Gjest canvas Skrevet 2. januar 2013 #601 Del Skrevet 2. januar 2013 Det var litt lenge det. Jepp, og ikke kan jeg skylde på feber lengre heller (influensasyk hele jula - frisk nå når det er back to work ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 2. januar 2013 #602 Del Skrevet 2. januar 2013 Jepp, og ikke kan jeg skylde på feber lengre heller (influensasyk hele jula - frisk nå når det er back to work ) Har også vært syk.. i tre uker! Begynte med influensa, så ble jeg frisk i to dager, såå ble jeg syk igjen. Viste seg at jeg hadde bakteriell luftveiskatarr (whatever that means) og ørebetennelse. Fml i hele desember. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canvas Skrevet 2. januar 2013 #603 Del Skrevet 2. januar 2013 Har også vært syk.. i tre uker! Begynte med influensa, så ble jeg frisk i to dager, såå ble jeg syk igjen. Viste seg at jeg hadde bakteriell luftveiskatarr (whatever that means) og ørebetennelse. Fml i hele desember. Haha, ja ikke sant Jeg har aldri hørt om bakteriell luftveiskatarr, men du kan jo da konkludere med at det betyr å være nøyaktig sånn syk som det du er/var Her ble det influensa i to uker, og så ble jeg naturligvis friskere først nå når jeg egentlig kunne tenke meg å være hjemme litt ekstra (men siden det er åpning for det, kan jeg klage litt på at jeg fortsatt har bihulebetennelse? Det er bare ikke så veldig plagsomt lengre, så jeg har ikke fått sympati av kollegaer idag i det hele tatt ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 2. januar 2013 #604 Del Skrevet 2. januar 2013 Haha, ja ikke sant Jeg har aldri hørt om bakteriell luftveiskatarr, men du kan jo da konkludere med at det betyr å være nøyaktig sånn syk som det du er/var Her ble det influensa i to uker, og så ble jeg naturligvis friskere først nå når jeg egentlig kunne tenke meg å være hjemme litt ekstra (men siden det er åpning for det, kan jeg klage litt på at jeg fortsatt har bihulebetennelse? Det er bare ikke så veldig plagsomt lengre, så jeg har ikke fått sympati av kollegaer idag i det hele tatt ) Javisst kan du klage. Også er det ikke bra å gå ut når du ikke er helt frisk. Hvertfall ikke når det er kaldt ute! Også kan du være en smittefare for kollegaene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canvas Skrevet 2. januar 2013 #605 Del Skrevet 2. januar 2013 Javisst kan du klage. Også er det ikke bra å gå ut når du ikke er helt frisk. Hvertfall ikke når det er kaldt ute! Også kan du være en smittefare for kollegaene dine. Var dessverre ingen som ble skremt av smittefaren Og når de spurte om jeg hadde hatt en fin jul, passet jeg selvsagt på å fortelle om influensaen, og alle som en svarte de bare med å le høyt, og si "Ja, du også ja?" Hvor ble det av sympatien og helseangsten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 2. januar 2013 #606 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Var dessverre ingen som ble skremt av smittefaren Og når de spurte om jeg hadde hatt en fin jul, passet jeg selvsagt på å fortelle om influensaen, og alle som en svarte de bare med å le høyt, og si "Ja, du også ja?" Hvor ble det av sympatien og helseangsten? Må inrømme at jeg kommer med lignende kommentarer jeg også. MEN jeg legger til uffda først. ^^ Da blir det hvertfall litt medlidenhet over setningen. "uffda, du også. Endret 2. januar 2013 av Mortem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canvas Skrevet 2. januar 2013 #607 Del Skrevet 2. januar 2013 Må inrømme at jeg kommer med lignende kommentarer jeg også. MEN jeg legger til uffda først. ^^ Da blir det hvertfall litt medlidenhet over setningen. "uffda, du også. Haha, jaa et "uffda" er ikke å forakte Jeg skulle hatt sykmelding, og møtt opp på sjefens kontor å FORLANGT å få ta igjen helligdagene ved en senere anledning (slik som andre kan få igjen ferieuker hvis de blir sykmeldt i ferien) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 2. januar 2013 #608 Del Skrevet 2. januar 2013 Haha, jaa et "uffda" er ikke å forakte Jeg skulle hatt sykmelding, og møtt opp på sjefens kontor å FORLANGT å få ta igjen helligdagene ved en senere anledning (slik som andre kan få igjen ferieuker hvis de blir sykmeldt i ferien) Kan de det? Da burde det funke med helligdager også syns jeg. ^^ Det er jo bare rettferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canvas Skrevet 2. januar 2013 #609 Del Skrevet 2. januar 2013 Kan de det? Da burde det funke med helligdager også syns jeg. ^^ Det er jo bare rettferdig. Jepp, hos oss er det iallefall slik, men vet ikke om det er et krav, eller om det er mer en valgfri greie for bedrifter. Syns det bør være sånn med helligdager også - jeg vil ha ny 1 og 2 juledag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 2. januar 2013 #610 Del Skrevet 2. januar 2013 Jepp, hos oss er det iallefall slik, men vet ikke om det er et krav, eller om det er mer en valgfri greie for bedrifter. Syns det bør være sånn med helligdager også - jeg vil ha ny 1 og 2 juledag Tøft. ^^ Hvor jobber du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canvas Skrevet 2. januar 2013 #611 Del Skrevet 2. januar 2013 Tøft. ^^ Hvor jobber du? I en lokal kvalifiseringsbedrift, hvor vi tar inn folk som er henvist fra Nav for avklaring og attføringstiltak. Men så er jeg bare kontormedarbeider, og tar meg ikke av saksbehandling ellernoe da. Bare enkelt "til overs"-papirarbeid og heftig bruk av Nav-sidene og frankeringsmaskin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 2. januar 2013 #612 Del Skrevet 2. januar 2013 I en lokal kvalifiseringsbedrift, hvor vi tar inn folk som er henvist fra Nav for avklaring og attføringstiltak. Men så er jeg bare kontormedarbeider, og tar meg ikke av saksbehandling ellernoe da. Bare enkelt "til overs"-papirarbeid og heftig bruk av Nav-sidene og frankeringsmaskin Åh. ^^ Da har vi noe til felles for jeg er i tiltak hos nav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canvas Skrevet 2. januar 2013 #613 Del Skrevet 2. januar 2013 Åh. ^^ Da har vi noe til felles for jeg er i tiltak hos nav. Jeg også, og nettopp derfor havnet jeg der. Startet som avklarings-plass (har vært i avklarings-tiltak to ganger, pga flytting, men denne gangen gikk det faktisk veldig bra) ^^ Jeg fikk min første skikkelige lønnsslipp på 4 år for 2 mnd siden, og jeg bare MÅTTE printe den ut *stolt* :biggrin: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 2. januar 2013 #614 Del Skrevet 2. januar 2013 Jeg også, og nettopp derfor havnet jeg der. Startet som avklarings-plass (har vært i avklarings-tiltak to ganger, pga flytting, men denne gangen gikk det faktisk veldig bra) ^^ Jeg fikk min første skikkelige lønnsslipp på 4 år for 2 mnd siden, og jeg bare MÅTTE printe den ut *stolt* :biggrin: Så bra. ^^ Og du teller måneder også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canvas Skrevet 2. januar 2013 #615 Del Skrevet 2. januar 2013 Så bra. ^^ Og du teller måneder også. Ja-a, selvfølgelig Det som er WOW for meg, er sannsynligvis det mest naturlige i verden for mange andre, men ja; jeg syns en lønnslipp er stort, jeg (Jeg kan derimot ikke skryte av at økonomien ble så mye bedre av det.. Har man mer, så bruker man mer.. ups!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 2. januar 2013 #616 Del Skrevet 2. januar 2013 Ja-a, selvfølgelig Det som er WOW for meg, er sannsynligvis det mest naturlige i verden for mange andre, men ja; jeg syns en lønnslipp er stort, jeg (Jeg kan derimot ikke skryte av at økonomien ble så mye bedre av det.. Har man mer, så bruker man mer.. ups!) Den første lønnslippen er jo et bevis på at du klarte å få deg en jobb. ^^ Og at du trives! Kommer nok til å bli stolt av min første også. Men hvor lenge det blir til vet ikke gudene engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canvas Skrevet 2. januar 2013 #617 Del Skrevet 2. januar 2013 Den første lønnslippen er jo et bevis på at du klarte å få deg en jobb. ^^ Og at du trives! Kommer nok til å bli stolt av min første også. Men hvor lenge det blir til vet ikke gudene engang. Men det kommer til å skje! Ta tiden du trenger Jeg startet for tidlig etter jeg datt ut av skolen - klarte 4 uker i praksis, før jeg var hjemme i 1,5 år (der dagens eneste mål var å orke å ta en dusj). Nå jobber jeg 50% og suger til meg det skrytet jeg får fra kollegaer Har du komt igang med praksis eller lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 2. januar 2013 #618 Del Skrevet 2. januar 2013 Men det kommer til å skje! Ta tiden du trenger Jeg startet for tidlig etter jeg datt ut av skolen - klarte 4 uker i praksis, før jeg var hjemme i 1,5 år (der dagens eneste mål var å orke å ta en dusj). Nå jobber jeg 50% og suger til meg det skrytet jeg får fra kollegaer Har du komt igang med praksis eller lignende? Flottflott. ^^ Nah, det tar nok litt tid. Men er i det tiltaket tre ganger i uka da. Får ta små skritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canvas Skrevet 2. januar 2013 #619 Del Skrevet 2. januar 2013 Flottflott. ^^ Nah, det tar nok litt tid. Men er i det tiltaket tre ganger i uka da. Får ta små skritt. Jepp ting tar tid, men hopper du rett i noe, så risikerer du å havne lengre bak enn du var når du startet. Baby steps er nøkkelordet! For meg er det også viktig å ta vare på de oppturene jeg har.. Når jeg hadde jobbet 4 uker med 50% så var jeg så uendelig stolt over meg selv, og jeg ignorerer blankt at de fleste rundt meg har utdannelse og jobber fulltid, for JEG har klart noe som er superbra iforhold til hva jeg har klart tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 2. januar 2013 #620 Del Skrevet 2. januar 2013 Jepp ting tar tid, men hopper du rett i noe, så risikerer du å havne lengre bak enn du var når du startet. Baby steps er nøkkelordet! For meg er det også viktig å ta vare på de oppturene jeg har.. Når jeg hadde jobbet 4 uker med 50% så var jeg så uendelig stolt over meg selv, og jeg ignorerer blankt at de fleste rundt meg har utdannelse og jobber fulltid, for JEG har klart noe som er superbra iforhold til hva jeg har klart tidligere Creds, applaus og klapping til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå