Gå til innhold

Barnehagen ringer til min eks..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

:-) Okey, bare missforstod litt da :-) Da tror jeg du må ha diskutert en god del med henne for det virker som du kjenner henne veldig godt.

Jeg kjenner ikke denne saken så veldig godt og i hvertfall ikke eventuelle andre saker hun har tatt opp her, men man skal være forsiktig med å "dømme" folk etter hve de skriver. Det kan være det feks. er et rop om hjelp??? Hva vet jeg.

Men vi hører også bare en side av saken og jeg må si meg enig i at mye av det hun forteller er nesten for utrolig til å være sant. Da må det i så fall være en hel bygd med inkompetente og usaklige arbeidere der. Jeg kan bare uttale meg i barnehage sammenheng fordi jeg jobber i barnehage selv, og om dette som hun skriver er sant burde alle de ansatte der vært sparket for lenge siden. Men jeg synes det høres utrolig ut da at "alle" ansatte i barnehagen motarbeider en mor til et barn der.

Men man skal iallefall være forsiktig med å trampe i salaten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Men jeg synes det høres utrolig ut da at "alle" ansatte i barnehagen motarbeider en mor til et barn der.

Det er helt utrolig hvordan folk tolker ens innlegg. Jeg har da aldri sagt at "alle" ansatte i barnehagen motarbeider meg; jeg har ikke engang sagt HVEM jeg har pratet med. Men jeg kan si at jeg legger ihvertfall ikke skylden på assistentene, vikarer, eller andre "ufaglærte", og jeg ville ikke regnet med at de skulle ta på seg noe ansvar for å gi meg beskjed om hva som foregår der. Dette er kun avdelingsleder og styrer sitt ansvar etter min mening, ihvertfall å legge opp skikkelige rutiner for informasjonsutveksling.

Jeg har da som regel et godt samarbeid med barnehagen, men det har dessverre vært enkelte tilfelle der jeg har reagert. Og jeg er da klar over mitt ansvar her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg tråkket deg for nærme..........

Akkurat HVA er det du mener barnehagen gjør feil overfor deg i info.utvekslingen? Og kan du gjøre noe selv for at det kan bli bedre info.utveksling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Okey, bare missforstod litt da :-) Da tror jeg du må ha diskutert en god del med henne for det virker som du kjenner henne veldig godt.

Jeg kjenner ikke denne saken så veldig godt og i hvertfall ikke eventuelle andre saker hun har tatt opp her, men man skal være forsiktig med å "dømme" folk etter hve de skriver. Det kan være det feks. er et rop om hjelp??? Hva vet jeg.

Men vi hører også bare en side av saken og jeg må si meg enig i at mye av det hun forteller er nesten for utrolig til å være sant. Da må det i så fall være en hel bygd med inkompetente og usaklige arbeidere der. Jeg kan bare uttale meg i barnehage sammenheng fordi jeg jobber i barnehage selv, og om dette som hun skriver er sant burde alle de ansatte der vært sparket for lenge siden. Men jeg synes det høres utrolig ut da at "alle" ansatte i barnehagen motarbeider en mor til et barn der.

Men man skal iallefall være forsiktig med å trampe i salaten :-)

hei

jeg skjønner ikke helt va du reagerer på jeg syns ikke det er noe rart i at de ringer til et barns far når han har barnet like mye hadde eg jobbet ibarnehage hadde jeg hat vanskelig for og skille vem som har delt ansvar fra de andre i en slik situasjon

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var jo det denne tråden startet med også har den bare utbasunert seg. Men jeg klarer å skille mellom hvem som har barna (de fraskilte foreldrene) de forskjellige dagene. Men hadde jeg ikke fått tak i den av foreldrene som hadde barnet på det tidspunktet jeg trengte å få tak i den, hadde jeg selvfølgelig ringt den andre av foreldrene.

Det jeg prøver å si er at denne tråden har sklidd ut til å handle om mye mer enn en telefonoppringning, og man skal være forsiktig med å dømme andre...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Beklager om jeg tråkket deg for nærme..........

Akkurat HVA er det du mener barnehagen gjør feil overfor deg i info.utvekslingen? Og kan du gjøre noe selv for at det kan bli bedre info.utveksling?

Første bud er ihvertfall å gi beskjed, særlig når de tar med ungen på politiske aksjoner. (Jeg kan forstå at intensjonen var god, men jeg blir likevel litt irritert. Det kan jo finnes andre meninger og slutninger enn kun en.) Jeg synes faktisk også at de bør vente med å kontakte faren til han har ungen. Jeg får av og til inntrykk av at det er viktigere at far får beskjeder enn meg.

Hva jeg kan gjøre? Jeg sier ihvertfall min mening. Og er klar over at jeg også må stille spørsmål, at jeg ikke kan forvente at de alltid husker på alt....

Jeg føler ikke at jeg er spesiell vanskelig, og jeg krever ikke spesialbehandling for ungen, eller "andre ting". Men jeg kan forstå at folk kanskje synes jeg er vanskelig å komme inn på, ser kanskje litt morsk ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drar de på demonstrasjoner sånn helt plutselig eller er det noe de planlegger?

Kanskje du kan be dem lage to mapper som de legger i hylla til barnet, en til deg og en til far, med dobbel kopi av alle beskjeder som blir gitt. På den måten får dere begge de samme beskjedene.

Du kan også si i fra at ditt barn ikke skal være med på demonstrasjoner, og er far uenig må dere to diskutere dere frem til en felles løsning dere begge kan stå for.

I tillegg ber du om en foreldresamtale med den av de ansatte som har ditt barn som "primærbarn" (om de praktiserer den ordningen, hvis ikke ta det med avd.leder) der du sier i fra om at når du har barnet er det du som skal ringes til. Får de ikke tak i deg, kan de ringe far. På den måten gir du dem inntrykk av at du er åpen for tilstedeværelse av faren :-) (noe du helt sikkert er).

Men da må du også godta at de kun ringer far når det er han som har barnet.

Høres det greit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud er ihvertfall å gi beskjed, særlig når de tar med ungen på politiske aksjoner. (Jeg kan forstå at intensjonen var god, men jeg blir likevel litt irritert. Det kan jo finnes andre meninger og slutninger enn kun en.) Jeg synes faktisk også at de bør vente med å kontakte faren til han har ungen. Jeg får av og til inntrykk av at det er viktigere at far får beskjeder enn meg.

Hva jeg kan gjøre? Jeg sier ihvertfall min mening. Og er klar over at jeg også må stille spørsmål, at jeg ikke kan forvente at de alltid husker på alt....

Jeg føler ikke at jeg er spesiell vanskelig, og jeg krever ikke spesialbehandling for ungen, eller "andre ting". Men jeg kan forstå at folk kanskje synes jeg er vanskelig å komme inn på, ser kanskje litt morsk ut...

hwi

er enig med det meste men vorfor skal de vente med og ringe til far til han har ungen, hva er forskjellen hva om det gjaldtnoe med far når han hadde han jeg syns de må tneke hva det er

vis du er vnaskelig og komme inn på bør du gjøre noe med det før du gir opp stedet

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var jo det denne tråden startet med også har den bare utbasunert seg. Men jeg klarer å skille mellom hvem som har barna (de fraskilte foreldrene) de forskjellige dagene. Men hadde jeg ikke fått tak i den av foreldrene som hadde barnet på det tidspunktet jeg trengte å få tak i den, hadde jeg selvfølgelig ringt den andre av foreldrene.

Det jeg prøver å si er at denne tråden har sklidd ut til å handle om mye mer enn en telefonoppringning, og man skal være forsiktig med å dømme andre...............

hei

jeg slkjønner men jeg sier ut i fra hva jeg har sett av ehnne før, og hun skroiver mye rart og merkelig og snålt, hun sier at foreldrenbe hans er i mot henne, da han har han er det foreldrene som betaler for maten og ikke han, for han bor hjemme det e r galt for henne at farne ikke betaler for utgiftene når han har henne, det er også lsik at hun har presset han for fult bidrag selv om hun ahr han like mye, dette var før de nye reglene og han betalte en prosentdel av inteketen, han gikk daned i stilling og betalte mindre han syns han skulle betale mindre da ble hun gal og ville flytte til oslo, men hun er jo ikke beretiget mer en mellotingen mellom det hans kulle betale og det hun skulle betale når de har han like mye, foreldrene hans hadde også kjøpt klær til gutten da var det feil fordi hun ikke hadde tatt ut dem, andre ville jo vert glad for og ha fått klær, hun sier også at faren ikke samarbeider om kleskjøp, jeg skriver dette for og vise at når jeg svarer så er det og no ut i fra jeg vet og jeg vet at hun ikke er enkel og samarbeide med jeg skjønner da at barnhagen kan ta kontakt med far heller og det er greiere og ha med han poenget hennes var og at hun har forledrerettighete og at hun da er hovedperson i barnehagen og at de ikke skal ha kontakt med han hun har skrevet tråder om dette før, det er vanskelig for barnehagen og skille hvem som har rettighetene når de begge har han like mye. jeg syns at når de har han like mye så burde hun gitt faren rettighetne. hun inrømmer ogdså under her at hun ikke er lett og kommen inn på.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar de på demonstrasjoner sånn helt plutselig eller er det noe de planlegger?

Kanskje du kan be dem lage to mapper som de legger i hylla til barnet, en til deg og en til far, med dobbel kopi av alle beskjeder som blir gitt. På den måten får dere begge de samme beskjedene.

Du kan også si i fra at ditt barn ikke skal være med på demonstrasjoner, og er far uenig må dere to diskutere dere frem til en felles løsning dere begge kan stå for.

I tillegg ber du om en foreldresamtale med den av de ansatte som har ditt barn som "primærbarn" (om de praktiserer den ordningen, hvis ikke ta det med avd.leder) der du sier i fra om at når du har barnet er det du som skal ringes til. Får de ikke tak i deg, kan de ringe far. På den måten gir du dem inntrykk av at du er åpen for tilstedeværelse av faren :-)  (noe du helt sikkert er).  

Men da må du også godta at de kun ringer far når det er han som har barnet.

Høres det greit ut?

hei

ikke for og svare for henne men vorfor skal de bindes opp til en forelder om gangen, de kan jo ha noe med hva de vil forelderen også, de kjener faren best kanskje det og var noe dugnadopplegg. det det går på og er at det er hun som har foreldrerettighetene og hun mener at de da ikke skal ta kontakt med far nå har hun jo endret litt på det da men det var ikke slik da det begynte, jeg syns det er gvanskelig for barnehagen og holde rede på at farne ikke har rett i en lsik situasjon.

og det er og litt rart at hun ikke vil at vi skal vite hvem hun er når vi svare.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

når det gjelder det med demonstrasjonen, fikk ikke de andre forelderen beskejd var det bareud vis ikke syns jeg ikke du ksla klage.

og når det gjelder det med lapper i hyle til gutten kanskeje du skal prøve og vere litt mer oppservant og få det med hjem og deg før du får purring

hilsne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg mener at barnehagen skal prøve å gi den service begge foreldrene vil ha, uavhengig av hvem som har barnet. Og når det gjelder dugnad, så er det jo ikke noe i veien for at en kvinne kan stille opp der, er det vel.

Her har jeg funnet ut at det er info.strømmen hun oppfatter som galt, og da prøver jeg å komme med et velmenende råd om hva hun kan gjøre for at det skal bli bedre for alle parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg mener at barnehagen skal prøve å gi den service begge foreldrene vil ha, uavhengig av hvem som har barnet. Og når det gjelder dugnad, så er det jo ikke noe i veien for at en kvinne kan stille opp der, er det vel.

Her har jeg funnet ut at det er info.strømmen hun oppfatter som galt, og da prøver jeg å komme med et velmenende råd om hva hun kan gjøre for at det skal bli bedre for alle parter.

hei

jeg er enig med deg jeg, men jeg sskjønner ikke vorfor man på død og liv må kontakten den so m til en ver tid har barnet, og det med dugnad var bare eteksempel og ja kvinne kan klare det like godt, det var bare et eksempel kasnkej de hadde bruk for has fagfelt, jeg mener at det kan vere grunner ti lat de vi lha tak i han og jeg mener at man bør kjenne fortiden for og forstå vorfor hun spør

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Tule: hvorfor er du så veldig opptatt av meg??

Etter hva jeg har skjønt så er du sur på barnevernet også. Selv om jeg kjenner folk som har jobbet i barnevernet så har jeg ingen sterke meninger om de hverken den ene eller andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder det med og flytte vordan tror du det kan bli bedre for gutten og komme til et annet sted uten venner og si at dette ikke er sunt synes jebg er drøyt gutten kan vel ha det bra han........

og faren har gutten like mye vordan tror du det lbir for gutten og miste faren

Tule: Jeg kjenner ikke alle sider av saken, så jeg kan ikke si hva som er best for Gjest å gjøre. Og det gjør jo heller ikke du, så hvorfor så veldig klar i dine svar? Jeg vet ikke hva som har blitt diskutert her inne før, men det kan jo være som MissG skriver - et rop om hjelp.

Gjest - jeg syntes du skal lese svarene til MissG. Hun prøver bare å hjelpe.

Vet ikke hvor gammel gutten er, men de fleste barn har ingen problem med å få seg nye venner et annet sted. Gutten får det nok bedre, dersom han slipper rykteflommen. Og om far også har samværsrett, stiller det seg i et annet lys. Trodde moren hadde foreldreretten jeg....? Om far er helgepappa, kan dette kombineres med at mor flytter. Syntes Gjest skal oppsøke profesjonell hjelp. Og kanskje Gjest også skal være litt mer spesifikk i sine innlegg neste gang?

Ikke tolk alt som står her bokstavelig. Dette gjelder da oss alle. Man klarer vel "å lese mellom linjene"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tule

Hvorfor i alle dager engasjerer du deg så voldsomt i denne saken. Du skriver ( det jeg kan forstå) som om du kjenner henne personlig ikke kun ut i fra det hun har skrevet her inne på KG, hun skriver jo som Gjest , du kan da ikke være sikker på at det er henne :roll: .

Det virker veldig unaturlig og faktisk litt skremmende at du går så utrlig opp i dette :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Dette ble ikke skrevet som et "skrik om hjelp". Jeg anser meg ikke for å være "hjelpeløs" når jeg faktisk bor slik jeg gjør. Jeg kan heller ikke se at jeg er så veldig "krakilsk" som enkelte her påstår.

MEN jeg reagerer når "lover og regler" ikke blir fulgt, når informasjon ikke blir gitt. Noen vil sikkert si jeg er helt fanatisk på dette området, og det kan nok så være...

Som jeg har sagt tidligere så er det forskjellige kulturer å bo i by og i ei bygd. Det er mye på bygda som går via "uformelle veier", og da er det ikke lett å være innflytter og ikke ha et nettverk rundt seg. Jeg kan faktisk leve uten et stort nettverk rundt meg, men jeg liker ikke at det liksom kun skal være gjennom nettverk man får informasjon om hva som foregår.

Jeg har kjennskap til barnevernet fra innsiden, og om de hadde oppført seg likedan som enkelte ansatte i barnehagen så hadde dette vært helt horribelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Lullu sa så prøver jeg bare å hjelpe, med å komme med noen gode råd ang. effektivisering av informasjonsstrøm, men det ser ikke ut til å bli tatt alvorlig, så jeg gir opp det.

Det virker som denne tråden er blitt til for å blåse ut når det gjelder barnehageansatte og barnevernet.

Værsego, Be my Guest.

Men husk - dra nå ikke alle over en kam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Som Lullu sa så prøver jeg bare å hjelpe, med å komme med noen gode råd ang. effektivisering av informasjonsstrøm, men det ser ikke ut til å bli tatt alvorlig, så jeg gir opp det.

Det virker som denne tråden er blitt til for å blåse ut når det gjelder barnehageansatte og barnevernet.

Værsego, Be my Guest.

Men husk - dra nå ikke alle over en kam.

:o :o :o Jeg er helt sjokkert. Kommer ikke det som jeg skriver ut på skjermen til dere???

Dere får ha takk for at dere gir meg råd; føler dere dere snytt fordi jeg ikke takker dere, eller ikke svarer eksplisitt på deres innlegg? Jeg har faktisk ikke hatt tid, men jeg tar jo dere dere skriver til underetning.

Skal jeg kanskje si at ja, stakkars meg jeg er helt hjelpesløs når saken egentlig dreier seg om at informasjonstilgang.

Jeg har da også sagt at dette ikke gjelder alle ansatte, og at det bare har vært enkelthendelser som førte til at begeret rant over..(som Lullu skrev) Folk skriver da inn mye rart her, men jeg opplever sjelden å se så mye kritikk til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...