Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2004 #21 Skrevet 12. mars 2004 Barnehagen måtte ha hans underskrift til tross for at han ikke har foreldreansvaret, og til tross for at han har sagt ti ldem at han er enig med de. Min underskrift var altså ikke nok. Enten tror de at jeg lyver, eller så mener de at jeg ikke kan ta en beslutning, som var helt i tråd med barnehagens eget ønske.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2004 #22 Skrevet 12. mars 2004 Stakkars barnet ditt... barnehagen har sikkert en god grunn til å ringe far i stedet for å ringe deg. Jeg kan tenke meg hvilken. Jeg vil svært gjerne vite dine argumenter for å mene dette. Jeg synes det er helt hårrreisende å komme med slike uttalelser. Jeg kunne si det samme til deg utifra de innlegg du har kommet med om din eks. Hva hadde du tenkt om det? Har du mere rett til å dømme andre??? Håper på et skikkelig grunngitt svar her. Jeg har ikke fått det tildigere når du har sagt du skulle komme med det.
Gjest Tex Skrevet 12. mars 2004 #23 Skrevet 12. mars 2004 Jeg vil svært gjerne vite dine argumenter for å mene dette. Jeg synes det er helt hårrreisende å komme med slike uttalelser. Jeg kunne si det samme til deg utifra de innlegg du har kommet med om din eks. Hva hadde du tenkt om det? Har du mere rett til å dømme andre??? Håper på et skikkelig grunngitt svar her. Jeg har ikke fått det tildigere når du har sagt du skulle komme med det. Jaså..... vis meg hvor du ikke har fått svar da, så skal jeg svare deg nå.... Og når det gjelder denne tråden...... Kan ikke annet enn riste oppgitt på hodet. Innlegget er endret. Hege (admin)
Vimsevips Skrevet 12. mars 2004 #24 Skrevet 12. mars 2004 En ting er at du har eneansvar for barnet, en annen ting er at dere har samværsavtale. De bør ha fått med seg at jeg har levert og hentet ungen denne uka' date=' jeg har da snakket med de.[/quote'] Regner med at dette betyr at dere har en samsværsavtale. Så lenge dere har en samværsavtale, skal barnets far ha tilgang på den samme infoen som du har.
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2004 #25 Skrevet 13. mars 2004 Tex: hva med å følge ditt eget sitat?
Gjest Tex Skrevet 14. mars 2004 #26 Skrevet 14. mars 2004 Tex: hva med å følge ditt eget sitat? Hva med å registrere seg slik at det går an å prate skikkelig? Det er ikke lett å respektere gjester som hyler og skriker om råtne barnehager og piper fordi samarbeidet er dårlig.
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2004 #27 Skrevet 14. mars 2004 Hva med å registrere seg slik at det går an å prate skikkelig? Det er ikke lett å respektere gjester som hyler og skriker om råtne barnehager og piper fordi samarbeidet er dårlig. Så du trenger et brukernavn for at du skal klare å prate med folk.. Du har ihvertfall mistet min respekt. Jeg har aldri sagt at samarbeidet med hverken barnehage eller barnefar er dårlig. Jeg ble overrasket over at de ringte han. Men jeg skjønner her at det skal man jo ikke bli. Som en annen skrev; forventet JEG sympati?Ja, det gjorde jeg. Hvorfor spør man ikke om hvorfor barnefar ringte meg istedet for å ringe barnehagen selv? Nei, fordi han gidder ikke å ringe tilbake til de. Det kunne jo tross alt ha skjedd noe alvorlig med ungen.
Pusekatt Skrevet 14. mars 2004 #28 Skrevet 14. mars 2004 Hvorfor spør man ikke om hvorfor barnefar ringte meg istedet for å ringe barnehagen selv? Nei, fordi han gidder ikke å ringe tilbake til de. Det kunne jo tross alt ha skjedd noe alvorlig med ungen. Dersom noe alvorlig hadde skjedd med ungen, og barnehagen ikke fikk tak i ham, ville de nok ha ringt deg. Jeg skjønner ikke at dette er noen krise i det hele tatt.
Gjest Tex Skrevet 14. mars 2004 #29 Skrevet 14. mars 2004 Nei, de folka der stoler jeg ikke på lenger. De har ikke peiling på lover og regler i det hele tatt. Det er bare å lese hva de bruker som begrunnelser for sine vedtak. Og de har da gått bak ryggen min før.. Jeg har aldri sagt at samarbeidet med hverken barnehage eller barnefar er dårlig. Enten er dette begge dine ord, eller så er det ikke det. Om du er gjesten bak begge faller alt du har sagt på sin egen urimelighet. Er du ikke gjesten bak begge sitatene så skjønner du kanskje hvorfor det er lettere å prate med folk som har et brukernavn.
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2004 #30 Skrevet 14. mars 2004 Enten er dette begge dine ord, eller så er det ikke det. Om du er gjesten bak begge faller alt du har sagt på sin egen urimelighet. Er du ikke gjesten bak begge sitatene så skjønner du kanskje hvorfor det er lettere å prate med folk som har et brukernavn. Man kan da samarbeide med folk selv om man ikke stoler på de. Det medfører bare at man bl.a blir litt mere observant. Det trenger jo ikke nødvendigvis være noe galt med det heller. Jeg synes du er utrolig frekk som kan antyde at ungen ikke har det bra hos meg. Du vet ikke hva som ligger bak her i det hele tatt.
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2004 #31 Skrevet 14. mars 2004 Herregud, hvor treig er man egentlig? Poenget mitt var at han ikke tenkte at det kunne ha skjedd noe, eller at jeg kanskje ikke var tilgjenglig. (Ja, jeg vet at jeg skrev at jeg var det, men det kunne jo ha vært at jeg ikke var det) Om jeg ikke hadde vært hjemme så hadde han nok ikke kontaktet barnehagen da heller..fatter pointet??? Om noe alvorlig hadde skjedd ungen så hadde de vel ikke først ringt til han som ikke hadde ansvaret for ungen. (selv om dere sikkert vil argumentere med at bh sikert kunne hans tlf. nr bedre enn mitt og blabla)
Gjest LoisLane Skrevet 14. mars 2004 #32 Skrevet 14. mars 2004 Det går an å misforstå uten at man nødvendigvis er treig, gjest. Må si jeg lurer litt på hvorfor faren ikke gidder å ringe tilbake barnehagen når de ringer ham. Har du spurt barnehagen hvorfor de ringte faren? Det ville jeg ha gjort, som folk har vært inne på før kan det jo være en helt enkel forklaring. Okei, kanskje går de inn for å "føre deg bak lyset", men du kan vel ikke gå ut fra det uten videre?
Tule Skrevet 14. mars 2004 #33 Skrevet 14. mars 2004 hei syns dette er tåpelig, jeg dsyns jeg kjenner det du skriver, og jeg torr jeg vet og skjønne hvem du er , må si jeg er enig i det med bruekrnavn det ervanslkeloig og vite hvem som er hvem vis det er to gjester. når det gjelder det med faren mener jeg at jeg har diskutert det med deg mye før, det har vert om du ksal flytte tilbake til oslo og ta gutten med deg lleer la han bli igkjen, og om faren som de kjennere og om ade har gått moit deg og at awlle er i mot deg. jeg syns jeg er lei av dette her. jeg tor jeg også husker at ud har dsakt at dere har praktiserte delt omsorg da er det ikke så rart at de har ring t han og jeg ysns ikke det er så ratrt ast de har ringt den de kjenner, jeg mener foreldre bør vereliketsitlt. jeg men3r også og huske at du snakket om at han ikke har froeldreansvar og at du var glad for det jeg syns du bør se at det bør vere naturlig at begge har ansvar vis man har tatt på sgeg farskapet. jeg skjønner ikke va som er så feil med at han må underksrive jeg syns det er naturlig han er forelder til barnet han og så og du er ikke noe mer. jeg syns du skal begynne og inse at han også har betydning for barnet. Jeg syns du er skremmene lite moden til og vere forledrer når du har slike holdninger., jeg er ikke enig med alt det tex sier jeg heler og skal vere neig med deg der, men vordan kan dtex vite om du er den smamae gjest som hun har diskutert merd når du ikke bruker navn. hilsen
Tule Skrevet 28. mars 2004 #34 Skrevet 28. mars 2004 hei jeg vil bare poengtere at jeg syns det er fint at de tar begges underskrift, va vis det skejr noe n med ungen i noe som den har fått lov av deg til og vere med i i barnehagen, vis eksen ikke har skrevet under kan han bruke det mot deg etter på vis han har skrevet under kan han ikke, jeg syns du skal tenke på det, vis dere fortsatt praktiserer delt omsorg så syns jegi kke det er nå rart barnahagen ringer han når de kjenner han, jeg syns dere burde ha delt ansvar det hadde vert lettere for de ogskjønne, de tror dere har dewt kanskje og, og jeg syns du skal vere klar over at vis han har hatt samvveret så vil en vilken rett gi han rettigheter vis han ber om det, når det gjelder det at du ikke har venner der så erdet kanskje litt med din i mnstiling vis du har isolert deg så er det ikke så rart, vis du hadde prøvdo g blitt kjent hadde du kanskje fått litt venner, vis du er likt er du lite moden til og vere forelder, jeg skal ikke røpe degnå for du blir så sint når jeg gjør det men jeg tror jeg skjønt va som er bak hilsen
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2004 #35 Skrevet 28. mars 2004 Det blir snakket om "injurier", onskapsfulle ryktespredning i andre debatter. Da kan man kanskje stille spørsmål ved enkelte brukeres opptreden her inne mot andre brukere også..Å opplyse(hentyde) om brukernavn til gjester; hvilken hensikt kan det ha; bortsett fra å sette denne i et dårlig lys?Selv om man er anonym også med brukernavn så kan man bli gjenkjent. Det samme gjelder når man kommer med hentydninger om psyken, hva som er galt med folk etc. Alt dette vil jeg kalle å bli utsatt for "utilbørlig press". Det virker på meg som man ikke tåler andres synspunkter og ønsker de fjernet fra forumet.
Joplaya Skrevet 28. mars 2004 #36 Skrevet 28. mars 2004 De bør ha fått med seg at jeg har levert og hentet ungen denne uka, jeg har da snakket med de. Men hvorfor ringer de ikke meg om de ikke fikk tak i faren da? De ringer som regel ikke pga bagateller. Dessuten har de da alltid vært kjappe til å ringe meg.. Nei, de folka der stoler jeg ikke på lenger. De har ikke peiling på lover og regler i det hele tatt. Det er bare å lese hva de bruker som begrunnelser for sine vedtak. Og de har da gått bak ryggen min før.. Hva slags vedtak? Begrunnelser for sine vedtak holder ikke? Kjenner du loven? Hørt om å klage å vedtak? De har gått bak ryggen din? På meg høres det ut som om der er en kræsj. En alvorlig kræsj. Har du blitt meldt til barnevernet eller noe sånt? Og de ringer ikke på grunn av bagateller - som regel sier du. Vel, KANSKJE du akkurat på det tidspunktet ikke svarte telefonen da de prøvde ringe deg før? Kanskje det var faren de ønsket snakke med, men ringte ikke opp igjen fordi det kunne vente til neste gang de traff han - pga at det i DETTE tilfellet var en "bagatell" (altså noe som ikke hastet). Hvorfor er du så opptatt av at det holder med din underskrift? La nå far få være far, og la barnehagen gjøre jobben sin. Er det noe som er fryktelig feil et sted, ja så gjør noe med det da.
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2004 #37 Skrevet 29. mars 2004 Ut fra det "gjest" skriver her vil jeg anta at personalet i barnehagen tenke følgende - Nei, vi ringer til faren fordi mora er helt sprø og skal krangle om alt.....
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2004 #38 Skrevet 29. mars 2004 Hva slags vedtak? Begrunnelser for sine vedtak holder ikke? Kjenner du loven? Hørt om å klage å vedtak? De har gått bak ryggen din? Bl.a vedtak angående makspris i barnehagen som skal tre i kraft nå 1. mai. De skriver i sine rapporter at kommunen har tolket det slik at det ikke blir endringer i makspris, da man bare legger sammen gjennomsnittet av to tilbud. Ifølge fylkeskommunen skal 2750 være makspris, og noen forskrifter vedr. tolkningen var ikke kommet ennå. Man kan vel kanskje opprettholde gamle priser om det f.eks er fare for nedlegging, men da får man skrive det. Og ikke begrunne sine vedtak om at de bare tolker reglene etter eget skjønn. De har gått ryggen min ved å ta med ungen min i demonstrasjoner der de hverken har sagt noe i forkant eller etterkant. På meg høres det ut som om der er en kræsj. En alvorlig kræsj. Har du blitt meldt til barnevernet eller noe sånt? Nei. Det har jeg ikke. Hvorfor må man tro det verste fordi man stiller spørsmål? Og de ringer ikke på grunn av bagateller - som regel sier du. Vel, KANSKJE du akkurat på det tidspunktet ikke svarte telefonen da de prøvde ringe deg før? Kanskje det var faren de ønsket snakke med, men ringte ikke opp igjen fordi det kunne vente til neste gang de traff han - pga at det i DETTE tilfellet var en "bagatell" (altså noe som ikke hastet). De hadde ikke ringt til meg. For meg virker de temmelig hastige når de ikke klarer å vente til far kommer noen dager senere i barnehagen, men forventer at han skal ta seg fri for å komme ens ærend for å skrive under noen papirer. Dette hastet da ikke slik. Klart man blir usikker når barnehagen ringer til den andre av forledrene når det er en selv som har ungen. Eksen min ble faktisk forundret selv, for ellers ville han ikke kontaktet meg. Hvorfor er du så opptatt av at det holder med din underskrift? La nå far få være far, og la barnehagen gjøre jobben sin. Er det noe som er fryktelig feil et sted, ja så gjør noe med det da.
Tule Skrevet 30. mars 2004 #39 Skrevet 30. mars 2004 hei først dette med makspris, det skal være to tusen sjuhundre og femti, vis barnehagen tilbyr noe som er utover det som er vnalig kan de ta mer, ejg syns du bør ta det opp, når det gjelder det med og ta med ungen på demonstrasjon uten og sprørre deg syns jeg er feil, vis det var viktig så syns jeg du kunne gitt tilatelse men de burde spøurt. da har med om han støtter dem og om du gjør. ga far tilatelse, vis han gjorde kan det ver det, det kan hende de har tenkt at det har hioldt vis han har ham likemye, det er derfor jeg syns at vis dere har han likem ye så syns jeg dere bør ha dlet ansvar, da kan far få oppføre seg som en far og ta avgjørelser for ungen han og det er mer oversiktlig. når det gjelder det med underskriften syns jeg og det er drøyt, vis det hastet kan det være noe de skulle sende og trengte begges underskrift. men vis han rigte så er han jo lojal det er greit. når det gjeølder det eemd anonym, det er rart at skrive anonymt når man ser vem du er jeg tror de fleste gjør det og jeg syns du kan bruke nikk da er det elettere og se va du skroiver. det er også anonymt med nik jeg ser ikke va som er galt hilsen
Nabodama Skrevet 2. april 2004 #40 Skrevet 2. april 2004 Ut fra det "gjest" skriver her vil jeg anta at personalet i barnehagen tenke følgende - Nei' date=' vi ringer til faren fordi mora er helt sprø og skal krangle om alt.....[/quote'] Akkurat det var min reaksjon også!!!
Fremhevede innlegg