Gå til innhold

1. gangsmamma <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Likte godt det bildet der hånden er i fokus, og resten uklart!

..og den lilla Lamaze- elefanten har K på bilstolen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han nesten bare har liknet på Lasse, men på disse ser jeg virkelig den pene mammaen i fjeset hans også :rodmer:

Han er skikkelig søt, asså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh.. Dååån! Finingen deres :hjerte:

Så kjekk asså! Takk :)

Likte godt det bildet der hånden er i fokus, og resten uklart!

..og den lilla Lamaze- elefanten har K på bilstolen sin :)

Ja det er litt morro å gjøre litt andre bilder enn kun pene bilder rett forifra :)

Den elefanten er stor-suksess her ja...

Knitrer så fint i ørene :fnise:

Synes han nesten bare har liknet på Lasse, men på disse ser jeg virkelig den pene mammaen i fjeset hans også :rodmer:

Han er skikkelig søt, asså!!

Jeg ser ikke noen likheter selv, men hører flesteparten sier at det er mest Lasse i han :)

Hårfargen er min iallefall :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sendte av gårde Lasse til Femundsløpet i dag rundt lunsj.

Så i helga er jeg gressenke, alenemor og brøytemannskap!

Det blåser masse ute, så veien fyker igjen til stadighet. Så jeg må ut å brøyte ganske ofte.

Synes det i grunn er morro å få lov til å brøyte litt siden det er noe jeg nettopp har lært meg :fnise:

Men kjenner at det er litt ambisiøst å være alenemamma samtidig. Kommer meg jo ikke ut uten barnepass!

Da er svigermor fin å ha :)

Inviterte henne over til middag og serverte det før jeg brøytet tidligre i dag. Venter bare på at rakkern skal bli enig i at han skal sove nå, så jeg rekker en runde til i kveld.

Må vel ut igjen så fort han våkner til i morgen...

Håper inderlig at vinden roer seg ned litt til i morgen og at det IKKE kommer mere snø før Lasse kommer hjem :)

Enn det?!?!

JEG ønsker ikke mere snø??

Wow! DET trodde jeg aldri at jeg skulle tenke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuuu!

I kveld har Emil virkelig vært hr. umulig :sjokkert:

Dagen startet finfint med en blid og fornøyd liten gutt. Modern kom rundt 10 og var barnevakt fra 11 så jeg skulle få ta en tur ut.

Dro innom Barnas hus for å kjøpe babycall for å ha i vogna, samt ei som jeg skulle kjøpe noen brukte klær av. Hun kom ut og møtte meg i døra med en bærepose med klær og virket småstresset for at jeg skulle bare ta posen. Litt som i sommer så er det som regel de som tilbyr at man skal se på klærne/hytta/det man betaler for som er serriøse. Så når jeg kom hjem at klærne var mye mere slitt enn hva hun hadde sagt... Kjedelig at noen skal gidde å prøve å "lure" noen på den måten. Gidder ikke bry meg stort, betalte kun 150 kr for det....

Etter det dro jeg til stallen til venninna mi. Trimmet gampen hennes litt på banen først, bøy og tøy og litt oppvarming. Så skrittet jeg en liten tur på 10 minutter. Det var i grunn nok for første gang på hest på 1 år :)

Bekkenet var sliten etter kun 10 minutter gitt :fnise:

Hjemme igjen så hadde Emil kun sovet 1.5 time ute i vogna, kontra gode 3 som han pleier. I tillegg var han sur og furtet. Virket veldig utilpass og ville ikke noe.

Som i gårkveld også så "streiket" han etter lunsj og ble bare surere og surere.

Måtte til slutt hive han i Manducaen og danse litt omkring så han fikk ristet løs.

Var tydelig at han var utilpass i magen i grunn.

Dersom han ble lagt i "spisestilling" (kan jo ikke skrive ammestilling :fnise: ) så ble han ILLSINT og brølte!

Dersom han så flaska så ble han like sint!

Gudene forby at han fikk tilbudet om noe mat altså! :sinnatagg:

Slik holdt han det gående i mange timer.

Takk lov var modern her og kunne ta han litt. Eneste han godtok var å være i hendene og at vi ruslet omkring :vetikke:

Etter mye om og men så fikk modern han til å ta flaska når de satt i sofaen. Da drakk han 150 ml og virket bittelitt roligre.

Tenkte jeg skulle la han spise det siste på rommet sitt tilfelle han sovnet, men da ble han bare sint igjen! :sjokkert:

La han så ned i senga og satte på uroen (samme som i går!). Må nesten gjøre det når jeg blir så irritert på tullet hans...

Da lå han å bablet og pratet med uroa i ca 30 minutter. Virket kjempetrøtt når jeg gikk inn til han igjen. I går sovnet han under uroa si da...

Tok han opp og tilbød han flaska igjen, og SINT!

Ville kun ligge med ansiktet begravet i armkroken min mens jeg vugget!

Til slutt begynte han å sovne og jeg snek han ned i senga si...

Phu!

Han sover ikke helt enda heller, men ligger med øyene på gløtt og sutter på smokken sin...

Snakket litt med modern etterpå og eneste endringen de siste dagene (i går og i dag) er at han har fått smaksprøve fra hipp med gulerot og potet. Han har tidligre fått gulerotpurre uten problemer, så det kan ha vært potetene?

Det er iallefall tydelig at han reagerer på akkurat den typen og får vondt i magen. Så vondt at han nekter å spise på over 5 timer :sjokkert:

Og ville ikke sove før det var gått over 6 timer siden siste dupp...

Verken av delene er normalt for Emil :vetikke:

Tror det ikke blir noen smaksprøver i morgen eller mandagen. Jeg vil ha tilbake godgutten min igjen :hjerte:

Nå håper jeg bare at det blir litt søvn på meg også i natt!

Heldigvis kommer Lasse tilbake i morgen rundt lunsj eller før middag iallefall :)

Så dersom det går ått skogen i natt, kan jeg muliggens få noen timer på dagtid i morgen?

Natta folkens!!

Og Nutta, vi vil se baby snart! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er poteta som krøller litt med magen til Emil, ja.. Usjamei, er ikke greit å være så liten og ikke kunne si noe om hva vondten er forno.. :hjerte:

Håper du hører fra meg i natt, søta.. Men håper dere får sove litt også, iallfall :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna rundt 3 av en liten tass som lå å pratet i senga si.

Opp å lage mat.

Når jeg så gikk inn på rommet så sov rakkern igjen....

Det var også en eim av usj-lukt i rommet.

Konkluderte med at 6 timer sammenhengende søvn og 8 timer siden sist mat så var det på tide å spise litt igjen.

Plukket opp rakkern forsiktig og lirket av han nattdrakten for å skifte bleie. I kjent Emil-stil så våknet han til skikkelig når han innså at han var på vei til å bli naken og sprella som en fisk på land :laugh:

Han er så teit med det for tiden, tror det er så rein glede av å være naken og samtidig se sitt snitt til å sprelle og leke...

Trodde jo at han hadde bæsja og derfor jeg skiftet. Var bare tiss å finne.... :vetikke:

Ga han så mat og han drakk ala 160-180 ml før han sovnet i armene mine.

Prøvde å lirke i han smokken først, så over i senga si. Lettere sagt enn gjort...

Smokken ut i en fart (spytter den ut når det ikke passer han) og øyene vid åpne! :sjokkert:

Lot han bare ligge i senga si, og nå ligger han å spreller igjen. Øyene er igjen, men bena går og hodet også (side til side).

Så får avvente å se om han klarer å sovne igjen :)

Vet så godt at dersom han ikke hadde spist nå så ville han våknet skrubbsulten og klar for ny dag om 1-2 timer :(

Kanskje jeg fikk lurt han til en liten dupp på over det igjen nå?

Vi får se :)

Når han spiste så slapp han ut masse fis! Skikkelig brølere også...

Så jeg regner med at det var derfor jeg ble lurt av lukta i rommet. Rakkern har ligget å fist i mange timer :fnise:

Helt lik pappan sin altså.... :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!! :fnise: Lille lurefisern! Deilig at han koser seg når han er naken, da. Tror det er endel små som protesterer vilt på det?

Da sover han nok litt ekstra, ja.. Håper du sover óg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!! :fnise: Lille lurefisern! Deilig at han koser seg når han er naken, da. Tror det er endel små som protesterer vilt på det?

Da sover han nok litt ekstra, ja.. Håper du sover óg!

Erfaringen min, min mors og svigermor sin, er at barn ELSKER å være naken!

Det er ikke mye som kan veie opp mot å ligge naken og sprelle :)

Vel og merke i et varmt rom selvfølgelig. Kulde gjør ingen noe godt.

På barsel fikk vi beskjed om å pakke på han fort når han f.eks skulle bade og skiftes på fordi de små ikke likte å fryse/være naken. Stusser over det i ettertid, men det kan godt hende at var fordi det er kaldt på hotellet der og ikke gunstig for de små :)

Her i allefall er det supermorro! Og han gliser fra øre til øre når han får lov å ligge slik :)

Fast rutine som regel når han skal bade og skifte bleie. Får lufttørke litt og være litt "back to nature" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir litt lite å skrive her i dag.

De siste dagene har gått med på en urolig og halvhysterisk liten Emil :sjokkert:

Når han våkner om morran så er han smørblid og elsker alt! Kan ligge alene og plundre, drikker masse mat uten fjas og er seg selv. Utover dagen så uteblir til stadighet duppene og han klarer ikke å holde på søvna like godt og lenge som tidligre... :vetikke:

Dersom jeg prøver å få til en dupp etter 2 timer våken så blir han sinna. 3 timer er mere hva han ønsker virker det som..

så glemmer han å sove, og blir overtrøtt.

Så utover dagen blir han bare surere og surere....

Og kan finne på å gå totalt i vranglås og nekte (NEKTE!!) å ta flaska, men er hysterisk sulten! Herreguuuud!

Når jeg så får lirket flaska inn i munnen hans mens jeg vugger og synger for konsentrasjonen hans så blir han jo styggtrøtt og mett, ergo sovner han!

:vetikke:

Gudene vet hva som skjer for tiden.

Testet med 3`er-tut med grøt i kveld og det gikk ned på høykant.

Fikk 2 tut igjen og ble forbanna. 3`er-tut er jo egentlig for 6 mnd og opp jo....

Får prøve oss fram litt mere :)

Besøk av barselgruppa i morra :danse:

Blir morro!

Heia Nuttis i kveld! Vi vil ha en rullebaby til i morra!!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagen i gang her!

Mora er ferdig med å pynte litt på rommet hans for denne dagen, mens sjefen sjøl ligger til lading :hjerte:

Herregud så villt og tenke på at han blir 4 mnd straks! Og at det går ann å være SÅ glad i en bunt på 8 kg da??

13113_10152523934270436_1632126305_n.jpg

529358_10152523933550436_838839249_n.jpg

481548_10152523933750436_1616275202_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaw, så nydelig liten gutt, han ser ut som han koser seg.

og hvordan i allverden får du til å feste klistrepynt på panel, gratulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

aaw, så nydelig liten gutt, han ser ut som han koser seg.

og hvordan i allverden får du til å feste klistrepynt på panel, gratulerer.

Det var enklere enn jeg trodde. Det spriker litt i "dolpene" dog, men er bretta inn på de plassene som jeg klarte å gjøre det :)

Var godt lim på tullet da, så håper det holder til små barnehender kommer for å pille av iallefall ;) haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin han er, også så nydelig genser!! Jeg elsker vintage og vintage-inspirert tøy! Har en liten drøm om å finne ei vogn fra 70-tallet som vi kan bruke til sommeren. Jeg simpelthen :hjerte: gamledager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin han er, også så nydelig genser!! Jeg elsker vintage og vintage-inspirert tøy! Har en liten drøm om å finne ei vogn fra 70-tallet som vi kan bruke til sommeren. Jeg simpelthen :hjerte: gamledager!

:fnise:

Er egentlig bare et ullsett da... Men veldig pent :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...