Gå til innhold

Samboeren vil ikke ha "ordentlig" sex


Peder

Anbefalte innlegg

Hei!

Har slitt med et problem i snart 4 år. Samboeren min vil ikke ha "ordentlig" sex lengre.

Samboeren ble gravid for 4 år siden. Og vi har altså fått et barn.

Siden da har sexlivet vårt vært kjedelig (ivertfall i mine øyne) og arter seg slik, at hun kun ønsker at jeg penetrerer henne. Får altså ikke lov tli å kose med henne nedentil eller på brystene. Hun vil ikke ha noe form for forspill, kun at jeg skal inn i henne. Etter 1 minutt eller så begynner hun å mas om jeg ikke er ferdig snart.

Jeg blir så frustrert over sexlivet vårt, jeg ønsker mer, kose, gi henne orgasme, massere og ha forspill. Gjerne slikke osv. Men hun vil ingen ting.

Jeg har prøvd både med list, mase, å ikke vise interesse, og la det gå lang tid mellom hver gang. Men uansett så er det den samme kjedelig sexen.

Hva skal jeg gjøre? Spesielt interessert i om det er noen jenter som også har hatt det slik, og eventuelt tips til hvordan det løste seg.

Hilsen frustret mann i 40 årene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du samboeren din er like atraktiv som før graviditeten? Er du flink til og både vise henne og fortelle henne det?

Jeg tenker at kanskje kan det ha noe å gjøre med hvordan hun ser på sin egen kropp, eller hvordan hun oppfatter at du ser på kroppen hennes.

Hva sier hun når du tar dette opp med henne?

Anonym poster: 35c35edab257873bc6bdd3276c1c912f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja jeg tror ikke hun føler seg mindre attraktiv nå etterpå. Det har jo gått 4 år siden graviditeten nå.

Når jeg tar det opp med henne så sier hun at jeg har for stor lyst. Og at det ikke er normalt å ha sex mer en et par ganger i måneden. Og at jeg maser for mye. Det kan godt hende, for jeg har nok relativt stort behov.

Men som sagt har jeg prøvd alt mulig. Men å få fingeren på klitorisen har vist seg umulig de 4 siste årene. Mine lyster overfor henne er uforandret etter graviditeten, så jeg håper ikke hun tror at jeg ikke liker kroppen hennes noe mindre etter det!

Som sagt for meg er sex litt mer en bare å jumpe ut og inn i ett minutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke lyst på flere barn da? ;)

... OK, jeg skal ikke fleipe. Hva med å prate skikkelig med henne? Fortelle henne at du fint kan klare deg med sex to-tre ganger i måneden mot at det faktisk er ordentlig sex, ikke bare et minutts "inn-ut-inn-ut" ... Hvis det ikke funker ville jeg kanskje sagt til henne at du har lyst til å prøve parterapi. Selv om man fikk barn for fire år siden er det faktisk ikke normalt å ikke ha hatt sexlyst på nesten fem år. Det kan være hormonelt (og dermed mulig å behandle).

Hvordan var sexlivet deres før graviditeten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun har ikke lyst på flere barn. Hun har 3 barn fra et tidligere forhold. (nesten voksne)

Jeg har forsøkt det, å si at jeg heller vil ha sex skjelden, dersom det er "kvalitets" sex. men ser ikke ut til at det hjelper.

Sex livet vårt før barnet var ivertfall mye bedre, fikk lov til å gi henne klitoris orgasmer i ny og ne. Men har vel aldri vært veldig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja jeg tror ikke hun føler seg mindre attraktiv nå etterpå. Det har jo gått 4 år siden graviditeten nå.

Når jeg tar det opp med henne så sier hun at jeg har for stor lyst. Og at det ikke er normalt å ha sex mer en et par ganger i måneden. Og at jeg maser for mye. Det kan godt hende, for jeg har nok relativt stort behov.

Men som sagt har jeg prøvd alt mulig. Men å få fingeren på klitorisen har vist seg umulig de 4 siste årene. Mine lyster overfor henne er uforandret etter graviditeten, så jeg håper ikke hun tror at jeg ikke liker kroppen hennes noe mindre etter det!

Som sagt for meg er sex litt mer en bare å jumpe ut og inn i ett minutt!

Jeg vil si det ikke er normalt å ha sex kun 1-2 ganger i måneden jeg da, men dette varierer jo så klart fra par til par. Det som er viktig her, er jo at du ikke er fornøyd, mens hun faktisk ene og alene bestemmer over hele sexlivet deres. Dette er ikke riktig, og du bør få tatt en ordentlig samtale med henne om dette.

Jeg synes ikke det er greit å nekte partneren sin et godt og tilfredsstillende sexliv, det skal selvfølgelig være rom for å ikke orke en gang i blandt, men det skal ikke være slik at hele sexlivet er på kun den ene sine premisser.

Når det kommer til utseende, kanskje fikk hun skader i underlivet og skjems over dette nå i ettertid? Kanskje er hun ikke komfortabel med brystene lenger?

Eller kan det være det at hun ikke tenner på deg lenger?

Dere trenger hvertfall å få satt dere ordentlig ned sammen. Kanskje kan dere få barnevakt for minsten en dag, kanskje en helg fra en kveld til en annen, slik at dere for sovet ordentlig ut og er utvilte nok til å ta en slik samtale. Eller kanskje en ettermiddag med noe godt å spise og litt vin i glasset.

Det viktigste er at hun åpner seg og er ærlig med deg, for det er ganske så ødeleggende for forholdet slik hun holder på nå.

Anonym poster: 35c35edab257873bc6bdd3276c1c912f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du må få henne til å forstå hvor stort problemet faktisk er for deg ... Først når hun anerkjenner at det er et problem for deg kan dere begynne å jobbe med problemet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så høres det ut som om hun mener hun stiller opp for sex ved å la seg penetrere. Du får låne henne til akkurat det, men få tømt deg fortest mulig. Er en ny form for onani. Jeg skjønner utrolig godt at dette ikke er tilfredstillende. Da er alenesex mye bedre.

Har det ikke bedret seg på 4 år så tror jeg ikke det er så stor sjanse for at det gjør det senere heller.

Sex livet vårt før barnet var ivertfall mye bedre, fikk lov til å gi henne klitoris orgasmer i ny og ne. Men har vel aldri vært veldig spennende!

Reagerer på at "du fikk lov til" å gi henne klitorisorgasme i ny og ne. Synes det sier veldig mye om deet sexlivet dere hadde før graviditeten. Tror du har en kvinne som rett og slett ikke er interessert i sex, men bare lar deg slippe til et par ganger i måneden for å slippe mer mas.

Anonym poster: d9e6420cd9c01585788d365ff28b0c6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg gjøre? Spesielt interessert i om det er noen jenter som også har hatt det slik, og eventuelt tips til hvordan det løste seg.

Hilsen frustret mann i 40 årene!

Jeg aner ikke hva du skal gjøre. Men hvis du finner ut av det, så post det her.

En fattig trøst får være at du ikke er alene.

Hilsen en annen frustrert mann i 40-årene.

Anonym poster: 857fc2e6340cf08ce0e891c884535bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at du skriver at hun har barn fra tidligere, da utelukker nok det det utseendemessige (kanskje).

Hvis dette kun gjaldt at hun har lite sexlyst, så vil jeg tro at sexen ikke hadde forandret seg mye fra tidligere, med mindre hun har mistet den helt nå etter siste barnet da. Hvis den er helt borte, og det ikke er det at hun ikke lenger tenner på deg, så bør hun gå til lege og få utredet dette.

Anonym poster: 35c35edab257873bc6bdd3276c1c912f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sexlysten hennes er tilnærmet helt borte. Jeg har foreslått at hun bør gå til legen, men er ikke interessert i det heller.

Har også begynt å lure på om hun overhodet er interessert i meg.

Tror ikke hun er utro og har noen andre! Tror jeg ville merket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gifter deg med en som i utgangspunktet ikke er særlig interessert i seg, og så 4 år senere når forelskelsens glansbilde er borte og hverdagen er idag, så blir du overrasket over at hun har enda mindre lyst på sex?

Anonym poster: fff97e94349a641ce8b9072d09b8e26f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er hun ellers da? Liker hun kjærtegn, kyss, klemmer, omfavnelser etc - i det hele tatt fysisk nærhet? Har dere det bra mht kommunikasjon etc? Ble det bråstopp etter fødselen eller har det utviklet seg gradvis? Hvor ofte var det vanlig for dere å ha sex før hun fikk det siste barnet?

Mange spørsmål men kan kanskje gi oss et bilde av totalsituasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du må få henne til å forstå hvor stort problemet faktisk er for deg ... Først når hun anerkjenner at det er et problem for deg kan dere begynne å jobbe med problemet.

Jeg er også en mann i 40 årene med en kone med liten sexlyst.

Vi har pratet MYE om dette, men å få en som ikke har lyst på sex til å forstå problemet med sexlyst er ikke lett.

De forstår jo ikke problemet, og det er ikke lett å sette seg inn i for en som adri har hatt den trangen.

Anonym poster: 5df08b07c37f407d10187a9a812cc032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amazing Cunt Wig

Nå vet ikke jeg hvordan du har pratet med henne om dette, men er du sikker på at du har fått frem budskapet ditt skikkelig? Ikke sånn vag mannehinting vet du ;)

Du står igjen med tre alternativer om vi utelukker at du skal gå fra henne:

1. Åpne forholdet

2. Utroskap

3. Bite tenna sammen

Jeg hadde ikke orket å ha sex med noen jeg følte bare ville ha det overstått, så for meg hadde det blitt 1, eller muligens 2 om 1 ikke hadde båret frukter.

Endret av Amazing Cunt Wig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endringer i hormon-nivå? Prevansjon? Manglende fysisk tiltrekning?

Du bør kanskje se gjennom alle disse - og om hun virkelig er glad i deg burde hun også kunne ta den praten med deg på en seriøs måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner problemet ditt. Bare at her hos oss er det motsatt. Jeg er ei dame på din alder med en mann som er lite opptatt av sex. Holder på å bli gal. Jeg tror jeg holder meg ganske bra (får i hvertfall mye oppmerksomhet fra andre menn), men jeg tror han rett og slett ikke er så opptatt av sex. Kan gå måneder mellom hver gang. Han er alltid for "trøtt" eller "sliten". Jeg kunne gjerne tenkt meg å ha sex hver dag, også selv om jeg er litt trøtt/sliten. Så jeg føler med deg. Man blir frustrert.

Anonym poster: c71ede17d51fe1731d1e585b26979e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amazing Cunt Wig

Skjønner problemet ditt. Bare at her hos oss er det motsatt. Jeg er ei dame på din alder med en mann som er lite opptatt av sex. Holder på å bli gal. Jeg tror jeg holder meg ganske bra (får i hvertfall mye oppmerksomhet fra andre menn), men jeg tror han rett og slett ikke er så opptatt av sex. Kan gå måneder mellom hver gang. Han er alltid for "trøtt" eller "sliten". Jeg kunne gjerne tenkt meg å ha sex hver dag, også selv om jeg er litt trøtt/sliten. Så jeg føler med deg. Man blir frustrert.

Anonym poster: c71ede17d51fe1731d1e585b26979e44

Hmmmm, jeg ser en løsning her :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg er også en mann i 40 årene med en kone med liten sexlyst.

Vi har pratet MYE om dette, men å få en som ikke har lyst på sex til å forstå problemet med sexlyst er ikke lett.

De forstår jo ikke problemet, og det er ikke lett å sette seg inn i for en som adri har hatt den trangen.

Anonym poster: 5df08b07c37f407d10187a9a812cc032

Tolker jeg det du skriver riktig når jeg forstår det som dere aldri har hatt et aktivt sexliv med mye lyst ?

Jeg tenker videre på de gode spørsmålene som Havbris stilte til TS, og tenker at disse spørmålene er jo like relevante for deg.

Det kan kanskje hjelpe oss tll å kunne gi deg noen råd som er brukelige ?

- og gi både oss og deg selv en forståelse av hvorvidt dette er en situasjon som har oppstått over litt tid eller om du har kommet til metningspunktet i en tilstand som har vært slik nærmest siden 'dag en'.

Du sier ikke noe om hvorvidt dere også har barn.

Hvordan er hun ellers da? Liker hun kjærtegn, kyss, klemmer, omfavnelser etc - i det hele tatt fysisk nærhet? Har dere det bra mht kommunikasjon etc? Ble det bråstopp etter fødselen eller har det utviklet seg gradvis? Hvor ofte var det vanlig for dere å ha sex før hun fikk det siste barnet?

Mange spørsmål men kan kanskje gi oss et bilde av totalsituasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...