Gå til innhold

1. gangsmamma <3

tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Går det bra med dere? Håper ikke alt bare er trist og leit nå, selv om det er en veldig trist situasjon.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for gode ord folkens :)

Ting går litt lettere nå. Sakte men sikkert så vender hverdagen tilbake.

Lasse var langt nede i mange dager logisk nok. Lå i senga å bare gråt i 2-3 dager. Jeg måtte så å si TVINGE i han noe mat og drikke.

Selv ble det veldig tungt også for meg. En ting er samvittigheten over å føle at det er min feil, en annen er alt som jeg ville og måtte gjøre.

Jeg var alenemamma (Lasse fungerte ikke) hele døgnet utenom noen timer avlastning på dagtid fra bestemødrene, hadde en samboer som ønsket å prate hele døgnet og gjerne ville prate om Q midt på natta. Jeg vil jo ikke at han skal være alene når han har det så vondt, så da ble det til at vi ble liggende å prate da, hele fucking døgnet.

Og oppi det hele så synes svigermor at jeg ikke lar sønnen hennes sørge i fred fordi jeg krever at han ikke skyver Emil unna og innser at han er en pappa. Ja, jeg har faktisk krevd enkelte ting oppe i sorgen. Ikke masse, men at han iallefall brukte minst 5 minutter med gutten sin pr. dag og lekte eller noe slikt. Han trakk seg fullstendig unna Emil i sorgen.

Og selvfølgelig ser jo svigermor bare sin "lille sønn" som får mas fra kjærringa om å gå til babyen sin og vær med han.

Han har jo hatt et så stort behov for å prate (logisk nok!) at han har for det meste vært hos sin søster (nabohus), mora eller pratet med andre venner og familie om ting.

Når jeg da til syvende og sist sitter med en hysterisk baby i armene og han igjen skal bare "en snartur" oppom sin mor og blir der i over 1 time, da ringer jeg faktisk på og sier at nok er nok den kvelden. Selvfølgelig synes svigermor det er forferdelig, fordi han må få pratet med noen (altså henne!).

Oppi alt har jeg merket mye til stemningsendringene.

Dersom han har snakket med sin søster, venner og familie så letter stemningen og sorgen litt. Han ser de gode og fine minnene de har sammen med alt som har skjedd og blir veldig sikker i avgjørelsen sin. Han blir litt seg selv.

Men når han er hos sin mor så kommer han hjem lang i maska og sliten. Da er han mye værre og det tar meg noen timer med prat for å endre på det igjen.

Det er jo ingen hemmelighet at svigermor sliter med å godta og jobbe seg igjennom død og sorg.

Hun snakker hele tiden om hvem som døde når (dato og år) og hvordan og slikt. Det er MYE snakk om døden hos henne.

Som mamma påpekte litt forsiktig så virker det nesten som om Toril ønsker at Lasse skal sørge like mye som hun gjorde når hun mistet foreldrene sine eller sin mann (lasses pappa), og overfører mye av sin sorg over på Lasse.

Lasse har alltid vært den som har måtte støtte henne gjennom alt av sorg og latt henne prate og overkjøre han på slikt. Han har vært den han er og hørt på pratet og trøstet henne.

Q var en spesiell og herlig liten hund som han elsket høyt! Men den sorgen han har kjent på nå med å stenge seg ute ifra verden og nekte å være med sønnen sin, er ikke normal. Det virker som om all sorgen gjennom de siste 30 årene fikk utløp på en og samme gang. Når først slusene åpnet, så åpnet de for fullt. Det tror jeg iallefall er pga sin mor og hennes behov for å være trist og lei seg.

Natt til onsdag (og tirsdag kveld) hadde jeg virkelig nok.

Alt rablet rundt og jeg var utslitt etter 4 dager uten søvn og det å føle på alt sammen.

Da hadde vi en lengre prat hvor jeg spurte og fikk han til å se ting litt fra min side av saken.

Det med at han ikke har vist intresse for Emil og hvordan det påvirket oss som par osv.

Jeg er faktisk livredd for at dersom han ikke er intr. i sønnen sin, så kommer vi til å gå ifra hverandre. Ikke nå, men etter hvert. Emil betyr såpass mye for meg at jeg vil aldri godta det på en måte. Da har vi det (jeg og Emil) like greit alene i en liten leilighet.

Det sa jeg ikke til han, men fikk frem at jeg fryktet for framtiden om det fortsatte.

Han hadde ikke sett det selv og det var overhode ikke noe han gjorde bevist.

Han har andre kompiser som også har syntes at de første 3 mnd var ikke noe særlig og forholdet til barna har ikke startet før de begynte å krype eller gå. Han trodde vel at det var helt normalt.

Etter praten vår så har han skjerpet seg masse. Den natta så tok han gjerne opp Emil mens jeg laget mat om han var urolig og gynget han til jeg kom for å gi nattmaten. På dagtid så leker han mere med Emil også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt han har våknet opp litt..

Selvfølgelig skal man ha tid til å sørge, men jeg synes at det der hørtes nesten litt hysterisk ut.

Nå aner ikke jeg hvordan eller når L mistet sin far, men det er vel nærliggende å tro at han blir ekstra opprørt nettopp pga dét når mora hans setter igang..

Har du fortalt ham hvordan du opplever sinnsendringene ettersom hvem han har vært hos? Kanskje gjøre ham klar over hvor mye mora hans prater om død og sorg.

Sorgen over å miste en forelder må være utrolig tungt, og det kan være ting L ikke har bearbeidet ferdig. Men dermed er det også på tide å få ham til å våkne litt, og ikke fyre oppunder sin mors tilfredsstillelse av å være trist.

Jeg synes du har takla dette innmari sterkt, tr.heimspia :hjerte: Jeg er fullstendig enig med deg og synes du har taklet ting riktig. Også ift svigermor!

Det er en ekkel balansegang når det gjelder sorg og hverdagsliv. Lasse er voksen og bør ta seg av sønnen sin selv om han er trist. Og det er fint å lese at han har bearbeidet såpass at han deltar og samarbeider med deg igjen.

Dere virker som et godt og hengivent par, med en sterk kjærlighet for Emil, så jeg tror dette skal gå veldig fint!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:(

Det kan være hardt å ta riktige valg, og jeg skjønner det har vært tøft for dere begge. Særlig for Lasse, og han må jo absolutt få lov til å sørge - og det syns jeg du har latt han få lov til! Men det der høres ikke sunt ut, når man pleier sorgen på den måten, blir den bare større og vanskeligere å takle.

Jeg syns du gjør helt rett i å kreve et minimum av innsats med Emil selv om han er i sorg.. og det er jo ofte de man har rundt seg, de man er glad i, som kan gjøre livet verdt å leve igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i god driv med skrivinga i natt før jeg innså at jeg måtte sove noen timer gitt :fnise:

Etter praten vår så har han blitt mye mere intr. i Emil og bruker mere tid med han. Nå kan han godt sette seg på gulvet å leke litt og slikt.

Han har ikke ønsket å gitt han noe særlig med mat etter lørdagen, men nå ved middagsbordet så lurte han på om jeg kunne vise hvordan jeg gjorde det så han også fikk litt mere taket på det :)

Så nå sitter gutta på stua og drikker ( :fnise: ) mens jeg får litt tid for meg selv.

Lasse tok fri hele uka når han først var borte 3 dager fra jobb.

Fantastisk nok så kommer ikke en ulykke alene, og varmtvannsberederen vår tok også kveld i helga. Herlig ja! :(

Fikk ny på tirsdagen og var noe styr med det også...

I gårkveld ringte svigermor til Lasse fortvilet og måtte ha hjelp! Da hadde hun som hun sa vridd foten eller noe slikt og hadde så forferdelig vondt. Lysken var gåen og hun måtte bruke paralgin forte for å komme seg ut av senga. Lasse måtte som vanlig oppover til henne for å hjelpe til med alt mulig rart. Ved, fyre i peisen og gudene vet hva.

Man skal jo ta seg av sin mor, så det er i grunn ok :)

Hun skulle ringe legen i dag tidlig og LASSE måtte kjøre henne til legen. Ikke Arne som er hennes bror (også nabo og hjemmeværende) eller noen andre. Kun Lasse, og han måtte være med henne å handle etterpå.

Avtalen var at hun skulle ringe legen på morgenkvisten og så ringe lasse for å avtale videre dag.

Her kan jeg ikke si noe selvfølgelig, for dama er jo skadet og dårlig!

Emil var max urolig i natt (fortsatt dårlig etter vaksina han fikk på tirsdagen) så det ble ikke masse søvn på meg gitt.

08.15 våknet Emil til og jeg begynte å gi han mat. 08.30 ringte det på døra og gjett hvem det var!?!? Joda, svigermor!

Da hadde hun snakket med legekontoret og fortet seg ned for å fortelle oss om det.

Hun har nok fått en ny prolaps og det i lysken var utstrålinger. Hun gikk med en krykke å støttet seg på. Fortalte at hun kunne ikke sitte, måtte bare ligge og stå framover. Så satte hun seg ned :fnise:

Stygt å le altså, men hva?

Da måtte jeg prate med henne en halvtimes tid da mens jeg ga emil mat, skiftet på han og ordnet med kjøkkenet. Vil jo ikke si "nå må du gå hjem!", så jeg håpte hun tok hintet, neida.

Etter en halvtimes tid så dro hun med beskjed om at de skulle avvente legetime til den 29 januar og hun fikk en resept på smertestillende på legekontoret. Den måtte hentes før 14.30 av Lasse (mens hun ventet i bilen).

Lasse våknet rundt 10 og jeg hoppet i dusjen litt over.

For EN gangs skyld så ville jeg bruke litt god tid i dusjen å få fønet og ordnet håret mitt. Det har jeg ikke gjort siden Emil kom til.

Etter en kjapp dusj og undertøyet var på, så kom Lasse litt spak inn på badet og lurte på når jeg var ferdig, fordi Toril ville kjøre så fort som mulig for å unngå rushtrafikken!

Vettu meg hva altså!

Da ga jeg rett å slett litt faen og sa at de fikk vente til jeg var ferdig. Brukte gode 20 minutter etter det på å bli ferdig også ja ! :laugh:

De dro vel rundt 11.30 og da var Toril skikkelig stressa. De skulle jo rekke XXL, apoteket OG obs for mat! Herreguuuud for en dag! :fnise:

Nesten så jeg fikk et litt ekstra surt blikk fordi jeg hadde vært så treg vettu :vetikke:

Too bad!

Når de var borte så var Emil en umulius!

Ville ikke sove

Ville ikke være i fanget

Ville ikke ligge alene under babygymmen

Ville ikke sitte i vippestolen

Var kjempesulten, men ville ikke ha mat

Ville iallefall IKKE ligge på magen (han HATER det for tiden, gudene vet hvorfor?)

Altså kjempemorro :danse::vetikke:

Eneste han ville var å ligge på stellebordet å sparke med bena i lufta mens han lo og smilte til meg.

Eneste han godtok var at jeg underholdte konstant... Det er langdrygt i mange timer altså!

Etter hvert skjønte jeg jo at han var så til de GRADER overtrøtt!

Pakket i han så mye mat som overhode mulig og la meg i sofaen med han på brystkassa. Han var hysterisk og klorte og vræla helt idiot før han til slutt sovnet. Takk lov så sovnet han til slutt :sjokkert:

Overtrøtt baby er IKKE morro altså!

Vi lå slik i 3 timer til Lasse så kom hjem nærmere 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da lå jeg å var kjempekald.

3 timer stille i sofaen med kun en babydyne over bena var kaldt. Varmeovnen stod på 19 grader, litt kaldere enn hva jeg skulle ønske ja :fnise:

Lasse kom inn og ordnet med varm rispose på bena mine og hentet dyna mi. Så lå jeg og Emil en halvtime til slik og han plundret inn og ut av drømmeland.

Må ha vært ganske utslitt på søvn når han sov 3.5 timer i strekk midt på dagen :sjokkert:

Har vært noen lange dager etter vaksinen på tirsdagen med feber, ingen matlyst og generelt mye ubehag.

Vi begynte på babysvømming i går men den ble jo litt både og når ene mora fikk et illebefinnende på sidelinja og det måtte komme ambulanse og greier....

Kjempelett å nyte kosestunden i vann da :fnise:

Å Emil bæsjet i bassenget (diarè gitt!) og gulpet...

Rent og pent vann ja :fnise:

Hadde en lengre samtale med mamma i dag om alt som skjer og hvordan vi gjør det i helga.

Jeg og Lasse har jo fått ei hotellovernatting + barnevakt i helga :danse:

Så bursdagen min blir feiret på Quality hotell i midtbyen!

Gamlingene kommer til oss 11.30 og etter det er vi fri til søndagen!

Lunsj hos min gravide venninne som skal få masse barneklær av oss, så er det innsjekking på hotellet for en liten dupp, middag og så kino :danse:

Det skal bli bare SÅ deilig!

Ba Lasse om å gi beskjed til Toril om at vi er IKKE å få tak i på tlf i helga, vi har fri.

Det betyr at hun for en gangs skyld ikke kan ringe han X antall ganger om dagen. Dersom hun ringer likevel så kommer jeg faktisk til å ta telefonen og være ufin :sinnatagg: Nå har vi spurt pent om å få ha helgen alene!

Lasse laget middag i sta og Emil plundret litt mere fornøyd i vippestolen sin mens vi spiste.

Er veldig usikker på hvordan natten som kommer blir, men vi har iallefall mulighet for å sove masse i helga!

Og jeg har en kjærest som gleder seg utrolig mye til å kunne ligge i senga og kose oss i fred :fnise:

Vi trenger virkelig ei helg alene nå kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få være så freidig å si at din svigermor virker litt.. eiesyk, på en måte..? Skjønner at hun har mistet mannen sin, og kanskje klamrer seg til Lasse.. Men det virker litt voldsomt, spør du meg..

Kanskje hun bør konfronteres angående dette? Spørre hvorfor hun trenger denne intense kontakten med dere/ham?

Jeg hadde klikket ved å bo på samme sted som svigers..! :riste:

Deilig at L koser seg mer med Emil, og at dere får en helg alene nå :danse: Skjønner at det skal bli herlig for både store og små!

Håper dere koser dere max :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få være så freidig å si at din svigermor virker litt.. eiesyk, på en måte..? Skjønner at hun har mistet mannen sin, og kanskje klamrer seg til Lasse.. Men det virker litt voldsomt, spør du meg..

Kanskje hun bør konfronteres angående dette? Spørre hvorfor hun trenger denne intense kontakten med dere/ham?

Jeg hadde klikket ved å bo på samme sted som svigers..! :riste:

Deilig at L koser seg mer med Emil, og at dere får en helg alene nå :danse: Skjønner at det skal bli herlig for både store og små!

Håper dere koser dere max :hjerte:

Ehem, JA hun er litt merkelig. Hun er liksom så avhengig av Lasse som at han skulle vært mannen hennes. At han er den eneste i hele verden som kan ta seg av henne og den eneste som hun kan prate med problemene sine med. Og Lasse som bare er snill og grei lar henne holde på...

Han har jo vokst opp med at han skal være "den stødige" og sterke, og dermed kanskje ubevist latt henne ta rollen om å være hjelpesløs og avhengig av han?

Irriterer meg over hele greia i grunn :fnise:

Så JA, jeg ønsker i grunn ikke å være nabo med svigermor. Snill og fantastisk grei dame altså, men hun bare er her HELE fuckings tiden!

Lasse har ymtet frampå om vi skal vurderer å bo i Canada et års tid før Emil begynner på skolen. Dersom det blir til at vi gjør det, så skal det bare bli SÅ godt å være bort i fra henne i grunn.

Hun får nok et lite hjerteinfarkt når hun eventuelt får vite om og når vi drar, men det driter jeg litt i grunn i :fnise:

Jeg føler på mange måter at det ikke er opp til meg å blande meg opp i forholdet dem imellom.

På samme måte som at jeg holder meg litt unna forholdet hun har til søstra til Lasse.

Toril mener at det er kun Lasse som kan og vil hjelpe til. At Ann ikke engang ser at hun har det vondt. Hun sier til stadighet at Ann og samboeren ikke vil eller kan hjelpe henne.

Men når hun skiftet kne i fjor høst så holdt jeg meg helt (helt!) unna med vilje. Da stilte Ann opp som bare det hun :)

Men det "glemmer" hun vist....

Og jeg minner henne på det til stadighet.

Jeg prøver å si til Toril at hun må åpne seg til datteren sin også, hun kan ikke kun komme hjem til oss for å prate om problemene sine, hun har faktisk 2 barn!

Men det bare prater hun bort...

Så jeg tror (håper iallefall?) at jeg må gå via Lasse. At han selv må innse at det ikke er sunt eller bra, og at han må ta den samtalen med sin mor.

Enkelte familieting skal utenforstående holde seg litt unna føler jeg iallefall...

Er det helt feil?

Hun sa hun skulle komme innom i morgen med noen knapper jeg skal kjøpe med når jeg er i byen på tirsdagen eller onsdagen når hun var her i sted. Kake må til og alle på besøk når jeg ble 20 + 10 i dag :sjokkert:

Sa at vi kunne treffes på tirsdagen isteden og ikke trengte noe i morgen.

Min mor mener at jeg bør gi beskjed om at når ytterdøren er låst, så er jeg enten opptatt eller hviler. Slik at det ikke er fritt frem å komme på besøk hele tiden.

Tror jeg skal snakke med henne om det neste gang vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med din mamma. Og jeg synes at din svigermor bør minnes på hvor heldig hun er som faktisk har dere i nærheten dersom det er noe viktig, og dermed begynne å ta hensyn og vise respekt for deres privatliv.

Grattis med dagen din idag - igjen! :blåse: Stor dag, jo :danse:

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emil hadde en urolig natt i natt, men jeg kunne strengt tatt fått mere søvn om vi bare hadde funnet senga før kl 24 :fnise:

Ble sittende å prate løst og ledig om videre planer med jobb og framtiden.

I bunn og grunn så klarer jeg ikke å ha jobben jeg har i dag pga en skadet høyre hånd og musearm. Tempoet på jobb tar knekken på hånda mi, og jeg vet at jeg trolig vil trenge en ny sykemelding og ødelegge hånda igjen innen 3 mnd på jobb igjen :(

Fryktelig kjedelig å ikke klare å jobbe med det jeg faktisk er god til.

Mange videre muligheter vi ser litt på, både i forhold til yrkesvalg og økonomi.

Hadde også en lengre prat med mamma om det i dag mens jeg trillet en tur med Emil.

Emil er hr. suttrekopp for tiden :vetikke:

Helt siden vaksina har han sutret masse og bare furtet og vil ikke noe!

I dag var også en slik dag! Starter friskt med å være blid og fornøyd.

Kan plundre i max 5 minutter alene på lekematta si om morgenen, og etter det er det bare å innse at jeg må underholde. Hele tiden altså :sjokkert:

Vil ikke ligge alene, vil ikke spise, vil ikke rape, vil ikke leke og vil overhode ikke (!!!) sove!

Fikk lurt han til å sove 30 minutter på meg rundt 9 i dag tidlig og han sov en liten time rundt 12/13.

Så var det full rulle til rundt 15 hvor jeg så og si måtte tvinge han til å sove igjen (riste og herje og hoppe omkring til han ble trøtt nok) og la han sove på meg i 2 timer igjen.

Våknet til fra duppen sin og var fortsatt sutrete!

Skjønner ikke hva som er galt!

Han er småhysterisk ved flaska. Kan hive seg bort ifra flaska etter 40 ml og bli ILLsint fordi han er jo fortsatt sulten!

Men vil IKKE ha flaska!

Har prøvd flere flasker og alle typer, men samme reaksjon.

Gikk tilbake til tut nr 1 (mere motstand) og da roet han seg litt ned.

Likevel om han er mett, ren bleie og varmt nok rom, så vil han IKKE ligge alene lengre!

Før vaksina så kunne han ligge å leke og plundre for seg selv i 30-50 minutter i grunn :)

Og DA rekker man å vaske flasker og slikt.

Det er ganske vanskelig når han er i dette humøret! :vetikke:

Håper det gir seg snart, kjenner vi sliter med å få koset oss nok når alt som er morro er å ligge på stellebordet å smile og le :)

Er jo kjempekoselig det altså, men jeg kan ikke ha han der hele dagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. surpump har vært litt mere selvstendig igjen i dag :danse:

Nok til at mora har fått tømt oppvasken og vasket flaskene!

Fortsatt så kjeder han seg MAX når han må ligge alene, men i dag har han godtatt opp til 10-15 minutter :danse:

Prøvde å sette han forran Baby Einstein som underholdning, men han er ikke særlig intr. i tv :fnise:

Kanskje like greit i grunn...

Men ser jo at mange på barselgruppa bruker tv som lett underholdning til de små iblandt.

Vi har jo ikke tv på stua og jeg savner det litt akkurat nå.

Egentlig vil jeg ikke ha tv på stua jeg heller (sambo nekter plent å ha det!), men merker nå med Emil på stua hele dagene at det hadde vært greit å hatt.

Da kunne jeg sett litt tv mens han plundret eller når han sover en liten dupp enten ved meg eller på meg.

Hittil i dag har han kun hatt en dupp på 40 minutter.

Han skulle strengt tatt sovet igjen nå for en times tid siden, men jeg har ikke sjans (!!) til å få han til å sovne!

Skal prøve å pakke i han massevis av mat etterpå og vugge for harde livet! :fnise:

Er uheldigvis -12 grader her i dag, så da er trilletur utelukket :(

Og ja, ikke minst sov han 7.5 timer sammenhengende i natt! Så litt mat og nye 2 timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så deilig med skikkelig sove-natt, vennen! Ikke rart han er våken idag, da? ;)

Skjønner tv-greia, ja.. Sambo og jeg snakket også om å ikke ha TV på stua. Men av samme grunn som du skriver, så er jeg veldig glad for det nå :Nikke:

Hva med lap-top og Netflix? Nesten nødvendig onde for oss i gravid/permisjonsland ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så deilig med skikkelig sove-natt, vennen! Ikke rart han er våken idag, da? ;)

Skjønner tv-greia, ja.. Sambo og jeg snakket også om å ikke ha TV på stua. Men av samme grunn som du skriver, så er jeg veldig glad for det nå :Nikke:

Hva med lap-top og Netflix? Nesten nødvendig onde for oss i gravid/permisjonsland ;)

Ja jeg regner med at det er derfor han er så fornøyd i dag. Lang sammenhengende dupp gjør underverker :)

Etter at jeg skrev innlegget sist så ga jeg han nye 70 ml (drakk 200 en liten time før det) og han sovnet på sofaen.

Nå har han sove i 1 time og 25 minutter :danse:

Sover litt urolig, men øyene er fortsatt igjen og smokken suges intenst på...

Jeg har fått gjort en del på den tiden gitt! Trodde at han kun ville sove en bitteliten dupp, så jeg la meg ikke selv (dumme meg!) i samme slengen. Er jo ikke vant til at han kan sove lenge alene lengre :sjokkert:

Har iallefall fått flyttet om på alle pyntegjenstandene på stua, byttet duk på bordene, flyttet på blomstene mine, tørket støv og fått satt inn 3 bilder i den store bilderamma i gangen. Så nå har jeg fått inn 3 bilder og på vei til å fylle de 10 plassene som er i den ramma :)

Hurra!!!

Jeg har en galaxy tab jeg kan se på, men synes ikke det er like morro som tv :fnise:

Vi har Tv på soverommet da, så jeg kan jo i grunn bare gå dit om det blir skikkelig krise!

Var DEILIG å ha tv på soverommet når jeg hadde bekkenløsninga ja!

Og i kjellern har vi en tv-stue med suround og slikt.

Alt er bare litt mere upraktisk når jeg er på stua 99% av dagen.... :vetikke:

Og soverommene står med vid åpne vinduer for å lufte ut på dagtid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så luksus vi har det :jepp:

Såkalte i-lands-problemer, som sambo pleier å si :fnise:

Deilig å få ordnet litt hjemme, da :laugh: Godt med litt forandring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emil blir nå 14 uker i morgen og er blitt veldig urolig ved mating. Han får Nan på Dr.Browns flasker.

Vi byttet til tut nr 2 for ca 4 uker siden siden han ønsket mere mat på en gang. Den siste 1.5-2 ukene nå har han blitt mer eller mindre småhysterisk ved mating.

Han virker kjempesulten og kaster seg over flaska, så drikker han ca 40-60 ml før han blir SÅ sint! Skal da rape han og han blir hysterisk! Får flaska igjen og da kaster han den så å si i veggen :sjokkert:

Vi prøvde å gå tilbake til tut nr 1 igjen for noen dager siden og han virket litt mere fornøyd. Den dagen. Så var det på det igjen med samme styret.

Jeg aner virkelig ikke hva det kan være for noe!

Han er frisk og rask, ved godt humør og utvikler seg godt.

Ved 3mnd kontroll var han 66 cm lang og 7600 kg (Lang og stor gutt). Da drakk han ca 1.5 L Nan i døgnet (200 ml pr. måltid i snitt) og får 3 t-skjeer grøtpulver i melka i døgnet. Helsesøster sa at det var helt greit siden han vokser så mye.

Nå med dette tullet er jeg heldig om jeg får i han 800 ml i døgnet :vetikke:

Om natten når han er trøtt og ikke tuller så drikker han gode 160-200 ml som er hans normal.

Vi har prøvd flere forskjellige flasker, og han er lik på alle i grunn!

Har dere noen tips eller råd til meg? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at dere sliter sånn med matingen igjen. Skulle gjerne hatt noen gode råd til deg, søte :klem: Hva med grøt..? Eller er det altfor tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at dere sliter sånn med matingen igjen. Skulle gjerne hatt noen gode råd til deg, søte :klem: Hva med grøt..? Eller er det altfor tidlig?

Matingen har liksom ikke helt sluppet taket og vi har slitt litt med det de siste ukene. Han vokser og trives, så får jo i seg mat. Var bare så plutselig endring :vetikke:

Han har fått grøtpulver i melka i en liten mnd nå. Nå er han på 4 T-skjeer i løpet av dagen, så ikke store mengdene enda :)

Han nekter plent å spise grøt og brekker seg bare dersom han får det på skje....

Så inntil videre så er det bare i melka :vetikke:

Spurte litt omkring på div. facebook-grupper og en skravletråd her inne og har fått noen gode råd :)

Blir spennende å se om noe av det fungerer.

Nå i kveld så drakk han først 120 ml med 2 skjeer grøtpulver, så badet han, koset litt (10 minutter) med tørkingen og slikt. Så drakk han glupsk etterpå igjen og stoppet først på 140 ml. Det er hele 260 ml innen en times tid! :sjokkert:

Og han sovnet rimelig kjapt etter det ja :fnise:

Tror at han muligens "drikker seg opp" på kveld og natt, og bare småspiser på dagtid. Var vist flere som var slik...

Han våkner vel opp igjen mellom 3 og 6 en gang og drikker nye 160-180 ml :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han rett og slett spiser og vokser(sover)! Gått bra i natt?

Hvordan var helgen deres, forresten? Var det koselig på hotell etc..? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...