Gå til innhold

HUN AMMET BARNET MITT!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville heller ikke likt det! Skjønner godt at du reagerte. Men vet at noen anser dette som en helt ok ting å gjøre.

Vet ikke helt hvorfor, men synes det er veldig ekkelt å tenke på at min baby skulle få drikke en annen kvinnes melk, av en annen kvinnes bryst. Blir nesten litt uvel av bare tanken... For meg er det en veldig intim og personlig handling, mellom mor og barn.

Anonym poster: cc4caf928ec326bb8f7cd81fccce2980

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at venninnen din garantert gjorde det i beste mening. Det er nok ikke sånn at hun lenge har sett på ungen din og tenkt at EN dag skal hun lure seg til å få gitt den pupp, liksom.

Når det er sagt trodde jeg de aller fleste er enige om at man ikke ammer andres barn. Jeg ville kanskje beklaget den sterke reaksjonen du fikk, men forklart at du syntes det er litt for personlig til at du vil andre skal amme barnet ditt.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: hvorfor spør du når du kun er ute etter dulling fra liketenkende?

Enda en mann!

Anonym poster: 2b487ba5651240c05b28255435f32a6f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer ekstremt mye... Det viktigste er at barnet ditt får mat, og det burde ikke spille noen rolle for deg om det kommer fra en pupp eller en flaske, for det ene måltidet der gikk du jo glipp av uansett hvor melka kom fra.

Vanligvis så er jeg ganske imponert over innleggene dine og synes du virker som en smart og fornuftig kar, men her tar du så grundig feil som overhodet mulig! Jeg kan forstå at det er vanskelig for en mann uten morsinstinkt å skulle sette seg inn i en sånn situasjon, men amming er en veldig intim greie mellom mor og barn!

Satt helt på spissen så har andre damers pupper ingenting borti mitt barns munn å gjøre!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en mann!

Anonym poster: 2b487ba5651240c05b28255435f32a6f

Kutt ut a. Menn kan vel svare selv om de ikke har egne pupper.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gitt klar beskjed om at jeg ikke ønsket at det gjentok seg, men jeg er ikke typen til å bli sur og bare gå..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut a. Menn kan vel svare selv om de ikke har egne pupper.

Nei, de har ingen anelse om følelser rundt amming. Fordi de aldri noen sinne har/kommer til å amme selv med sine egne bryster. Sånn er det bare.

Uansett:

Tenk om f. eks TS gikk på en spesiell diett fordi ungen ikke tålte div. produkter, og ble syk pga venninnen ammet, og ikke gikk på den samme dietten? Det kan skje.

Anonym poster: 2b487ba5651240c05b28255435f32a6f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: hvorfor spør du når du kun er ute etter dulling fra liketenkende?

gjør det deg noe?

Anonym poster: d355878a88bc0150ade59c173c191e50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror et par her må roe seg ned så "bitterfittemafiaen" ikke får bevis for sine teorier.

Jeg har ingenting mot spørsmålet og reaksjonen. Derimot er det idiotisk å spørre folk om man oppfører seg som en liten unge når noen ikke er 100 % enig.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut a. Menn kan vel svare selv om de ikke har egne pupper.

Hvorfor svare på noe som er utenfor sitt eget kunnskapsområde....? Menn vet jo ingenting om følelsene rundt amming.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå diskutert det med samboeren, og vi er begge enige i at dette hadde vært ok for oss, så lenge det er snakk om en god venninne eller familie, slik at vi kan stole på at den personen ikke ville ammet med noe "farlig" i morsmelken i hvert fall.

Min tante måtte amme lillesøsteren min en gang da mamma havnet på sykehus, så det er tydeligvis stemning for fellesamming i vår familie.. :fnise:

Edit: bare så det er klart så hadde jeg aldri ammet noen andres unge uten å vite på forhånd at det var greit (og det er heller ikke en hobby jeg har, å gå rundt å amme andres unger).

Endret av Cho Kon It
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har ingen anelse om følelser rundt amming. Fordi de aldri noen sinne har/kommer til å amme selv med sine egne bryster. Sånn er det bare.

Uansett:

Tenk om f. eks TS gikk på en spesiell diett fordi ungen ikke tålte div. produkter, og ble syk pga venninnen ammet, og ikke gikk på den samme dietten? Det kan skje.

Anonym poster: 2b487ba5651240c05b28255435f32a6f

Mon tro hva som hadde skjedd om kvinner ble behandlet fortsatt basert på denne arkaiske tenkemåte? Til din informasjon viser omfattende undersøkelser at far og barn kan utvikle de samme typer bånd og kontakt ved å gi flaske. Det er nærheten og kontakten som er viktig. Ikke en melkedispenser.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes egentlig ikke det høres ut som noe stort problem, men regner med det fort kan forandre seg når jeg får egne barn.. Når du tross alt hadde pumpet og gitt venninnen din en flaske med din melk, så burde hun ha gitt den. Har du snakket med venninnen din etterpå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager så mye, men det der er like velkomment og naturlig som om hun skulle sette i gang

med å betjene min mann fordi han begynte å bli sutrete og følte for litt lindring.

En grenseoverskridelse som jeg ikke hadde tolerert.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mon tro hva som hadde skjedd om kvinner ble behandlet fortsatt basert på denne arkaiske tenkemåte? Til din informasjon viser omfattende undersøkelser at far og barn kan utvikle de samme typer bånd og kontakt ved å gi flaske. Det er nærheten og kontakten som er viktig. Ikke en melkedispenser.

Jeg både ammer og gir flaske, og ingenting kan måle seg med den helt spesielle nærheten og kosen under ammstundene...

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tross av at de fleste her reagerer likt med TS, må det finnes "mange" som ikke gjør det. Ellers så er venninna til TS helt spesiell.

For hvorfor ammet hun TS sin baby, med sin egen baby tilstede? Tankeløshet? Naivt? Har hun mistolket vennskapet, tenkt at det er tettere/mer intimt enn TS mener?

Jeg tror TS rett og slett må ta det opp med henne: du, jeg reagerte faktisk ganske sterkt på at du ammet "baby". Selv om jeg er veldig glad i deg (e.l) så kjente jeg med en gang at dette ble veldig rart for meg. Og jeg kunne aldri tenkt meg å amme "baby2". Hvis jeg hadde gjort det, hvordan hadde du reagert da?

Og så ta det derfra.

Anonym poster: 7cb920a9346a8d86a4c5ce522f793d14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: Jeg hadde blitt raaaaaaaaaaaaasende herregud jeg viste ikke at noen kunne finne på å gjøre noe slik herregud, nei jeg fikk selv hakeslep nå og ble helt satt ut.. Jeg hadde tatt henne skikkelig og trolig ikke klart å prate/se henne på en god stund.. sikkert aldri tilgitt henne heller.. nei dette var fælt....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...