Gå til innhold

2014-bruder


Ea_

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei alle sammen!

Er ny i denne tråden, men ser mange av dere har fått ordnet veldig mye :)

Jeg skal gifte meg første helgen i juni 2014 og har til nå fått ordnet med : kirke, stedet vi skal ha bryllupsfesten, valgt temafarge, booket fotograf og trubadur.

Har prøvd litt kjoler, men er litt stressa for at jeg ikke skal finne "min" kjole :vetikke: . Merker jeg er skikkelig kresen...

Er det noen av dere bruder her som skal ha pronovias brudekjole som er i fra 2014 kolleksjonen? Har dere peiling på hvor disse kjolene ligger prismessig ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett råd angående kjoler: dra og prøv, og vær åpen for å prøve alt mulig. Ikke begrens deg til ett bestemt merke. "Din" kjole kan være en kjole du i de villeste fantasier ikke kunne tenke deg engang å prøve på;-)

Pronovinas ligger mellom 10.- 20.000

Jeg er helt sikker på at du finner "din" kjole, og at du ser helt fantastisk ut i den! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Er ny i denne tråden, men ser mange av dere har fått ordnet veldig mye :)

Jeg skal gifte meg første helgen i juni 2014 og har til nå fått ordnet med : kirke, stedet vi skal ha bryllupsfesten, valgt temafarge, booket fotograf og trubadur.

Har prøvd litt kjoler, men er litt stressa for at jeg ikke skal finne "min" kjole :vetikke: . Merker jeg er skikkelig kresen...

Er det noen av dere bruder her som skal ha pronovias brudekjole som er i fra 2014 kolleksjonen? Har dere peiling på hvor disse kjolene ligger prismessig ? :)

Hei! Gratulerer med bryllup :-) jeg skal gifte meg 12 juli, og jeg har kjøpt meg en pronovias brudekjole fra 2014 kolleksjonen. Jeg betalte 16 500 for kjolen min, så det er ikke så alt for himla dyrt.

Dra og prøv alle typer kjoler, selv om du kanskje finner en du liker best med en gang, det kan være en annen er bedre. Da jeg var å prøvde kjoler, fant jeg "den rette" i den andre kjolen jeg prøvde, men allikevel fikk ekspeditøren meg til å prøve alle typer for at jeg skulle være sikker. Og vær åpen for en stil som du kanskje ikke hadde tenkt deg i utgangspunktet! Jeg skulle overhodet ikke ha stor og poofy kjole med masse tyll, men jeg endte opp med at "den rette" var nettopp det :-) masse lykke til!! Og kos deg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Er ny i denne tråden, men ser mange av dere har fått ordnet veldig mye :)

Jeg skal gifte meg første helgen i juni 2014 og har til nå fått ordnet med : kirke, stedet vi skal ha bryllupsfesten, valgt temafarge, booket fotograf og trubadur.

Har prøvd litt kjoler, men er litt stressa for at jeg ikke skal finne "min" kjole :vetikke: . Merker jeg er skikkelig kresen...

Er det noen av dere bruder her som skal ha pronovias brudekjole som er i fra 2014 kolleksjonen? Har dere peiling på hvor disse kjolene ligger prismessig ? :)

Hei!

Jeg skal gifte meg i 2014 og har kjøpt Pronovias "Dagen" som for øvrig både er i 2013 og 2014-kolleksjonen. Den kostet 10.900kr hos Brudekjolen, 11.900kr hos Kristins. Men det er uten belte. Beltet kosta 2.100.

Vil si det samme som de andre her inne sier - ha et åpent sinn. Denne kjolen var overhodet ikke det jeg trodde jeg ville ha, prøvde den bare for å underholde venninnene mine og falt pladask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gratulerer med bryllup :-) jeg skal gifte meg 12 juli, og jeg har kjøpt meg en pronovias brudekjole fra 2014 kolleksjonen. Jeg betalte 16 500 for kjolen min, så det er ikke så alt for himla dyrt.

Dra og prøv alle typer kjoler, selv om du kanskje finner en du liker best med en gang, det kan være en annen er bedre. Da jeg var å prøvde kjoler, fant jeg "den rette" i den andre kjolen jeg prøvde, men allikevel fikk ekspeditøren meg til å prøve alle typer for at jeg skulle være sikker. Og vær åpen for en stil som du kanskje ikke hadde tenkt deg i utgangspunktet! Jeg skulle overhodet ikke ha stor og poofy kjole med masse tyll, men jeg endte opp med at "den rette" var nettopp det :-) masse lykke til!! Og kos deg ;-)

. tusen takk for alle gode råd dere:) hvilken kjole valgte du forglemmegei89? :) jeg hadde en litt kjip runde med prøving av kjoler i vår og etter dette har jeg lagt det hele litt på is, men nå skal jeg en tur til oslo i november for å prøve litt igjen:) har dere tips om hvor det er mest utvalg av pronovias kjoler eller hvor de er flinke?:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

. tusen takk for alle gode råd dere:) hvilken kjole valgte du forglemmegei89? :) jeg hadde en litt kjip runde med prøving av kjoler i vår og etter dette har jeg lagt det hele litt på is, men nå skal jeg en tur til oslo i november for å prøve litt igjen:) har dere tips om hvor det er mest utvalg av pronovias kjoler eller hvor de er flinke?:)

Jeg endte opp med å velge denne kjolen http://www.pronovias.com/wedding-dresses-2014/collection-glamour-leonie, altså den som heter Leonias. Stor og med masse tyll, noe som ikke er meg, men med en gang jeg tok den på meg så visste jeg at det ikke kunne vær noen annen kjole :)

Jeg kjøpte kjolen min på Miranda Brudesalong på Kvadrat kjøpesenter (kvarterish fra Stavanger). Fantastisk service, får virkelig følelsen av at de bryr seg! Så hvis du er i nærheten, så vil jeg absolutt anbefale deg en tur innom der! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at vi henger litt etter, men siden vi skal gifte oss på tinghuset så har vi et lite problem med å bestille vielsen så lang tid i forveien. Jeg skulle ønske det kunne vært ordnet allerede i dag, så svigermor kan begynne med invitasjonene. Tror jeg får ringe det lokale tinghuset her og spørre om det er mulig å holde av en dato frem til vi får booket den på ordentlig.

Samtidig så er jeg veldig i tvil hvordan jeg skal gjøre det med kjole. Vi skal gifte oss fredag 01.08, liten vielse med kun forlovere, og ha festen dagen etter. Til vielsen skal jeg ha en enkel knelang kjole, hvit eller blå med blonder. På festen kunne jeg godt tenke meg en lang kjole, men synes det virker så rart om jeg skal ha en vanlig brudekjole på festen og ikke vielsen.

Lurer på om jeg skal prøve litt kjoler for å finne et snitt som er fint, også få sydd en kjole, om det blir rimeligere, som blir 100% som jeg vil ha den. Synes det egentlig er ganske vanskelig å finne ut av.

Huff, kjenner at planleggingen ikke går sånn som jeg hadde håpet at den skulle gå.

Heldigvis er gjestelisten på plass, lokalet (hjemme) og planer rundt maten. Så noe av det største er allerede på plass. Men det er litt vanskelig å planlegge akkurat som jeg har sett for meg med fullt studie, jobb og egentlig for lite tid, selv om vi satte datoen et og et halvt år i forveien.

Noen som har noen oppmuntrende ord til en litt fortvilet ung brud? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal enten i Tinghuset eller borgerlig Kicki_90, så vi får heller ikke booket lenge i forveien :)

Jeg tror mange velger enkel kjole til vielsen og lengre kjole til selve festen dersom det er ulike dager, jeg syns det er helt naturlig i alle fall :) Ville ha gjort det likt om jeg skulle gått for den løsningen.

Jeg tror ikke planleggingen bare er rosa skyer og kos, det er mye stress også. Jeg har mye å gjøre i hverdagen selv, og jeg kjenner på presset med hva som må ordnes når. Vi gifter oss i juni, og jeg ordnet fotograf for bare en uke siden. Ta noen pauser, så ikke alt blir stress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at vi henger litt etter, men siden vi skal gifte oss på tinghuset så har vi et lite problem med å bestille vielsen så lang tid i forveien. Jeg skulle ønske det kunne vært ordnet allerede i dag, så svigermor kan begynne med invitasjonene. Tror jeg får ringe det lokale tinghuset her og spørre om det er mulig å holde av en dato frem til vi får booket den på ordentlig.

Samtidig så er jeg veldig i tvil hvordan jeg skal gjøre det med kjole. Vi skal gifte oss fredag 01.08, liten vielse med kun forlovere, og ha festen dagen etter. Til vielsen skal jeg ha en enkel knelang kjole, hvit eller blå med blonder. På festen kunne jeg godt tenke meg en lang kjole, men synes det virker så rart om jeg skal ha en vanlig brudekjole på festen og ikke vielsen.

Lurer på om jeg skal prøve litt kjoler for å finne et snitt som er fint, også få sydd en kjole, om det blir rimeligere, som blir 100% som jeg vil ha den. Synes det egentlig er ganske vanskelig å finne ut av.

Huff, kjenner at planleggingen ikke går sånn som jeg hadde håpet at den skulle gå.

Heldigvis er gjestelisten på plass, lokalet (hjemme) og planer rundt maten. Så noe av det største er allerede på plass. Men det er litt vanskelig å planlegge akkurat som jeg har sett for meg med fullt studie, jobb og egentlig for lite tid, selv om vi satte datoen et og et halvt år i forveien.

Noen som har noen oppmuntrende ord til en litt fortvilet ung brud? :(

Begynn med invitasjonene til festen den datoen skal det mye til for å endre. Vær kler 4.mnd før dagen deres så vielsen også faller på plass.

Også er det lurt å tenke enkelt, delikat og hyggelig fremfor fargetema, amerikansk og dillete det vinner du mye på! Dessuten er det lov og flott å delegere til noen som har tiden, interessen og lysten til å bidra. :)

Kommer til å bli en flott dag, kommer sikkert til å gå i bølgedaler med panleggingen men det er ikke så farlig. :) Og angående kjole høres det kjempefint ut med noe enkelt under vielsen og noe mer under festen, det er jo fest!

Lykke til videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med invitasjonene til festen den datoen skal det mye til for å endre. Vær kler 4.mnd før dagen deres så vielsen også faller på plass.

Også er det lurt å tenke enkelt, delikat og hyggelig fremfor fargetema, amerikansk og dillete det vinner du mye på! Dessuten er det lov og flott å delegere til noen som har tiden, interessen og lysten til å bidra. :)

Kommer til å bli en flott dag, kommer sikkert til å gå i bølgedaler med panleggingen men det er ikke så farlig. :) Og angående kjole høres det kjempefint ut med noe enkelt under vielsen og noe mer under festen, det er jo fest!

Lykke til videre. :)

Takk for svar!

Det hjelper med litt gode ord fra noen som har planlagt bryllup. :)

Svigermor skal lage invitasjoner, hun er suveren på kort osv, så der får hun nesten frie tøyler. Eneste kravet er at det må være noe blått i det, blått blir et fargetema, men alt skal ikke gå rundt det.

Planen er å ha alle papirer klare så fort det lar seg gjøre. Noen ganger bare virker det litt håpløst for at alt skal klaffe osv.

Får ringe svigermor i helgen og begynne å planlegge litt invitasjoner tror jeg. :)

Edit: når jeg sier fargetema så mener jeg ikke at alt skal surre rundt den fargen, men at det blir en ramme rundt alt sammen siden vi begge er glad i blått, jeg skal ha blått i kjolen og han skal ha blå skjorte (kler ikke hvite nyanser).

Vil heller ha ting delikat med hint av blått enn at alt er blått og fargesprakende.

Endret av Kicki_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bestilt meg frisør til både meg og forloveren på bryllupsdagen!:) Virker så koselig. Skulle sette av hele dagen og vi skulle være de eneste der. Og få litt mat før vi skulle avgårde. Og jeg ble sjokkert over prisen - trodde det var mye dyrere- men det ble faktisk "bare" 2500 kroner for begge to:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det kunne jeg bestemme selv:) Så litt usikker om de skal gjøre det der eller om søstera mi skal gjøre det. Men det var inkludert=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke gal pris Sofius :) Lurer på hva jeg skal finne på med håret. Har ei venninne som hadde lyst til å prøve ut litt, om det blir bra skal hun gjøre det! Og har ei venninne som er profesjonell sminkør også, litt penger å spare der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at ting faller på plass Sofius :) Daenerys: sikkert veldig smart å teste litt i forkant for å se hva som blir fint dersom man har mulighet til det :)

Jeg har innhentet priser fra lokale frisører. Den ene var med sminke og den andre ikke, men jeg tenkte å sminke meg selv (tåler ikke all sminke så vil heller ha en jeg er sikker på at jeg tåler). Får se hva jeg bestemmer meg for .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei. Ny her. Vi skal gifte oss 05.07.2014 etter 1,5år forlovet. Ser det er myye planlegging fremover,men mye er unnagjort. Kjolen er i boks,kjøpte brukt på finn,kirken er i boks,lokalet er i boks,gjestelista er klar,inbydelsene er straks ferdig og bordkortene står for tur. Musikken er klar (fetter av mannen skal være dj) og evnt ett live band til å starte med. Temafargen er valgt,deriverte rer funnet. Sanger til kirken har vi blitt enige om samt solist,fotograf i boks (kompis av mannen) barnevakt til barna utover kvelden/natten,frisør til meg og forlover...

Ser nå at vi er gooodt i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var kirken og prest i boks samt sånn ca gjesteliste. Nå står lokalet for tur....og DET gruer jeg meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var kirken og prest i boks samt sånn ca gjesteliste. Nå står lokalet for tur....og DET gruer jeg meg til!

Hvorfor gruer du deg til å finne lokale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...