Gå til innhold

Minibobla i magen!


Bobla2013

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt to deilige joggebukser på cubus som er ganske vide og myke. Kanskje det er de samme som du kaller dansebukser Airam? Vet ikke om det er dansebukser jeg ;-) Men utrolig gode. Også har jeg handlet to gode og fine strikkegensere i rosa og hvit, de er lange nok til en stor mage og kan fint brukes etter graviditeten. Jeg kjøper ikke mammaklær nå jeg, syns det er fint å kjøpe ting jeg kan bruke senere :)

Godt å høre at du er i grei form da. Ingenting er vel bedre enn det! Utrolig deilig med fint vær nå ja.. Man føler seg mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) ! De klærne jeg har kjøpt i det siste er "vanlige" klær. Som jeg kanskje kan bruke etter fødsel og :) Ja, deilig å være i god form igjen, bortsett fra litt mensmurringer.

Hadde jo noen sterke kynnere og nedpress i natt, det var ganske vondt.. og merkelig følelse.. men føles bra nå altså.

Det er jeg takknemlig for. :) Sitter her og spiser litt nøtter. Men nå må jeg slå av PC'en og være litt aktiv, har endel jeg må gjøre til i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh, jeg lurer på om magen har sunket litt, faktisk.. Synes den har flatet ut litt ved ribbeina og henger mer ned. Kanskje babyen har sunket mer ned i bekkenet? Kjente jo sånt veldig nedpress.

Skal til jordmor om noen uker, da sjekker hun om den er festet. Hun sa den kom til å feste seg før termin siden den var så langt ned i bekkenet allerede :)

Formen idag er grei nok, har litt vondt i bekkenet igjen etter en lang gåtur i går. Men jeg føler meg bra ellers. Litt kvalm kanskje. Våknet tidlig idag, må nok ta meg en lur i løpet av dagen.

Og idag skal jeg på date med kjæresten min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er helt grei idag, men jeg kjenner hormonene rase. Det skjer endel ting rundt meg som jeg har rett til å reagere på, men jeg reagerer ekstra sterkt fordi jeg også har disse hormonene som skal si sin mening også i tillegg til de vanlige følelsene ;)

Jeg er litt smådeprimert, det har jeg vel vært siden fredag omtrent da jeg fikk vite at jeg måtte bruke masse penger på noe som er helt bortkastet. Så nå er jeg helt blakk.

Jeg har de par siste dagene vært kvalm og har kastet opp 1 gang. Kan det være at det er slik pga liten plass i magen, eller kan det være at jeg har fått et virus i magen?

Sliter litt med halsbrann og, særlig om jeg spiser ost på brødskiva eller spiser makrell i tomat.

I morges sparket babyen meg i ribbeinet, så jeg kjente at foten eller hva det var glapp og kunne nesten høre det, hehe. :hjerte: Det var koselig da. Selvom det gjorde bittelitt vondt. Men det er en deilig følelse.

Det er 8 uker igjen til termin. Jeg prøver å få dagene til å gå så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 uker på vei idag, 4 uker til babyen ikke er prematur om den blir født. Dette går unna må jeg si! :) Og det synes jeg er flott. Jeg føler meg veldig tung da.

Babyen veksler mye mellom å sparke på høyre og venstre side, liker tydeligvis å turne litt rundt inni der, hehe. Har begynt så smått å kjenne stikninger, regner med at det er modning. Kynnere har kommet også. Har ikke hatt så mye kynnere, som jeg har merket, men kjenner de litt nå.

Synes det strammer seg helt opp til skuldrene nesten, jo :)

Jeg er litt rastløs også. Og litt utålmodig. Men det er godt å ha god tid også, jeg har endel innkjøp igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 33 uker! Utrolig hvor fort det går, ja :)

Kjenner til de stikkingene, jeg har fått endel av det jeg og. Men er det vanlig å modnes så lenge før fødsel?

Jeg begynner også å føle meg tung, særlig på kvelden. Man har jo fått svekket muskler så det blir jo tungt.

Hvordan går det med bekkenet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man kan begynne å modnes en stund før fødsel ja (håper jeg i allefall, vil ikke ha en for tidlig født ;) ). Jeg tror man kan begynne med det allerede i uke 30. Men det er jo litt individuelt :)

Huffda, svekket muskler? Hvordan skjedde det? :(

Bekkenet er litt opp og ned, noen dager har jeg veldig vondt og må sitte mye rolig, men etter jeg har kuttet litt ned på skole, merker jeg at jeg føler meg bedre. Det verste jeg gjør er å gå mye.

Men hver natt/kveld har jeg vondt når jeg skal snu meg i sengen eller stå opp av sengen, men ellers så føler jeg meg i ganske grei form altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får slappere muskler under graviditeten, fysioterapeuten min. Derfor blir alt tyngre :) Mine magemuskler bare ligger i midten av magen virker der som. Når jeg skal stramme dem blir magen trekanta ihvertfall ;-)

Bra at ikke bekkenet er så ille nå da. Deilig det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det har jeg ikke tenkt på, hehe, men det stemmer det, ikke mye til magemuskler på meg ;)

Samme her, magen blir trekantet. Men det får trenes opp etter babyene er født, hehe :)

Jepp, deilig når bekkenet er helt OK. Små gleder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur heller ikke at jeg kommer til å kjøpe så mye mammaklær, enig i at det er bedre med noe som kan brukes senere :)

Har du bekkenløsning Bobla? Har ikke lest hele dagboka di.. Jeg er bare i uke 12 og har begynt å slite med det :( Det verste er å gå ja! Kjenner meg igjen i det med hormoner, jeg overreagerer stadig, men heldigvis bare ovenfor venner og kjæresten, klarer å kontrollere meg på jobb :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur heller ikke at jeg kommer til å kjøpe så mye mammaklær, enig i at det er bedre med noe som kan brukes senere :)

Har du bekkenløsning Bobla? Har ikke lest hele dagboka di.. Jeg er bare i uke 12 og har begynt å slite med det :( Det verste er å gå ja! Kjenner meg igjen i det med hormoner, jeg overreagerer stadig, men heldigvis bare ovenfor venner og kjæresten, klarer å kontrollere meg på jobb :fnise:

De eneste mammaklærne jeg har er i allefall 2 bukser, 1 strømpebukse og 1 kjole :) Ellers har jeg klart meg med vanlige klær heldigvis. Nå skal jeg gå i deilige kjoler - bare det blir varmt nok! Det gleder jeg meg til :)

Ja, huff, har bekkenløsning. Har slitt med det en god stund, i hele 2013 tror jeg omtrent. Du får ta det på alvor og nevne det for legen. Jeg har ikke gjort det, men mitt bekken er vondt, men overkommelig vondt :)

Hehe, godt du klarer å kontrollere det på jobb da. Men disse hormonene altså, de gjør akkurat som de vil! ;)

Gratulerer med graviditeten! :)

Endret av Bobla2013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg for alvor begynt handlinga.. :) Fant ut at jeg er nødt til det om jeg skal rekke å kjøpe alt. Neste på lista blir nok bæresjal og lammeskinn :) Det hadde vært så deilig å fått det i hus. Jeg elsker å krysse ut på lista mi at jeg har kjøpt noe, da er jeg et skritt nærmere målet; å ha alt i hus og alt klart.

Formen: God, men mye halsbrann. Sov dårlig i natt pga det, og sitter her med halsbrann.

Har ingen medisin mot det, så prøvde et glass melk. Funker bra i 5 minutter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 uker til termin! Jeg teller ned. Det må til :)

Føler meg fin, men føler meg veeeldig tung og veldig stor! Har gigantisk mage nå. Og noen strekkmerker også. Jeg håper vesla kommer om 3-4 uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har enda en uke gått.. Litt murringer i magen idag. Jeg er i full gang med planlegging av barnerom :)

Det er koselig å pusle med litt sånt.

Er allergisk for tiden da.. det er ikke gøy, men sånn er det :) Og det er så deilig med vår! Blir glad av at det er mildt ute! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg hatt litt murringer i korsryggen og litt foran. Kjenner nedpress til tider. Er nok modning på gang, håper nesten at jeg ikke går mer enn 1,5 uker før jeg føder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spennende å se når du føder :) Kan jo være det skjer litt før! Jeg håper å føde en uke før jeg :) Da er jeg klar!

Hvordan sover du for tiden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper på å ikke gå over tiden i allefall :) ! Begynner å bli litt tungt og slitsomt altså..

Sover ikke så godt, er syk også, men våkner og synes det er vanskelig å snu meg i senga og sånn.

Er så tung vet du! Tung som bly føler jeg meg ;) Sitter stort sett rolig så mye jeg kan - blir sliten av ingenting.. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å tenke litt på å få fødebagen ferdig pakket, det tror jeg kan være lurt. Plutselig skjer det noe, kjekt å ha den klar.

Men det er noe som må kjøpes inn før den er klar, så har en liten shoppingrunde som må tas.. bare så typisk at det er så mange utgifter akkurat denne uken :P

Jeg føler meg grei idag, men litt hormonell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødebagen tenkte jeg også å begynne å gjøre klar nå, men litt usikker på hva jeg skal pakke til baby osv. Jeg har hele tiden tenkt at jeg har goood tid, men plutselig må man jo gjøre ting klart :) Det er spennende da :)

Kjenner meg igjen i det å føle seg tung. Jeg føler meg særlig tung på kvelden egentlig. På morgenen er jeg lett på beina en liten stund i hvert fall ;-)

Ha en god helg! Skriv gjerne ned hva du skal ha i fødebagen, jeg trenger sårt tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...