Gå til innhold

Stille på Sukker

Fremhevede innlegg

Gjest Tidssone
Skrevet

Får du opp noen beskjed om hva som kan være galt med bildet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_drømmer4livet
Skrevet

nei. prøvd mange forskjellige. funka på mp...

Gjest Tidssone
Skrevet

Hm. Så rart. Det pleier ikke å være noe problem der.

Skrevet

gjør ikke no. mp synes jeg virker bedre

Skrevet

Hvorfor synes du det? Er det mange skikkelige menn i 30-åra der? Jeg prøvde en gan for en stund siden, men det bare rant inn med useriøse henvendelser og ungen sorteringsmulughet. Eller?

Anonym poster: 5b7f90d5cbffaeee7e54fc13f57444f4

Skrevet (endret)

Såpass? :fnise:

Men så er det dette med at mange backer ut fordi din påtatte arroganse og ufinhet kanskje blir for voldsom? At dersom du bare tonet deg ned et lite hakk, så ville de kanskje turt å approache deg? Det finnes flere mellomting. Det er jo ikke sånn at enten så er du et arrogant rasshøl eller så er du fake-smile rævslikker, liksom. Det er nyansene som skaper forskjeller ;)

Kanskje, kanskje ikke. Men akkurat nå er det nærmeste jeg kommer sjekking ute på byen. Og jeg er inne i en fase nå hvor jeg gjør en del forandringer på livet mitt, hvordan jeg lever det. Så jeg ser på byen som min lekeplass for tiden. Driter fullstendig i om det går til helvete, det kommer alltids en ny bytur. Og så lenge jeg ikke finner profiler som fenger oppmerksomheten min, gir jeg litt faen i nettdatingen. Trener også hardt for å bli mer fit. Her skal det festes. Har vært singel lenge, klarer sikkert å vente litt til. Så det er ikke kjæreste jeg er ute etter nå.

Du virker utrolig bitter over at mange ikke svarer deg, samtidig som du virker veldig kresen selv, og kritiserer den type profil som er helt vanlig på nett.

Akkurat, der sa du det: "vanlig". For meg er "en vanlig profil på Sukker" en intetsigende profil, uten karakter, blek, som for meg da blir uinteressant. Og jeg kan ikke være bitter på å ikke ha fått svar når jeg ikke har sendt melding på lenge. Får se om jeg kommer over en profil som får meg til å titte mer enn en gang. Jeg leser faktisk det som står der, og ser på albumet, hvis hun har et.

For det første er det over 100 000 medlemmer bare på sukker, så det er et tverrsnitt av samfunnet man har på nettdating, og da kan man ikke tilegne denne gruppen mennesker særskilte egenskaper.

Du har vel sett hvor mange som har skrevet "jeg tar meg ikke selv høytidelig" på sin profil? Det, og en hel rekke andre ting går igjen.

At man ikke får svar på normale siviliserte meldinger skjønner jeg godt. Når dama får 100 stykker av de i uka, samtidig som hun kanskje er godt i gang på datern med en interessant person. da er det ikke deg hun ikke er interessert i(det er det forresten aldri, det er kun profilen din).

Som sagt, ingen svar etter en viss tid -> blokk. Ferdig med den saken. Da er man ikke interessant nok, og ingen svar er et svar i seg selv. Hvis hun skulle angre, synd for henne, hennes tap.

Jeg har datet maange flotte jenter, men som de fleste andre sleit jeg voldsomt i starten. Ble nesten fornærmet over manglende svar. Det varte heldigvis bare noen dager, da jeg fikk verdifulle innspill ang. tekst, kommunikasjon og ikke minst bilder. Fikk det fra en erfaren kompis som har møtt godt over hundre damer kun gjennom sukker, opp gjennom årene.

Det har da blitt noen dater på meg og. Kanskje ikke så mange som kompisen din, men noen har det da blitt. Og en gang holdt det faktisk på å bli noe mer. Men hun klarte å forkludre det, og jeg mistet interessen. Greit nok, gråter ikke over det i dag.

men når du har så mange krav som du skriver i innlegget over her, så gjør du det vanskelig for deg selv da, hvor kresen skal du være, og samtidig kritiserer du jentene for å være kresne? Og blokkerer du dem fordi de er 7-10 i utseende?

Det er ikke det at jeg nødvendigvis har så mange krav, men jeg er ute etter noen som skiller seg ut fra bermen, og som jeg selv kan identifisere meg med. Hun jeg så vidt nevnte over skilte seg ut. Jeg sendte en melding, og fikk raskt svar tilbake. Og det gikk ikke lang tid før vi var på date.

Utseende er bare et skall. En jente kan ha et fint utseende, men har hun en ræva personlighet blir hun fort en 0'er for min del. Spiller ingen rolle hvor fin hun er da utseendemessig, blir fortsatt kvalm av henne. Litt som en bæsj pakket inn i glanspapir. Pent utenpå, men bare dritten inni.

Altså, 7-10 objektivt sett er ikke nødvendigvis det samme som 7-10 for meg. En 5'er objektivt sett kan for meg glatt være en 10'er. Det kommer an på henne, hvordan hun er. Jeg prøver å se hele personen, ikke bare utseendet. Selvfølgelig må jeg også kunne tenne på henne.

For meg MÅ det ikke være noe i profilen som fanger oppmerksomheten min, som det er for deg.

jeg ser på sukker som mange andre også gjør, kun som et verktøy for å møte potensielle partnere i virkeligheten.

Om de ser bra ut, og matcher på alder, bosted og delvis interesser eller aktivitetsnivå, så holder det for at jeg får lyst til å møte henne, og dermed sende avgårde en melding.

Og de er det maaaange av der inne, tror jeg har over 1500 damer på østlandet med over 90 i match..., det er som å fiske i et oppdrettsanlegg hehe...

Om jenta ikke fenger meg i skriftlig kommunikasjon og presentasjon så driter jeg i det. Det er da ikke viktig det, i et forhold.

Da har du i så fall svart veldig gjennomsnittlig på alle spørsmål. Jeg har ikke 1500 damer på østlandet med over 90 i match, men jeg har svart annerledes enn hva som er gjennomsnittet. Igjen, jeg er ute etter originalitet. Akkurat nå finner jeg faktisk bare 11 damer mellom 20 og 34 år som har matchtall over 90 og bor innenfor en radius av 100 km (jeg bor i Oslo). Så det betyr at jeg sikkert ikke engang matcher (under 70) på mange av de damene du har over 90 i match på (i den grad vi i det hele tatt skal ta matching-skalaen på Sukker seriøst, hehe).

Edit: et lite tillegg til det siste avsnittet, jeg har også satt "Ønsker ikke å møte aleneforeldre" på profilen. Det betyr at alle jenter som har oppgitt at de har unge ikke vil vises på mine lister.

Endret av svendsenrobin
  • Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke noe særlig. Dårlige sorteringsmuligheter, som en annen sa her. Der er det f.eks. ingen mulighet til å fjerne alenemødre fra listene, så jeg måtte spesifikt skrive at jeg ikke ønsket kontakt med alenemødre. Men jeg ble likevel kontaktet av dem. Det var litt irriterende. Ikke pokker om jeg skal drive og fø på andres unger.

Skrevet

Men jeg synes også 'sorteringsmekanismen' på Sukker er så rar, da spørsmålene er veldig vage og kan tolkes i flere retningr. Sett fra et metodisk synspunkt er den en katastrofe. På spørsmål om "hvordan stiller du deg til røyk" f.eks. (eller hvordan det nå er formulert) trykket jeg på et eller annet på plussiden, for å indikere at det er greit for meg at en eventuell partner røyker (men jeg kunne jo ikke trykke på 'i hvor stor grad' eller noe slikt, nei), og da kan det tydeligvis også bety at jeg selv røyker, hvilket jeg ikke gjør? :klo:

Så dersom man utelukkende går etter matchtall, så tror jeg ikke det er veldig rart dersom man enten får veldig mange eller veldig få, da både de som tar 'testen' og de som leser den kan få et vidt forskjellig bilde av samme person.

Jeg ble også kontaktet av mannfolk i 40-åra ++ med unger som jeg regner med ikke var veldig mange år yngre enn meg. Altså, aleneforeldre har jeg overhodet ikke noe imot i teorien, men stemor til 15-åringer når en er 20 selv, I don't think so. Bare tanken er jo latterlig. Hva tenker disse mannfolka på? Altså, jeg skjønner også at det er 'bootycall' inne i bildet her, men ew. Det blir jo som å pule venninnene til døtrene sine liksom. Nasty.. :snurt:

• Liker 1
Skrevet

Men jeg synes også 'sorteringsmekanismen' på Sukker er så rar, da spørsmålene er veldig vage og kan tolkes i flere retningr. Sett fra et metodisk synspunkt er den en katastrofe. På spørsmål om "hvordan stiller du deg til røyk" f.eks. (eller hvordan det nå er formulert) trykket jeg på et eller annet på plussiden, for å indikere at det er greit for meg at en eventuell partner røyker (men jeg kunne jo ikke trykke på 'i hvor stor grad' eller noe slikt, nei), og da kan det tydeligvis også bety at jeg selv røyker, hvilket jeg ikke gjør? :klo:

Så dersom man utelukkende går etter matchtall, så tror jeg ikke det er veldig rart dersom man enten får veldig mange eller veldig få, da både de som tar 'testen' og de som leser den kan få et vidt forskjellig bilde av samme person.

Jeg ble også kontaktet av mannfolk i 40-åra ++ med unger som jeg regner med ikke var veldig mange år yngre enn meg. Altså, aleneforeldre har jeg overhodet ikke noe imot i teorien, men stemor til 15-åringer når en er 20 selv, I don't think so. Bare tanken er jo latterlig. Hva tenker disse mannfolka på? Altså, jeg skjønner også at det er 'bootycall' inne i bildet her, men ew. Det blir jo som å pule venninnene til døtrene sine liksom. Nasty.. :snurt:

Jeg blir også kontaktet av menn 10-15 år eldre enn meg som har unger. Fatter ikke hva de tenker på..

Men litt min egen feil også da, nå har ejg krysset av at jeg ikke ønsker å møte aleneforeldre.

Skrevet

Jeg blir også kontaktet av menn 10-15 år eldre enn meg som har unger. Fatter ikke hva de tenker på..

Men litt min egen feil også da, nå har ejg krysset av at jeg ikke ønsker å møte aleneforeldre.

Ikke sant, tenkte det samme selv. Men altså, hvilken normal 20-åring vil ha en mann på 45+?? Ikke at det ikke finnes fine 40+åringer, men ja. Det blir veldig sugardaddy wants some candy over det hele, for å si det mildt. Da hadde jeg følt meg temmelig white trash.. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Ikke sant, tenkte det samme selv. Men altså, hvilken normal 20-åring vil ha en mann på 45+?? Ikke at det ikke finnes fine 40+åringer, men ja. Det blir veldig sugardaddy wants some candy over det hele, for å si det mildt. Da hadde jeg følt meg temmelig white trash.. :fnise:

Vel, jeg er 31år og vil heller ikke ha menn 45-50år (med eller uten unger), så skjønner godt at du ikke vil ha det!

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor synes du det? Er det mange skikkelige menn i 30-åra der? Jeg prøvde en gan for en stund siden, men det bare rant inn med useriøse henvendelser og ungen sorteringsmulughet. Eller?

Anonym poster: 5b7f90d5cbffaeee7e54fc13f57444f4

hmm jeg er jo der da, nå da... )

Det er vell like mange useriøe/seriøse der som på de andre stedene. du får prøve:)

Skrevet

Nei, det er ikke noe særlig. Dårlige sorteringsmuligheter, som en annen sa her. Der er det f.eks. ingen mulighet til å fjerne alenemødre fra listene, så jeg måtte spesifikt skrive at jeg ikke ønsket kontakt med alenemødre. Men jeg ble likevel kontaktet av dem. Det var litt irriterende. Ikke pokker om jeg skal drive og fø på andres unger.

hver sin smak. så lenge man har mulighet for å blokkere så er jeg fornøyd.

Skrevet

Kanskje, kanskje ikke. Men akkurat nå er det nærmeste jeg kommer sjekking ute på byen. Og jeg er inne i en fase nå hvor jeg gjør en del forandringer på livet mitt, hvordan jeg lever det. Så jeg ser på byen som min lekeplass for tiden. Driter fullstendig i om det går til helvete, det kommer alltids en ny bytur. Og så lenge jeg ikke finner profiler som fenger oppmerksomheten min, gir jeg litt faen i nettdatingen. Trener også hardt for å bli mer fit. Her skal det festes. Har vært singel lenge, klarer sikkert å vente litt til. Så det er ikke kjæreste jeg er ute etter nå.

Akkurat, der sa du det: "vanlig". For meg er "en vanlig profil på Sukker" en intetsigende profil, uten karakter, blek, som for meg da blir uinteressant. Og jeg kan ikke være bitter på å ikke ha fått svar når jeg ikke har sendt melding på lenge. Får se om jeg kommer over en profil som får meg til å titte mer enn en gang. Jeg leser faktisk det som står der, og ser på albumet, hvis hun har et.

Du har vel sett hvor mange som har skrevet "jeg tar meg ikke selv høytidelig" på sin profil? Det, og en hel rekke andre ting går igjen.

Som sagt, ingen svar etter en viss tid -> blokk. Ferdig med den saken. Da er man ikke interessant nok, og ingen svar er et svar i seg selv. Hvis hun skulle angre, synd for henne, hennes tap.

Det har da blitt noen dater på meg og. Kanskje ikke så mange som kompisen din, men noen har det da blitt. Og en gang holdt det faktisk på å bli noe mer. Men hun klarte å forkludre det, og jeg mistet interessen. Greit nok, gråter ikke over det i dag.

Det er ikke det at jeg nødvendigvis har så mange krav, men jeg er ute etter noen som skiller seg ut fra bermen, og som jeg selv kan identifisere meg med. Hun jeg så vidt nevnte over skilte seg ut. Jeg sendte en melding, og fikk raskt svar tilbake. Og det gikk ikke lang tid før vi var på date.

Utseende er bare et skall. En jente kan ha et fint utseende, men har hun en ræva personlighet blir hun fort en 0'er for min del. Spiller ingen rolle hvor fin hun er da utseendemessig, blir fortsatt kvalm av henne. Litt som en bæsj pakket inn i glanspapir. Pent utenpå, men bare dritten inni.

Altså, 7-10 objektivt sett er ikke nødvendigvis det samme som 7-10 for meg. En 5'er objektivt sett kan for meg glatt være en 10'er. Det kommer an på henne, hvordan hun er. Jeg prøver å se hele personen, ikke bare utseendet. Selvfølgelig må jeg også kunne tenne på henne.

Da har du i så fall svart veldig gjennomsnittlig på alle spørsmål. Jeg har ikke 1500 damer på østlandet med over 90 i match, men jeg har svart annerledes enn hva som er gjennomsnittet. Igjen, jeg er ute etter originalitet. Akkurat nå finner jeg faktisk bare 11 damer mellom 20 og 34 år som har matchtall over 90 og bor innenfor en radius av 100 km (jeg bor i Oslo). Så det betyr at jeg sikkert ikke engang matcher (under 70) på mange av de damene du har over 90 i match på (i den grad vi i det hele tatt skal ta matching-skalaen på Sukker seriøst, hehe).

Edit: et lite tillegg til det siste avsnittet, jeg har også satt "Ønsker ikke å møte aleneforeldre" på profilen. Det betyr at alle jenter som har oppgitt at de har unge ikke vil vises på mine lister.

Jeg har nok svart gjennomsnittlig ja. Men hvorfor er det viktig at profilen skiller seg ut? Man vet ikke før man har møtt dama om det er match eller ikke uansett. Personkjemi er jo det aller viktigste. Og du vet jo ikke da hva "glanspapiret" tildekker i det hele tatt. Derfor mener jeg det er feil å avvise middelmådige eller kjedelige profiler. Er utseende, interesser, alder og aktivitetsnivå ok, så er det det nok for meg til å gå på date, fordi mer kan man ikke vite før man har møtt dama.

Skrevet

Sender dere jenter ofte første meldingen? I så fall, hva sorterer(ser) du etter før du finner ut hvem du skal sende til?

Selv sorterer jeg etter 2 ting, en jente som har høy sexlyst, og en som vil ha unger en eller annen gang. Når er ikke så viktig ;)

Skrevet

Sender dere jenter ofte første meldingen? I så fall, hva sorterer(ser) du etter før du finner ut hvem du skal sende til?

Selv sorterer jeg etter 2 ting, en jente som har høy sexlyst, og en som vil ha unger en eller annen gang. Når er ikke så viktig ;)

Jeg har 1 ting som er en dealbreaker for meg som jeg alltid sjekker, og det er røyking. Selvfølgelig kan man endre vaner, men er et dårlig utgangspunkt å skulle bli kjent med noen med det i tankene å forandre dem for at det skal kunne bli noe mellom oss.

Ellers er det helheten, men personlig leter jeg til jeg finner spennende profiler med varme, humor, geekery. Jeg beundrer menn som lever livene sine sånn som det passer dem uten å være redd for hva andre skal mene om livsstilen, og de har som regel toleranse og et nyansert og varmt syn på andre mennesker, noe jeg setter meget høyt.

Det kunne ikke falle meg inn å utbrodere om så intime ting som sexslyst i profilen min, vil jeg legge til. Tror det er mange som enten lyver for å få menn interesserte, eller som svarer nøytralt eller ikke svarer bare fordi en profil er alt for offentlig til å legge ut den slags.

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg sorterer på bilder og profiltekst. Først og fremst profiltekst.

For meg er det no-go med menn som skriver at de ikke vet hva de skal skrive om seg selv.

Du bommer når du sorterer etter bladene på treet. Utrolig mange som svarer middels for å få flest mulig treff, dermed har de svart fem på alt som har med sex å gjøre...

Gjest Svampebob1
Skrevet

Bra det ikke bare er meg :fnise:

Jeg tror nok vi begge er av samme oppfatning der, ja :-).

Høh. Verden går fra meg - og jeg er bare 20!!! :bond:

Og jeg som foretrekker 'gamlemåten', awwww, kan jo pensjonere meg med én gang da.. Scheiße.. :snurt:

WHAT? Er du bare 20? Hvordan i alle dager har du blitt så klok i en så ung alder?

Helt utrolig! De som jeg kan diskutere slikt med er som regel minst 40-50 år gamle.

Da har du et utrolig modent sinn! Jeg hadde lignende holdninger selv da jeg var på din alder, men det tok meg mye tid, refleksjoner og en del arbeid med meg selv for å forstå det du nå kunne ha skrevet en avhandling om.

Dette må du ta godt vare på. Verdsett deg selv og ta gode valg som gjør deg godt i livet :-)

• Liker 3
Gjest Svampebob1
Skrevet

Jeg lurer på om det er vanlig å gå på date med folk etter å ha skrevet melding i to dager? Kanskje jeg bare ikke kan de uskrevne nettdatingreglene.

Jeg har egentlig foretrukket å skrive i minst en uke før jeg har møtt personen jeg har skrevet med.

Men de 2 siste datene jeg har hatt ble avtalt etter 3 meldinger, rett og slett fordi jeg ble så lei av å skrive. Resultatet var 2 dates som var totalt skivebom!

Ang. interessante profiler, så har jeg skrevet så mange profiler som jeg har fått skryt av for både skriveferdigheter, humor og at de er reflektert skrevet. Problemet er at de har vært lange, fordi jeg ønsker å være ærlig om hvem jeg er og tiltrekke meg ei som er som meg. Når det er mangel på seriøsitet på slike sider, så blir det som det blir. Lite respons. Jenter trekker seg unna når det er lange profiler. Med en kort profil kunne det bøtte inn med meldinger, men fra feil type jenter.

Ikke lett ihvertfall.

Skrevet

Jeg har egentlig foretrukket å skrive i minst en uke før jeg har møtt personen jeg har skrevet med.

Men de 2 siste datene jeg har hatt ble avtalt etter 3 meldinger, rett og slett fordi jeg ble så lei av å skrive. Resultatet var 2 dates som var totalt skivebom!

Ang. interessante profiler, så har jeg skrevet så mange profiler som jeg har fått skryt av for både skriveferdigheter, humor og at de er reflektert skrevet. Problemet er at de har vært lange, fordi jeg ønsker å være ærlig om hvem jeg er og tiltrekke meg ei som er som meg. Når det er mangel på seriøsitet på slike sider, så blir det som det blir. Lite respons. Jenter trekker seg unna når det er lange profiler. Med en kort profil kunne det bøtte inn med meldinger, men fra feil type jenter.

Ikke lett ihvertfall.

Heh, har prøvd meg på den der selv! Korte profiler som egentlig var ganske standard ga mye bedre respons, men da passet jeg jo til alle, og dessverre bar jo meldingene preg av det også. Jeg tenkte at det kanskje kunne være greit å ikke skrive FOR mye sånn at man har noe å snakke om i starten når man blir kjent, men det det fungerte dårlig for meg. Var bare bortkastet tid. Da synes jeg det er bedre å beskrive meg selv. Quality, not quantity.

Når det er sagt så var det ganske dårlig kvalitet da også, egentlig... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...