Gå til innhold

Mannen min gjør ting med meg mens jeg sover


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et veldig ubehagelig problem. :( Jeg har våknet opp flere ganger på natten av at mannen min tar på meg. Enkelte ganger har han faktisk gått så langt at han har sex med meg og i natt våknet jeg da han forsøkte å putte penisen hans i munnen min. Jeg gikk å la meg på sofaen... :natti:

Dette synes jeg er meget ubehagelig og krenkende, og dette har jeg fortalt han mange ganger. Problemet er at han ikke er "bevisst" når han gjør dette. Han klarer rett og slett ikke la være. Han synes selv at dette er ubehagelig og han ønsker ikke gjøre det.

Er det noen der ute som har tips til hvordan vi kan få dette til å slutte?

Min mann foreslo selv separate soverom eller at han skulle sove med klær på, men jeg synes ingen av de er en holdbar løsning.

Anonym poster: 6ab213ba1698465e2dfa9b85ccd330f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe....... For en idiot.

Anonym poster: 5750f53e353f6d47e503ff42167cb4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har et veldig ubehagelig problem. :( Jeg har våknet opp flere ganger på natten av at mannen min tar på meg. Enkelte ganger har han faktisk gått så langt at han har sex med meg og i natt våknet jeg da han forsøkte å putte penisen hans i munnen min. Jeg gikk å la meg på sofaen... :natti:

Dette synes jeg er meget ubehagelig og krenkende, og dette har jeg fortalt han mange ganger. Problemet er at han ikke er "bevisst" når han gjør dette. Han klarer rett og slett ikke la være. Han synes selv at dette er ubehagelig og han ønsker ikke gjøre det.

Er det noen der ute som har tips til hvordan vi kan få dette til å slutte?

Min mann foreslo selv separate soverom eller at han skulle sove med klær på, men jeg synes ingen av de er en holdbar løsning.

Anonym poster: 6ab213ba1698465e2dfa9b85ccd330f8

Hva mener du med dette?

Sover han og, eller er det bare det at han ikke har selvbeherskelse nok til å vente til du er våken?

Få ham i så fall enten til å gå til lege, eller psykolog.

For øvrig er vel sex med en ubevisst person beregnet som voldtekt...?

Om han er våken og klar over sine handlinger, så kan du jo nevne dette for ham...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk sett (juridisk) er det vel å regne som voldtekt... At han ikke er "klar over" dette er helt usannsynlig. Du kan fortelle ham 1) at om han gjør det igjen så anmelder du ham for voldtekt og 2) dersom han forgriper seg i søvne så må han oppsøke hjelp umiddelbart.

Anonym poster: 49cba30801d4242e367bd3a7a302a621

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Teknisk sett (juridisk) er det vel å regne som voldtekt... At han ikke er "klar over" dette er helt usannsynlig. Du kan fortelle ham 1) at om han gjør det igjen så anmelder du ham for voldtekt og 2) dersom han forgriper seg i søvne så må han oppsøke hjelp umiddelbart.

Anonym poster: 49cba30801d4242e367bd3a7a302a621

Det er ikke så veldig usannsynlig at dette er noe han ikke er klar over. Sexsomnia er ikke så uvanlig som man skulle tro. Men han burde definitivt finne mer informasjon om dette, og forsøke å finne noe som kan hjelpe han. Å anmelde han for voldtekt er ikke spesielt løsningsorientert.

Endret av Raindrops
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke, men sjekk litt rundt på nett, rådet ender sikkert med at dere bør gå til psykolog eller noe. Er jo ofte sånn om man gjør noe ubevisst og ikke klarer å slutte.

Anonym poster: 4eb77ea0a1f07e7a6c38338dcea91a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med dette?

Sover han og, eller er det bare det at han ikke har selvbeherskelse nok til å vente til du er våken?

Få ham i så fall enten til å gå til lege, eller psykolog.

For øvrig er vel sex med en ubevisst person beregnet som voldtekt...?

Om han er våken og klar over sine handlinger, så kan du jo nevne dette for ham...

Enkelte ganger sover han, enkelte ganger er han våken, men ikke tilstede på en måte. Han slutter med en gang jeg våkner og sier ifra, han har kjempedårlig samvittighet og jeg ser jo på han at det er helt tydelig at han ikke ønsker dette selv.

Teknisk sett (juridisk) er det vel å regne som voldtekt... At han ikke er "klar over" dette er helt usannsynlig. Du kan fortelle ham 1) at om han gjør det igjen så anmelder du ham for voldtekt og 2) dersom han forgriper seg i søvne så må han oppsøke hjelp umiddelbart.

Jeg er ikke interessert i å anmelde han for voldtekt. Det er ikke en løsning som holder for oss. Jeg elsker mannen min og vil finne en løsning som gjør at vi begge kan sove trygt i senga vår.

Anonym poster: 6ab213ba1698465e2dfa9b85ccd330f8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amazing Cunt Wig

Så et program på nrk om dette uten at jeg husker hva "løsningen" på det ble, sjekk nett-tv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hei. Jeg har et veldig ubehagelig problem. :( Jeg har våknet opp flere ganger på natten av at mannen min tar på meg. Enkelte ganger har han faktisk gått så langt at han har sex med meg og i natt våknet jeg da han forsøkte å putte penisen hans i munnen min. Jeg gikk å la meg på sofaen... :natti:

Dette synes jeg er meget ubehagelig og krenkende, og dette har jeg fortalt han mange ganger. Problemet er at han ikke er "bevisst" når han gjør dette. Han klarer rett og slett ikke la være. Han synes selv at dette er ubehagelig og han ønsker ikke gjøre det.

Er det noen der ute som har tips til hvordan vi kan få dette til å slutte?

Min mann foreslo selv separate soverom eller at han skulle sove med klær på, men jeg synes ingen av de er en holdbar løsning.

Anonym poster: 6ab213ba1698465e2dfa9b85ccd330f8

Er det en mann til med i bildet også? :hakeslepp:

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville anbefale dere å ta kontakt med en psykolog med tanke på at han ikke gjør det bevisst. Det er nemlig ikke umulig at litt kognetiv psykologi kan få en løsning på problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å være fanga i en slags drømmetilstand selv om tilsynelatende er våken, har lest om flere som forteller historier som høres helt ut som den du forteller.

Sleepsomnia, sexsomnia, sleepsex og søvnsex er ord å google.

Etter det jeg lest er det søvnsenter som kan gi hjelp for slike problem. :hug:

http://www.sleepsex.org/

http://www.forskning.no/artikler/2007/mai/1180439832.77

"Bjorvatn oppfordrer alle som er plaget av å gå, eller gjøre andre ting i søvne, til å kontakte eksperter. De fleste tilfeller kan relativt lett behandles med medikamenter."

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=101714

Ta kontakt med fastlegen og ta det derfra, lykke til :blomst:

Anonym poster: be6042ad6cdca3ddafaad27f09ea2d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min kan å finne på sånne ting,og jeg kan bare si en ting om det,rett og slett elsker å bli vekt av at han vil ha meg.

Anonym poster: 36478f5dccd232f489b4d9836e136bd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min kan å finne på sånne ting,og jeg kan bare si en ting om det,rett og slett elsker å bli vekt av at han vil ha meg.

Anonym poster: 36478f5dccd232f489b4d9836e136bd9

Men om han er våken og vekker deg med sex er det ikke samme situasjon.

Sover han når han gjør dette har det ingenting med at han vil ha deg å gjøre, han er ikke våken og bevisst. Det kunne vært en hvilken som helst kropp som lå der.

Anonym poster: be6042ad6cdca3ddafaad27f09ea2d57

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om han er våken og vekker deg med sex er det ikke samme situasjon.

Sover han når han gjør dette har det ingenting med at han vil ha deg å gjøre, han er ikke våken og bevisst. Det kunne vært en hvilken som helst kropp som lå der.

Anonym poster: be6042ad6cdca3ddafaad27f09ea2d57

Han er ikke alltid våken når han starter,men våkner etter hvert,han har aldri noen andre en meg ved siden av seg i sengen,så det er ikke noe problem.Og som sagt,jeg liker at det skjer.

Anonym poster: 36478f5dccd232f489b4d9836e136bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ser ikek problemet... når jeg har lyst på sex med typen og han sover, klarer jeg det uansett. og når jeg sover så hender det at han har sex med meg og. jeg våkner som regel til når han støter inn i meg, og det er bare heeeerlig...

Anonym poster: ed5afe05d8b3638962471a7b51ec7107

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

sexomnia

Er ikke voldtekt i USA i allefall (har vært prøvd foran domstolene, både der og i england).

http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_sex

Mulig det finnes terapi eller medikamenter for det, er en slags søvngjengertilstand.

Så et program og de fleste kvinnene satte pris på det, de fleste mennene gjorde det ikke, da de ikke husket akten etterpå :P

Finnes sikkert et eller annet for det, snakk med legen.

Endret av HankySpanky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bråkar

Mitt råd var ikke å gå å anmelde personen - les hva jeg skrev. Men dersom personen fortsetter å gjøre det så er det en av tingene man kan si. Kvinner finner seg i litt av hvert, det er og forblir deres problem. Når de ikke lenger ønsker å finne seg i det, er anmeldelse (eller rett og slett bare nevne muligheten for det) en av mulighetene man har. Man kan jo fortsette å sove sammen med en fyr som tar seg til rette uten samtykke - men da får vi kalle en spade for en spade.

Det må forøvrig være grenser for hvor naiv man kan være. "Sexomania" som det benevnes her er ikke en annerkjent diagnose.Terskelen for å slippe straff fordi man "ikke er bevisst" er ekstremt høy og innebærer i praksis at man nærmer seg psykose. Som regel handler dette om menn med lav impulskontroll og elller svært store vansker med å respektere grenser.

Det er ikke så veldig usannsynlig at dette er noe han ikke er klar over. Sexsomnia er ikke så uvanlig som man skulle tro. Men han burde definitivt finne mer informasjon om dette, og forsøke å finne noe som kan hjelpe han. Å anmelde han for voldtekt er ikke spesielt løsningsorientert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...