Gå til innhold

Minibobla i magen!


Bobla2013

Anbefalte innlegg

Hei og god ettermiddag! :)

Jeg forsov meg idag.. Klarte nesten ikke å sove i natt.

Fikk vite at en annen en i familien skal ha baby 1,5-2 mnd etter meg - og de vet ikke at jeg er gravid ;)

Og jeg så på babytøy, jeg må bare si at på garnstudio.no har de så utrolig mange flotte strikkeoppskrifter!

Og jeg har fått beskjed om å sende noen jeg liker til noen som hadde så lyst til å strikke.

Så jeg satt og så gjennom og drømte meg helt bort. Og de sier jo at hjemmestrikket er noe av det beste, selvom det ikke holder så lenge. Disse små vokser jo så fort.

Dette med graviditeten har gått mer opp for meg i det siste, særlig etter den ordinære ultralyden. Da var barnefaren med og.

Jeg har veldig, veldig lyst til å dra på en 3D ultralyd også, men så får vi se hva det blir til ;)

Og jeg har merket at jeg har lyst til å bruke alle pengene mine på baby, hehe. Det er det eneste jeg har lyst til å shoppe, babyklær og utstyr.

Det er vel tida for å begynne med det veldig snart også, i tilfelle kroppen skulle si stopp mot slutten, da er det greit å ha mye unnagjort. Jeg ser litt på bruktmarkedet og litt i butikk :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og god ettermiddag! :)

Jeg forsov meg idag.. Klarte nesten ikke å sove i natt.

Fikk vite at en annen en i familien skal ha baby 1,5-2 mnd etter meg - og de vet ikke at jeg er gravid ;)

Og jeg så på babytøy, jeg må bare si at på garnstudio.no har de så utrolig mange flotte strikkeoppskrifter!

Og jeg har fått beskjed om å sende noen jeg liker til noen som hadde så lyst til å strikke.

Så jeg satt og så gjennom og drømte meg helt bort. Og de sier jo at hjemmestrikket er noe av det beste, selvom det ikke holder så lenge. Disse små vokser jo så fort.

Dette med graviditeten har gått mer opp for meg i det siste, særlig etter den ordinære ultralyden. Da var barnefaren med og.

Jeg har veldig, veldig lyst til å dra på en 3D ultralyd også, men så får vi se hva det blir til ;)

Og jeg har merket at jeg har lyst til å bruke alle pengene mine på baby, hehe. Det er det eneste jeg har lyst til å shoppe, babyklær og utstyr.

Det er vel tida for å begynne med det veldig snart også, i tilfelle kroppen skulle si stopp mot slutten, da er det greit å ha mye unnagjort. Jeg ser litt på bruktmarkedet og litt i butikk :)

Ha en fin dag!

Kjedelig med dårlig søvn! Jeg sov også veldig dårlig i natt. Men jeg var i lykkerus etter å ha kjent min lille skatt sparke :) Har du kjent noe enda?

For meg har det også blitt mer virkelig i det siste. Når man begynner å se på utstyr og sånt. Det er så moro!

Jeg har også veldig lyst på 3D UL, men det er så dyrt at vi har vel bestemt oss for å bruke pengene på babyen når den kommer ut istedet :) Vi får se om jeg klarer det da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med dårlig søvn! Jeg sov også veldig dårlig i natt. Men jeg var i lykkerus etter å ha kjent min lille skatt sparke :) Har du kjent noe enda?

For meg har det også blitt mer virkelig i det siste. Når man begynner å se på utstyr og sånt. Det er så moro!

Jeg har også veldig lyst på 3D UL, men det er så dyrt at vi har vel bestemt oss for å bruke pengene på babyen når den kommer ut istedet :) Vi får se om jeg klarer det da! :)

Det sa kjæresten min også, at "kan vi ikke heller bruke pengene på utstyr?", hehe. Så jeg tenker fortsatt litt på det. Men det er veldig fristende å ta en liten titt, men vi får se ;)

Jeg har kjent spark ja, har kjent det i noen uker nå. Litt avhengig av hvordan den ligger og hvor den sparker, men den tar noen byks innimellom :hjerter_rundt:

Tenk at vi skal få babyer!

Endret av Bobla2013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og lurer på om jeg skal ta influensavaksina eller om jeg skal la være å ta den. Jeg er veldig usikker, for jeg føler ikke vaksina er testet godt nok. Og ikke alle får influensaen, god håndhygiene hjelper mye.

Jeg er frisk og rask ellers, ingen astma eller andre plager, men jeg er usikker. Nå er kanskje vaksinelagrene tomme også?

Jeg sitter og tenker på navn innimellom også :) Har nesten bestemt oss, men vi får se, vet ikke om jeg vil bestemme meg helt før jeg ser henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer også det med vaksine, men dette er vaksine for vanlig influensa, ikke den samme som var i 2009. Det er nok trygt, men skjønner at det er vanskelig å ta riktig beslutning! Jeg har bestemt å ta den, skal ringe fastlegen og høre om de har noen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempevanskelig å ta riktig beslutning :( Føler ikke vaksinen er forsket godt nok på, og vet om mange gravide som ikke kommer til å ta den. Er veldig usikker altså, føler jeg gambler uansett hva jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke jeg tar den, nå er snart sesongen på hell og (forhåpentligvis!). Dessuten tror jeg legen ikke har flere, da jeg var der sist hadde han 10-15 stk igjen og regnet med at de kom til å forsvinne.

Men idag har jeg hatt en fin dag, bortsett fra at folk hoster på meg! Og på andre! De får vel kanskje kjøpe seg engangstørkler de kan hoste i? Jeg synes det i allefall er veldig frekt å bare hoste ut i luften og spre bakterier eller virus eller hva de nå har.

Håper alle sammen i allefall får en fin helg og får gjort det dere ønsker å gjøre! :)

Jeg skal prøve å slappe av, men har en skoleoppgave jeg må arbeide med i helgen. Og andre ting å gjøre.

Endret av Bobla2013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Idag er jeg litt rar i hodet, litt svimmel. Har kost meg masse i helgen, fått slappet av og sånn. Prøvd å ikke stresse, og det har gått ganske bra :) Planlegger en litt lengre tur med hunden idag for å få rørt på meg litt.

Jeg har jo en liten hundebass som liker å gå tur. Men han er korthåret, så han må helst ha på seg litt bekledning om det er endel minusgrader ute. Idag skal det være ca -6 grader, så da tar vi vel på ham en liten dress.

Vi snakkes :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 22 uker :) Alltid deilig med ny uke! Har dere begynt handel av utstyr enda?

Takk for det! :) Nei, skal handle inn det første veldig snart.

Driver på med klær, hehe. Men jeg sitter og planlegger veldig, ned til minste detalj! :)

Har dere begynt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått handlet inn litt møbler også! :) Det er koselig. Er over 5 mnd på vei nå :) Og har fått bestilt meg en 3D ultralyd også, om en mnds tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg glemte å svare her sist!

Vi har kjøpt vogn nå :) Og litt småting. Tar det rolig, men skal handle litt mer de neste ukene.

Moro å kjøpe litt da! og moro med 3D ul.

Vi skal ikke ha det, men jeg er ofte til kontroller så vi får se lille to ganger til før fødsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt med vogn :) Hvilken har dere kjøpt? Jeg tror jeg kjøper Emmaljunga.

Jeg er ltit syk nå, så tar det rolig, neste innkjøp blir vel ikke før om en stund ;)

Ja, morsomt med 3d ultralyd! Måtte liksom bestille, visste jeg kom til å angre om jeg ikke gjorde det, hehe.

Blir koselig for deg/dere å se den lille igjen da :) Jeg er på kontroll hver mnd hos fastlegen, jeg. Blir veid, sjekker symfysemål og så har han fått for seg at man skal se på ul hver gang..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig rå hoste her nå, håper det går over i løpet av et par dager. Ellers tror jeg at jeg hoster opp lungene mine snart :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for det! Er heldigvis litt på bedringens vei! :) Nei, var ikke pga min helse, men alt står bra til! :) Fikk en liten titt på den lille ;) ! Fortsatt jente ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

I går var jeg på svangerskapskontroll hos legen. Har gått opp noen kg, jeg har spist litt usunt dessverre. Men blodprøvene var greie, litt forhøyet crp (?) pga virus (forkjølelse), og symfysemålet var såvidt over streken. Men det tror jeg er fordi legen regner litt annerledes enn de gjør på sykehuset.

Han regner et svangerskap til å være 40 uker, på sykehuset mitt regner de et svangerskap til å være 40+3.

Jeg gleder meg til våren! :) Kanskje bare halvannen måned til snøen begynner å smelte og gresset synes igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...