Gå til innhold

1. gangsmamma <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Da er det samme :) vår er str 60, gruer meg litt til Vegard har vokst fra den.

Ja ikke sant :)

Vår har str 70 og den passer strax ikke lengre...

Regner med at jeg kjøper en til i hakket større og holder meg til den typen i grunn :)

Går vel både 80 og 90 denne vinteren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nydelige Emil, og jeg elsket også den dressen!!! Sparkjøp neste :danse:

Ha en herlig lørdag, tr.heimspia, send meg noen fødevibber slik at jeg får min egen lille som jeg kan sende ut skrytebilder av :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere alle har en fantastisk lørdag også! :danse:

I natt ble det mye uro.

Emil begynte å være urolig rundt 01 i natt og sovnet igjen etter 10 minutter.

Urolig rundt 03 også, og sovnet etter 10 minutter.

Mulig han drømmer masse rart?

Hver gang han blir urolig så våkner jo jeg. Senga hans knirker så inni hampen mye!!!!!

Og med en tass på 8/9 kg som kaster seg frem og tilbake i senga så blir det nok bråk!

Skulle begynne med ny "vane" i dag og vekke han kl 07 hver morgen. Da får han en fast tid å stå opp på, samt at jeg kan såvidt begynne å innføre faste tider til mat og dupper.

Stod opp kl 07 og skulle vekke rakkern. Da strakk han seg selv når jeg stod i døra og satte på sin egen uro :fnise:

Helt tilfeldig at han kom bortpå den knappen, for den er han neppe klar over i søvne gitt ;)

Men da våknet han jo rolig opp til litt musikk og fargede "dyr" som sprellet omkring. Fin måte å våkne på det? :laugh:

Mat til Emil før jeg laget meg selv frokost. Lasse var oppe en snartur rundt 8 for å gå på do før han fant senga igjen.

Spurte han forsiktig om han kunne ha Emil noen timer så jeg kom meg av gårde til Ikea for å kjøpe en større babyseng til Emil, men han ønsket at jeg spurte svigermor isteden.

Hun kom tuslende nedover rundt 09.30 så jeg kom meg av gårde :)

Fikk såvidt plass i bilen til seng og tilbehøret før jeg svippa innom ei jeg kjøpte en brukt Manduca til. Supert å endelig ha min egen Manduca :danse: Blir så bra til vi skal på ferie til sommern!

På vei hjemover ringte Lasse tilbake og sa at både han og Toril (svigermor) var hjemme og passet på Emil.

Lasse møtte meg i døra hjemme og sa at Emil satt og fikk grøt.

Ble litt satt ut, så jeg kjefta litt. Han er for det 1, ikke vant til å spise grøt på skje enda, og 2, jeg synes at det er tåpelig (!!!) å endre på matvanene hans nå når han er syk!

Nå har vi slitt med å få han til å spise nok i flere uker, han har ørebetennelse og påbegynnende forkjølelse. Det er IKKE rett tid å begynne å endre på maten hans!

Regner med at svigermor hørte meg der jeg fresa ute på gårdsplassen, men det får være så :plystre:

Når jeg kom inn var de begge to ydmyke og prøvde å skravle det hele bort. Emil hadde vært SÅ flink altså, og ville ha masse grøt.... Bla bla bla....

Synes det var unødvendig gjort :rasende:

Det er helt ok at Lasse tar egne avgjørelser med Emil, det er like mye hans sønn som min. Men jeg har Emil 24 timer i døgnet for tiden og dersom han får dårlig mage i tillegg til sykdommen nå så er det MEG det går utover! Det er jeg som må sitte å bysse han i flere timer for å roe ned en sint mage samtidig som at jeg vet så altfor godt at det var svigermor som pushet på dette.

Hun har bare klødd i fingrene i flere mnd på at han skal "fylles" med grøt. Sagt det flere ganger, men jeg mener at det har vært for tidlig.

Har egentlig bare gått å ventet på det...

Forbanna, rett å slett!

De kunne da bare tatt en telefon og spurt om det ville gjort noe?!?!?

De merket helt sikkert at jeg surnet, for jeg gidda ikke å prate til dem i heletatt.

Lasse skulle hjelpe meg å bære ut senga fra bilen og gikk ut i kun superundertøyet. Når jeg så sier at han får kle på seg så gjør han det likevel.

Den familien der blir jeg serriøst gal av iblandt!!!!!

Og Toril valser rundt med crocs på vinterføre. Glatt og iskaldt, prolaps og operert kne.

Knallfint gitt :sarkasme:

I dag kjenner jeg så utrolig godt på at dersom de vil ødelegge for seg selv, så kjør på. Jeg orker ikke å være den som skal passe på de som små drittunger.

Det skal ikke være nødvendig å kjefte på voksne folk om at de må lære seg å ta vare på seg selv!

:omg:

Trilla en tur med Emil i sta for å få ut litt sinne og frustrasjon.

Og atpåtil er det morsdag i morgen.

Fantastisk morro 1. gangs morsdag sikkert. Jeg må vaske og rydde etter en syk Lasse og ha Emil helt alene... I tillegg må vi jo opp til svigermor for å spise kake.

Tror jeg streiker snart....

Hjelper ikke i heltatt at det nærmer seg 1 år siden jeg mistet CC.

19 februar!

Satt i går alene i en times tid å gråt for meg selv.

Lasse lå å prøvde å sove fordi han er syk.

Fikk så mld om jeg kom snart og trodde i mitt stille sinn at han kanskje hørte at jeg var så lei meg og ville trøste. Nope, ville ha en varmepose til bena....

Kjenner at dagene blir bare tyngre og tyngre jo nærmere jeg kommer datoen...

Ingen som merket at jeg var ute på grava hennes alene en halvtime i gårkveld...

Litt overload i dag :frown:

Må være mamma, barnevakt for svigermor og Lasse, vaskehjelp og ryddeansvarlig.

Og får ikke tid til å sørge, og ingen som ser at jeg trenger tid for meg selv......

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kjære du :klemmer:

Sånn skal det ikke være! Bra at du fikk sagt fra til dem, de kan ikke drive og ta avgjørelser om Emil over hodet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kjære du :klemmer:

Sånn skal det ikke være! Bra at du fikk sagt fra til dem, de kan ikke drive og ta avgjørelser om Emil over hodet ditt!

Ja ikke sant?

Det var jo samme grøt som han pleier å få i melka, men han får fast 7 tskjeer pr. dag i melka.

Det metter mere enn nok til han.

Nå har jeg jo ikke peiling på hvor mye mere han skal ha i dag?!?!?

Så sint å frustrert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte nettopp en mail til modern og spurte om de kunne være barnevakter for Emil fra 19 til 20.

Tror jeg drar bort alene den dagen og har tid for meg selv....

Håper iallefall at det kan passe for dem, og lar seg gjøre...... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

Håper det ordner seg slik at foreldrene dine kan passe Emil 19-20. slik at du får tatt litt vare på deg selv og bearbeide ting og sørge for deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. Så tankeløse folk skal være.. Jeg blir MEKTIG provosert.

Men du da? Sier du egentlig ifra hva du trenger selv? Det er viktig.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. Så tankeløse folk skal være.. Jeg blir MEKTIG provosert.

Men du da? Sier du egentlig ifra hva du trenger selv? Det er viktig.. :klem:

Nei det er ikke sikkert jeg gjør :(

Er liksom ikke lett å bryte inn i en samtale med "vet du hva, jeg har det også tungt for tiden!", når ingen faktisk spør hvordan man har det....

Ender vel som regel med at jeg til slutt blir så sint at det koker over, og da kommer alt på en gang :vetikke:

Fikk svar fra modern nå og hun spanderer hotell den 19 til 20 og er barnevakt de to dagene :hjerte:

Gode mamman min! :hjerte:

Min 1. morsdagsgave mente hun :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Håper det ordner seg slik at foreldrene dine kan passe Emil 19-20. slik at du får tatt litt vare på deg selv og bearbeide ting og sørge for deg selv!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke sikkert jeg gjør :(

Er liksom ikke lett å bryte inn i en samtale med "vet du hva, jeg har det også tungt for tiden!", når ingen faktisk spør hvordan man har det....

Ender vel som regel med at jeg til slutt blir så sint at det koker over, og da kommer alt på en gang :vetikke:

Fikk svar fra modern nå og hun spanderer hotell den 19 til 20 og er barnevakt de to dagene :hjerte:

Gode mamman min! :hjerte:

Min 1. morsdagsgave mente hun :danse:

Så koselig at mammaen din stiller opp!

Men du, ingen spør hvordan du har det, dersom du gir og gir og gir og gir.... Du må stille krav, vennen! Greit nok at Lasse er dårlig, men han har da VITTERLIG like mye ansvar for Emil som du!!!

Ikke meninga å tråkke på andres tær og i masse salater og greier, men jeg synes du godtar for mye :hug:

Kom på besøk til meg i mai, så skal vi ha det moro ei langhelg - noe sånt hadde du trengt!!! Og det trenger jeg også da, tror jeg :fnise::vin:

Uansett - reis vekk ei helg eller noe! Vekk med seg, og tankene bort, det hadde gjort deg SÅ godt! :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at mammaen din stiller opp!

Men du, ingen spør hvordan du har det, dersom du gir og gir og gir og gir.... Du må stille krav, vennen! Greit nok at Lasse er dårlig, men han har da VITTERLIG like mye ansvar for Emil som du!!!

Ikke meninga å tråkke på andres tær og i masse salater og greier, men jeg synes du godtar for mye :hug:

Kom på besøk til meg i mai, så skal vi ha det moro ei langhelg - noe sånt hadde du trengt!!! Og det trenger jeg også da, tror jeg :fnise::vin:

Uansett - reis vekk ei helg eller noe! Vekk med seg, og tankene bort, det hadde gjort deg SÅ godt! :lillesky:

Ja takk! :hug:

Kanskje jeg skal ta med noe rødt i glasset og vi tar en helg i godt selskap?

Kan godt hende du har rett altså, jeg finner meg i mye rart.

Eller kanskje jeg bare syter over alt mulig rart?

Jeg får iallefall 2 dager alene om litt, tror det blir godt ja :)

Skulle så gjerne reist på hytta alene ei uke! Fisket å gått turer. Vært meg selv og ikke mamma og kjærest....

Skulle helst vært i skogen med CC....... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse våknet til for litt siden og gikk for å leke med Emil på eget initiativ.

Kom så bort til meg og lurte på om alt var ok fordi jeg virket så furten.

Han trodde det var pga grøten...

Fortalte at jeg gruer meg til den 19 og at det er litt tungt med alt som skjer for tiden.

Regner også med at jeg kanskje drar bort ei helg i februar eller mars for meg selv.

Han tilbød seg å ta kveldsstellet av Emil, så nå er gutta boys på badet sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med morsdagen :strix:

:hug:

Hurra litt for meg selv :)

Lasse ligger i senga dårlig, men jeg har en liten rakker som er smørblid og virker som om begynner å bli seg selv igjen :danse:

Har kake i kjøleskapet som jeg går og småspiser av hele tiden :fnise: Fysj, max usunt!

Så hittil har jeg "feiret" med å kose masse med Emil, spist en god frokost med Lasse, tvangskoset litt med en syk Lasse i senga, spist MASSE kake og skal nå montere sammen Ikea senga til Emil :hjerte:

Helt ok kjenner jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mmmm, kake :sikle:

Vi har også kaker i boden + skolebrød.. Lurer på om de får ben å gå på litt senere idag, jeg :fnise:

Kos deg med kosedagen og kosegutta dine :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med morsdagen, nydlige du :strix: Det er lov og unne seg kake idag ;)

Gratulerer med morsdagen :hug:

Gratulerer med morsdagen alle sammen.. Fortjent å ha en hviledag i dag. La mannfolka ta husarbeidet i dag :P

Mmmm, kake :sikle:

Vi har også kaker i boden + skolebrød.. Lurer på om de får ben å gå på litt senere idag, jeg :fnise:

Kos deg med kosedagen og kosegutta dine :hjerte:

Takk alle sammen ! :)

:hjerte:

Det eneste som er litt trist og kjedelig med mor og farsdag er alle de rundt oss som ønsker og håper så inderlig på å få oppleve å feire denne dagen.

Er litt å gni salt i såret med disse dagene på en måte, men også er det deilig å få lov til å feire det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...