Gå til innhold

Nyttårsfeiringstråden 2012 - for alenehjemmesittere (og andre)


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest canvas

Jeg klapper litt for dere begge, jeg. Stå på! :klappe:

Nå er du så heldig at du skal få en klem for den :icon_lol::klemmer:

(jeg skjønte nettopp at jeg har fått i meg for mye sukker ikveld)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Kan jeg få spørre om noe, Mortem? :smilyblomst: Hva har du LYST til å gjøre? Hva drømmer du om? :klemmer:

Akkurat nå - ingenting. Jeg aaner ikke hva jeg vil gjøre i det hele tatt. -_- Har veldig lyst til å hjelpe dyr egentlig, men kommer bare til å bli trist av de negative tingene. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest canvas

Akkurat nå - ingenting. Jeg aaner ikke hva jeg vil gjøre i det hele tatt. -_- Har veldig lyst til å hjelpe dyr egentlig, men kommer bare til å bli trist av de negative tingene. :/

Det forstår jeg faktisk. Jeg var heldig og fikk være på utplassering hos veterinær en uke - hadde ikke forventninger om at det skulle skje så mye på så kort tid, men det var både oppturer og nedturer. Jeg vet ikke hvem som gråt mest av meg og katteeier når vi fant ut at pusen hennes hadde kreft :trist:

Men, det er mye innenfor å hjelpe dyr du kan gjøre, da. At de negative tingene vil gå inn på deg, er bare en positiv egenskap; du bryr deg (!), og det er langtifra alle som kan si at de blir så påvirket hvis noe skjer med dyr.

Grunnen til at jeg spør var at vi hadde temadager når jeg startet på avklaringstiltaket i denne byen. Den ene temadagen (jepp, en hel dag) var satt av til nettopp drømmer.. Dagens "ansvarlige" satt seg ned, og begynte helt rolig; "Jeg har lyst til at vi skal snakke om drømmer idag. Dere trenger ikke si de høyt, men tenk på det, iallefall. Skriv ned hva dere har lyst til å gjøre, og del bare hvis dere ønsker. Tillat dere selv å drømme, om både smått og stort.". Og det traff så godt.. For jeg skjønte at jeg trengte ikke å fortelle hva jeg vil jobbe med om 10 år, men jeg kunne si hva jeg drømmer om NÅ. Hva har jeg lyst til å gjøre NÅ, og hva skal jeg gjøre for å oppnå det. :blomst: Og vet du hva? Det var den nyttigste dagen jeg hadde på de tre mndene i avklaring! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Det forstår jeg faktisk. Jeg var heldig og fikk være på utplassering hos veterinær en uke - hadde ikke forventninger om at det skulle skje så mye på så kort tid, men det var både oppturer og nedturer. Jeg vet ikke hvem som gråt mest av meg og katteeier når vi fant ut at pusen hennes hadde kreft :trist:

Men, det er mye innenfor å hjelpe dyr du kan gjøre, da. At de negative tingene vil gå inn på deg, er bare en positiv egenskap; du bryr deg (!), og det er langtifra alle som kan si at de blir så påvirket hvis noe skjer med dyr.

Grunnen til at jeg spør var at vi hadde temadager når jeg startet på avklaringstiltaket i denne byen. Den ene temadagen (jepp, en hel dag) var satt av til nettopp drømmer.. Dagens "ansvarlige" satt seg ned, og begynte helt rolig; "Jeg har lyst til at vi skal snakke om drømmer idag. Dere trenger ikke si de høyt, men tenk på det, iallefall. Skriv ned hva dere har lyst til å gjøre, og del bare hvis dere ønsker. Tillat dere selv å drømme, om både smått og stort.". Og det traff så godt.. For jeg skjønte at jeg trengte ikke å fortelle hva jeg vil jobbe med om 10 år, men jeg kunne si hva jeg drømmer om NÅ. Hva har jeg lyst til å gjøre NÅ, og hva skal jeg gjøre for å oppnå det. :blomst: Og vet du hva? Det var den nyttigste dagen jeg hadde på de tre mndene i avklaring! :hug:

Det hadde nok ikke vært så bra for meg å være hos en vetrinær tror jeg. Mange dyr får jo hjelp der og blir friske men så er det de som ikke blir friske.. :/ Det er det verste.

Jeg var ikke på et sånt kurs, jeg. Var for mange folk der, måtte sitte i grupper og sånn. Så jeg hoppa rett til tiltaket.

Men hadde nok hatt problemer med å svare på det drømmespørsmålet. :fnise: Eneste jeg vil lære meg er å tegne/male så det er jo på en måte en drøm det? Kanskje.

Endret av Mortem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canvas

Det hadde nok ikke vært så bra for meg å være hos en vetrinær tror jeg. Mange dyr får jo hjelp der og blir friske men så er det de som ikke blir friske.. :/ Det er det verste.

Jeg var ikke på et sånt kurs, jeg. Var for mange folk der, måtte sitte i grupper og sånn. Så jeg hoppa rett til tiltaket.

Men hadde nok hatt problemer med å svare på det drømmespørsmålet. :fnise: Eneste jeg vil lære meg er å tegne/male så det er jo på en måte en drøm det? Kanskje.

Kurset vårt inneholdt tre personer inkludert meg selv + èn ansvarlig, og vi slapp å snakke med hverandre (min STORE skrekk før kurset var sånne bli kjent-greier de kunne finne på, men det skjedde heldigvis ikke ;) ) :fnise:

Selvfølgelig er det en drøm det også :hug::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Kurset vårt inneholdt tre personer inkludert meg selv + èn ansvarlig, og vi slapp å snakke med hverandre (min STORE skrekk før kurset var sånne bli kjent-greier de kunne finne på, men det skjedde heldigvis ikke ;) ) :fnise:

Selvfølgelig er det en drøm det også :hug::danse:

Sånn bli-kjent greier er forferdelig. :sjokkert: Har alltid hata det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canvas

Sånn bli-kjent greier er forferdelig. :sjokkert: Har alltid hata det.

Owje! Jeg gikk 1,5 år på vgs - første året gikk bli kjent-runda greit (jeg måtte lide meg gjennom det, men KLARTE det jo) men når vi skulle starte på andreåret var jeg så redd for en ny "bli kjent"-runde at jeg skulket den første timen i hvert enkelt fag, bare for å være sikker på at de andre var "ferdig med det" før jeg deltok i undervisningen :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Owje! Jeg gikk 1,5 år på vgs - første året gikk bli kjent-runda greit (jeg måtte lide meg gjennom det, men KLARTE det jo) men når vi skulle starte på andreåret var jeg så redd for en ny "bli kjent"-runde at jeg skulket den første timen i hvert enkelt fag, bare for å være sikker på at de andre var "ferdig med det" før jeg deltok i undervisningen :rodme:

:ler: Skjønner den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurifix

Hehe da jeg begynte på VGS var det i en helt annen landsdel. Jeg kjente ingen og tydeligvis kjente alle hverandre i klassen. GREAT FUN TIMES første dagene med bli kjent tull :fnise: (jeg ble ikke kjent med noen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest canvas

Tvinger jo folk til å bli kjent med hverandre egentlig. -_-

Jeg tror uttrykket de bruker er å "gi folk en liten dytt i riktig retning" :laugh:

Lurifix: jeg også begynte på vgs der jeg ikke kjente NOEN. Syns dèt var ille nok, om jeg ikke skulle tvinges gjennom først en "vanlig" bli kjent runde (Hele VG1 på linja jeg gikk.), og deretter nye bli kjent og presentasjoner i HVERT ENESTE fag :laugh:

Nå skal det sies at jeg BLE kjent med noen, men ingen av de jeg snakket med i den påtvungne bli kjent runden. Tvert imot var det ei som kom bort til meg etterpå (som jeg ikke hadde sett i det hele tatt tidligere på dagen), og spurte om jeg ville være med henne siden jeg også såg ut til å ikke kjenne noen. også endte vi opp med å ta initativ ovenfor andre vi såg gikk alene og samlet oss en liten gjeng (fortsatt; ingen av de var folk jeg hadde snakket med under tvang :fnise: ). ang disse bli kjent-tvangsgreiene; Jeg kan overleve å presentere meg foran 60 elever.. Men seriøst.. MÅ de ha disse LEKENE? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest canvas

Får angst bare jeg tenker på de lekene. Det hører til barneskolen, ikke vgs!

:fnise:

Hahaha, vel, det er somregel lærerene som mener man skal ha de.... Jeg har aldri sluppet unna uten å stikke av, slik at jeg kan bare observere, men for alt vi vet kan det jo være hysterisk morsomt å se på? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...