Gå til innhold

HUN AMMET BARNET MITT!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal pinadø hive meg på anklager-bølgen, jeg også, siden det åpenbart er det nivået vi skal legge oss på: Stakkars babyene til dere mødre som hadde reagert med hysteri over en slik hendelse! Det er jo helt åpenbart at hos dere kommer mammas ego før babyens behover.

Tipper de aller, aller fleste av dere hadde reagert med sjokk og vantro om noen foreslo skrikekur for babyen deres. Samtidig har dere ingenting i mot at babyen skal ligge sulten og skrike, med begrunnelser som helt klart bunner i deres eget egoistiske behov for å være den eneste som ammer deres barn.

Dere forstår dere helt klart ikke på dette med babyens behover, og hvor lite forståelse en to mnd gammel baby har for å måtte vente. Ikke har dere særlig tro på deres eget bånd med babyen, om dere tror at dette på noe vis blir utfordret av at det ammes av noen andre én gang, heller.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mange samfunn (nå og tidligere) har det vært helt normalt å amme hverandres barn.

Men det er ikke det her og nå. Så det er vel ikke så rart at TS reagerte..? Man reagerer alle forskjellig (og ofte spontant) når man blir sjokkerte, og det tviler jeg ikke på at TS ble.

Jeg hadde forøvrig trodd at hun tullet og sikkert ledd veldig forvirret/rart.. Og jeg hadde nok ikke gått, men jeg hadde tenkt myyyye på det i ettertid og trolig vært plaget av det. Det er bare så fjernt fra noe jeg ville trodd skulle skje.

Hadde det stått om liv hadde jeg så klart vært svært takknemlig for at hun gjorde det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal pinadø hive meg på anklager-bølgen, jeg også, siden det åpenbart er det nivået vi skal legge oss på: Stakkars babyene til dere mødre som hadde reagert med hysteri over en slik hendelse! Det er jo helt åpenbart at hos dere kommer mammas ego før babyens behover.

Tipper de aller, aller fleste av dere hadde reagert med sjokk og vantro om noen foreslo skrikekur for babyen deres. Samtidig har dere ingenting i mot at babyen skal ligge sulten og skrike, med begrunnelser som helt klart bunner i deres eget egoistiske behov for å være den eneste som ammer deres barn.

Dere forstår dere helt klart ikke på dette med babyens behover, og hvor lite forståelse en to mnd gammel baby har for å måtte vente. Ikke har dere særlig tro på deres eget bånd med babyen, om dere tror at dette på noe vis blir utfordret av at det ammes av noen andre én gang, heller.

Så lenge man sender med en flaske med melk beviser vel det at man har babyens behov i fokus?!

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt greit at hun ga ungen mat, å mase på kafe personell når hun har morsmelk selv er bare tøv.

Mat er mat, ungen er fornøyd. Syns du reagerte veldig merkelig på noe som bare er ett måltid for ungen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin, sinnsyke kvinnemennesker! :blink:

Dette må være en av de mest rabiate og vanvittige trådene jeg har lest på lenge. Det er ikke bare TS som overreagerer her, men også flere andre her inne.

Jeg synes også det er langt kvalmere å sammenligne amming med sex, enn at en baby ble ammet av en annen dame.

Seriøst, SKRULLEDAMER!

(Ellers er jeg forøvrig helt enig med Yme, og for å få med det viktigste, jeg er kvinne. Altså har jeg lov til å mene noe. )

Skjønner du ikke at noen bruker sex som ett eksempel for å poengtere hvor sine intimgrenser? Det er vel ingen her som har linket amming og sex direkte sammen her.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du ikke at noen bruker sex som ett eksempel for å poengtere hvor sine intimgrenser? Det er vel ingen her som har linket amming og sex direkte sammen her.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Når man sammenligner det å amme sin venninnes barn, med å ha sex med sin venninnes kjæreste, så har man et forskrudd syn på både amming og intimgrenser.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er ikke det her og nå. Så det er vel ikke så rart at TS reagerte..? Man reagerer alle forskjellig (og ofte spontant) når man blir sjokkerte, og det tviler jeg ikke på at TS ble.

Som sagt, ingen kan styre hva de føler, og blir man sint så blir man sint, men fortsatt må man kunne vise forståelse for at venninna faktisk bare prøvde å hjelpe til, så da må man jo si ifra at sånt ikke er greit, enn å bare stikke.

Jeg hadde forøvrig trodd at hun tullet og sikkert ledd veldig forvirret/rart.. Og jeg hadde nok ikke gått, men jeg hadde tenkt myyyye på det i ettertid og trolig vært plaget av det. Det er bare så fjernt fra noe jeg ville trodd skulle skje.

Hadde det stått om liv hadde jeg så klart vært svært takknemlig for at hun gjorde det.

Jeg syns det er veldig rart at folk ammer andres barn, bare for å ha nevnt det.

Skal pinadø hive meg på anklager-bølgen, jeg også, siden det åpenbart er det nivået vi skal legge oss på: Stakkars babyene til dere mødre som hadde reagert med hysteri over en slik hendelse! Det er jo helt åpenbart at hos dere kommer mammas ego før babyens behover.

Tipper de aller, aller fleste av dere hadde reagert med sjokk og vantro om noen foreslo skrikekur for babyen deres. Samtidig har dere ingenting i mot at babyen skal ligge sulten og skrike, med begrunnelser som helt klart bunner i deres eget egoistiske behov for å være den eneste som ammer deres barn.

Dere forstår dere helt klart ikke på dette med babyens behover, og hvor lite forståelse en to mnd gammel baby har for å måtte vente. Ikke har dere særlig tro på deres eget bånd med babyen, om dere tror at dette på noe vis blir utfordret av at det ammes av noen andre én gang, heller.

TS hadde sendt med flaske, så den hadde ikke gått sulten om venninna ikke hadde dratt fram puppen. Venninna hadde ikke giddi å spurt om å få varme flaska, så hu amma selv isteden.

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man sammenligner det å amme sin venninnes barn, med å ha sex med sin venninnes kjæreste, så har man et forskrudd syn på både amming og intimgrenser.

Det er nødvendigvis ikke forskrudd bare fordi det ikke samsvarer med ditt syn på det...

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Misteltein

Det blir annerledes fordi det er natulig at en mor ammer sitt eget barn, det er ikke naturlig at en venninne tar seg frihet til å amme TS sitt barn når hun har sendt med en flaske for å sørge for at babyen blir mett.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Nå er vi over i selve diskusjonen. Jeg prøvde bare å dra fram ett poeng om denne AB-en som drar fram helt sprøe situasjoner.

Endret av Misteltein
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir annerledes fordi det er natulig at en mor ammer sitt eget barn, det er ikke naturlig at en venninne tar seg frihet til å amme TS sitt barn når hun har sendt med en flaske for å sørge for at babyen blir mett.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Heh, jeg er litt skeptisk til bruken av "ikke naturlig" i dennevsammenheng. Fra naturens side handler amming først og fremst om at barnet skal få mat, og det er ikke unaturlig eller naturstridig at andre enn mor ammer, om det er nødvendig. Det er en ting å mene at det ikke greit, men det handler om samfunnsmessige normer, ikke hva som er naturlig.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en overreaksjon!

Hadde det vært meg ville jeg også foretrukket at venninna ga flaska, men det er da langt viktigere at babyen får mat!!!

Jeg hadde også bare blitt paff og ledd. Hvorfor i all verden bli sint?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at vi sporenstreks legger ned morsmelkbankene på landets sykehus. Å drikke melk som ikke kommer fra mor er jo tydeligvis direkte unaturlig og forferdelig, så det bør de premature barna virkelig slippe! Eller er det bare problematisk om det kommer direkte fra en fremmed pupp?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Grunnen til at jeg hadde følt det som et overtramp er at dersom jeg hadde sendt med venninna flaske så er det på en måte inneforstått at baben skal mates med den, og ikke ammes. Hadde jeg ikke sendt med flaske og babyen var sulten hadde det vært en helt annen sak, men at hun ikke "gadd" å varme opp melka er liksom ikke god nok grunn for meg.

Men nå har ikke jeg barn enda og har derfor ikke ammet, så kanskje jeg får et annet syn på det senere. Men jeg har alltid sett på amming som noe mer enn bare mating av barnet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gjort i beste mening.

Når det gjelder dette, så er vel ikke det helt riktig - venninna til TS gjorde det ikke fordi hun mente det var best for barnet; hun gjorde det fordi hun selv var for lat til å gidde varme TS' egen melk.

Anonym poster: cc98f65a18eccbc03307725577573956

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt underlig er det jo, men det er forsåvidt en underlig greie å mate et annet menneske med sin egen kropp uansett om det er moren som gjør det eller ikke.

Det som er godt over grensa til sinnssykt "underlig" er din reaksjon. Ikke rart hormonelle kvinner anses for å være fullstendig irrasjonelle. Bare så synd at det synet smitter over på oss som ikke går rundt som konstante hormonbomber uten selvkontroll.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå har det seg sånn at det er vanlig og akseptert av mange å amme offentlig, det er vel litt annerledes med sex eller...?

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Men hadde det vært akseptert hvis det hadde vært så intimt som mange skal ha det til?

Anonym poster: d74f062c0b434fac5eb98f5646438faa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spiller det noen rolle hvor mange det er som nevnte det da? Poenget er jo at det er forskrudd, og det er det uavhengig av hvor mange som mener det.

Ja akkurat det er forskrudd. Men jeg syns ikke man er forskrudd fordi man sammenligner sex om amming for å poengtere intinmgrenser.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dette, så er vel ikke det helt riktig - venninna til TS gjorde det ikke fordi hun mente det var best for barnet; hun gjorde det fordi hun selv var for lat til å gidde varme TS' egen melk.

Anonym poster: cc98f65a18eccbc03307725577573956

Så hun gjorde det for å være slem mot TS og/eller TS baby? Barnet trengte mat. Barnet fikk mat. Verre trenger det ikke å være.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at vi sporenstreks legger ned morsmelkbankene på landets sykehus. Å drikke melk som ikke kommer fra mor er jo tydeligvis direkte unaturlig og forferdelig, så det bør de premature barna virkelig slippe! Eller er det bare problematisk om det kommer direkte fra en fremmed pupp?

For meg så er det en vesentlig forskjell på om jeg hadde gitt en annen sin melk på flaske til barnet mitt, og det om en annen skulle fysisk ammet barnet mitt.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig har barnet flere behov i forbindelse med spisesituasjonen, særlig hudkontakt, spesielt om det ikke er vant til å få flaske vanligvis. I tillegg til at en to måneder gammel baby gjerne får veldig mange inntrykk når den er ute blant folk, og sånn sett kan trenge tryggheten hudkontakt og amming gir.

Venninnen din dekket altså ditt barns behov, behov flasken ikke kunne dekket, og du er likevel fly forbanna? Det tyder vel på at det ikke er barnets beste som står i fokus hos deg.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...