Gå til innhold

HUN AMMET BARNET MITT!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja, ikke verdens undergang.

Jeg hadde nok ikke satt pris på om mine venninner hadde ammet mine barn, om det ikke var strengt nødvendig. I så fall så burde det vært en enighet om det på forhånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da syns jeg at det er rart at du ikke ser på amming som mer spesielt og nært...

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Jeg ser på amming som en måte barnet kan få mat på. At det gir nærhet til barn og mor er bare et pluss.

Og i dette tilfelle var det viktigst at barnet fikk mat, og det var av morens gode venninne. Da ser ikke jeg det store problemet. Å sette amming som noe hellig og dermed at man gjør noe hellig blir for dumt.

Anonym poster: d4c15861c626d20e4559991fa47d8759

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg! Ønsk mannen velkommen til omsorgsrollen!

Her har du en milliard plusser: ++++ osv.

(skulle gått an å rate innlegg)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant det er rimelig latterlig å uttale seg om ting man ikke kan noe om?

http://www.vg.no/nyh...<br /><br />

"Men min venninne gir seg ikke så lett. Noen dager senere var min elektroniske postkasse full av informasjon om pappapupper som hadde produsert melk. En kar som heter David i USA, hadde fått det til når sønnen John ble født, og Mr. B. Wijeratne fra Walapanee utenfor Colombo på Sri Lanka fikk melk i puppene etter at kona døde og datteren Nisansala ikke ville ta til seg pulvermelken."

Endret av Yme
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange samfunn (nå og tidligere) har det vært helt normalt å amme hverandres barn.

Ja, i mange samfunn så er det helt normalt og man skal ikke lengre tilbake enn noen hundre år før det var normalt å ansette noen til å amme babyen. Spes i "finere" kretser. Og som jeg skrev; hadde alternativet vært at datteren min sultet så hadde jeg vært evig takknemlig. Men så lenge jeg er oppegående nok og istand til å kunne mate min egen baby så hadde jeg blitt forbanna hvis min venninne la mitt barn til brystet! Jeg kan kun snakke for meg selv, men det er en ting som er forbeholdt meg og mitt barn! Jeg hadde ikke gjort det med andres barn og da forventer jeg det samme tilbake!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde bare ledd av det...

DRAMAQUEEN....

Stakkars veninna di som føler seg som en kriminell nå...

Anonym poster: 2609c6d50c4f662b247d88aa1dce6ce7

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå djevlene i kvinnene kommer frem. :gjeiper:

TS: For meg overdriver du definitivt! Å bli rasende og å få lyst å drepe noen bare fordi den fikk mat fra et annet bryst er helt sykt spør du meg. Det er vell bare til å si ifra at du ikke likte det, og ikke vil det skal skje igjen. Er ikke vits å lage noe stor sak ut av det. Djees.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i mange samfunn så er det helt normalt og man skal ikke lengre tilbake enn noen hundre år før det var normalt å ansette noen til å amme babyen. Spes i "finere" kretser. Og som jeg skrev; hadde alternativet vært at datteren min sultet så hadde jeg vært evig takknemlig. Men så lenge jeg er oppegående nok og istand til å kunne mate min egen baby så hadde jeg blitt forbanna hvis min venninne la mitt barn til brystet! Jeg kan kun snakke for meg selv, men det er en ting som er forbeholdt meg og mitt barn! Jeg hadde ikke gjort det med andres barn og da forventer jeg det samme tilbake!

Det er helt greit at du ikke liker at barnet ditt blir amma av noen andre, men det TS forklarer er fortsatt en overreaksjon.

Hensikten til venninna var jo å hjelpe til, og utfallet av hjelpen var at barnet fikk mat... Det er i utgangspunktet to positive ting.

Man kan ikke noe for hva man føler, og blir man sur, så blir man sur, men i en situasjon hvor intensjonene bare vare gode, er det normalt å snakke om det, hvis man føler at noen har tråkka over ens egen personlige grense.

Jeg syns TS burde si unnskyld til venninna si, og forklare hvorfor hu blei sint, og hvorfor hun ikke syns det venninna gjorde var greit, sånn at det ikke skjer igjen.

Endret av Yme
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hypotetisk men likevel:

Sett at mannen til venninna hadde vært utro og gitt henne HIV uten at hun visste det ennå. Da ville babyen til TS vært direkte eksponert for HIV. Det er en av grunnene til at jeg personlig synes dette skiller fra om venninna hadde laget et måltid til mannen og liknende.

Anonym poster: 6c591ffa46aa2ec33e1ba0ade9556614

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på amming som en måte barnet kan få mat på. At det gir nærhet til barn og mor er bare et pluss.

Og i dette tilfelle var det viktigst at barnet fikk mat, og det var av morens gode venninne. Da ser ikke jeg det store problemet. Å sette amming som noe hellig og dermed at man gjør noe hellig blir for dumt.

Anonym poster: d4c15861c626d20e4559991fa47d8759

TS hadde jo allerede pumpet så venninna kunne gi flaske, da blir det for dumt å ta seg frihet til å amme andres barn.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Misteltein

Veldig hypotetisk men likevel:

Sett at mannen til venninna hadde vært utro og gitt henne HIV uten at hun visste det ennå. Da ville babyen til TS vært direkte eksponert for HIV. Det er en av grunnene til at jeg personlig synes dette skiller fra om venninna hadde laget et måltid til mannen og liknende.

Anonym poster: 6c591ffa46aa2ec33e1ba0ade9556614

Veldig hypotetisk, men likevel:

Hva om det hadde vært mannen til TS som hadde vært utro, og har gitt det til TS?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det er mer ekkelt å høre hvordan enkelte mødre ser på amming her inne... får det nesten til å høres litt seksuelt og incestiøst ut. Og ja jeg har amma, og i tillegg forsynt en prematuravdeling med morsmelk så jeg burde være kvalifisert til å uttale meg :sarkasme:

Og at barnet ble mett burde jo være det viktigste?

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig hypotetisk, men likevel:

Hva om det hadde vært mannen til TS som hadde vært utro, og har gitt det til TS?

Det blir jo annerledes, for i dette tilfelle var det absolutt ingen grunn til at venninna til TS skulle amme hennes baby- hun hadde jo sendt med en flaske mm.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:O Jeg tror jeg hadde snappet. Hadde skjelt henne ut altså:S Amming er noe personlig mellom deg og ditt barn. Ikke pokker om noen andre hadde fått lov til og amme mitt barn:S

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Komisk. Høres ut som TS ble sjalu. Type "HUN KYSSET KJÆRESTEN MIN!!" :rolleyes:

Hadde nok blitt litt paff selv, men kunne ikke drømt om å lage et slik drama om noen ammet ungen min. Kysse kjæresten min derimot, da smeller det! :nei:

Hm. Det overrasker meg egentlig at dere blir så sinte. Jeg hadde aldri funnet på å amme noen andres barn, men dersom noen hadde gjort med mitt som beskrevet her så hadde jeg tenkt "Jøss, du er jammen meg litt rar." og latt det være med det. Ser egentlig ikke problemet.

Og sier meg ellers enig med Yme, for øvrig, til tross for at jeg er kvinne.

Enig

Det er ikke rart at det er krig i verden....

Anonym poster: 298a57404c7bbf0df71fe99c9664ec66

Tenkte jeg også.

Ingen andre skal gi MIN baby mere kjærlighet, kos, omsorg enn meg. Det er (spesielt) nybakte mødres tankegang. Og det leser man gang på gang her inne.

Det viktigste blir ikke hva babyen trenger, men hva mor trenger og ønsker.

Anonym poster: d4c15861c626d20e4559991fa47d8759

Enig.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Misteltein

Det blir jo annerledes, for i dette tilfelle var det absolutt ingen grunn til at venninna til TS skulle amme hennes baby- hun hadde jo sendt med en flaske mm.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Hvordan blir det annerledes? Det betyr jo bare at TS eksponerer barnet sitt for HIV hver gang hun ammer, og dermed burde vært lykkelig for at det ikke ble noe pupp. Den flasken med mm hadde jo vært en direkte eksponering for HIV. Det er jo ikke bra for babyen?

Endret av Misteltein
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det er mer ekkelt å høre hvordan enkelte mødre ser på amming her inne... får det nesten til å høres litt seksuelt og incestiøst ut. Og ja jeg har amma, og i tillegg forsynt en prematuravdeling med morsmelk så jeg burde være kvalifisert til å uttale meg :sarkasme:

Og at barnet ble mett burde jo være det viktigste?

Syns du at det er ekkelt at noen ser på amming som veldig personlig og spesielt...?

Det er forresten en vesentlig forskjell på å pumpe melk og gi på flaske til annen baby, og det å fysisk amme en annen sin baby...

Ts hadde sendt med flaske for at babyen hennes skulle bli mett.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin, sinnsyke kvinnemennesker! :blink:

Dette må være en av de mest rabiate og vanvittige trådene jeg har lest på lenge. Det er ikke bare TS som overreagerer her, men også flere andre her inne.

Jeg synes også det er langt kvalmere å sammenligne amming med sex, enn at en baby ble ammet av en annen dame.

Seriøst, SKRULLEDAMER!

(Ellers er jeg forøvrig helt enig med Yme, og for å få med det viktigste, jeg er kvinne. Altså har jeg lov til å mene noe. )

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...