Gå til innhold

HUN AMMET BARNET MITT!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS: hvorfor spør du når du kun er ute etter dulling fra liketenkende?

Eg lurer på det same.

TS - du overreagerar noko heilt ekstremt. Eg hadde ikkje brydd meg i det heile tatt, berre vorte glad for at ungen fekk mat.

Å samanlikne med sex med andres partnar... Eg er mållaus. Kva slags syn er det folk her inne har på amming???

Å amme er fyrst og framst å gje ungen mat. Joda, kos og alt det der, men kvifor er det så farleg at ei anna dame ammar ungen din? Eg kan lova at du framleis er mora, TS!

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor svarer MENN i denne tråden?!

Dette er overhodet ikke greit og jeg hadde blitt forbannet! Hadde det vært erstatning på flaske så hadde det vært greit men ikke din venninnes egenproduserte melk. IKKE greit!

Og igjen, dette har ikke menn greie på, så ikke kom med slike svadasvar. Yme bla .

Anonym poster: 2ef9e6f3a94d1afd7a0f9fe263d68ea7

Sist jeg sjekket hadde menn også hjerner, og kunne tenke. Dermed har de vel like stor rett til å komme med sine meninger som andre. Man blir da ikke en hellig melkeku som skal tilbes bare fordi man ammer ungen sin?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er overrasket over at så mange har noe i mot dette. selv ville jeg bare vært takknemlig. det var jo en venninne som gjorde det i beste mening. så ja, jeg synes du overreagerer. hvertfall når du bare gikk fra venninnen din uten å si noe som helst. jeg skjønner jo at vi reagerer ulikt på dette, men du kunne i det minste fortalt henne at du ikke synes noe om det.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ofte dette med amming og intimitet ofte handler om at mødre så gjerne gjerne vil være den næreste, det kjæreste og det viktigste for sitt eget barn (i mange, eller de fleste situasjoner), og så er det jo grusomt å innse at barnet faktisk klarer seg greit uten, eller i denne siutasjonen på melken - til en annen! (ikke slå meg damer, dette er bare min oppfatning) Jeg ammet også mitt barn og det var superhyggelig det, men det var like koselig å gi barnet flaske etter hvert også.

Her tror jeg det ligger veeeldig mye!

Ingen andre skal gi MIN baby mere kjærlighet, kos, omsorg enn meg. Det er (spesielt) nybakte mødres tankegang. Og det leser man gang på gang her inne.

Det viktigste blir ikke hva babyen trenger, men hva mor trenger og ønsker.

Anonym poster: d4c15861c626d20e4559991fa47d8759

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spurte... Vanskelig å håndtere svar som ikke er i tråd med dine egne meninger?

Mener du da spesifikt temaet "en dame ga mitt barn brystmelk"? Eller snakker du om amming generelt? Jeg fant forsåvidt ganske mye info om begge deler, da jeg googlet det.

Nydelig, og ikke minst intelligent sammenligning! Pluss fra meg.

I mange samfunn (nå og tidligere) har det vært helt normalt å amme hverandres barn.

Veit du at menns kropper er helt fint istand til å produsere brystmelk, og amme barn? Det kan feks skje om moren til barnet dør.

Det finnes også menn som får brystmelk pga innbilt svangerskap, som følge av at kona dems er gravid... Ikke kom her og si at vi ikke kan knytte de samme båndene til barna våre.

Og en annen ting... Plukker man opp en bok i ny og ne, kan man lære litt av hvert om hva som helst.

Kan du vise meg noe info som støtter opp det du sier her? Jeg finner bare sider som forklarer at det ikke er farlig å amme andres barn, og at det er, og har vært, normalt i mange samfunn.

Vet du at i sør-amerika er marsvin en delikatesse, men om noen hadde tatt mitt barns marsvin, drept det, flådd det og grillet det så hadde det vært forkastelig - i vårt samfunn.

Du har overhodet ingen kunnskap til hvordan det er for en mor og amme sitt barn, det er noe som skjer på det følelsesmessige plan og ikke noe man kan lese seg til. Du er virkelig ute på viddene!

Anonym poster: 2ef9e6f3a94d1afd7a0f9fe263d68ea7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er overhodet ikke greit og jeg hadde blitt forbannet! Hadde det vært erstatning på flaske så Og igjen, dette har ikke menn greie på, så ikke kom med slike svadasvar. Yme bla .

Hvilke svadasvar er det du sikter til da? At menn kan knytte like sterke bånd til barna sine, som damer kan? At det finnes menn som går gjennom innbilt svangerskap, fordi kona dems er gravid? At det alltid er lurt å se litt på hensikten og utfall i en hver situasjon? Er alt dette sånne ting som bare er tull og vås i din virkelighetsoppfatning? Isåfall burde du lese fler bøker.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greia er vel at menn ikke har evne til å se hvor spesiell og personlig amming er for mange mødre.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Nei, men gjør det at de automatisk ikke har rett til å uttale seg?

Som sagt ville jeg aldri tvunget mannen min til å godta "fellesamming" (i mangel av et bedre ord), og jeg ville heller aldri la meg selv bli tvunget til å godta det hvis jeg var imot det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal menn ikke få lov å svare i denne tråden? Er det slik at kvinner som ikke produserte melk eller av andre grunnen ikke klarte å amme sine barn heller ikke får lov å svare i denne tråden da eller???

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg sjekket hadde menn også hjerner, og kunne tenke. Dermed har de vel like stor rett til å komme med sine meninger som andre. Man blir da ikke en hellig melkeku som skal tilbes bare fordi man ammer ungen sin?

Faen så dum du er! Amming er ikke "lesekunnskap", det er et spesielt bånn et barn har med sin mor, morsinnstinkt på et følelsesmessigplan. Der har ingen menn noe som helst kunnskap og komme med.

Anonym poster: 2ef9e6f3a94d1afd7a0f9fe263d68ea7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kvifor i all verda får ikkje menn svare? Eg som kvinne krev å få ha ei meining om saker som handlar om menn, og dermed meiner eg at menn skal få ha ei meining om saker som handlar om kvinner.

Kjenner eg vert provosert av denne "heilage mødre"-haldninga som ein del kvinner sit med. Ein er ikkje eit betre menneske sjølv om ein har klemt ut ein unge.

Og ja, eg er mor, og har amma to barn.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du at i sør-amerika er marsvin en delikatesse, men om noen hadde tatt mitt barns marsvin, drept det, flådd det og grillet det så hadde det vært forkastelig - i vårt samfunn.

Hvis en sør-amerikaner hadde hatt et marsvin han var glad i, hadde nok han også syns det var forkastelig om noen drepte det, selv om det er en delikatesse der han kommer fra.

Du har overhodet ingen kunnskap til hvordan det er for en mor og amme sitt barn, det er noe som skjer på det følelsesmessige plan og ikke noe man kan lese seg til. Du er virkelig ute på viddene!

Anonym poster: 2ef9e6f3a94d1afd7a0f9fe263d68ea7

Konseptet med å lese og lære, er helt fjernt for deg? Jeg er ikke en mor, så jeg kan umulig vite noe om det? Det finnes veldig mye jeg ikke er, som jeg kan masse om.

Jeg kan jo også tilføye at det viser seg å være en del mødre i denne tråden, som er enige med meg... Er de også ute på viddene? De elsker kanskje ikke barna sine, sånn du gjør? Veit ikke helt hvem som er ute på viddene her...

Endret av Yme
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen så dum du er! Amming er ikke "lesekunnskap", det er et spesielt bånn et barn har med sin mor, morsinnstinkt på et følelsesmessigplan. Der har ingen menn noe som helst kunnskap og komme med.

Anonym poster: 2ef9e6f3a94d1afd7a0f9fe263d68ea7

Jaha? Hvordan greier du å skrive om det, hvis det ikke er lesekunnskap?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kvifor i all verda får ikkje menn svare? Eg som kvinne krev å få ha ei meining om saker som handlar om menn, og dermed meiner eg at menn skal få ha ei meining om saker som handlar om kvinner.

Kjenner eg vert provosert av denne "heilage mødre"-haldninga som ein del kvinner sit med. Ein er ikkje eit betre menneske sjølv om ein har klemt ut ein unge.

Og ja, eg er mor, og har amma to barn.

Så enig.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor svarer MENN i denne tråden?!

Dette er overhodet ikke greit og jeg hadde blitt forbannet! Hadde det vært erstatning på flaske så hadde det vært greit men ikke din venninnes egenproduserte melk. IKKE greit!

Og igjen, dette har ikke menn greie på, så ikke kom med slike svadasvar. Yme bla .

Anonym poster: 2ef9e6f3a94d1afd7a0f9fe263d68ea7

Du er klar over at vi kan kjenne igjen de usaklige kommentarene dine basert på signaturen?

Og jo - som jeg nevnte tidligere oppnår en far samme kontakt med barnet ved flaskemating. Det er lukt, varme, lyd, farger og det at barnets behov dekkes som knytter en sammen. Å seksualisert amming, evt å tro dette er noe hellig som ingen andre kan forstå er kun subjektivt. Det er din personlige mening. Jeg innbiller meg at du er en av de som hadde nektet får å amme om det var mulig. At du vil ha det for deg selv

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, to barn som ble ammet til de var ca 18 mnd.

Anonym poster: d4c15861c626d20e4559991fa47d8759

Da syns jeg at det er rart at du ikke ser på amming som mer spesielt og nært...

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du at i sør-amerika er marsvin en delikatesse, men om noen hadde tatt mitt barns marsvin, drept det, flådd det og grillet det så hadde det vært forkastelig - i vårt samfunn.

Du har overhodet ingen kunnskap til hvordan det er for en mor og amme sitt barn, det er noe som skjer på det følelsesmessige plan og ikke noe man kan lese seg til. Du er virkelig ute på viddene!

Anonym poster: 2ef9e6f3a94d1afd7a0f9fe263d68ea7

Tåpelig sammenligning. Det er ikke kosemarsvin man lager mat av, men dyr som er alet opp til å bli middag - du vet, slik som sauer og griser her hjemme i koselige, trygge Norge.

Forøvrig kan jeg nok ikke elske mitt barn nok, på tross av at jeg er mor, og barnet ble ammet til det var 14 mnd og sluttet selv.

Jeg ville blitt veldig paff og satt ut om det hadde skjedd meg. Ville hun ikke spare sin melk til sin egen baby, var det første som slo meg. Men jeg hadde ikke reagert så mye som andre her gjør.

Men jeg ville tatt opp med venninnen min at hun bør spørre meg først, om det er noe med mitt barn. Det kunne vært et større barn, at barnet "fikk jo bare en sjokolade", og endte opp på legevakt med allergi f.eks. Eller diverse intoleranser som ender med nattevåk og hyling.

Men selve greia med at andre ammer mitt barn, DET er ikke så ille i seg selv.

Anonym poster: 475df8bf89cffbb84c4323f300d25e2f

Anonym poster: 475df8bf89cffbb84c4323f300d25e2f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Purelove

TS: hvorfor spør du når du kun er ute etter dulling fra liketenkende?

det lurer jeg også på... drama drama.. stakkars veninna di ts... snakk om å overreagere..

Endret av Purelove
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg sjekket hadde menn også hjerner, og kunne tenke. Dermed har de vel like stor rett til å komme med sine meninger som andre. Man blir da ikke en hellig melkeku som skal tilbes bare fordi man ammer ungen sin?

Nå vet jeg at du svarer i tråder som omhandler et tema du ikke kan noe om! Takk for advarselen.

Anonym poster: 2b487ba5651240c05b28255435f32a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Misteltein

Faen så dum du er! Amming er ikke "lesekunnskap", det er et spesielt bånn et barn har med sin mor, morsinnstinkt på et følelsesmessigplan. Der har ingen menn noe som helst kunnskap og komme med.

Anonym poster: 2ef9e6f3a94d1afd7a0f9fe263d68ea7

Kjære deg! Ønsk mannen velkommen til omsorgsrollen!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...