Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kikker litt på brudekjoler. Hva synes dere om denne:

http://i3.dreamprom.com/0/204/204890_1_100000_620.jpg

http://i3.dreamprom.com/0/204/204890_2_100000_620.jpg

Jeg har ikke lyst å være hvit brud så tenker litt på noe mere champagne farget. Er det for mye bling?

Den var elegant! Bling er lov og den der hadde jo smakfull bling, for å si det sånn.

Jeg sikler på en kjole som tydeligvis har bling i skjørtet, uten at jeg så det første gangen jeg forelsket meg i den. Litt usikker på om jeg liker det, men får vel vente å se til jeg ser kjolen in real life. Det er denne:

http://www.pronovias.com/wedding-dresses-2014/collection-glamour-lavens

Det eneste jeg vet om kjolen jeg skal ha er at den ikke skal være stroppløs. Ellers er jeg åpen for det meste :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har noen av dere tenkt på hvilken kake dere skal ha i bryllupet? Vi må ha glutenfri kake så det er ikke bare å løpe rundt på konditoriene og smake på allverdens kaker.

De skal fint kunne lage glutenfri kake. Vi skal ha en kake med nøttebunn,sjokolade og bringebærmousse og gele. Den øvreste etasjen blir laget uten nøtter pga nøtteallergi. Så det dere kan gjøre er å ha en etasje vanlig kake, en som er glutenfri og en nøttefri om det er noen som er allergiske mot nøtter.

Skrevet (endret)

Kikker litt på brudekjoler. Hva synes dere om denne:

http://i3.dreamprom.com/0/204/204890_1_100000_620.jpg

http://i3.dreamprom.com/0/204/204890_2_100000_620.jpg

Jeg har ikke lyst å være hvit brud så tenker litt på noe mere champagne farget. Er det for mye bling?

kjolen var fine, men, skal dere danse? I såfall er det slepet der veldig upraktisk...lett å tråkke i, og hvis du har dansehempe vil vel kjolen bli "kort"? var nettopp i et bryllup hvor bruden hadde en kjole med slikt kort slep, og det endte i at det så vanskelig ut med brudevalsen fordi det var så lett å tråkke i slepet.

Og så må du prøve kjolen og se hvordan den er på deg.

jeg ønsker heller ikke være helt hvit brud, så jeg går for blå sko og blå blomster i buketten.

Edit: kjolen ´.

Endret av Ahs
Skrevet

Så hvor lang tid i forveien skal dere begynne å prøve kjoler?

Jeg innbiller meg at jeg fortsatt har et hav av tid, men når jeg hører at enkelte kjoleleverandører krever at du bestiller 6 mnd i forveien, så begynner jeg å tvile litt. Jeg ser for meg at jeg kommer til å trenge tid til å finne den riktige kjolen - jeg er ikke typen som bestemmer meg på en dag. Lider av uhelbredelig beslutningsvegring.

Ellers så har jeg kommet over et par fantastiske brudesko. Som koster ALT for mye *sukk* http://www.net-a-porter.com/product/364318

Skrevet

Jeg har begynt kjoleprøvingen allerede og har vel vært inne i åtte kjoler allerede :sjokkert:

Jeg har ikke funnet KJOLEN enda, men nærmer meg og vet akkurat hva jeg vil ha nå. Skal bestille meg time på brudesalong i hjembyen min og forhåpentligvis bli ferdig med kjolehandelen. (Bare så det er sagt så har jeg ikke den store shopping-dilla akkurat så begynner nesten å bli litt lei av å prøve kjoler.)

Skrevet

De skal fint kunne lage glutenfri kake. Vi skal ha en kake med nøttebunn,sjokolade og bringebærmousse og gele. Den øvreste etasjen blir laget uten nøtter pga nøtteallergi. Så det dere kan gjøre er å ha en etasje vanlig kake, en som er glutenfri og en nøttefri om det er noen som er allergiske mot nøtter.

Joda, kaker kan absolutt lages glutenfrie, men de fleste som er på utstilling i bakeriene er ikke glutenfrie. Helst skulle jeg tatt runde på konditori og smakt masse forskjellige helt til jeg fant "vinneren" :P

Skrevet

Jeg har allerede funnet kjole, men ikke bestilt. Men skal ha en ekstra rundt nå snart bare for å være sikker på at "min" kjole er den rette :) Der jeg bestilte var 6 mnd i forveien minimum, da fikk man dårlig tid til tilpasninger.

Skrevet

Joda, kaker kan absolutt lages glutenfrie, men de fleste som er på utstilling i bakeriene er ikke glutenfrie. Helst skulle jeg tatt runde på konditori og smakt masse forskjellige helt til jeg fant "vinneren" :P

Jeg har samme problem, og helst vil jeg ha absolutt alt i bryllupet glutenfritt så jeg kan spise av alt for en gangs skyld :P

Skrevet

Jeg har samme problem, og helst vil jeg ha absolutt alt i bryllupet glutenfritt så jeg kan spise av alt for en gangs skyld :P

:spise::spise: Helt enig!!

Skrevet

Den var elegant! Bling er lov og den der hadde jo smakfull bling, for å si det sånn.

Jeg sikler på en kjole som tydeligvis har bling i skjørtet, uten at jeg så det første gangen jeg forelsket meg i den. Litt usikker på om jeg liker det, men får vel vente å se til jeg ser kjolen in real life. Det er denne:

http://www.pronovias.com/wedding-dresses-2014/collection-glamour-lavens

Det eneste jeg vet om kjolen jeg skal ha er at den ikke skal være stroppløs. Ellers er jeg åpen for det meste :)

Kjolen din var jo super fin! Likte veldig "stjernedrysset" i skjørtet :)

Jeg er også åpen for det meste innen kjoler annet enn stroppeløs, men jeg fikk akkurat mail fra en av forloverne mine og hun synes den kjolen jeg la ut link til var for sexy til å være brudekjole og siden jeg ikke skal ha slør men sånn "birdcage" så burde jeg gå for noe mere dekkende :(

Skrevet

kjolen var fine, men, skal dere danse? I såfall er det slepet der veldig upraktisk...lett å tråkke i, og hvis du har dansehempe vil vel kjolen bli "kort"? var nettopp i et bryllup hvor bruden hadde en kjole med slikt kort slep, og det endte i at det så vanskelig ut med brudevalsen fordi det var så lett å tråkke i slepet.

Og så må du prøve kjolen og se hvordan den er på deg.

jeg ønsker heller ikke være helt hvit brud, så jeg går for blå sko og blå blomster i buketten.

Edit: kjolen ´.

Oj, jeg hadde ikke tenkt på slep lengden i det hele tatt. Aller helst vil jeg ha en kjole uten noe slep, men jeg synes det er vanskelig å finne. Siden kjolen skal spesialsyes til meg kanskje jeg kan få kjolen uten slep, eller få sydd bort slepet her hjemme. Eller det er vel kanskje litt vanskelig det.....

Kontrastfarger på sko er forøvrig kjempefint :) Skal du ha mørkeblått eller lyseblått? (Leter nemlig eltter noen marineblå sko)

Skrevet

Oj, jeg hadde ikke tenkt på slep lengden i det hele tatt. Aller helst vil jeg ha en kjole uten noe slep, men jeg synes det er vanskelig å finne. Siden kjolen skal spesialsyes til meg kanskje jeg kan få kjolen uten slep, eller få sydd bort slepet her hjemme. Eller det er vel kanskje litt vanskelig det.....

Kontrastfarger på sko er forøvrig kjempefint :) Skal du ha mørkeblått eller lyseblått? (Leter nemlig eltter noen marineblå sko)

Det er sjeldent et problem å fjerne slepet :) Jeg spurte om det samme, før jeg bestemte meg for å låne mamma sin brudekjole. Men nå er jeg så i tvil på om jeg skal kjøpe en ny ;)

Dersom man finner den perfekte stroppeløse kjole, er det heller ingen problem å få sydd på armer. Det er mye de kan gjøre :)

Skrevet

Her var det aktivitet! :D Jeg føler jeg har prøvd aaaltfor mange kjoler (tror seriøst ikke det er langt unna 20 :O)! Det er én jeg vil prøve igjen, og jeg tror kanskje det er the One for meg :) Den er helt nyydelig og veldig annerledes enn hva jeg hadde sett for meg, hihi.

Hva kaken angår så stresser jeg ikke så masse med den. Der vi kommer fra er det tradisjon med STORT kakebord hvor alle slektninger bidrar med forskjellig, så jeg føler ikke bryllupskaken trenger å være så fantastisk. Men vil selvfølgelig ha en fin en da :)

Skrevet

Har kjøpt disse:

post-68423-0-62490400-1378900280_thumb.j

Skrevet

wow! Hvor kjøpte du de?

De finnes på Brandos, men er bare igjen i str. 42...

Skrevet (endret)

Kjøpte de på Brandos , de er superlekre og jeg er dødsfornøyd!

Edit: de er veldig små i størrelsen, så 42 passer til de som bruker 40 til vanlig. De må være merket feil på nettsiden. Jeg har kjøpt (etter bradnos opplysninger) str 39 - men US size som står under skoen er 38. Til vanlig bruker jeg 37.

Endret av Ahs
Skrevet

Jeg har endelig begynt å danne meg et klart bilde av hva jeg skal gifte meg i. Har sett på søljer i dag, og får muligheten til å leie, så da kan jeg gifte meg i kofte (som mamma og jeg skal sy), noe jeg har drømt om. Så skifter jeg til kjole etter middag, og kjolen er allerede i hus. Fornøyd nå ja! :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...