Gå til innhold

1. gangsmamma <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Da har enda en dag gått til ende :)

Dagen har bestått av husvask, klesvask, babyunderholdning, mat til Emil, ruslet en tur med rakkern, spist masse kake og tatt seg av en syk samboer...

Godt med ferdig morsdag? :fnise:

Svigermor skulle ha kake og sosialt til kl 17 i dag og vi måtte alle sammen komme. Ringte meg for å minne meg på det også. Sa pent ifra at det var nok kun Lasse som kom en tur. Hun spurte om jeg var syk, men neida, ønsket bare å være litt alene i dag. Ha en rolig dag uten for mye sosialt.

Det skjønte hun ikke helt og virket litt furten... Henne om det :vetikke:

Lasse dro oppover en tur nå nettopp. Hadde håpt han kunne ta med seg Emil, men utifra formen å bedømme så hadde han nok med seg selv i grunn..... :vetikke:

Han virket en del bedre i dag etter å ha sovet så og si siden fredagen. Men etter å ha passet Emil i 20 minutter mens jeg dusjet, stekt seg noen vafler og surfet nett i noen timer så var han helt kaputt igjen...

Blir sikkert SÅ mye bedre av å jobbe i morgen? :sjokkert:

Snakket litt sammen under middagen og fortalte at det hadde nå vært koselig å fått beskjed en gang om å hvile meg litt også, kanskje avlaste meg litt i ny og ne. Vi er jo 2 om å ha han, ikke bare meg.

Han skulle gjerne gjort masse i dag, men formen tillot det ikke...

Han tenkte vel ikke på at det er sånn uansett om han er syk eller ei........ :vetikke:

Sitter nå på pcn med en furten liten Emil i vippestolen sidnav meg. Siste duppen ble bare i 10 minutter og han virker stuptrøtt. Han spiser på ALT han kommer over for tiden, hender, leker, siklekluter og meg :fnise:

Ser tydelig omrisset av 4 små tenner fremme hos han, så jeg tror kanskje ikke det er veldig lenge til de kommer frem mere? :vetikke:

Tyder iallefall på at det er rart og ekkelt i munnen hans......

Nå blir det å prøve å få timen til å gå før det er bading til Emil, nattdrakt og kanskje natta for han?

En ting er iallefall sikkert, jeg sovner så fort han har gjort det også ;)

Kjenner det hadde vært "litt" praktisk med en baby som hadde likt tv iblandt....

Ny dag i morgen som starter kl 07 igjen!

Får bare håpe at Emil ikke våkner og er grisesulten kl 01 igjen :fnise:

Enn det??

Jeg blir stuptrøtt av å måtte opp 1 gang på natta for å gi mat (tar ca 45 minutter) mens andre må kanskje hver 3 time?

Man venner seg til å sove en del altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emil er RAR :fnise:

Nå på natta så skal vi liksom ha DEN diskusjonen om hva og hvorfor/hvordan vi gjør ting.

Det er til tider uvirkelig hvor lite en liten tass vet hva som er godt for seg selv :fnise:

Han begynner jo å bli litt lang til stellematta så dersom hodet skal ligge mykt på den, så stikker bena litt utenfor. Når han da spreller som en fisk og bena går som trommestikker så sier det seg selv at bena dermed kan slå litt i bakken?

Han blir bare SÅ fornærmet og lei seg når bena går i bakken! Er sikkert litt vondt når han tar knallfart med de og slenger de i bakken. Ikke logikk for baby! Så da må jeg prøve å trøste samtidig som jeg prøver (les: prøver!) at bena ikke skal deise i bakken. Kjempelett.... like lett som å prøve å tilpasse et par sokker på en bleksprut i grunn.........

Og nå i natt så våknet han av at han har sparket seg helt oppe i senga og lå som en ball i ene hjørnet. Dyna var sparket av og han var sikkert litt kald i tillegg. Trakk han (ja, trakk i bena) nedover igjen Så hodet ble fri fra det forferdelige monsteret av et hjørne :vetikke:

Ikke logisk at man kan selv havne i klemma av egne handlinger? Det er kanskje litt tidlig, så den kan jeg være med på....

Så blir han da dødstrøtt igjen, for det var jo bare en ting som plaget han. Sovner til igjen og etter 2 minutter kommer han på at JA, han var jo sulten også. Altså er det bare å gape høyt og brøøøøle.

Går så å lager istand mat til han.

Kommer inn på soverommet igjen og han virker som sover. Titter litt på han og han våkner til igjen. Opp i fanget for å få maten sin.

Da er han dødssulten, men skal IKKE spise altså! Den flaska der er det bare å glemme!

Etter litt overtalelse er jo flaska kul nok likevel da, siden det faktisk er mat i den :fnise:

Etter halve flaska som tar en eeeeevighet fordi han skal stirre fasinert i taket så blir han urolig. Vet at det er en rap i gjære så løfter han opp på skuldra. Da blir han ILLsint, for DET hadde han ikke planer om altså!

Etter 10-20 sekunder med å tviholde ungen så kommer det en kjemperap!!! Og det var godt! Akkurat det han ville selv da vettu (?)

Da blir han slapp i kroppen og alle spenninger forsvinner. Legger han ned på armen igjen for å sjekke om han er sulten, men hallo?!??! Han er da mett må forstå!

Og DEN flaska, den skal han overhode ikke ha!

Legger så bort flaska og titter på sinnataggen, og han er jo bare utsultet mener han selv. Vrir seg som en ål, spiser på venstre hånda og høyrehånda driver å klasker seg selv i panna. Tror den høyrehånda prøver å gni seg i øyene, men koordinasjonen er langt ifra på plass :skratte:

Tilbyr forsiktig den horrible flaska igjen, og joda, det er jo mat i den :hjerte:

Elsk på flaska!

Etter noen sug så er han ikke sulten altså! Men den flaska er jo "litt" søt da....

Sånn holder vi på da. Vil ha, men vil ikke ha. Er IKKE trøtt altså, men øyene sliter med å være åpne. Vrir seg som en ål i armene mine og skal IKKE ha mat!

Til slutt har jeg så fått i han en hel flaske og han ligger halvveis utslått i armene mine. Delvis pga en mett mage og delvis fordi han har slått seg selv i svime?

De armene der altså...

Tidligre har jeg måtte pakke ene hånda under puppen mens den andre hånda blir varsomt holdt fast. Det er bare LITT værre når rakkern er sterk som en okse for tiden ??!?!?!?!

Vekker seg selv så til gangs når han slår seg i panna og da vettu, og skjønner ikke hvorfor mora er så frekk å vekker han ?

Etter å ha overbevist han om at mat er ok når man er sulten så starter neste lille diskusjon. Når man er trøtt så sover man jo?

Han er IKKE trøtt altså! DET er det bare å glemme!

Kjemper hardt imot, men så fort han får 3-4 små klapp på ryggen mens han ligger oppover skuldra så blir kroppen tung som en potetsekk. I ny og ne så rykker han til som en siste kamp mot søvna.

Stille men sikkert så slutter jeg å klappe på ryggen og hører han puste tungt (!), altså på vei mot drømmeland. Reiser meg forsiktig opp fra stolen og da blir han LYS våken!

Prøver å klamre fast til den sprellende lille fisken og får lirket han ned i senga.

2 stooooore øyne ser overrasket på meg, hva i alle dager skjedde? Hvorfor er han i senga si? :vetikke:

Prøver (les: PRØVER) å legge dyna over han, men den sparker han bort i en fei. Hva skal han med dyne, er da overhode ikke trøtt??!??!

Jeg ber en stille liten bønn om at jeg trenger hjelp til denne bragden og går ut av rommet. Nattlyset er fortsatt på og babycallen er stilt inn mot ansiktet hans.

Rusler på kjøkkenet og skyller ut av flaska, lager ei brødskive og starter opp pcn.

Alt mens en sprellende Emil prøver å flytte senga til andre siden av rommet.....

Lister meg stille inn på rommet hans igjen for å legge på dyna på nytt igjen. Varer denne gangen 10 sekunder før bena går som trommestikker igjen.

Må da for all del ikke tro at han er trøtt? Hvorfor skal en våken Emil ha dyne?

Ahh... Kjenner håpet om videre søvn synker lengre og lengre ned......

Etter 10 minutter med sprelling er han atter en gang oppe i et hjørne i senga og føler seg låst fast. Sint så freser han rundt og furter. Inn igjen for å dra han litt nedover. Lirke dyna litt i riktig retning og litt mindre motstand. Det "kan" jo hende at han er bittelitt trøtt likevel?

Sjefen sjøl er ikke helt sikker nei........ Øyene er tunge, men de siste kraftanstrengelsene går med på å prøve å kvitte seg med dyna.

Nå har han sovnet gitt :danse:

Ruslet inn til han igjen for å prøve å legge dyna på plass, men den lå heldigvis på plass fra navlen og ned. Da får den bare ligge i fred.

Fasinerende hvor mye vilje det er i en så liten kropp altså :fnise:

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne diskusjonen skal vi ha HVER gang det er mat eller natta for tiden :skratte:

På dagtid så kan han godt "glemme" flaska og spisingen fordi det hvite taket er bare SÅ spennende å se på. Munnen gaper opp og han bare stirrer ut i lufta på denne fasinerende tingen (??)

Tar så bort flaska, kan jo hende at han er mett, men etter noen minutter så kommer han på hva han egentlig gjorde og blir desperat etter mere mat......

Kjenner jeg gleder meg litt til han skjønner;

Sammenhengen mellom mat, mengde og sult.

At armene som fekter og slår seg i panna er hans egne.

At bleiene er et nødvendig onde og man ikke kan være naken 24/7.

At det å ligge på magen faktisk er helt ok lengre enn noen minutter.

At dersom han vil komme seg fremover så må han selv krype. Har en tendens til at han vil ha tak i leker osv som han ikke når tak i, og blir sinna fordi han ikke får tak i de.

At han ikke trenger å "hjelpe til" med å holde i klær og bleier når vi skal skifte.

At det er vanskelig å prate og spise samtidig :fnise:

Gud, det er bare morro å være småbarnsmamma altså :skratte:

Søte lille poden te hu mor! Vil så gjerne, men skjønner så lite enda :)

I kjent stil ;)

_K8Q7449.jpg

_K8Q7453.jpg

Men han er som regel i fryktelig godt humør og er blid og fornøyd altså, misforstå meg rett ;)

Er litt morro å gjøre narr av han når han er så inni hampen bestemt og selvgående!

IMG_1232.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine bilder av nydelige gutten :jepp:

Og så var der morsomt å lese, elsker måten du skriver på! :ler:

Forresten, hadde du med egne bind til st.Olavs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :ler:

Skal se at Emil vokser til og blir en meget selvstendig og kreativ kar :hjerte:

Håper du har fått sovet litt iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det høres delvis kjent ut :fnise: gleder meg litt til det stadiet du er på også jeg da!

Har du forresten prøvd å brette sammen et tykt håndkle og legge i fotenden av stellematta, så han treffer det hvis han sparker? Og la ham sove i sovepose så han ikke blir kald hvis dyna forsvinner? Finnes soveposer som kan tjores fast i senga også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefine bilder av nydelige gutten :jepp:

Og så var der morsomt å lese, elsker måten du skriver på! :ler:

Forresten, hadde du med egne bind til st.Olavs?

Nope, de har massevis der :)

Tips for st.olavs er å hamstre (regelrett stjele!?) bind og ikke minst truser når du er der. Når du kommer på barselhotellet så er de der gjerrige på trusene de deler ut. På føden så får du masse nye så fort du blir "skitten" igjennom bind og truse. Gjerne prøv å ta med deg litt hjemover, iallefall jeg blødde ganske mye i flere dager etter hjemkomst og da fungerer det ikke (!) med Libresse osv....

Haha :ler:

Skal se at Emil vokser til og blir en meget selvstendig og kreativ kar :hjerte:

Håper du har fått sovet litt iallfall!

Du! Han der kommer til å spøle rundt på tunet uten å ense meg som mamma så fort han klarer å krype han!

Altfor selvstendig spør du meg!

Hva skjedde med bittelille babyen min? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det høres delvis kjent ut :fnise: gleder meg litt til det stadiet du er på også jeg da!

Har du forresten prøvd å brette sammen et tykt håndkle og legge i fotenden av stellematta, så han treffer det hvis han sparker? Og la ham sove i sovepose så han ikke blir kald hvis dyna forsvinner? Finnes soveposer som kan tjores fast i senga også :fnise:

Haha. Skulle hatt sånn sovestropper vettu :laugh:

verste er at de selger det også....

Har en håndduk der nå ja, men den klarer han å sparke unna i en fei når bena går i det tempoet der :fnise:

Vurderte sovepose ja, men leste at enkelte barn var blitt kvalt av dem, så jeg tørr ikke....

Det var ikea sine det stod om da, de uten armer... Kan jo kjøpe en med armer som har en del bedre kvalitet?

:)

Takk for tipset !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Skulle hatt sånn sovestropper vettu :laugh:

verste er at de selger det også....

Har en håndduk der nå ja, men den klarer han å sparke unna i en fei når bena går i det tempoet der :fnise:

Vurderte sovepose ja, men leste at enkelte barn var blitt kvalt av dem, så jeg tørr ikke....

Det var ikea sine det stod om da, de uten armer... Kan jo kjøpe en med armer som har en del bedre kvalitet?

:)

Takk for tipset !

Det visste jeg ikke, at de kunne kveles av dem! Vi har arvet en hel haug soveposer, både med og uten armer. Har ikke brukt de uten arm, men Vegard sover i en med ermer nå, og han må være slangemenneske for å få den over hodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var halve frokosten til Emil spist avbrutt av det fantastiske taket (!) som var så spennende.

Vi har geipet tunge til hverandre i noen minutter :danse:

Vi har prøvd å ligge på magen ei lita stund, frem til det ble fryktelig vanskelig å nå frem til den leken han gjerne ville ha!

Jeg har trøstet en liten tass som ble dødslei seg fordi at hånda dunket borti bordet på vei bortover til andre siden av stua. Her må mora lære seg å reise seg bedre altså!

Jeg har spist en sunn frokost etterfulgt av sjokoladekaffe og siste rest av kaka i går :fnise:

Fått flis i fingern og prøvd å berge en trivelig morgen til tross for at både jeg og Emil hoster og kjenner forkjølelsen komme snikende.......

God mandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hissig liten Emil som ikke hadde bare 1, men begge hendene i munnen. Brølte og var helt spinnvill.

Altså som regel sulten... Er jo bare en times tid siden sist ?!?

Laget istand mat og tilbød han det mens han satt i vippestolen.

Superfornøyd liten gutt, kunne leke (sprelle) og spise på en og samme gang :danse:

Dytta bort flaska i ny og ne for å ha en ekstra smakebit på hendene (han skjønner jo ikke at fingrene ikke kan være i munnen samtidig som han skal spise og prate også!).

Etter 5 minutter ser han lurt på meg og kaster opp alt sammen!

Dekt av melk og slim så gliser han bredt og pakker hånda i munnen igjen :icon_lol:

Da er det bare å bære rakkern tilbake til vaskerommet, legge han først på magen og vaske nakke og rygg, før man tar samme prosedyre på fronten. Når man nærmer seg mer og mer naken så ser man gleden lyse opp i øyene hans!

Kanskje han får være naken nå igjen?!?!

Så er det selvfølgelig noen minutter med sprelling og glising før han bryter ut i den klokkerene latteren :laugh:

Herregud for en vakker lyd!!!!

Første gang har har ledd mere enn bare et hikst :hjerte:

Så er det å få "hjelp" til påkledningen og le litt for seg selv når man tenker at det blir vel 2 til skift på han før dagen er ferdig..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe.. Så arti å lese det du skriver.. Kjenner meg ganske igjen her.. Bare at vesla får pupp men vi må være alene når hun skal ha mat for ellers så er ALLE andre veldig intr.! Har også ei som kravler som en Ål i senga når hun sover.. Her om natten,lå hun på tvers i senga! Kanskje prøve å binde de fast? Hehe.. Syntes du tar veldig fine bilder av en ganske så sjarmerende gutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, de har massevis der :)

Tips for st.olavs er å hamstre (regelrett stjele!?) bind og ikke minst truser når du er der. Når du kommer på barselhotellet så er de der gjerrige på trusene de deler ut. På føden så får du masse nye så fort du blir "skitten" igjennom bind og truse. Gjerne prøv å ta med deg litt hjemover, iallefall jeg blødde ganske mye i flere dager etter hjemkomst og da fungerer det ikke (!) med Libresse osv....

Takker for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja den koordinasjonen er ikke helt grei! Synes gutten er lik mammaen sin jeg, i utseende altså :blomst:

Jasså, du mener jeg sitter med henda i munnen og brøler ved middagsbordet?????

:biggrin:

Det visste jeg ikke, at de kunne kveles av dem! Vi har arvet en hel haug soveposer, både med og uten armer. Har ikke brukt de uten arm, men Vegard sover i en med ermer nå, og han må være slangemenneske for å få den over hodet :)

Er de uten arm jeg leste det om ja :) At noen hadde fått vridd seg ut av "armene" (stroppene over skuldrene) og vridd den en del rundt halsen. Ikke hørt noe negativt om de med armer :)

Hahaha.. Emil er til å spises opp!!

Komme å smake på? :fnise:

Hehehe.. Så arti å lese det du skriver.. Kjenner meg ganske igjen her.. Bare at vesla får pupp men vi må være alene når hun skal ha mat for ellers så er ALLE andre veldig intr.! Har også ei som kravler som en Ål i senga når hun sover.. Her om natten,lå hun på tvers i senga! Kanskje prøve å binde de fast? Hehe.. Syntes du tar veldig fine bilder av en ganske så sjarmerende gutt ;)

Takk takk :)

Er fryktelig morro å ta bilder som ikke er helt A4, men jeg tørr ikke legge ut bildene som pappan tar. Han tar bilder når stakkarn gulper og skriker osv..... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, akkurat det gjør du, brøler med middagsbordet ;) Sånn er sørTrøndere nemmelig!

Nei, han er lik deg i ansiktet, etter det jeg husker fra dåpsbilder som du la ut tidligere ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat det gjør du, brøler med middagsbordet ;) Sånn er sørTrøndere nemmelig!

Nei, han er lik deg i ansiktet, etter det jeg husker fra dåpsbilder som du la ut tidligere ^^

Nordlendingene er MYE værre!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvelden i går ble ikke helt som vanlig for lille hr jeg-klarer-alt-selv som har dukket opp :fnise:

Han byttet ut vilikkesove og vilikkespise med vilsovemasse og spisejatakk!

En time etter skjemaet så ble det leggetid på rakkern. Alt blir litt forskjøvet når det er sykdom inn i bildet, og jeg trengte desperat en times dupp på ettermiddagen, og etter meg så fant Lasse senga litt :)

Rundt 18 så ble Emil skikkelig sutrete og ville ikke noe som helst (har en slik runde pr. dag gitt), så da heiv jeg han i Manducaen og hoppet og danset litt rundt på stua. Han var vel mest fornøyd med å gnage på ene reima på den... Godt med reim :danse:

Satte han ned i vippestolen sin med den nye tyggeleken sin og han ble spinnvill! Brølte og hadde INGEN planer om å finne seg i det! Makan altså!

Stressa og svett mamma som laget istand mat fortere enn svint, så ble det muse stille på stua!

Titter inn og rakkern sitter å tar seg en dupp i stolen sin. Alene og uten stimuli fra meg :laugh:

Sov en liten 20 minutter før han våknet til :)

Da ble det litt grøt og en halv flaske melk.

Bading som ble STORsucsess fordi han nå fikk lov til å duppe hodet under vannet igjen = sprelling utav dimensjoner.

Så etter at vi hadde vasket ned badet (!) så ble det på med pysjen og mat servert av pappan.

Vi satte oss stille inne på rommet hans (meg og Emiltassen) og pratet litt sammen før han drakk hele flasken sin og ville fryktelig gjerne ligge å kose med mora si :hjerte:

Kjenner jeg stresser mindre og mindre med at han skal lære seg å finne søvna selv for tiden :)

Det er jo så deilig når han får lov til å sitte/ligge i armene mine å finne søvna si...

Snart er han jo såpass stor at han sikkert ikke vil kose mere med mamman sin utenom når han er lei seg :vetikke: Og denne tiden får jeg aldri igjen!

Så dermed tillater jeg meg selv å drøye/utsette det om at han skal/må/bør finne søvna si selv når han ikke er 4 mnd enda engang....

Jeg har fortsatt 5 mnd til pappan tar over permisjonstiden :)

Det er helt sikkert lenge nok for å lære han det. Iallefall siden han allerede klarer det :)

Så jeg koste meg skikkelig med han i gårkveld. Titta på meg med dådyrøyene sine, glippa litt med øyene og smilte trøtt til meg. Da var det bare å legge hodet hans intill meg og han gned kinnet sitt intill meg og sovnet fornøyd :hjerte:

Det er virkelig DE stundene man smelter 1000 ganger mere for hver gang :lillesky:

Lille gullungen min!! :hjerte:

Rakkern våknet ikke før 07.45 i dag, og det var greit siden mora trengte litt ekstra søvn ja! :danse:

Ble sittende i noen timer i gårkveld å snakke om økonomi med Lasse.

Han er ikke helt vant til og enda ikke helt komfertabel med å snakke SÅ åpent og stort rundt penger. Jeg har vokst opp med familien min og vi kan snakke foretning/økonomi rundt middagsbordet og vi har et litt annet syn på investeringer og økonomi enn mange andre rundt oss. Det har å gjøre med at vi alltid har kjøpt/solgt og investert i eiendom og hus.

Veldig uvant for Lasse.

Så når jeg starter å prate om eiendommen her, min andel og hvordan vi skal fordele ting økonomisk, så faller han litt av lasset og blir litt tom i blikket :fnise:

Han lærer seg det sakte men sikkert, men han er mere den som prater om alt han vil gjøre istedenfor å faktisk gjøre det. Jeg er vant til at man gjør ting, ikke bare prater om det.

I tillegg så begynner han å backe ut av ideen om eget firma, og jeg får han ikke til å forklare meg helt hvorfor. Tror at det er fordi han synes at ting går litt for fort i svingene...

Enkelte avtaler og "tilbud" bør man ikke vente for lenge med før det blir for sent. Han er ikke vant til å måtte tenke på slikt.....

Så det ble en lang kveld med 2 syke kjærester som snakket om penger til vi sovnet av utmattelse :fnise:

Frokosten ferdig nå, min havregryn og solbærsirup! Og Emil tømte flaska si på styrten! Kjempesulten og det spennende taket var ikke like morro som flaska :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mora og bestemora til lille poden fikk satt sammen større seng til rakkern i går.

Han er jo altfor lang for den lille bedside-criben sin nå :sjokkert:

Planen var å ha den til han ble nærmere 5-6 mnd....

Blir 4 mnd neste uke liksom.... :vetikke:

Ble så fin atte. Var litt bekymret for om han ville synes at senga var altfor stor og bli utrygg, men han virket ganske fornøyd egentlig.

Slik fant jeg han i dag tidlig:

842961_10152549909660436_1138393234_o.jpg

Tror han mente at mora hadde lagt han feil vei...... :fnise:

Nå er frokosten til både stort og smått ferdig og Emil er på sin 1 dupp for dagen.

I går monterte jeg sammen sportsdelen på vogna for å prøve det. Han har ikke sovet godt ute de siste 2 ukene og jeg tenkte det kunne være fordi bag`en var for liten for han nå.

Han sovnet tvert i sportsdelen og sov 3 timer :danse:

Tydelig at det var godt med litt bedre plass ja!

Eneste minuset er at det er ingen fotpose på sportsdelen kontra bag, så han var litt kald på bena når han kom inn.

Så i dag skal han heller få ligge i saueskinnsposen vi har fått låne av svigermor :)

Tror den er litt varmere....

Så får vi kjøpe en fotvarmer når det blir lønning på oss igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...