sjonkelrolf Skrevet 21. desember 2012 #21 Skrevet 21. desember 2012 Glidemiddel kan være inne på noe her, ja. Jeg selv har sluttet å sende noe særlig med meldinger. Jenter med et "for vakkert" ansikt hopper jeg glatt over, enten er det en falsk profil eller så er jenta en bitch og overkresen, så da gidder jeg ikke kaste bort tiden min på den profilen. Grunnene til at jeg fortsatt er på sukker er at jeg betaler mindre enn en 0.5L brus for å være superbruker der, og det KAN jo hende jeg snubler over en profil jeg finner interessant. 3
Strixvaria Skrevet 21. desember 2012 #22 Skrevet 21. desember 2012 Taperen blir jo den som gjerne ikke sender sånne meldinger... Jaha? Begge blir jo sittende igjen alene, så jeg ser ikke helt hvordan du mener at grisemeldinger = winning? I mean, med mindre du tenker på at de mannfolka gir oss en viss grad av underholdningsmateriale til fremtidige jentekvelder osv., hvor vi ler så vi griner av de motbydelige meldingene deres, så er det etter mitt syn ikke mye å skryte av Sett fra guttenes ståsted: jentene er overkresne og har totalt urealistiske forventninger. De gidder ikke engang titte på profilen etter å ha fått en lang og seriøs mail, selvom de ikke er et glansbilde selv. Når dere vasser i overflod av gutter og ingen av de er bra nok så står det ikke bedre til i den virkelige verden heller. Vi vet ikke hvordan postkassa deres ser ut, men våres er iallefall tom og ettersom de fleste har sendt mye post så burde jo deres postkasse være full. Og med tilbudet vi forestiller oss dere har og dere ALDRI finner noe interressant nok, så gidder ikke vanlige folk å prøve å bli kjent med dere lengre heller. Så da blir det en viss type sendere som fortsetter å sende... de som ikke bryr seg om utfallet og ikke har noe å tape Da tror jeg ikke vi ser helt det samme. Nesten samtlige manneprofiler jeg har sett på (dog er det en stund siden jeg deaktiverte brukeren min) hadde laaaange lister med krav til både det ene og det andre. Kort oppsummert ønsket majoriteten seg en Victoria's Secret-modell, kama sutra-gudinne, fjelløve, husmor og reservemamma, og det var bare toppen av kaka. Jeg tror ikke det kun er kvinner som sitter med en del urealistiske forventninger - sorry to burst your bubble; men nevnte kvinner eksisterer kun i et minimalt kvanta, og de er neppe interesserte i den typen mannfolk som skriver slike profiler, ei heller er det veldig sannsynlig at de driver med nettdating, de er nemlig for opptatte med å gå moteshow, klatre Mt. Everst, lage 5-retters på en tirsdag samt løpe 2 mil i løpet av dagen. Hvis det er noen trøst hadde ikke jeg noen bugnende innboks heller, med mindre du teller sex-tilbudene, så var det faktisk ikke det helt store Enten det ellers så er de interessert i å "se det an" selv om man egentlig har avgjort at man ikke passer helt sammen. Jeg har ikke veldig vanskelig for å forstå hva det egentlig betyr ;-). Det fungerer dessverre ikke så godt for meg. Som du sier er jeg og mye mer komfortabel med å ta det gradvis og mer naturlig. Bli kjent med hverandre så man vet hva man går mot og hva som foregår på innsiden hos den andre. Kanskje man bare blir gode venner. Det er helt greit for meg det også :-). Viktigste for meg er at jeg får tatt det på feelingen og det gjør jeg dessverre ikke ved et høyt tempo. Samme her. Jeg er ikke interessert i å kaste bort tida på den måten, og da går jeg videre. Det er noe med det - du blir ikke ordentlig kjent med folk i løpet av 3 timer med kaffedrikking, i motsetning til hva enkelte ser ut til å tro. Derfor blir det heller ikke noe særlig romance; førsteinntrykket er nå én ting, men det er vanligvis ikke dét man bygger langvarige forhold på ;P 1
sjonkelrolf Skrevet 21. desember 2012 #23 Skrevet 21. desember 2012 Jaha? Begge blir jo sittende igjen alene, så jeg ser ikke helt hvordan du mener at grisemeldinger = winning? I mean, med mindre du tenker på at de mannfolka gir oss en viss grad av underholdningsmateriale til fremtidige jentekvelder osv., hvor vi ler så vi griner av de motbydelige meldingene deres, så er det etter mitt syn ikke mye å skryte av Det jeg mener er at dere bruker grisemeldinger som unnskyldning for ikke å svare, så ignorerer dere også de som IKKE sender grisemeldinger.
Gjest Tidssone Skrevet 21. desember 2012 #24 Skrevet 21. desember 2012 Dersom dere menn aldri får svar, så er det kanskje dere som har urealistisk høye forventninger når dere kontakter noen? 2
Sommee Skrevet 21. desember 2012 #25 Skrevet 21. desember 2012 Haha, ikke sant. Føler også at sånt blir veldig "jeg må ha et forhold - NÅ!" og da blir det så unaturlig og kleint. I stedet for å møte noen i en naturlig setting, hvor man kan bli bekjent, venner osvosv., altså ta det gradvis og slik det faller seg, så er det et eget press med sånne dategreier; det er liksom 1 mål for øyet - enten vil du bli sammen med vedkommende etter første date, eller så går du videre. Veldig kynisk og med stoooooore feilmarginer Det er da ikke mer press eller stress enn det du legger på deg selv. Det er vel nåomtrent den vanligste måten å møte partneren sin på............
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #26 Skrevet 21. desember 2012 Dersom dere menn aldri får svar, så er det kanskje dere som har urealistisk høye forventninger når dere kontakter noen? Enig! Jeg blir i allefall målløs over lavmålet på sukker Anonym poster: db9c8565a81a494860dcd01b336a2a05
Sommee Skrevet 21. desember 2012 #27 Skrevet 21. desember 2012 Det jeg mener er at dere bruker grisemeldinger som unnskyldning for ikke å svare, så ignorerer dere også de som IKKE sender grisemeldinger. Det kan være mange grunner til at damer ikke svarer. Det eneste du vet helt sikkert er at det ikke har noe med deg og gjøre. Det kan hende hun ikke fant profilen din interessant, men deg har hun jo ikke møtt. Det hele er et numbers game, og det er så ufattelig mange og ta av, så det å klage på å ikke få svar blir for dumt. Det å lage en god profil med tekst og bilder som gjør damene nysgjerrig er et eget fag, man må vite hvilke knapper man skal forsøke å trykke på hos den type dame man ser etter. Det samme med meldingene man sender. Noen får også titalls meldinger pr dag, og svarer da selvsagt ikke på alle. Jeg har ihvertfall glemt hvem jeg sendte melding til et kvarter etter jeg har sendt den. Hovedgrunnen til det er at jeg aner ikke hvem denne berta er, jeg ser bare stillbilder og tekst. Og som sagt, får jeg ikke svar har det ingenting med meg og gjøre. Selv lar jeg også være å svare på mld jeg ikke synes er interessante.
Gjest Svampebob1 Skrevet 21. desember 2012 #28 Skrevet 21. desember 2012 Da tror jeg ikke vi ser helt det samme. Nesten samtlige manneprofiler jeg har sett på (dog er det en stund siden jeg deaktiverte brukeren min) hadde laaaange lister med krav til både det ene og det andre. Kort oppsummert ønsket majoriteten seg en Victoria's Secret-modell, kama sutra-gudinne, fjelløve, husmor og reservemamma, og det var bare toppen av kaka. Jeg tror ikke det kun er kvinner som sitter med en del urealistiske forventninger - sorry to burst your bubble; men nevnte kvinner eksisterer kun i et minimalt kvanta, og de er neppe interesserte i den typen mannfolk som skriver slike profiler, ei heller er det veldig sannsynlig at de driver med nettdating, de er nemlig for opptatte med å gå moteshow, klatre Mt. Everst, lage 5-retters på en tirsdag samt løpe 2 mil i løpet av dagen. En kan lure litt på om dette er bivirkninger av samfunnet vi lever i. Alt skal være perfekt, men ingen skjønner at for å få noe som er bedre, så må man investere litt av seg selv for å gjøre seg fortjent til det og kanskje også være villig til å gjøre noe med seg selv først. En person som kjenner sin egen verdi vil også se etter noen som faktisk verdsetter en og som har ting på stell siden man selv at man har litt å gi. Det er noe som går begge veier. Samme her. Jeg er ikke interessert i å kaste bort tida på den måten, og da går jeg videre. Det er noe med det - du blir ikke ordentlig kjent med folk i løpet av 3 timer med kaffedrikking, i motsetning til hva enkelte ser ut til å tro. Derfor blir det heller ikke noe særlig romance; førsteinntrykket er nå én ting, men det er vanligvis ikke dét man bygger langvarige forhold på ;P Fornuftige ord som jeg sjeldent hører nå til dags :-). Alt det useriøse jeg har opplevd, så får det meg til å lure på om folk egentlig vil ha langvarige forhold. Virker ikke som folk vil involvere seg i hverandre og at de kun ønsker å utnytte "godene" av hverandre. Jeg må innrømme at jeg har litt vanskelig for å forstå det.. Av de jeg kjenner som har holdt på slik, så har de fleste til slutt slått seg til ro og ser ut til å ha det mye bedre i et fast og stabilt forhold enn med ny dame hver helg ;-).
Strixvaria Skrevet 21. desember 2012 #29 Skrevet 21. desember 2012 Det jeg mener er at dere bruker grisemeldinger som unnskyldning for ikke å svare, så ignorerer dere også de som IKKE sender grisemeldinger. Eh. Her tror jeg du har misforstått et eller annet. Jeg svarer ikke de som sender ekle grisemeldinger; sender du en enkel, sivilisert melding, så får du svar. Det er ikke sånn at dersom du ikke liker ribbe, så liker du automatisk ikke pinnekjøtt, biff eller kalkun heller (: Det er da ikke mer press eller stress enn det du legger på deg selv. Det er vel nåomtrent den vanligste måten å møte partneren sin på............ Er det?? Finnes det statistikk på dette?
Strixvaria Skrevet 21. desember 2012 #30 Skrevet 21. desember 2012 En kan lure litt på om dette er bivirkninger av samfunnet vi lever i. Alt skal være perfekt, men ingen skjønner at for å få noe som er bedre, så må man investere litt av seg selv for å gjøre seg fortjent til det og kanskje også være villig til å gjøre noe med seg selv først. En person som kjenner sin egen verdi vil også se etter noen som faktisk verdsetter en og som har ting på stell siden man selv at man har litt å gi. Det er noe som går begge veier. ---------- Fornuftige ord som jeg sjeldent hører nå til dags :-). Alt det useriøse jeg har opplevd, så får det meg til å lure på om folk egentlig vil ha langvarige forhold. Virker ikke som folk vil involvere seg i hverandre og at de kun ønsker å utnytte "godene" av hverandre. Jeg må innrømme at jeg har litt vanskelig for å forstå det.. Av de jeg kjenner som har holdt på slik, så har de fleste til slutt slått seg til ro og ser ut til å ha det mye bedre i et fast og stabilt forhold enn med ny dame hver helg ;-). Jeg tror absolutt du peker på noe viktig her. Det overfladiske, være det seg i form av utseendefiksering, tomme, glitrende smil eller prangende luksusforbruk, har også effekter på andre aspekter av folks liv. Mange har en tankegang når de velger menn/kvinner som ligner svært på den de har når de kjøper klær; det (eller partneren) skal ta seg godt ut, du skal like det (eller han/henne) med én gang, og det (eller han/henne) skal helst være billig i drift og se luksuriøst ut. Jeg tror også at bruk-og-kast-mentaliteten gjør seg gjeldende ift. datingscenarios. Liker man ikke det man ser umiddelbart, kan man kaste det på dynga (eller henge det tilbake på hengeren) og gå videre, evt. i en annen butikk. Man blir ikke kjent med folk på den måten, og jeg kan ikke fatte og begripe at det finnes mennesker som helt alvorlig tror at det er stor sannsynlighet for å finne en "drømmepartner" på en slik måte; faktisk vil jeg påstå at det er tilnærmet umulig, da mennesker tross alt er en del dypere enn klesplagg. Jeg er også såpass 'egoistisk' at jeg er klar på at jeg ikke ønsker å bruke tid på noen som ikke bruker tid på meg; et forhold er tross alt også en investering, og for at det skal funke, må begge parter gi og ta. Man kan ikke alltid få alt som man vil, og ingen mennesker er perfekte. Akkurat dette tror jeg en del har problemer med å fatte, spesielt når jeg tenker på de lange listene med må-ha-egenskaper folk - både menn og kvinner - setter opp på datingsider ala Sukker; akkurat som en handleliste på butikken. Bare synd for dem at du ikke kan handle mennesker på samme måte.. Det kommer noe relativt fornuftig fra meg også en sjelden gang iblant, tro det eller ei! Jeg har også opplevd tilsvarende, og min erfaring fra Sukker er at de fleste ikke er ute etter et langvarig forhold, men et helgeknull og/eller et trofé. Helst en blanding; ingen forpliktelser, men masse sex og a good looking fuck, eller hva jeg skal kalle det. Dette er også en slags transaksjon; du får kortsiktig trygghet, mot at jeg får kortsiktig sex, eller du får gaver mot at jeg får et trofé osv. Kortsiktige 'investeringer' som man kaster når man er ferdig. Ingen lykke, ingen varighet, no satisfaction - og dét gjelder begge parter. Jeg har sett flere, både menn og kvinner, som har holdt på med slike dates; ny partner hver uke, men alltid det samme - det varer aldri. Det ser heller ikke ut som noen forventer at det skal vare, og jeg tror denne bruk-og-kast-mentaliteten gjør at folk tar veldig lett på det å være i et forhold, hva det skal innebære, hva de ønsker og hva de er villige til å gi, og jeg er litt bekymret for at de lar potensielt gode partnere gå 'på dynga' nettopp fordi forholdet blir tomt og overfladisk, og ikke ansett som noe som vil vare. Det går nok bra til slutt, men jeg lurer jo litt på hva de som driver med dette føler at de får ut av det. Sex og kortvarig nærhet, men de kan neppe ha det særlig bra i lengden, når andre slår seg ned, finner en god partner gjennom 'fase-metoden' (møtes på jobb, skole, i en butikk osv. og utvikler forholdet deretter), mens de går på speed-dates som aldri fører noe steds, nettopp fordi de er innstilt på at de ikke vil få noe ut av det annet enn kortsiktig satisfaction. Det er vel slik 'evig ungkar' lett oppstår. De overfladiske kravene som man kan stille over nett består for denne gruppen, mens de som vilkårlig møter andre i den virkelige verden og lar forholdet utvikles mer tilfeldig og over tid, uten nødvendigvis å ha noen agenda, opplever et vennskap som utvikler seg til et langvarig, intimt forhold, hvor de finner kjærlighet, lykke og velferd, mens de som stadig skriver handlelister på nettet blir værende i den onde sirkelen hvor ingenting er bra nok og man ikke evner å se forbi sin egen nesetipp. Det er vel dette som kalles 'å møte seg selv i døra'. Alt er bare synsing fra min side, selvsagt, men jeg tror dette kan ha noe for seg..
sjonkelrolf Skrevet 21. desember 2012 #31 Skrevet 21. desember 2012 Eh. Her tror jeg du har misforstått et eller annet. Jeg svarer ikke de som sender ekle grisemeldinger; sender du en enkel, sivilisert melding, så får du svar. Det er ikke sånn at dersom du ikke liker ribbe, så liker du automatisk ikke pinnekjøtt, biff eller kalkun heller (: Tror du, ja. Har opplevd å sende normale, siviliserte meldinger til mange jenter uten å få svar. Men det gjør meg ikke spesiell, mange opplever det samme. En del jenter gidder ikke engang å gå inn på profilen for å se. Men samme det, da er det vel et tegn på at de ikke er interesserte. Det jeg gjør med den saken er å blokkere dem en uke etter at meldingen er lest. Så enkelt er det. Deres tap, ikke mitt. Men, nå er det lenge siden jeg har sett en profil som er verdt en melding. Gidder ikke kaste bort tiden på å sende en melding til hvem som helst heller. 1
Strixvaria Skrevet 21. desember 2012 #32 Skrevet 21. desember 2012 Tror du, ja. Har opplevd å sende normale, siviliserte meldinger til mange jenter uten å få svar. Men det gjør meg ikke spesiell, mange opplever det samme. En del jenter gidder ikke engang å gå inn på profilen for å se. Men samme det, da er det vel et tegn på at de ikke er interesserte. Det jeg gjør med den saken er å blokkere dem en uke etter at meldingen er lest. Så enkelt er det. Deres tap, ikke mitt. Men, nå er det lenge siden jeg har sett en profil som er verdt en melding. Gidder ikke kaste bort tiden på å sende en melding til hvem som helst heller. Kanskje de har opplevd tilsvarende, og tenker det samme om deg? Selvinnsikt er også en fin ting Du slår meg ikke som typen som akkurat svarer på alle meldinger og er like snill og hyggelig selv..
sjonkelrolf Skrevet 21. desember 2012 #33 Skrevet 21. desember 2012 (endret) Kanskje de har opplevd tilsvarende, og tenker det samme om deg? Selvinnsikt er også en fin ting Du slår meg ikke som typen som akkurat svarer på alle meldinger og er like snill og hyggelig selv.. Tro det eller ei, men jeg svarer faktisk på de meldingene jeg har fått, som ikke er av typen "jeg har interessant person og er god til å lage middag. Jeg vil bli kjent med du. Send melding på [email protected]". Er jeg ikke interessert, så svarer jeg nettopp at jeg ikke er det. Litt høflig skal man nå være. Hvis jeg skal sende en melding til en jente, så må det være noe i profilen som fanger oppmerksomheten min. Det er ALT for mange jenter med fjelltoppbilder i profilen, som ikke tar seg selv for høytidelig, er mye ute i skog og mark, trener 5 ganger/uke osv osv. De er som regel 7-10 i utseende. Sånne profiler er bare en parodi, man kan jo lure på om de egentlig er ekte. Og det hender rett som det er at jeg blokkerer slike profiler. Og, det er også mange profiler uten noe tekst, bare med bilder som skal vise hvor "deilige" de er. Heller ikke profiler som er verdt en melding. Også profiler jeg gjerne blokkerer. Rydd vekk, fjern, ingen vits i å ha de på listene. Nei, gi meg originalitet. DET er attraktivt, sexy og tiltrekkende. Følte deg litt truffet der, kanskje? Flott at du ikke ser på meg som snill og hyggelig, det er jeg nemlig dritt lei av. Tar det som et kompliment. Har vært han snille, lite attraktive fyren alle kan betro seg til. DET er det slutt på. Endret 21. desember 2012 av svendsenrobin 1
Strixvaria Skrevet 21. desember 2012 #34 Skrevet 21. desember 2012 Tro det eller ei, men jeg svarer faktisk på de meldingene jeg har fått, som ikke er av typen "jeg har interessant person og er god til å lage middag. Jeg vil bli kjent med du. Send melding på [email protected]". Er jeg ikke interessert, så svarer jeg nettopp at jeg ikke er det. Litt høflig skal man nå være. Hvis jeg skal sende en melding til en jente, så må det være noe i profilen som fanger oppmerksomheten min. Det er ALT for mange jenter med fjelltoppbilder i profilen, som ikke tar seg selv for høytidelig, er mye ute i skog og mark, trener 5 ganger/uke osv osv. De er som regel 7-10 i utseende. Sånne profiler er bare en parodi, man kan jo lure på om de egentlig er ekte. Og det hender rett som det er at jeg blokkerer slike profiler. Og, det er også mange profiler uten noe tekst, bare med bilder som skal vise hvor "deilige" de er. Heller ikke profiler som er verdt en melding. Også profiler jeg gjerne blokkerer. Rydd vekk, fjern, ingen vits i å ha de på listene. Nei, gi meg originalitet. DET er attraktivt, sexy og tiltrekkende. Følte deg litt truffet der, kanskje? Flott at du ikke ser på meg som snill og hyggelig, det er jeg nemlig dritt lei. Tar det som et kompliment. Har vært han snille, lite attraktive fyren alle kan betro seg til. DET er det slutt på. Jeg, truffet? Hva får deg til å tro det? Det er det samme med menn; voldsomt med fjelltopper og turbilder, treningsbilder, fleksing av overarmer og younameit; gjerne litt kaksebilder med en halv boks styling i håret og solbriller på, et bilde eller fem av båten/bilen og enten 'handleliste' eller 'vet ikke hva jeg skal skrive.. send meg en melding da!'. Enten det eller nada. Så bra. Det var ikke slemt ment fra min side, dersom det ble tolket dithen. Etter innleggene dine å dømme her på KG er du en type som ikke akkurat kan sies å gå rundt grøten, og det er jo ikke nødvendigvis noe negativt i dét
sjonkelrolf Skrevet 21. desember 2012 #35 Skrevet 21. desember 2012 Jeg, truffet? Hva får deg til å tro det? Hehehehe... Det er det samme med menn; voldsomt med fjelltopper og turbilder, treningsbilder, fleksing av overarmer og younameit; gjerne litt kaksebilder med en halv boks styling i håret og solbriller på, et bilde eller fem av båten/bilen og enten 'handleliste' eller 'vet ikke hva jeg skal skrive.. send meg en melding da!'. Enten det eller nada. Har man karakter og ryggrad, klarer man å lage en tekst med innhold. Hvis du skulle snuble over profilen min der inne, kan du jo se hvor mange armfleksing, fjelltopper, trening, bil/båt, halv-boks-styling-i-håret bilder du ser. Men jeg HAR satt i gang et treningsprosjekt, viktig å ta vare på seg selv, tross alt. Klart, du ser ikke meg sprade rundt i svette treningstøy i gatene, butikk,T-banen osv Så bra. Det var ikke slemt ment fra min side, dersom det ble tolket dithen. Etter innleggene dine å dømme her på KG er du en type som ikke akkurat kan sies å gå rundt grøten, og det er jo ikke nødvendigvis noe negativt i dét Som sagt, tok det som et kompliment. Og når man ikke går rundt grøten, oppnår man suksess, man er en vinner.
pingeline Skrevet 21. desember 2012 #36 Skrevet 21. desember 2012 Det er det samme med menn; voldsomt med fjelltopper og turbilder, treningsbilder, fleksing av overarmer og younameit; gjerne litt kaksebilder med en halv boks styling i håret og solbriller på, et bilde eller fem av båten/bilen og enten 'handleliste' eller 'vet ikke hva jeg skal skrive.. send meg en melding da!'. Enten det eller nada. Huff, jeg blir nesten deprimert bare ved tanken! De ganger jeg tester datingsider så er det som regel maks 1 mnd om gangen, for jeg blir som regel bare trist av det. Går du rundt å leser på profiler så er halvparten superspreke, reiseglade livsnytere, som de kaller seg. Andre halvparten er disse ekle typene som spør om man vil pule etter første eller andre melding. De fleste klarer ikke å sende en melding som er mer intelligent enn "hvordan står det til?" eller "likte profilen din" og lignende. That's it. Jeg for min del lurer på hvor alle nerdene, hundeelskerne og de litt mer utradisjonelle typene holder til på datingfronten. Eller, kanskje de er gjemt bak fjelltoppbildene og pulespørsmålene de også. Ick.
Strixvaria Skrevet 21. desember 2012 #37 Skrevet 21. desember 2012 Hehehehe... Har man karakter og ryggrad, klarer man å lage en tekst med innhold. Hvis du skulle snuble over profilen min der inne, kan du jo se hvor mange armfleksing, fjelltopper, trening, bil/båt, halv-boks-styling-i-håret bilder du ser. Men jeg HAR satt i gang et treningsprosjekt, viktig å ta vare på seg selv, tross alt. Klart, du ser ikke meg sprade rundt i svette treningstøy i gatene, butikk,T-banen osv Som sagt, tok det som et kompliment. Og når man ikke går rundt grøten, oppnår man suksess, man er en vinner. Jeg har som sagt deaktivert hele greia for lengst, så den bør vel ha slettet seg nå, tror jeg. Ikke treningstøy på t-banen altså? Synes det beste er dem som går med treningstights, når sminkemengden, den digre boblejakka, normale toppen samt den søte lille veska lyser "jeg har ikke trent, nei" - sååå hvorfor treningstøy? En slags 'sporty uten å være sporty'-greie? Impression management? Nja. Du kan på én måte bli det, men du kan også tape på det ved at de som synes du er for direkte backer off, kanskje fordi de oppfatter deg som brautende eller direkte ufin, mens dere egentlig kunne ha kommet veldig godt overens ellers.. Dét er det ikke mye 'winner' over
Strixvaria Skrevet 21. desember 2012 #38 Skrevet 21. desember 2012 Huff, jeg blir nesten deprimert bare ved tanken! De ganger jeg tester datingsider så er det som regel maks 1 mnd om gangen, for jeg blir som regel bare trist av det. Går du rundt å leser på profiler så er halvparten superspreke, reiseglade livsnytere, som de kaller seg. Andre halvparten er disse ekle typene som spør om man vil pule etter første eller andre melding. De fleste klarer ikke å sende en melding som er mer intelligent enn "hvordan står det til?" eller "likte profilen din" og lignende. That's it. Jeg for min del lurer på hvor alle nerdene, hundeelskerne og de litt mer utradisjonelle typene holder til på datingfronten. Eller, kanskje de er gjemt bak fjelltoppbildene og pulespørsmålene de også. Ick. Samme her! Har samme inntrykket - enten bor de på fjellet eller så sitter de nærmest å runker til skjermen I want a cat lover! Og jeg er såpass ærlig at jeg glatt innrømmer at jeg neppe vil bli sett langt oppe i fjellheimen i juli, eller ved andre anledninger for den saks skyld; om sommeren (dersom jeg har fri) nyter jeg nemlig de 3-4 soldagene som er her i landet, ute på stranda, i hagen eller på noen annen fin måte, f.eks. griller med venner, soler meg, koser med nabopusen eller noe i den duren. Dessuten har jeg høydeskrekk - så fjellklatring er på 'no way in hell'-lista Jeg tenker også at dersom alle disse friluftselskerne faktisk var så mye i fjellet og på trening som de hevder på sine profiler, så hadde de ikke hatt tid til å henge på Sukker til å begynne med
Gjest Svampebob1 Skrevet 21. desember 2012 #39 Skrevet 21. desember 2012 Alt er bare synsing fra min side, selvsagt, men jeg tror dette kan ha noe for seg.. Da synser vi likt i såfall. Jeg har vært inne på tanken på dette selv. Fikk egentlig fullstendig sjokk da jeg entret singellivet etter 11 års pause fra dette ;-). Jeg tenkte jeg hadde gode verdier, men det er jammen ikke mange som verdsetter slikt som nær og dyp kontakt, tillit og åpenhet i datingmiljøene. Faktisk er det heller slik at folk trekker seg unna hvis man prøver å åpne seg. Betroelser og åpenhet har alltid virket motsatt for meg.. Jeg blir interessert i personen fordi jeg vet hvor jeg har h*n og fordi denne lar meg bli kjent. Jeg slipper å prøve å "lese" h*n og jeg føler meg trygg på å dele av meg selv tilbake. Det åpner opp for at man faktisk kan skape bånd med hverandre. De som trekker seg unna slikt går glipp av så mye.. Det er i det imperfekte man finner dynamikken som holder forholdet i gang. Når den ene mangler litt på noen områder, så stepper den andre inn og motsatt. Samarbeid og total forståelse i duoen som ingen klarer å knekke. Man finner støtte i hverandre når ting er vondt eller vanskelig og motgangen man evt. opplever blir ikke så tung allikevel. Jeg har møtt på slike par som utfyller hverandre og har den typen forståelse og kontakt med hverandre. De virker til å være utrolig balanserte og har utrolig harmoniske forhold som jeg nesten misunner litt. Den ene trenger ikke å spørre den andre om støtte engang. Det bare skjer av seg selv :-). De er utrolig heldige som har funnet hverandre, tenker jeg :-).
Gjest Svampebob1 Skrevet 21. desember 2012 #40 Skrevet 21. desember 2012 Jeg for min del lurer på hvor alle nerdene, hundeelskerne og de litt mer utradisjonelle typene holder til på datingfronten. Eller, kanskje de er gjemt bak fjelltoppbildene og pulespørsmålene de også. Ick. Vi er der vi og.. Eller jeg var ihvertfall. Vet ikke om MSDOS logoen tattovert på underarmen holder jeg? Eller hundekyssing som hobby? Hva med meditasjon og en litt alternativ livsstil? Vi drukner vel iblant de useriøse. Ikke er det så lett å skrive en førstemelding heller. Vet ikke om du har prøvd å skrive førstemelding selv, men etter å ha kastet bort så mye energi med så dårlige resultater der, så gadd jeg virkelig ikke lenger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå