Gjest loren Skrevet 1. januar 2013 #81 Skrevet 1. januar 2013 (endret) I år valgte vi å åpne noen gaver en helg før jul. Det ble sånn delvis fordi foreldrene mine da var på besøk fra en annen kan av landet. Vi lagde kalkun (vår julemiddag fra min barndom, eksen har noe annet), og åpnet noen av gavene fra min side av familien. Foreldrene mine åpnet også gavene mini lagde til dem etter ønske fra han. Dette ble gjort fordi jeg visste at noen av gavene var ganske personlige, ting niesene mine har laget til mini, og en fotobok mine foreldre har laget fra året som gikk blant annet. Dette er ting jeg vet at ville blitt igjen hos far hvis de hadde blitt åpnet der (dette vet jeg pga forholdet oss i mellom), og nå blir jeg sikkert kalt både styrende og bitter og sær, men en fotobok med bilder fra mine kusiners konfirmasjoner, en familieferie i forbindelse med min mors femtiårsdag og min bestemors begravelse synes jeg hører hjemme i hjemmet mini deler med meg. Jeg synes også at juletrepynt kusinene hans har laget bør henge på treet hos oss, fordi det er min side av familien. Hva andre mener får være deres sak. Om to år, når han skal være hos faren sin igjen kommer vi sannsynligvis til å lage kalkun og kose oss en dag før jul, men om vi da åpner gaver vet jeg ikke før i 2014. Endret 1. januar 2013 av loren
Rubies_ Skrevet 1. januar 2013 #82 Skrevet 1. januar 2013 (endret) ventet de andre i familien med sine pakker også? Om det var andre barn der,som hadde feiret julaften, hva med de? Anonym poster: 16a78e33a60703cd04cea70ecbf25040 Nei. Eller når du spør er jeg ikke helt sikker. Endret 1. januar 2013 av Rubies_
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #83 Skrevet 1. januar 2013 Etter å ha lest litt her inne, og hørt på noen erfaringer fra venner og kjente, lurer jeg på: har skilsmissebarn to "julaftener" stort sett? Gaveoppakking med/hos både mor og far? De av dere som velger å gjøre det slik; hvorfor? Det er dere som har valgt å gå fra hverandre. Skal derfor barna måtte ta hensyn til dere begge og feire julaften ti dager på rad? Tror dere det er stas? Jeg tror julaften blir mindre spesiell hvis man har den to ganger... Jeg kjenner ikke noen som driver med slikt. Bare lest om det her inne. Når julen blir så organisert, så er det følelsene til foreldrene, og ikke noe annet. Unger tåler å være med en forelder i julen og feire jul. Ofte er det foreldre som ikke kan tenke seg jul uten ungene. Når slutter man med dette da? Ta utf.p i min fam. To egne barn,så er det to bonusbarn. Bonusbarna feirer hos sin mor,kommer til min fam. 2 juledag. Da ha egne barn hatt julaften med pakker osv. 2,juledag er fam.sammenkomst med andre fammed. og barn. Skal bonusbarna feire julaften da? eller dagen etter, for så å invitere besteforeldre på nytt. Pakker fra besteforeldre fikk de julaften....bla bla Hvordan finner dere tid til dette i julen. ? Vi er i selskaper, skal iselskaper,så kommer hverdahen fort, og en skal på jobb. Nei, la ungene feire julaften der de skal være, så fr de komme hit når de vil ellers i julen Anonym poster: 16a78e33a60703cd04cea70ecbf25040
Gjest pelikanen Skrevet 1. januar 2013 #84 Skrevet 1. januar 2013 Etter å ha lest litt her inne, og hørt på noen erfaringer fra venner og kjente, lurer jeg på: har skilsmissebarn to "julaftener" stort sett? Gaveoppakking med/hos både mor og far? De av dere som velger å gjøre det slik; hvorfor? Det er dere som har valgt å gå fra hverandre. Skal derfor barna måtte ta hensyn til dere begge og feire julaften ti dager på rad? Tror dere det er stas? Jeg tror julaften blir mindre spesiell hvis man har den to ganger...
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #85 Skrevet 1. januar 2013 Etter å ha lest litt her inne, og hørt på noen erfaringer fra venner og kjente, lurer jeg på: har skilsmissebarn to "julaftener" stort sett? Gaveoppakking med/hos både mor og far? De av dere som velger å gjøre det slik; hvorfor? Det er dere som har valgt å gå fra hverandre. Skal derfor barna måtte ta hensyn til dere begge og feire julaften ti dager på rad? Tror dere det er stas? Jeg tror julaften blir mindre spesiell hvis man har den to ganger... Anonym poster: 16a78e33a60703cd04cea70ecbf25040
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #86 Skrevet 1. januar 2013 http://www.klikk.no/foreldre/familieliv/article636669.ece;jsessionid=178BAD21504CB237E9F2D0681AD0BA58.vizzini Anonym poster: 1fbbdd7715bfec975f3d6bad696ebc2a
Rubies_ Skrevet 1. januar 2013 #87 Skrevet 1. januar 2013 http://www.klikk.no/...AD0BA58.vizzini Anonym poster: 1fbbdd7715bfec975f3d6bad696ebc2a Haha. Klikk.no - verdens dårligste kilde. 1
humalla Skrevet 1. januar 2013 #88 Skrevet 1. januar 2013 Jeg og mine søsken har aldri hatt to julaftener. Jeg syntes det blir en ekstra påminnelse om at mamma og pappa ikke fungerer sammen(vet ikke hvordan jeg skal forklare det) Derfor har/hadde vi julaften hos de annenhvert år. Den julaften jeg var hos pappa, spiste vi grøt hos mamma på lille julaften - og var med hu på nyttårsaften. Også omvendt neste år. Ikke noe problem:)
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #89 Skrevet 1. januar 2013 http://www.mamma.no/mine-dine-vare http://www.dagbladet.no/2010/12/17/tema/foreldre/klikk/helse_barn/14776784/ Anonym poster: 1fbbdd7715bfec975f3d6bad696ebc2a
Gjest BettyBoop Skrevet 2. januar 2013 #90 Skrevet 2. januar 2013 (endret) Unger digger godteri også. Men vil de virkelig ha det hver dag? Sånn egentlig? Eller er det bedre når man får det sjeldnere? eh sammenligner du godteri hver eneste dag med julaften to ganger?? to ganger er ikke hver dag Endret 2. januar 2013 av BettyBoop 2
Nyxe Skrevet 5. januar 2013 #91 Skrevet 5. januar 2013 Føler også for å legge til at mange barn har både en bursdags fest med pølser og gaver med skole kamerater, og nye gaver og feiring med voksen selskap og godis en annen dag. Oppå alt det igjen har de gjerne bursdag på en helt annen dag en feiringene, så da blir det kanskje en muffins og bursdags sang den dagen og. Er det også galt..? 1
Frøken eple Skrevet 6. januar 2013 Forfatter #92 Skrevet 6. januar 2013 Jeg synes ikke nødvendigvis det er ANTALLET feiringen som er galt. Jeg bare lurer på motiver. Om det er for barnas beste eller for foreldrene. Men det er jo fint å høre at det funker for mange da
Gjest Daenerys Skrevet 6. januar 2013 #93 Skrevet 6. januar 2013 Jeg vokste opp med først løsningen halve dagen hos mor/far, og deretter at lille julaften var julaften nr 1, og julaften nr 2. Altså to feiringer. Har absolutt ikke tatt skade av det, heller satt pris på mindre stress, mer god mat og god tid. Det jeg derimot ikke setter pris på er at det i løpet av jula er ca 5-6 juleselskap, det er slitsomt det. Har det noe å si om det er for barnas skyld eller for foreldrenes skyld da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå