Gå til innhold

HUN AMMET BARNET MITT!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hadde det vært akseptert hvis det hadde vært så intimt som mange skal ha det til?

Anonym poster: d74f062c0b434fac5eb98f5646438faa

For meg så er den kontakten jeg får med barnet mitt under amming veldig personlig og spesiell, men jeg er fullstendig for offentlig amming... Ser ikke helt likheten mellom offentlig sex og offentlig amming.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hun gjorde det for å være slem mot TS og/eller TS baby? Barnet trengte mat. Barnet fikk mat. Verre trenger det ikke å være.

Jeg har ikke sagt hun gjorde det for å være slem, men hun gjorde det ikke fordi hun mente det var det aller beste for barnet heller - hun gjorde det for å spare seg selv for arbeid.

Anonym poster: cc98f65a18eccbc03307725577573956

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så er det en vesentlig forskjell på om jeg hadde gitt en annen sin melk på flaske til barnet mitt, og det om en annen skulle fysisk ammet barnet mitt.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Hvorfor det? Sånn egentlig? I begge tilfeller får barnet mat. Og så lenge den fysiske ammingen er noe som har skjedd en gang, så går det heller ikke utover båndet mellom mor og barn. Hva er problemet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan vel alle enes om at hverken vi eller TS vet noe som helst om foranledningen og omstendighetene siden hun stormet ut uten å prate med venninnen. Ja det er fullt lov å føle at hun tråkket over streken, ja det er fullt lov å ikke ønske at ens eget barn skal ammes av andre. Det tror jeg svært få om noen protesterer på. Det blir mer tankegangen og behovet for å rasjonalisere denne reaksjonen når det faktisk ikke finnes noe annet enn føleri som basis.

Var det veldig fullt på cafeen? (det er jo tross alt jul), fungerte kanskje ikke microen? Hadde de micro? (har selv opplevd ufordragelige annsatte på cafeer og restauranter som ikke var behjelpelig for fem flate øre evt at microen var så skitten at jeg ikke ønsket å bruke den. Hadde venninnens eget barn kanskje vært litt "vanskelig" der og da? Er venninnen en av de som synes det ble pinlig å spørre siden folk skjønte hun kunne amme barnet selv og trodde det var hennes egen?

Satt på spissen - hvis 2 foreldre skiller lag og moren etterhvert finner seg en ny partner. Jeg kan garantere at de fleste fedre da vil føle et stikk over at en annen mannsperson i husholdningen plutselig skal leke med "hans barn". Og noen klikker sikkert der også - men det er ikke rasjonelt, og det er ikke logisk. Det handler kun om følelser, sjalusi, usikkerhet og sårbarhet. Jeg anntar at ingen vil si at en far skal kunne nekte barnets mor å la hennes partner få leke med barnet?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Misteltein

Men jeg syns ikke man er forskrudd fordi man sammenligner sex om amming for å poengtere intinmgrenser.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Med andre ord så er det du mot offentlig amming.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja akkurat det er forskrudd. Men jeg syns ikke man er forskrudd fordi man sammenligner sex om amming for å poengtere intinmgrenser.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Det kommer vel an på hva man legger i ordet "forskrudd".

Syns du det er like ille at venninna di ammer ditt barn, som hvis mannen din har sex med en annen dame?

For meg er det "forskrudd" i den forstand at når mannen din har sex med en annen, er det et totalt overgrep mot din tillit, deres forhold, og kan ødelegge og splitte familier... til sammenligning med at å amme en venninnes barn, i verste fall gjør deg sint, uten at noen blir skada på noen som helst måte.

Endret av Yme
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg så er den kontakten jeg får med barnet mitt under amming veldig personlig og spesiell, men jeg er fullstendig for offentlig amming... Ser ikke helt likheten mellom offentlig sex og offentlig amming.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Og jeg ser ikke likheten mellom sex og amming i det hele tatt, likevel brukes sex som argument mot å amme andres barn.

Anonym poster: d74f062c0b434fac5eb98f5646438faa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Sånn egentlig? I begge tilfeller får barnet mat. Og så lenge den fysiske ammingen er noe som har skjedd en gang, så går det heller ikke utover båndet mellom mor og barn. Hva er problemet?

Hvis en annen ammer barnet mitt betyr jo det at babyen får det jeg ser på som spesiell kontakt fra en annen person, det skjer jo ikke dersom melken til en annen blir gitt på flaske..

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt hun gjorde det for å være slem, men hun gjorde det ikke fordi hun mente det var det aller beste for barnet heller - hun gjorde det for å spare seg selv for arbeid.

Anonym poster: cc98f65a18eccbc03307725577573956

Hvorfor må det være en motsetning mellom de to? Barnets beste er å få mat. Og jeg har full forståelse for at amming er enklere, og raskere, når man dresser rundt på 2 babyer og en av dem er sulten, enn å få varmet opp ei flaske i disse dager. Barnet fikk det den trengte, på den måten som var enklest for venninnen. Jeg ser virkelig ikke noe stort problem.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord så er det du mot offentlig amming.

Nei, 100% for offentlig ammin. Som sagt, det er vel endel mer vanlig og akseptert å amme offentlig enn det er å ha sex...?

Hadde offentlig sex vært vanlig hadde jeg helt sikkert syns det var greit også. Jeg sammenligner det bare for å poengtere hvor spesiell og personlig jeg mener kontakten er.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en annen ammer barnet mitt betyr jo det at babyen får det jeg ser på som spesiell kontakt fra en annen person, det skjer jo ikke dersom melken til en annen blir gitt på flaske..

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Du tror de utvikler en spesiell kontakt basert på at barnet blir ammet EN gang, på et offentlig sted, i julestria? Og hva med flaskebarn? De kan jo ikke få en spesiell kontakt med noen, basert på denne logikken.

Men dette er nok kjernen, det handler om ren sjalusi.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ser ikke likheten mellom sex og amming i det hele tatt, likevel brukes sex som argument mot å amme andres barn.

Anonym poster: d74f062c0b434fac5eb98f5646438faa

Det er ikke likheten mellom sex og amming direkte, det er likheten mellom intimgrenser og personlig kontakt.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan vel alle enes om at hverken vi eller TS vet noe som helst om foranledningen og omstendighetene siden hun stormet ut uten å prate med venninnen. Ja det er fullt lov å føle at hun tråkket over streken, ja det er fullt lov å ikke ønske at ens eget barn skal ammes av andre. Det tror jeg svært få om noen protesterer på. Det blir mer tankegangen og behovet for å rasjonalisere denne reaksjonen når det faktisk ikke finnes noe annet enn føleri som basis.

Var det veldig fullt på cafeen? (det er jo tross alt jul), fungerte kanskje ikke microen? Hadde de micro? (har selv opplevd ufordragelige annsatte på cafeer og restauranter som ikke var behjelpelig for fem flate øre evt at microen var så skitten at jeg ikke ønsket å bruke den. Hadde venninnens eget barn kanskje vært litt "vanskelig" der og da? Er venninnen en av de som synes det ble pinlig å spørre siden folk skjønte hun kunne amme barnet selv og trodde det var hennes egen?

Satt på spissen - hvis 2 foreldre skiller lag og moren etterhvert finner seg en ny partner. Jeg kan garantere at de fleste fedre da vil føle et stikk over at en annen mannsperson i husholdningen plutselig skal leke med "hans barn". Og noen klikker sikkert der også - men det er ikke rasjonelt, og det er ikke logisk. Det handler kun om følelser, sjalusi, usikkerhet og sårbarhet. Jeg anntar at ingen vil si at en far skal kunne nekte barnets mor å la hennes partner få leke med barnet?

Å tenke på slike ting krever et snev av rasjonell tankegang. Det er en mangelvare i denne tråden.;)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tror de utvikler en spesiell kontakt basert på at barnet blir ammet EN gang, på et offentlig sted, i julestria? Og hva med flaskebarn? De kan jo ikke få en spesiell kontakt med noen, basert på denne logikken.

Men dette er nok kjernen, det handler om ren sjalusi.

Du forstår ikke poenget mitt...

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forstår ikke poenget mitt...

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Jo, jeg prøver å vise deg at poenget ditt er blottet for rasjonalitet og logikk.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg prøver å vise deg at poenget ditt er blottet for rasjonalitet og logikk.

Ifølge deg ja, hva får deg til å tro at du sitter på fasiten?

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS HER

For det første gikk jeg ikke ifra venninna mi rasende som noen skrev. Jeg ble oppgitt og litt lei meg og fikk litt "sjokk" av den grunn at jeg synes det er helt unaturlig! Jeg fikk dermed ikke frem ett ord og gikk..

Det var heller ikke jeg som skrev at jeg ville drept henne!

Og som mange sier at "vær takknemlig, ungen din ble mett og det var godt ment av venninna di."

Det forundrer meg at det var så godt ment med tanke på at grunnen hennes var fordi hun ikke GADD og spørre på kafeen hun satt om de kunne varme melken.

Hun hadde ikke trengt noe mer enn og varme den, det var min ferdige melk på ferdig flaske til og varme og spise, veldig enkelt!

(jenta mi tar flaske veldig greit)

Jeg tror selvfølgelig ikke hun gjorde det av ondskap, men det var for meg utrolig merkelig og det ille aldri falt meg inn og amme hennes sønn, det ville litt ekstremt merkelig for meg.

Og som noen og sa at det var sikkert mye styr med to vogner og masse styr.. det var det heller ikke. De sov så godt begge to(fremtil min våknet og sulten) i en kjempe kjekk tvillngvogn.

Kafeen hun satt på var to utikker bortenfor der jeg klipte meg, hun kunne enten ha kommet tilbake eller i minstefall ringt og spurt.

Og til dere som påpekte det med hva moren spiser o.l. kan vøre farlig o.l. for barnet, det hadde jeg ikke tenkt på engang.. denne moren røyker faktisk!

Det gjør ikke jeg, av den grunn av at jeg ammer!

Enda større grunn til og ta det slik jeg gjorde..

Mange mener nok jeg overreagerte og ja, kanskje jeg burde bare sagt ifra og ikke bare gått, men det var virkelig helt sjokkerende.. Amming for meg er en av de viktigste stundene med babyen min og det er noe jeg virkelig vil ha for meg selv.

TS

Anonym poster: d355878a88bc0150ade59c173c191e50

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge deg ja, hva får deg til å tro at du sitter på fasiten?

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

At alle dine poeng baserer seg på følerier, og suspekte sammenligninger.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, nå er jeg helt sliten i plussefingeren. Og Misteltein, det var oppriktig ment, selv om jeg ordla meg veldig dårlig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke likheten mellom sex og amming direkte, det er likheten mellom intimgrenser og personlig kontakt.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Det som blei tatt opp, angående sex og amming, var utroskap... Mener du at sviket og skaden (og alt det andre som følger på, hvor barnet plutselig ikke har en samla familie mer osv.) utroskap gir, kan sammenlignes med det man føler når en annen person ammer ditt barn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...