Gå til innhold

Stille på Sukker

Fremhevede innlegg

Gjest spavalica
Skrevet (endret)

Hvorfor får du så mange meldinger tror du? Veldig nysgjerrig på hvordan andre jenter ligger an og hvorfor de evt får så mange flere besøk.

TS

Anonym poster: 5b7f90d5cbffaeee7e54fc13f57444f4

Det vet jeg ikke :)Har ingen puppe-bilder eller noe sånt :)1 uten sminke,1 hjemme med rar frisyre og 2 i kjoler.Ganske vanlig og kort profiltekst :)Har vært på sukker i ca 1.5 år og får fortsatt meldinger :)8 stk denne uken...

Endret av spavalica
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. så bare fordi jeg vet hvem du er så skal jeg ikke være uenig med deg og kritisere det du gjør? :) Jeg mener det er unødvendig å begrunne hvorfor man gir avslag til noen uten at personen selv har bedt om å vite grunnen.

Jeg har ikke lyst til å krangle med deg, men jeg følte dette ble tatt ut av sammenhengen. Det du kritiserer er jo ikke det jeg gjør :-(.

Du vet jo heller ingenting om hva slags verdi personen du kritiserer har, eller hvordan personen vil takle kritikken du kommer med. Jeg synes man skal trø varsomt når man snakker med folk man ikke kjenner fordi det er mange som har fått selvtilitten knust via nettdating og som sliter psykisk med dette den dag i dag.

Hvis personen vil vite grunnen så fyr løs, hvis ikke så la det være, er min mening.

Hvordan vet du at jeg ikke har satt meg inn i dette på forhånd?

Hvis personen vil vite grunnen så fyr løs, hvis ikke så la det være, er min mening.

Jeg er ganske sikker på at dersom det var deg og meg det gjaldt, så hadde jeg plukket opp dette i forkant, siden det er noe som er sårt for deg, og jeg hadde funnet en annen måte å avslutte det på. En som hadde fått deg til å avskrive meg som uaktuell og gå videre. Selvfølgelig kan jeg og ta feil, men hittil har det gått bra.

Det er viktig at man ser an personen først. Noen trenger et skånsomt men konstruktivt avslag som ikke er av personlig art. Andre tåler ikke dette, så jeg gjør meg uaktuell i stedet. Sistnevnte krever også litt av meg.. Ikke minst ydmykhet. Det er jo jeg som blir "dumpet" ;-).

Anonym poster: 5d21d20bb232cce7aeea89679300908b

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at dersom det var deg og meg det gjaldt, så hadde jeg plukket opp dette i forkant, siden det er noe som er sårt for deg, og jeg hadde funnet en annen måte å avslutte det på. En som hadde fått deg til å avskrive meg som uaktuell og gå videre. Selvfølgelig kan jeg og ta feil, men hittil har det gått bra.

Det er viktig at man ser an personen først. Noen trenger et skånsomt men konstruktivt avslag som ikke er av personlig art. Andre tåler ikke dette, så jeg gjør meg uaktuell i stedet. Sistnevnte krever også litt av meg.. Ikke minst ydmykhet. Det er jo jeg som blir "dumpet" ;-).

Beklager men jeg skjønner ingenting av det du skriver jeg :) Gjelder ikke dette når noen skriver til deg på nettet og du ikke finner dem intresante? Eller snakker du her om forhold du har hatt og som du må avslutte? Det blir to vidt forskjellige ting!

Skrevet

Beklager men jeg skjønner ingenting av det du skriver jeg :) Gjelder ikke dette når noen skriver til deg på nettet og du ikke finner dem intresante? Eller snakker du her om forhold du har hatt og som du må avslutte? Det blir to vidt forskjellige ting!

Det gjelder i hovedsak pågående forhold der det begynner å bli fallhøyde..

Men det har også vært jenter jeg har skrevet med i alt i fra noen dager til i en uke.

Men jeg ser an tilfellene. De fleste tilfellene er slik at man kan la være å svare..

Jeg har forresten gitt nesten alle jeg har skrevet med en sjanse til å vise seg. Derfor sjeldent å avvise på første melding. Det er sjeldent førsteinntrykket stemmer.

Skrevet

Men det har også vært jenter jeg har skrevet med i alt i fra noen dager til i en uke.

Men jeg ser an tilfellene. De fleste tilfellene er slik at man kan la være å svare..

Jeg har forresten gitt nesten alle jeg har skrevet med en sjanse til å vise seg. Derfor sjeldent å avvise på første melding. Det er sjeldent førsteinntrykket stemmer.

Det der er noe av det kjipeste som er, når folk plutselig bare slutter å svare. Ikke pokker om disse jeg skriver om har gitt en annen sjansen til å vise seg, eller tatt seg tid til å bli kjent. Dette er noe av det som ar gjort at jeg er møkka lei nettdating, altfor lett å bare ignorere folk. Finnes ikke folkeskikk. Det verste er at enkelte kan finne på å ta kontakt igjen etter noen måneder. Makan.

Anonym poster: 3d4bf9b4cea929ec70027c154b3cbee1

• Liker 1
Skrevet

De som bare slutter å svare uten å si noe vil jeg si er ganske så feige. De mangler ryggrad og eier ikke karakter. Søplemennekser, vil jeg si.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Men det er noe helt annet enn det som ble diskutert før du kommenterte. Dette handlet jo om avslag på en henvendelser via nettet og ikke avslutning av et "forhold" eller et bekjentskap. Selvfølgelig kan du da gi en begrunnelse hvis du føler for det og har blitt såpass kjent med personen at du føler du kan bidra med noe ved å gjøre det, men jeg mener det er viktig å trø varsomt når man ikke kjenner personen så veldig godt. Noen ganger er det bedre å holde kjeft og ikke anta.

Jeg gir aldri en utdypende forklaring på hvorfor jeg ikke har interesse av å bli kjent eller bli mer kjent med en person. Ser ikke nødvendigheten med det før personen eventuelt ber om en utdypning.

Men jeg gir alltid høflig avslag uten begrunnelse, for alle som sender meg en mail fortjener det. Å bare bli stille hvis man har begynnt ett forhold eller snakket om å kanskje kunne gå inn i ett forhold synes jeg er dårlig oppførsel.

Endret av Nettinettet
Skrevet

Jeg pleier ikke gi en grunn for den er sjelden særlig god uansett. Som regel går det på magefølelse. Sender alltid svar og prøver å oppføre meg som jeg ville om noen snakker til meg i den virkelige verden. Takker for komplimenter, svarer på greie spm og ønsker dem lykke til videre.

• Liker 1
Skrevet

Men det er noe helt annet enn det som ble diskutert før du kommenterte.

Nei, det er fortsatt avvisning vi diskuterer. Dårlig formulert fra min side i forrige innlegg.

men jeg mener det er viktig å trø varsomt når man ikke kjenner personen så veldig godt. Noen ganger er det bedre å holde kjeft og ikke anta.

Var det ikke det jeg nevnte i aller første kommentar da? At jeg sender personen videre på en mest mulig skånsom måte og gjør mitt for å unngå å såre. Hvorfor kritiserer du meg da for å såre?

Skrevet

Var det ikke det jeg nevnte i aller første kommentar da? At jeg sender personen videre på en mest mulig skånsom måte og gjør mitt for å unngå å såre. Hvorfor kritiserer du meg da for å såre?

Jeg kritiserte deg for å såre unødvendig fordi jeg trodde du begrunnet alle avslag du gav når du hadde blitt kontaktet. Det er unødvendig og kan såre unødvendig. Et hyggelig avslag og lykke til videre er bra.

Du snakket tydeligvis om noe annet og da er det ikke noe du skal tenke over.

Skrevet

Jeg kritiserte deg for å såre unødvendig fordi jeg trodde du begrunnet alle avslag du gav når du hadde blitt kontaktet. Det er unødvendig og kan såre unødvendig. Et hyggelig avslag og lykke til videre er bra.

Du snakket tydeligvis om noe annet og da er det ikke noe du skal tenke over.

Vi har diskutert det samme hele veien. Det er en blanding av kompliserte formuleringer fra min side og at jeg røret meg bort og misforståelser fra din side.

Men jeg kan sitere meg selv her:

--

Jeg skriver som regel ikke så mye med mindre det er nødvendig.

Må jeg gi et avslag, så gir jeg en konstruktiv årsak til hvorfor man ikke passer sammen. Et som sender personen videre, men som ikke sårer, om mulig.

--

Legg merke til første setning og "Må jeg gi et avslag".

Dvs. jeg gir ikke avslag med mindre det er helt nødvendig.

Jeg kritiserte deg for å såre unødvendig fordi jeg trodde du begrunnet alle avslag du gav når du hadde blitt kontaktet.

Det har jeg aldri sagt og da har ikke du lest hva jeg har skrevet.

Her virker det mer som at du har forhåndsdømt meg basert på egne negative erfaringer. Hva synes du om folk som er dømmende og hvordan tror du det føles for de som blir utsatt for dette?

Skrevet

Men jeg kan sitere meg selv her:

--

Jeg skriver som regel ikke så mye med mindre det er nødvendig.

Må jeg gi et avslag, så gir jeg en konstruktiv årsak til hvorfor man ikke passer sammen. Et som sender personen videre, men som ikke sårer, om mulig.

--

Legg merke til første setning og "Må jeg gi et avslag".

Dvs. jeg gir ikke avslag med mindre det er helt nødvendig.

Så når du ikke ser på det som nødvendig så slutter du bare å skrive, eller velger å ikke svare på en henvendelse, mens når du ser på det som nødvendig med et avslag så begrunner du også avslaget?

Her virker det mer som at du har forhåndsdømt meg basert på egne negative erfaringer. Hva synes du om folk som er dømmende og hvordan tror du det føles for de som blir utsatt for dette?

Jeg har faktisk aldri fått noe avslag med noen konkret begrunnelse, men jeg har mange kunder som har fått det og har blitt veldig såret av det. Det har i tillegg vist seg å være unødvendig da de negative tingene de har fått høre fra kvinner og menn ikke er negative i seg selv, bare pga hvordan den andre ser på noe som negativt.

Skrevet

Så når du ikke ser på det som nødvendig så slutter du bare å skrive, eller velger å ikke svare på en henvendelse, mens når du ser på det som nødvendig med et avslag så begrunner du også avslaget?

Hvorfor skal jeg svare på dette? Det virker for meg som at du kun er ute etter å se etter feil hos meg uansett hva jeg skriver. Trodde vi var ferdig med dette jeg?

Jeg har faktisk aldri fått noe avslag med noen konkret begrunnelse, men jeg har mange kunder som har fått det og har blitt veldig såret av det. Det har i tillegg vist seg å være unødvendig da de negative tingene de har fått høre fra kvinner og menn ikke er negative i seg selv, bare pga hvordan den andre ser på noe som negativt.

Det er fortsatt egne erfaringer du snakker om. Erfaringer du har gjort gjennom andre er også egne erfaringer ;).

Men hvorfor svarer du ikke på det jeg spør om? Jeg er ikke ute etter å ta deg, ta igjen eller gi deg dårlig samvittighet. Heller opplyse og vise deg en annen side av det du gjør.

Synes du det er greit å forhåndsdømme, kritisere og generalisere slik du gjør?

Hjelper det tror du?

Skrevet

Hvorfor skal jeg svare på dette? Det virker for meg som at du kun er ute etter å se etter feil hos meg uansett hva jeg skriver. Trodde vi var ferdig med dette jeg?

Da tror du feil. Angående det at jeg er ute etter å ta deg. Hvis du føler deg misforstått så beklager jeg det, men jeg er ikke tankeleser og ser bare det du skriver. Trudde vi var ferdig med hva? Jeg skjønner fortsatt ingenting.. beklager.

Men hvorfor svarer du ikke på det jeg spør om?

Hva er det du spør om??

Skrevet

Da tror du feil. Angående det at jeg er ute etter å ta deg. Hvis du føler deg misforstått så beklager jeg det, men jeg er ikke tankeleser og ser bare det du skriver. Trudde vi var ferdig med hva? Jeg skjønner fortsatt ingenting.. beklager.

Takk!

Men hvorfor vil du gå meg i sømmene? Er det for å lære eller for å avgjøre om jeg gjør noe rett/galt?

Hva er det du spør om??

Jeg spør om hva du synes om forhåndsdømming? ;-)

Hva synes du om folk som er dømmende og hvordan tror du det føles for de som blir utsatt for dette?

Synes du det er greit å forhåndsdømme, kritisere og generalisere slik du gjør?

Hjelper det tror du?

Skrevet

Takk!

Men hvorfor vil du gå meg i sømmene? Er det for å lære eller for å avgjøre om jeg gjør noe rett/galt?

Jeg prøver vel ikke å gå deg i sømmene, jeg setter bare spørsmålstegn til det du sier. Jeg forstår at du ønsker å sette deg selv i ett bedre lys, men da bør du heller kanskje forsvare det du sier og ikke prøve å bevise at jeg er ute etter å ta deg? Jeg legger denne ballen død nå, for dette har ingenting med saken å gjøre. Tråden handler om at det er stille på sukker, hvem som sender meldinger og at man bør få et hyggelig avslag når man kontakter noen.

Den handler ikke om mitt syn på deg ut i fra noe du skrev som du mener jeg har misforstått. Send heller en PM hvis du har så stort behov for at jeg skal endre synes mitt om det du skrev.

Jeg spør om hva du synes om forhåndsdømming? ;-)

Jeg er i mot forhåndsdømming, men kan ikke se at det har noe som helst med denne tråden eller saken å gjøre. Jeg forhåndsdømmer ikke deg, jeg kritserer noe du forteller at du gjør..

• Liker 1
Skrevet

Vel, for å svare på det TS spør om her: På Sukker-forumet er det i hvert fall ikke stille.

Skrevet

Vel, for å svare på det TS spør om her: På Sukker-forumet er det i hvert fall ikke stille.

Nei, det er litt liv der. Så nettopp en tråd om ei jente som hadde fått 90-100 brev på et par uker! :-O

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Sulosi, mod.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Sulosi,

Du kunne godt ryddet bort hele diskusjonen til AB og Nettinettet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...