Gå til innhold

2014-bruder


Ea_

Anbefalte innlegg

Vi har lagt hele planlegginga litt på vent, vil heller planlegge litt mer over en kortere tidsperiode.

Vi skal fest på samfunnshus og skal ikke ha stoltrekk. Stolene er ganske anonyme, og om de pyntes med trekk er det jo ikke mange minuttene folk ser de sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Jeg er opptatt med helt andre ting enn bryllup :P Tenker såvidt på det. Får ta en runde på det snart igjen, er slik jeg jobber best egentlig. Holder på med master som skal leveres før sommeren, er den som prioriteres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stresses det heller ikke med planlegging.

Det første som må på plass før noe annet er å finne ut av hvem som skal vie oss og hvor det kan skje. Kjæresten min driver med mailkorrespondanse for å finne ut av alternativene. Før det er avklart er det vanskelig å planlegge noe annet. Kommer neppe til å stresse noe uansett, for bryllupet blir lite og enkelt.

Endret av Naria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er foresten gravid. Kommer til å være i 7. Mnd når vi giftes. Finnes det gravid brudekjoler i brudekjole butikkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med invitasjonene nå. Det var mye mer jobb enn jeg hadde sett for meg, men ble fornøyde med resultatet :) Tenkte å sende de ut med julegavene for å spare penger på porto ;) Skal gi de i kvadratiske esker, så koster 40 kr stk, og vi skal sende ut 40 stk. Så penger spart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er ny her i dag ;) Jeg skal gifte meg i mai.. Vi forlovet oss i 2012 så det har hele tiden vært så lenge til!
Men nå har vi begynt planleggingen; kirke, lokale, kokk, musikk, fotograf og kjolen er i boks! Jeg sitter og gjør klar invitasjonene (halvfabrikata; bestilt fra optimalprint og pynter selv med litt ekstra stæsj)

Synes dere det er for tidlig å sende ut invitasjoner 6 mnd før? Jeg er redd mange ikke vet datoen vår.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hjertesukk

Synes dere det er for tidlig å sende ut invitasjoner 6 mnd før? Jeg er redd mange ikke vet datoen vår.

:-)

Vi syntes det er for tidlig å sende de ut 6 mnd før, syntes i grunn 2-3 mnd er passende. Så derfor sendte vi ut save the date kort som vi lagde og printet ut selv.. Kjøpte papir og konvolutter på søstrene grene.. så for alt ink. porto, så endte det vel på 250,- for 35 save the date kort :) Disse sendte vi 8-9 mnd før bryllupet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet drømmekjolen siden sist, og vi er snaaart klare for å starte med invitasjonene som er selvlagde ;) Vi kommer til å sende/gi ut de fleste rundt jul rett og slett fordi et er mest praktisk for oss. Da er det jo et halvt år igjen, men jeg synes ikke det gjør noe jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så godt som ferdige med planlegging..mest bare praktisk gjennomføring igjen. Sjekket at stoltrekkene passer til stolene i dag. Har brukt sommeren, trenger tiden nå i vinter og vår til jobbene våre, som har første pri.. invitasjonene har vi fått noen andre til å lage, så i jula skal vi gjøre alt klart til utsendelse, slik at noen bare kan postlegge for oss (vi flytter utenlands selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har vore opptatt med andre ting, men no er minsten født og døypt, så då blir det meir bryllupsplanlegging her. Me har funne ein dato i juni 2014, og må sjekke om det passar for prest og at lokalet er ledig. Sambo kontakta dei me vil ha som kokk og toastmaster i går. Håpar dei kan og vil!

Kjole har eg forstått at det er lurt å begynne med tidlig ( og eg har kikka masse på nett!), men eg håpar å gå ned et par kilo før sommaren. Er det dumt å prøve kjole ennå då? Og er det framdeles mulig å leige kjole? (Vestlandet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny her! :) Skal gifte oss 23.08.14 <3 Vi har booket kirke, lokale og mat, fotograf hele dagen, solosang og musikk til både vielse og fest, tema/farger, kjøpt en del dekorasjoner til kirke og fest. Kjoleprøving er på hos vei, tror jeg har funnet kjolen, men har lyst til å prøve litt fler. Jeg har alltid sett for meg hvordan den skulle se ut, og er nesten litt redd for at jeg ikke skal tørre slippe "drømmen" hvis jeg finner en kjole som er finere enn den jeg har funnet nå. Vanskelig med disse kjolene når man må bestille dem så lang tid i forveien :)

Invitasjoner har vi tenkt en del på, og vi har lyst på kvadratiske invitasjoner i en eske, som har flere lommer på høyre side. Noen som har lagd dette? Lurer litt på om en sparer så mye på å lage dem selv kontra å kjøpe del ferdig lagde fra f.eks etsy :-) Ser for meg veeeldig mye arbeid når en skal lage alt selv og ikke er så veldig erfaren med sånt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Vi skal vies i kirke. Har ikke egentlig ordnet så mye, annet enn at vi er rimelig sikre på hvilken inngangsmusikk vi skal ha. Ellers har vi også fått tilbud om spelemann og vi har vært i kontakt med organisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ordnet det meste til vielsen, og fått godkjent inngang og utgang. Salmene regner jeg med blir godkjent siden jeg har valgt de mest brukte i bryllup.

Har også fått ordnet slik at alle salmer og innslag skal spilles på piano da jeg ikke liker orgelmusikk, og heller ønsker en mer intim følelse over hele seremonien. Har også fått ei god venninne til å spille tverrfløyte eller saksofon i ett innslag underveis. Hun skal også spille tverrfløyte til utgangen.

Har ei til venninne som kanskje ønsker å synge en sang til oss i kirken, men hun er litt usikker på om hun tørr, så vi får se. Orker ikke å bruke penger på å leie inn noen andre.

Inngang: River flows in you - Yiruma
Utgang: All you need is love - Beatles
Salme 1: Å leva det er å elska
Salme 2: Kjærlighet er lysets kilde

Har ikke bestemt skriftlesing eller høytlesing, men velger nok noe tradisjonelt som omhandler kjærlighet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ordnet det meste til vielsen, og fått godkjent inngang og utgang. Salmene regner jeg med blir godkjent siden jeg har valgt de mest brukte i bryllup.

Har også fått ordnet slik at alle salmer og innslag skal spilles på piano da jeg ikke liker orgelmusikk, og heller ønsker en mer intim følelse over hele seremonien. Har også fått ei god venninne til å spille tverrfløyte eller saksofon i ett innslag underveis. Hun skal også spille tverrfløyte til utgangen.

Har ei til venninne som kanskje ønsker å synge en sang til oss i kirken, men hun er litt usikker på om hun tørr, så vi får se. Orker ikke å bruke penger på å leie inn noen andre.

Inngang: River flows in you - Yiruma

Utgang: All you need is love - Beatles

Salme 1: Å leva det er å elska

Salme 2: Kjærlighet er lysets kilde

Har ikke bestemt skriftlesing eller høytlesing, men velger nok noe tradisjonelt som omhandler kjærlighet der.

Det høres veldig fint ut. Noen som har tips til salmer som er fine, men som kanskje ikke brukes så mye i bryllup?

Vi skal ha "Brudesang frå Solør" til inngangsmarsj med femstemt kor, og Førde ut (orgel). Og en solosang (to unge vakre). Men er litt usikker på salmer. Skal i allefall ha "Deilig er jorden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Er det forresten noen som vet hvilken størrelse prøvekjolene i brudesalonger er? Vil gjerne være litt mentalt forberedt før jeg begynner prøvingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daenerys

Er det forresten noen som vet hvilken størrelse prøvekjolene i brudesalonger er? Vil gjerne være litt mentalt forberedt før jeg begynner prøvingen...

Der jeg prøvde var alle for store for meg, så jeg tipper ca str 40-42? Jeg er en str 36 vanligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Der jeg prøvde var alle for store for meg, så jeg tipper ca str 40-42? Jeg er en str 36 vanligvis :)

Det var jo litt betryggende, håper de fleste steder er slik. Jeg så for meg at kjolene var 34/36, jeg bruker vanligvis 38/40, avhengig av lengde på plagget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Det var jo litt betryggende, håper de fleste steder er slik. Jeg så for meg at kjolene var 34/36, jeg bruker vanligvis 38/40, avhengig av lengde på plagget.

Hm, jeg ser for meg at mange ville fått problemer med å prøve kjole :) Det er godt mulig kjolene var enda større også, for jeg druknet virkelig i mange av dem :) Og det er jo bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...