Togfruen Skrevet 21. august 2013 #221 Skrevet 21. august 2013 Har funnet drømmeskoene til brudekjolen, men de er litt for store slik at de kipper ... Utsolgt for en størrelse mindre, både fra brandos og fra amerikanske sider. Hva ville dere gjort? Brukt geleputer under tærne og lagt inn noe i helen, eller gitt opp drømmeskoen og satset på at det dukker opp et par som er tilsvarende fine? Dilemma ... Hvis de ikke er altfor store kan det gå med innlegg i hel og tå. Jeg har gjort det med noen andre sko, og det har fungert.
borgil Skrevet 21. august 2013 #222 Skrevet 21. august 2013 Ringsaker kirke :-) Ang mat kommer an på hva slags type bryllup dere har da.. men treretters er vanlig, det samme er buffet. kommer an på lokalet. Drikke til maten øl og vin. Så konjakk etc til kaffen. På bordet har vi bare lys og blomsteroppsatser. Radisson blue er vel bra. Hvis dere vil ha noe særegent så skal disse være artige: http://tretopphytter.no/statisk/3/
borgil Skrevet 21. august 2013 #223 Skrevet 21. august 2013 Vi skal også gifteboss i Ringsaker Kirke Mannen ville egentlig stikke av og gjøre det i all hemmelighet. Det trodde jeg at jeg ville å, men nå som jeg har fått ring på fingeren vil jeg at familie og nærmete venner skal ta del i dagen vår Ser litt på lokaler nå om dagen, men vanskelig å velge. Hvilket lokale har dere booket?
Gjest Ahs Skrevet 22. august 2013 #224 Skrevet 22. august 2013 Vi skal også gifteboss i Ringsaker Kirke Mannen ville egentlig stikke av og gjøre det i all hemmelighet. Det trodde jeg at jeg ville å, men nå som jeg har fått ring på fingeren vil jeg at familie og nærmete venner skal ta del i dagen vår Ser litt på lokaler nå om dagen, men vanskelig å velge. Hvilket lokale har dere booket? Vi skal ha det hjemme vi:-) Når gifter dere dere?
Gjest Ahs Skrevet 22. august 2013 #225 Skrevet 22. august 2013 Vi skal ha det hjemme vi:-) Når gifter dere dere? Av lokaler kan jeg anbefale spritbua - hvis dere er få, og tingvang hvis dere er fler. Skal i bryllup på tingvang nå i helgen faktisk.
borgil Skrevet 22. august 2013 #226 Skrevet 22. august 2013 Av lokaler kan jeg anbefale spritbua - hvis dere er få, og tingvang hvis dere er fler. Skal i bryllup på tingvang nå i helgen faktisk. Mannen ville ha 3 august (lett dato for hanå huske), men ettersom det er en søndag ser det ut til at det blir den 2 Vi blir ikke mange, mannen sin familie inneholder 4 stk i tilligg til han, så vi blir vel 35-40. Spritbua er under vurdering, jeg kunne gjerne tenkt meg å ha det på Strandhytta på Brøttum. Vi må vel hive oss rundt snart og booke litt
KMT Skrevet 22. august 2013 #227 Skrevet 22. august 2013 Mange her som har planlagt mye.. Vi har ikke fått planlagt noe egentlig, annet enn at jeg har sjekket at kirka "vår" er ledig på dagen. Bare 9 mnd'er igjen.. hvordan komme i gang, hva begynner man med? Hva bør gjøres når? Hjelp... Det jeg gruer meg mest for er brudekjolen. Jeg tør jo ikke å gå på en brudesalong.. Noen som vet om noen gode nettsider å bestille fra? Er ute etter en rimelig, og relativt enkel kjole men pen..
Gjest Anubiel Skrevet 23. august 2013 #228 Skrevet 23. august 2013 Mange her som har planlagt mye.. Vi har ikke fått planlagt noe egentlig, annet enn at jeg har sjekket at kirka "vår" er ledig på dagen. Bare 9 mnd'er igjen.. hvordan komme i gang, hva begynner man med? Hva bør gjøres når? Hjelp... Det jeg gruer meg mest for er brudekjolen. Jeg tør jo ikke å gå på en brudesalong.. Noen som vet om noen gode nettsider å bestille fra? Er ute etter en rimelig, og relativt enkel kjole men pen.. Det første du bør gjøre etter å ha booket kirke er å booke lokale. Så fotograf. Hvorfor tør du ikke gå i en brudesalong? Jeg må innrømme at jeg også er nervøs for dette, for jeg har hørt så mange skrekkhistorier om dårlig kundeservice og jeg ser for meg at jeg ikke kommer til å føle meg fin i noe. Men strengt tatt vet jeg at dette bare er tullball og dårlig kundeservice kan jeg fint takle. Hva med å finne brukt kjole på finn.no? Da kan du ofte prøve den hjemme hos de som selger. Ellers så er du jo flere som kjøper brudekjole fra Kina, eks. jjshouse.com (har selv kjøpt selskapskjole derfra og den ble veldig bra), men da må du være klar over at det er en grunn til at de er billige - de bruker eks. bare polyester, ikke ordentlig silke, chiffon osv.
Bygdejenta Skrevet 28. august 2013 #229 Skrevet 28. august 2013 Det jeg gruer meg mest for er brudekjolen. Jeg tør jo ikke å gå på en brudesalong.. Noen som vet om noen gode nettsider å bestille fra? Er ute etter en rimelig, og relativt enkel kjole men pen.. Må innrømme at eg og var litt nervøs for å gå i brudesalong. Men etter å ha sendt mail med Agape gleder eg meg virkelig!!! Dei virker superhyggelige og kjempe hjelpsomme. Var også ein så lett og ledig tone i mailane, at eg ser for meg at det kommer til å bli ein fantastisk time Og så skal eg jo ha med forlovarane mine, dette hjelper jo masse på Ellers må eg få dela at vi endelig har satt dato til bryllupet: 16/8-2014. Kjenner eg er litt nervøs når det no er fastsatt
Gjest Anubiel Skrevet 2. september 2013 #230 Skrevet 2. september 2013 (endret) Noen som har tips til hvor man kan kjøpe fine gjestebøker? Har tittet litt på etsy, noen som har kjøpt fra noen selgere der og kan dele erfaringen? Ellers så har vi nå booket lokale, wohoo! De som står for lokalet ordner også musikkinnslag i kirken, pynting av lokale inne og ute (bortsett fra bord, de vil jeg ta selv) og alt av mat og drikke foruten kaker og vin til maten, som vi kommer til å selvimportere. Deilig å ha det på plass Endret 2. september 2013 av Anubiel
Gjest Daenerys Skrevet 2. september 2013 #231 Skrevet 2. september 2013 Vi har også booket lokale! Endelig en dato. Jeg har ikke sett det enda, men depositumet er svært lavt, så dersom det skulle bli full skjærings (noe jeg tviler på), går det fint.
Suss81 Skrevet 2. september 2013 #232 Skrevet 2. september 2013 Vi gifter oss 04.Oktober 2014 og det eneste vi har fått ordnet til nå er dato, forlovere og grovregnet gjesteliste.Vi leter fortiden etter ett lokale i nærområdet her som rommer rundt 120 stk + band Men det er jo så lenge til så vi stresser ikke. Når er det man burde begynne å planlegge "seriøst" egentlig?
tinanana Skrevet 3. september 2013 #233 Skrevet 3. september 2013 Jeg synes ikke ett år i forveien er sånn kjempe lenge jeg. Lokaler blir fort revet bort rundt denne tiden. Så ville fått på plass lokale og kirke (om dere skal ha det) veldig fort.
Gjest Ahs Skrevet 3. september 2013 #234 Skrevet 3. september 2013 Oktober er vel en mindre busy bryllupsmåned enn sommermånedene, så jeg tenker at det ikke haster. Det går an å ta seg god tid, ta en ringerundt til ulike alternative steder og forhøre om både pris og om det er flere som har vist interesse for lokalet på den aktuelle datoen. Men både lokale og kirke er det jeg ville ordnet nå, ettersom gjestelista sånn grovt er satt opp og dere vet ca antall. All planlegging som spres utover vil oppleves mindre stressende enn å vente med alt til siste liten. Er i alle fall min filosofi.
Gjest Daenerys Skrevet 3. september 2013 #235 Skrevet 3. september 2013 Eneste jeg har stresset med er lokaler, og leter for tiden etter fotograf Vi gifter oss i juni. Ellers syns jeg ikke det er noe som haster. Vi har ca antall gjester. Eneste er kanskje forlover, noe jeg sliter en del med, og småting som jeg kan starte å kjøpe inn
Gjest Anubiel Skrevet 3. september 2013 #236 Skrevet 3. september 2013 Jeg synes det er godt å få unna alt som kan ordnes tidlig, så slipper jeg å stresse senere. Nå har jeg god tid til å f.eks. høre igjennom en haug med potensiell musikk til kirken, det har jeg ikke senere.
Suss81 Skrevet 3. september 2013 #237 Skrevet 3. september 2013 Jeg er verdens dårligste planlegger så jeg tror jeg har tatt meg litt vann over hodet på bryllupsplanleggingen....Jeg som tenkte jeg hadde så utrolig god tid siden Oktober ikke akkurat er en høysesong måned, tenkte kanskje å begynne å kikke på bryllupet sånn i mars eller no, men da burde jeg jo få stumpen i gir da! Sliter skikkelig å finne stort nok lokale å ha middag og fest i og kirken jeg vil gifte meg i er aaaaalt for liten til at alle får plass på vielsen. Mormor og morfar giftet seg der så har skikkelig lyst til å gifte meg der jeg å, men det går jo ikke da......æsj altså!
Suss81 Skrevet 10. september 2013 #238 Skrevet 10. september 2013 Kikker litt på brudekjoler. Hva synes dere om denne: http://i3.dreamprom.com/0/204/204890_1_100000_620.jpg http://i3.dreamprom.com/0/204/204890_2_100000_620.jpg Jeg har ikke lyst å være hvit brud så tenker litt på noe mere champagne farget. Er det for mye bling?
Togfruen Skrevet 11. september 2013 #239 Skrevet 11. september 2013 Kikker litt på brudekjoler. Hva synes dere om denne: http://i3.dreamprom.com/0/204/204890_1_100000_620.jpg http://i3.dreamprom.com/0/204/204890_2_100000_620.jpg Jeg har ikke lyst å være hvit brud så tenker litt på noe mere champagne farget. Er det for mye bling? Bling er absolutt lov når man er brud. Synes kjolen var flott jeg :D
Togfruen Skrevet 11. september 2013 #240 Skrevet 11. september 2013 Har noen av dere tenkt på hvilken kake dere skal ha i bryllupet? Vi må ha glutenfri kake så det er ikke bare å løpe rundt på konditoriene og smake på allverdens kaker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå