Frøken eple Skrevet 1. januar 2013 Forfatter #41 Skrevet 1. januar 2013 Jøss. Virker som et følsomt tema ;-)
Rubies_ Skrevet 1. januar 2013 #42 Skrevet 1. januar 2013 (endret) Jøss. Virker som et følsomt tema ;-) Ikke egentlig. Men blir litt opprørt når jeg er så alene om å ha denne meningen. Hehe :gjeiper: Det er utrolig irriterende å føle at man ikke blir forstått. Endret 1. januar 2013 av Rubies_ 1
Gjest Gagaen Skrevet 1. januar 2013 #44 Skrevet 1. januar 2013 Da mine barn var små , dvs fra jeg ble alenemor da de var rundt 10 og til de flytta for seg sjøl i 18-års alderen, hadde vi to julaftener . Selvsagt var dette både for foreldre og barn sin skyld , hva er feil med å la foreldrene også få lage sine tradisjoner ? Og selv om det bare er EN deg som er julaften , dvs den 24.12 , så ble det ikke to like dager for mine barn . Hos meg var det kun jeg og mine foreldre , det var fisk til middag og vi skapte oss egne tradisjoner . Hos faren var det hele storfamilien , med besteforeldre , tanter og onkler . Så jeg kan ikke se noe negativt i dette .
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #45 Skrevet 1. januar 2013 Jeg har ingenting imot at folk diskuterer det. Jeg bare syns at noen av innleggene her er veldig drøye i forhold til hvor uskyldig temaet er. Hva synes du om å ta vinterferie i to uker, istedenfor en? Tenker hvis både mor og far ønsker å ta barnet med en uke til syden. Regner med at barnet hadde synes det var en grei ordning om man spurte det. Jeg synes bare det blir veldig rart om barn av skilte foreldre skal få dobbelt opp, 2 julaftener, 2 nyttårsaftener, 2 påskeaftener, 2 bursdager, 2 17. mai feiringer osv. Det er jo litt kjedelig for et barn med gifte foreldre å se at mange av vennene får dobbelt opp. Ender til slutt med at alle må ha to feiringer, slik at det ikke blir urettferdig. Anonym poster: 68157b473a2aa5ab95ae0af5d07a01eb
Gjest Gagaen Skrevet 1. januar 2013 #46 Skrevet 1. januar 2013 Hva synes du om å ta vinterferie i to uker, istedenfor en? Tenker hvis både mor og far ønsker å ta barnet med en uke til syden. Regner med at barnet hadde synes det var en grei ordning om man spurte det. Jeg synes bare det blir veldig rart om barn av skilte foreldre skal få dobbelt opp, 2 julaftener, 2 nyttårsaftener, 2 påskeaftener, 2 bursdager, 2 17. mai feiringer osv. Det er jo litt kjedelig for et barn med gifte foreldre å se at mange av vennene får dobbelt opp. Ender til slutt med at alle må ha to feiringer, slik at det ikke blir urettferdig. Anonym poster: 68157b473a2aa5ab95ae0af5d07a01eb HVis du er seriøs , så er dt ganske tåpelig . Tviler på at barn tenker slik .
Rubies_ Skrevet 1. januar 2013 #47 Skrevet 1. januar 2013 Hva synes du om å ta vinterferie i to uker, istedenfor en? Tenker hvis både mor og far ønsker å ta barnet med en uke til syden. Regner med at barnet hadde synes det var en grei ordning om man spurte det. Jeg synes bare det blir veldig rart om barn av skilte foreldre skal få dobbelt opp, 2 julaftener, 2 nyttårsaftener, 2 påskeaftener, 2 bursdager, 2 17. mai feiringer osv. Det er jo litt kjedelig for et barn med gifte foreldre å se at mange av vennene får dobbelt opp. Ender til slutt med at alle må ha to feiringer, slik at det ikke blir urettferdig. Anonym poster: 68157b473a2aa5ab95ae0af5d07a01eb Jeg vet ikke en gang om jeg orker å svare deg. Du er jo ikke seriøs i det hele tatt! Du bare kverulerer for å kverulere. Hvis ikke, er du faen meg dum. Det har aldri vært snakk om å doble alt. Det er snakk om akkurat julaften - akkurat den ene dagen i året, dobler man og gjennomfører to ganger for barnas skyld. Det er ikke snakk om dobling av hverken ferier eller andre ting. Get real. 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #48 Skrevet 1. januar 2013 HVis du er seriøs , så er dt ganske tåpelig . Tviler på at barn tenker slik . Om man har fire gode venner som man er med, og de fire har 2 julaftener så tror jeg barnet ville følt seg litt annerledes ja. Anonym poster: 68157b473a2aa5ab95ae0af5d07a01eb
Gjest Gagaen Skrevet 1. januar 2013 #49 Skrevet 1. januar 2013 Om man har fire gode venner som man er med, og de fire har 2 julaftener så tror jeg barnet ville følt seg litt annerledes ja. Anonym poster: 68157b473a2aa5ab95ae0af5d07a01eb Ja , og så da? Herregud ; det finns nesten ikke to hjem som har de samme tradisjonene . Man må lære ungene at vi er alle forsjellige . Ta f.eks at noen familier har råd til to sydenferie i året , andre har bare råd til campingferie anna hvert år . Skal da de som er i Syden to ganger i året , sutte med det for å unngå misunnelse?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #50 Skrevet 1. januar 2013 Jeg vet ikke en gang om jeg orker å svare deg. Du er jo ikke seriøs i det hele tatt! Du bare kverulerer for å kverulere. Hvis ikke, er du faen meg dum. Det har aldri vært snakk om å doble alt. Det er snakk om akkurat julaften - akkurat den ene dagen i året, dobler man og gjennomfører to ganger for barnas skyld. Det er ikke snakk om dobling av hverken ferier eller andre ting. Get real. Akkurat i denne tråden er det snakk om julaften ja. Men om man først har laget en egen tradisjon med 2 julaftener, hvorfor stoppe der? Hva sier man da om barnet vil feire påskeaften hos både mor og far? Gir man etter, eller gjelder bare 2 regelen for julaften? Hvorfor er jeg dum som stiller spørsmål ved ting? Usaklig å begynne med personangrep fordi du er uenig med meg. Anonym poster: 68157b473a2aa5ab95ae0af5d07a01eb
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #51 Skrevet 1. januar 2013 Det har aldri vært snakk om å doble alt. Det er snakk om akkurat julaften - akkurat den ene dagen i året, dobler man og gjennomfører to ganger for barnas skyld. Det er ikke snakk om dobling av hverken ferier eller andre ting. Get real. Er du nå helt sikker på at det for barnas skyld og ikke de voksne? Hvorfor mener du at det for barnas skyld? Anonym poster: b9995ee8bf03437df8569e185049bf26 2
Rubies_ Skrevet 1. januar 2013 #52 Skrevet 1. januar 2013 Akkurat i denne tråden er det snakk om julaften ja. Men om man først har laget en egen tradisjon med 2 julaftener, hvorfor stoppe der? Hva sier man da om barnet vil feire påskeaften hos både mor og far? Gir man etter, eller gjelder bare 2 regelen for julaften? Hvorfor er jeg dum som stiller spørsmål ved ting? Usaklig å begynne med personangrep fordi du er uenig med meg. Anonym poster: 68157b473a2aa5ab95ae0af5d07a01eb Man stopper da fordi det er det fornuftige å gjøre. Fordi det nettopp er snakk om èn dag i året. Du er dum fordi du vet veldig godt selv at det er bare snakk om julaften her og ikke hundre andre dager i året.
Rubies_ Skrevet 1. januar 2013 #53 Skrevet 1. januar 2013 Er du nå helt sikker på at det for barnas skyld og ikke de voksne? Hvorfor mener du at det for barnas skyld? Anonym poster: b9995ee8bf03437df8569e185049bf26 Det har jeg svart på tidligere. Fordi barna ønsker å tilbringe julaften både sammen med mor og far og deres familier. Og når mor og far ikke bor sammen, får man anledning til det ved å ha to julaftener. En hos mor og en hos far. 1
Gjest Dorey Skrevet 1. januar 2013 #54 Skrevet 1. januar 2013 Da jeg var barn og hadde to julaftner syntes jeg det var kjempekult! Jeg følte meg kjempeheldig som fikk åpne gaver fordelt over to kvelder, alle andre fikk jo bare èn.
Gjest imli Skrevet 1. januar 2013 #55 Skrevet 1. januar 2013 Her feirar me "berre" ein julaften. Men når ungane feirar jul hjå far sin, er eg og ungane hjå foreldra mine og har ein koseleg kveld lille julaften, og nissen kjem med ei lita pakke til begge. Dei får ikkje nisse hjå far sin, så eg tenkjer at det er fint... 1
Frøken eple Skrevet 1. januar 2013 Forfatter #56 Skrevet 1. januar 2013 Jeg synes imli sin ordning virker hyggelig. Jule er full av selskaper (ofte hver dag, flere ulike steder). Det JEG synes virker rart, og noe foreldrene gjør for sin del, er 2 x julaften med pakker og alt....
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #57 Skrevet 1. januar 2013 Vi har også to "juleaftener" til våre to barn. når vi bodde nærmere hverandre hadde vi kun en. Men av praktiske årsaker så blir det for tungvindt å sende julegaver fram å tilbake med flyet Anonym poster: f87e2f2ae9b55e13c7a09d5742e2736e
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2013 #58 Skrevet 1. januar 2013 Men er det virkelig vanlig hos dem som feirer to "julaftener" at man har full pakke med familie og det hele? Hva om f.eks mor feirer lillejulaften med sin familie - mormor, tanter, kusiner og gjerne nye søsken til barnet, hva gjør da denne familien på selveste julaften? Feirer de den en gang til uten barna som er hos sin far? Eller er julaften 1. juledag da? Og hvor lenge holder man på med det? Til yngste eller eldste er 18? Om det er sånn er jeg enig med TS - høres veldig slitsomt og forvirrende ut.
livmor Skrevet 1. januar 2013 #59 Skrevet 1. januar 2013 Vi har to julaftener her. Ingen problemer for vårt barn å forstå at det kun er julaften som er to ganger;-) Barnet virker også tilfreds med ordningen. Vi ønsker å pakke opp vår families gaver med barnet, det samme ønsker far og hans samboer med familier.
livmor Skrevet 1. januar 2013 #60 Skrevet 1. januar 2013 (endret) Men er det virkelig vanlig hos dem som feirer to "julaftener" at man har full pakke med familie og det hele? Hva om f.eks mor feirer lillejulaften med sin familie - mormor, tanter, kusiner og gjerne nye søsken til barnet, hva gjør da denne familien på selveste julaften? Feirer de den en gang til uten barna som er hos sin far? Eller er julaften 1. juledag da? Og hvor lenge holder man på med det? Til yngste eller eldste er 18? Om det er sånn er jeg enig med TS - høres veldig slitsomt og forvirrende ut. Vi har to julaftener. For vår del, så er vi bare voksne foruten mitt barn, og vi er en veldig liten familie. Vi har en veldig stille og rolig julekveld når barnet ikke er hos meg. Er nærmest bare en familiemiddag som tilfeldigvis faller på julaften. Så har vi en skikkelig feiring når barnet kommer hjem. Endret 1. januar 2013 av livmor
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå