Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om hun ikke var urimelig så synes jeg hun virker kjølig. Mange 4 åringer trasser når det gjelder maten, det har jeg selv opplevd. barnet ville ikke spise opp pannekaker, og moren til barnet tok den selv. Jeg laget pannekakene, og hadde jeg vist barnet vekk fra bordet mens moren løste situasjonen, så hadde jeg garantert fornærmet foreldrene til barnet. Dessuten var ikke barnet mitt ansvar.

Situasjonen her var en 4 åring ( med lavt blodsukker??), som var kresen, og ble overtalt til å spise potet. Når barnet så skal spise potet, takket være sin mor, så blander bestemor seg inn og skal oppdra barnet og viser det vekk fra bordet. Jeg synes det er en veldig trist situasjon, og at en 4åring fortjener mer tålmodighet enn det. (At bestemoren var verten har jeg ikke lest noe om, men hun lagde ihvertfall ikke maten)

Nå gjentar jeg meg, og det er kjedelig, men det er viktig å respektere barnets evne til å lytte til sine foreldre.

Nja, hun viste ikke bort barnet. Hun uttalte hva hun ville gjort i foreldrenes sted. Hun prøvde ikke å oppdra ungen, hun "oppdro" mor. Følgene av det, er jo at foreldrene nå vet hvor bestemors grenser går, og kan forholde seg til det. At TS tok seg så nær av det, må hun ta på egen kappe.

Hvorvidt jenta hadde lavt blodsukker eller ikke, er rene spekulasjoner.

Men at bestemor virker som en kjølig dame, kan jeg være enig i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er riktig å forvente at svigermor skal servere en ny rett bare for at barnet ikke liker kalkun! Barn må lære seg å spise maten de får, så lenge de ikke er allergiske eller maten er dårlig.

Skrevet

Svigermor ble sikkert lei seg for hun hadde brukt tid på å lage maten...

Skrevet

Svigermor ble sikkert lei seg for hun hadde brukt tid på å lage maten...

Hun lagde ikke maten ;)

• Liker 2
Skrevet

Hehe, typisk tråd der TS plutseleg kjem med heilt andre opplysningar når ho fekk støtte av fleirtalet ;) Ikkje lett å svare, når innlegg nr 2,3,4 osv inneheld heilt andre opplysningar enn hovudinnlegget!

• Liker 7
Skrevet

Det var vi som var på besøk, som lagde maten der hos svigermor. (og hadde også med oss tilbehør). Vi har alltid hjulpet til når vi har vært på besøk slik. Det skulle jo bare mangle. Jeg er ikke vant til at noen er så rett fram. Jeg synes at kommentaren til svigermor var upassende, da jeg mener at det er våres oppgave som foreldre å ordne opp i sånt selv.

Jeg har tatt til meg det dere har skrevet og har nå fått gode råd! Skulle det komme en slik situasjon igjen, vil jeg ta med meg barnet mitt til et annet rom med en eneste gang for å snakke med henne der. Og heller gå til bordet igjen når det passer seg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det var vi som var på besøk, som lagde maten der hos svigermor. (og hadde også med oss tilbehør). Vi har alltid hjulpet til når vi har vært på besøk slik. Det skulle jo bare mangle. Jeg er ikke vant til at noen er så rett fram. Jeg synes at kommentaren til svigermor var upassende, da jeg mener at det er våres oppgave som foreldre å ordne opp i sånt selv.

Jeg har tatt til meg det dere har skrevet og har nå fått gode råd! Skulle det komme en slik situasjon igjen, vil jeg ta med meg barnet mitt til et annet rom med en eneste gang for å snakke med henne der. Og heller gå til bordet igjen når det passer seg. :)

http://www.justinstum.com/blog/helicopter-grandparenting-parenting-boundaries-family-when-helping-becomes-hovering-and-harming/ les her..

Anonym poster: 3bfd7a50cab45c6f144495c78b760706

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes ikke at man kun skal lage mat som ungen liker. Men på nyttårsaften når mor selv står for menyen, så er det vel greitt å lage noe som en tror alle liker. Da lager man ikke noe som man *VET* at sin egen datter ikke liker og blir lei seg av. Jeg trodde at svigermoren hadde laget middagen, og at hun trodde det var noe alle likte.

På nyttårsaften når man får gjester lager man mat som gjester og alle kan kose seg med. Så får ungen spise saus og potet om det er eneste hun vil ha. Man serverer ikke pølser eller kjøttdeig på nyttårsaften selv om barnet er kresent.

Anonym poster: 3415fc719768f9fd9490739ea5523ce3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På nyttårsaften når man får gjester lager man mat som gjester og alle kan kose seg med. Så får ungen spise saus og potet om det er eneste hun vil ha. Man serverer ikke pølser eller kjøttdeig på nyttårsaften selv om barnet er kresent.

Når ungen skulle spise opp sin potet så blandet bestemoren seg inn og mente at om hun var moren, så hadde ungen blitt forvist fra bordet. Da gikk ungen fra bordet uten potet. Hadde hun latt moren og barnet være så hadde barnet spist potet

Anonym poster: 3bfd7a50cab45c6f144495c78b760706

AnonymBruker
Skrevet

Folk gidder jo ikke å lese hva TS har skrevet før de kaster seg over henne med kommentarer over hvor bortskjemt ungen hennes er og hvor lite hun tåler av svigermoren! Les skikkelig før dere spyr utav dere bedrevitende svar om hvor flinke dere er og om hvordan dere gjør ting ang ungene deres.

TS hadde jo roet ned jenta si og hun begynte å spise potet, så kom den kommentaren fra bestemora som gjorde ungen såpass utilpass at hun forlot bordet. Hun kunne heller tidd stille å latt jenta spise poteter i fred å latt moren hanskes med situasjonen. Jeg er selv bestemor, å ville aldri oppført meg sånn overfor barnebarnet mitt.

Anonym poster: 8fbdd06d9a3b133a2c113820e13b4fb1

• Liker 2
Skrevet

Sa jeg at jeg ville servert pølser eller kjøttdeig? Det finnes flere middagsretter enn kalkun, kjøttdeigmiddager og pølsemiddager.

Folk gidder jo ikke å lese hva TS har skrevet før de kaster seg over henne med kommentarer over hvor bortskjemt ungen hennes er og hvor lite hun tåler av svigermoren! Les skikkelig før dere spyr utav dere bedrevitende svar om hvor flinke dere er og om hvordan dere gjør ting ang ungene deres.

TS hadde jo roet ned jenta si og hun begynte å spise potet, så kom den kommentaren fra bestemora som gjorde ungen såpass utilpass at hun forlot bordet. Hun kunne heller tidd stille å latt jenta spise poteter i fred å latt moren hanskes med situasjonen. Jeg er selv bestemor, å ville aldri oppført meg sånn overfor barnebarnet mitt.

Anonym poster: 8fbdd06d9a3b133a2c113820e13b4fb1

Folk blir gjerne forvirret når det står noe helt annet i førsteinnlegget, og andre opplysninger som ikke stemmer overrens med dette, er spredt utover 6 sider. Klart, et barn som sitter rolig og spiser poteten sin, er ikke noe å klage over. Men kan skjønne at svigermoren kan bli irritert om ungen griner fordi de har laget kalkun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...