Gå til innhold

Mannen min gjør ting med meg mens jeg sover


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest bråkar

1. Hvis du leser ca to linjer over det du selv har uthevet vil du se at jeg skrev at sexomania IKKE er en diagnose som annerkjennes eller brukes. 2. Ligger man med damer mot deres vilje vil det være passende karakteristikker. 3. Dersom det er en søvnforstyrrelse som ligger til grunn (ekstremt sjelden lidelse hvor kroppen blir aktiv i REM søvn) vil dette vise seg på mange plan (vanskelig å vekke, forvirret) , inkl at man vil ha gode muligheter for å avdekke dette gjennom observasjon i et søbnlaboratorie.

Påstår du at menn som plages av sexomnia har lav impulskontroll og vansker med å respektere andres grenser? Ja, da vil jeg gjerne se kilden til den påstanden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er beskrevet tusenvis av tilstander i medisinsk litteratur - og det lanseres nye kontinuerlig. Når de ikke er annerkjent som tilstander av verdens helseorganisasjon eller av APA - er de rimelig uinteressante jmfr spørsmål om ansvar og skyld.

Siden du klarer å sakse fra forskning.no kjenner du sikkert kriteriene for å slippe straffeansvar også.

Jupp. Og du tar feil der også. Norsk lov har ingen krav om at en sykdom/tilstand må være anerkjent av WHO eller APA.

Fra en tidligere post av deg: "Men i Norge slipper du ikke unna - selv om du skulle være dritings. Du skal være psykotisk, evneveik eller dement for å slippe straff."

Du har rett i at selvforskyldt forbigående nedsatt bevissthet som rus ikke gir grunnlag for fritak for straff. Men loven har åpning for å straffefritak for forbigående nedsatt bevissthet - som jo søvn må sies å være.

Problemet i forhold til ev. rettssak er selvfølgelig å bevise sin uskyld.

Anonym poster: be6042ad6cdca3ddafaad27f09ea2d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bråkar

Icd-10, verdens helseorganisasjons diagnosemanual, er den som SKAL benyttes i Norge. Dsm-IV , apa sin, kan unntaksvis brukes. Dette er nedfelt i alle offisielle retningslinjer. Det er greit å bløffe 1gang, men kan du ikke sjekke litt nå før du troller på ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvis du leser ca to linjer over det du selv har uthevet vil du se at jeg skrev at sexomania IKKE er en diagnose som annerkjennes eller brukes. 2. Ligger man med damer mot deres vilje vil det være passende karakteristikker. 3. Dersom det er en søvnforstyrrelse som ligger til grunn (ekstremt sjelden lidelse hvor kroppen blir aktiv i REM søvn) vil dette vise seg på mange plan (vanskelig å vekke, forvirret) , inkl at man vil ha gode muligheter for å avdekke dette gjennom observasjon i et søbnlaboratorie.

Påstår du at menn som plages av sexomnia har lav impulskontroll og vansker med å respektere andres grenser? Ja, da vil jeg gjerne se kilden til den påstanden.

Og igjen.

1.At sexomnia i seg selv ikke brukes som diagnose betyr ikke at det finnes. Søvnforstyrrelser er godt dokumenter og anerkjent - også at de kan komme til uttrykk på mange måter. Sexomnia er tatt med i beskrivelser av søvnforstyrrelser av ICDS.

2 og 3. Du er også igjen uklar i uttalelsen din. Punktene hver for seg er jeg enig i. Men mener du å påstå at det er en sammenheng mellom disse er det en påstand, som det så vidt meg bekjent ikke er dekning for å hevde.

Igjen - påstår du at menn som lider av søvnforstyrrelser har dårlig impulskontroll og vansker med å respektere andres grenser? I så fall vil jeg gjerne se en kilde på dette.

Anonym poster: be6042ad6cdca3ddafaad27f09ea2d57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Icd-10, verdens helseorganisasjons diagnosemanual, er den som SKAL benyttes i Norge. Dsm-IV , apa sin, kan unntaksvis brukes. Dette er nedfelt i alle offisielle retningslinjer. Det er greit å bløffe 1gang, men kan du ikke sjekke litt nå før du troller på ny?

Retningslinjer ja. Ikke loven.

Og vi har alt sett her til lands at kloke dommere setter retningslinjer til side og følger loven når retningslinjene er til hinder for rettferd.

Anonym poster: be6042ad6cdca3ddafaad27f09ea2d57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg har et veldig ubehagelig problem. :( Jeg har våknet opp flere ganger på natten av at mannen min tar på meg. Enkelte ganger har han faktisk gått så langt at han har sex med meg og i natt våknet jeg da han forsøkte å putte penisen hans i munnen min. Jeg gikk å la meg på sofaen... :natti:

Dette synes jeg er meget ubehagelig og krenkende, og dette har jeg fortalt han mange ganger. Problemet er at han ikke er "bevisst" når han gjør dette. Han klarer rett og slett ikke la være. Han synes selv at dette er ubehagelig og han ønsker ikke gjøre det.

Er det noen der ute som har tips til hvordan vi kan få dette til å slutte?

Min mann foreslo selv separate soverom eller at han skulle sove med klær på, men jeg synes ingen av de er en holdbar løsning.

Anonym poster: 6ab213ba1698465e2dfa9b85ccd330f8

Og hva er problemet......krenket?

Vær glad for at han gidder å ta på deg, putte penisen i munnen din midt på natta når du sover. Ikke alle som er like heldige som du!

Kanskje du prater for mye når du er våken? Kanskje derfor han byr på seg selv når du sover og ikke prater?

Anonym poster: a903f9775fd826153772103f7ea89712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være riktig dum i hodet for å foreslå anmeldelse på en partner man har vært med gudene vet hvor lenge før noe så simpelt som å slo opp og flytte ut.

Ingen riktig menneske vil eller burde anmelde en de liker for nesten eller kanskje overgrep, det er en annen ting om de holder partneren fast på en måte og har seg med de, men dy kanke være et slikt naut og anmelde hver gang han gjør noe du ikke helt liker. Da sier man ifra, og om det ikke hjelper, skiller dere, du anmelder ikke typen din for å spise maten din i søvne selv om det er teknisk sett stjeling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bråkar

Icarusxi, det å pule dama mot hennes vilje er som å stjele mat i søvne? Kan det hende det er noen issues der som forklarer singelstatusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

Har sjekka det opp. Det er ikke en annerkjent diagnose og finnes ikke i diagnosesystemene. Ei heller i det nye som er rett rundt hjørnet. Problemstillingen hører ikke hjemme i psykiatrien men i rettsvesenet.

Som nevnt, dette var i statene, første treff på google:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_sex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva rettsvesenet mener om saken er vel komplett uinteressant for TS? Hun sier jo at mannen har foreslått separate rom men at hun vil finne en løsning som fjerner problemet, hun vil ikke anmelde ham!

TS: Hvis mannen din alvorlig ikke husker/merker at han gjør dette og virker til å sove mesteparten av gangene, gå til lege, forklar problemet, be om henvisning til en søvnspesialist av noe slag. Virker som om han har en form for søvnforstyrrelse.

Endret av SoftKitty
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bråkar

Som sagt, det er ikke en annerkjent diagnose (den er altså ikke diagnosesystemene vi benytter oss av - av en grunn), og det er altså - hvis vi snakker om handlinger utført i rem-søvn, ekstremt sjeldent og bør være relativt greit å verifisere gjennom søvnlaboratorie observasjon.

Som nevnt, dette var i statene, første treff på google:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_sex

Har bare poengtert at det er ekstremt usannsynlig at det dreier seg om en søvnforstyrrelse (og ganske enkelt å få avklart) - og at det å anmelde kunne være en mulighet. Det å slå til ham kan også være en mulighet. Det spiller ingen rolle om han tilbyr seg å flytte ut - du har likevel som mann ansvar for å oppføre deg.

Diskusjonen som oppstod etterpå - om dette faktisk er en diagnose som gjør at en ikke lenger har skyldevne - var unødvendig.

Hva rettsvesenet mener om saken er vel komplett uinteressant for TS? Hun sier jo at mannen har foreslått separate rom men at hun vil finne en løsning som fjerner problemet, hun vil ikke anmelde ham!

TS: Hvis mannen din alvorlig ikke husker/merker at han gjør dette og virker til å sove mesteparten av gangene, gå til lege, forklar problemet, be om henvisning til en søvnspesialist av noe slag. Virker som om han har en form for søvnforstyrrelse.

Endret av bråkar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg har et veldig ubehagelig problem. :( Jeg har våknet opp flere ganger på natten av at mannen min tar på meg. Enkelte ganger har han faktisk gått så langt at han har sex med meg og i natt våknet jeg da han forsøkte å putte penisen hans i munnen min. Jeg gikk å la meg på sofaen... :natti:

Dette synes jeg er meget ubehagelig og krenkende, og dette har jeg fortalt han mange ganger. Problemet er at han ikke er "bevisst" når han gjør dette. Han klarer rett og slett ikke la være. Han synes selv at dette er ubehagelig og han ønsker ikke gjøre det.

Er det noen der ute som har tips til hvordan vi kan få dette til å slutte?

Min mann foreslo selv separate soverom eller at han skulle sove med klær på, men jeg synes ingen av de er en holdbar løsning.

Anonym poster: 6ab213ba1698465e2dfa9b85ccd330f8

Er det bare meg som hadde likt dette?

For meg hadde ikke dette vært krenkende. Jeg hadde sugd i vei.

Anonym poster: af352bbc605d10b8923bb98a177d7340

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi du er mann?

Er det bare meg som hadde likt dette?

For meg hadde ikke dette vært krenkende. Jeg hadde sugd i vei.

Anonym poster: af352bbc605d10b8923bb98a177d7340

Anonym poster: 49cba30801d4242e367bd3a7a302a621

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Sov på hvert deres soverom med låste dører! Hvis du opplever dette som veldig ubehagelig hadde jeg aldri blitt liggende i den senga om jeg var deg...

Jeg elsker jo mannen min, jeg vil ikke ligge uten han. Jeg vil ha en løsning på dette som ikke innebærer separate soverom

Og hva er problemet......krenket?

Vær glad for at han gidder å ta på deg, putte penisen i munnen din midt på natta når du sover. Ikke alle som er like heldige som du!

Kanskje du prater for mye når du er våken? Kanskje derfor han byr på seg selv når du sover og ikke prater?

Anonym poster: a903f9775fd826153772103f7ea89712

Dette synes jeg bare ble for teit. Vi har et flott sexliv og samliv, vi har bare dette ene problemet.

Som sagt, jeg elsker mannen min. Jeg vil sove sammen med han, men jeg ønsker ikke at han skal ta på meg, ha sex med meg og forsøke å putte penisen hans i munnen min mens jeg sover. Dette ser jeg helst at han gjør mens jeg er våken.

Jeg har snakket litt mer med han og dette er hvordan han vil forklare tilstanden hans: "Jeg er våken, men jeg sover. Det føles ut som en drøm. Noen ganger husker jeg det, noen ganger vet jeg bare at jeg har gjort noe og noen ganger har jeg ingen anelse om at noe har skjedd. Det er som tankene mine er en helt annen plass og jeg har ikke noen kontroll over det som skjer."

Anonym poster: 6ab213ba1698465e2dfa9b85ccd330f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke vær så prippen, vær glad for at mannen din vil ha sex med deg. Du er jo gift med han.

Anonym poster: 13141d4ac6b6d490782c4d55ce45d12e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk sett (juridisk) er det vel å regne som voldtekt... At han ikke er "klar over" dette er helt usannsynlig. Du kan fortelle ham 1) at om han gjør det igjen så anmelder du ham for voldtekt og 2) dersom han forgriper seg i søvne så må han oppsøke hjelp umiddelbart.

Anonym poster: 49cba30801d4242e367bd3a7a302a621

Hva feiler det deg?

Anonym poster: 4e7fb6f796e152f727297257562593fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Det har skjedd i Norge at menn har blitt frikjent for voldtekt etter å ha hevdet at det skjedde i søvne. Søvnforskere bekrefter at dette er mulig.

Eksempel:

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=101714

Anonym poster: b21244fa84b313d7569e0359549910c9

Statsadvokaten anket, og han ble dømt. Han ble etter soning anmeldt og dømt på ny for det samme. Vedkommende er et dyr som tar seg til rette og later som han sover for å slippe straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en viss forskjell på det å ta imot og det å være den som handler. Ikke bare psykologisk, også juridisk.

Jo, ser den. Men i ts sitt tilfelle, eller mitt da ? Mener du det samme der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...