett, og det virker ikke som dere ser hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er sex så viktig? At man skal avslutte et samboer forhold? Kanskje ikke, om alt annet hadde vært perfekt.

Du må ikke spørre om sex er viktig i et forhold, du må spørre deg selv om det er viktig for deg. Dette varierer jo fra forhold til forhold. Jeg tror det er mange komponenter som spiller sammen i et forhold, og som preger kvaliteten. I en periode der vi hadde en del kommunikasjonsproblemer, hadde vi også minimalt med sex. Vi hadde sluppet taket i hverandre og mistet hverandre av syne. Da vi klarte å ta tak i dette, så endret hele forholdet seg, og hyppigheten på sex endret seg.

Jeg tror det er veldig viktig å kjenne seg sett og elsket av sin partner. Daglige, og mange kjærtegn, gode blikk, smil, gode samtaler, oppriktig interesse for hverandres liv, diskusjoner der man kan klare å være uenige, evnen til å respektere ulikheter, evnen til å si unnskyld, ikke se på diskusjoner som en kamp om å ha rett, raushet, ha det gøy sammen, finne på ting sammen, god sex m.m. Det er dette som gir forholdet næring totalt sett, iallefall for min del. Sex er ikke alt i forholdet, men sammen med alle de andre komponentene får sex en spesiell betydning for meg.

Det virker som det er tørke på mange ting i ditt forhold TS.

Endret av Havbris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunheart

Jeg gjorde det slutt med en av mine exer pga for lite sex, og da hadde vi bare en gang i uka. To ganger i mnd er ALT for lite!!

Om hun absolutt ikke er villig til å endre seg, så må du jo bare enten leve med det, eller gå din vei og finne en mer viril dame :) Dessverre så er det ofte slik at sexlysten etterhvert dabber av hos enkelte, og vil de ikke gjøre noe med det, er det fint lite man selv kan gjøre.. dessverre :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunheart
:fnise: :fnise: :fnise: Ja du har rett, at virilitet er noe mandig, Tenkte på en mann da jeg skrev det :P Endret av Sunheart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg antar at hun kanskje trenger et lite eventyr på si for å få igang sexlysten igjen.

Anonym poster: 17c8af76e684a80742391c2cc824a7b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...