Gå til innhold

HUN AMMET BARNET MITT!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne, for det visst veldig viktig skjønner jeg.

Jeg synes du overreagere noe voldsomt TS! Det er snakk om ett måltid her. Babyen din ble mett og fornøyd og ingen er skadet.

Å bland amming med sex som noen gjorde her er å dra det kjempelangt! Kan ikke helt se den sammenhengen. Men at venninnen min lagde mat til mannen min, favorittmaten hans, kan sammenlignes.

Anonym poster: d4c15861c626d20e4559991fa47d8759

Har du noengang ammet barna dine?

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til dere som mener menn ikke kan uttale seg her: for meg falt det seg naturlig å spørre samboeren min om han ville synes det var greit. Det er hans barn som mates, og han har jo like mye å si der som jeg har. Hvis han synes det er forferdelig ekkelt at en annen kvinne ammer hans barn så hadde jeg jo respektert det.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok blitt paff og begynt å le - for meg er det hele komisk, hadde aldri falt meg inn :fnise: Og hadde det vært en god venninne hadde jeg jo visst at det var gjort i beste mening, men hadde selvsagt sagt i fra at jeg synes det er litt spesielt og ikke hadde gjort det samme. Og så hadde hun ikke gjort det igjen, barnet mitt var mett og vi var ferdige med det hele. Ikke noe voldsomt overtramp - bare unødvendig og komisk.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som mener menn ikke kan uttale seg her: for meg falt det seg naturlig å spørre samboeren min om han ville synes det var greit. Det er hans barn som mates, og han har jo like mye å si der som jeg har. Hvis han synes det er forferdelig ekkelt at en annen kvinne ammer hans barn så hadde jeg jo respektert det.

Greia er vel at menn ikke har evne til å se hvor spesiell og personlig amming er for mange mødre.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at jeg ville blitt litt oppgitt, men på den annen side ville jeg nok også tenkt at det sannsynligvis var det greieste der og da, både for min venninne, som trillet rundt med to babyer, og for babyen, som neppe hadde hatt forståelse for at det tok lang tid å få mat. Jeg tror jeg ville foretrukket at babyen fikk mat idet den ble sulten, over at den illskrek i frustrasjon i ti minutter, fordi den var sulten. For babyens del, er det tross alt bedre at en annen kvinne ammer den en gang, enn at den må vente lenger enn nødvendig på maten.

Og jeg ville nok prøvd å se det som at det ikke er rettferdig for babyen at den skulle vente på mat, fordi jeg hadde ønsket å være den eneste som ammet. Mine behover for å være den eneste som noensinne ammet min baby, ville forhåpentligvis være underlagt babyens behov for lettest mulig tilgang på mat.

Men begeistret hadde jeg ikke blitt.

Min mann, som ikke har egne pupper, og derfor åpenbart ikke har rett til å uttale seg, stiller seg mer negativ enn meg.

Forøvrig, at jeg er mer liberal i forhold til dette enn enkelte andre mødre her, inkludert TS, betyr ikke at jeg sitter med fasiten. Dette er hvordan jeg tenker i forhold til mitt barn. At andre har et annet syn, betyr ikke at de på noe vis er dårligere (eller bedre) mødre. Vi tenker bare ulikt. Og det blir vel folk av både min, og deres unger. =P

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

for noe tull...! TS

Anonym poster: d355878a88bc0150ade59c173c191e50

Du spurte... Vanskelig å håndtere svar som ikke er i tråd med dine egne meninger?

Hehe, ja, du er mann, ja. Du kan sikkert mye om temaet og tanker rundt det.

Anonym poster: 2b487ba5651240c05b28255435f32a6f

Mener du da spesifikt temaet "en dame ga mitt barn brystmelk"? Eller snakker du om amming generelt? Jeg fant forsåvidt ganske mye info om begge deler, da jeg googlet det.

For noe piss!

Det blir jo (nesten) som å si at det viktigste er at kjæresten din får sex, det spiller jo ingen rolle om det er fra deg eller en annen...

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Nydelig, og ikke minst intelligent sammenligning! Pluss fra meg.

Vanligvis så er jeg ganske imponert over innleggene dine og synes du virker som en smart og fornuftig kar, men her tar du så grundig feil som overhodet mulig! Jeg kan forstå at det er vanskelig for en mann uten morsinstinkt å skulle sette seg inn i en sånn situasjon, men amming er en veldig intim greie mellom mor og barn!

Satt helt på spissen så har andre damers pupper ingenting borti mitt barns munn å gjøre!

I mange samfunn (nå og tidligere) har det vært helt normalt å amme hverandres barn.

Hvorfor svare på noe som er utenfor sitt eget kunnskapsområde....? Menn vet jo ingenting om følelsene rundt amming.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Veit du at menns kropper er helt fint istand til å produsere brystmelk, og amme barn? Det kan feks skje om moren til barnet dør.

Det finnes også menn som får brystmelk pga innbilt svangerskap, som følge av at kona dems er gravid... Ikke kom her og si at vi ikke kan knytte de samme båndene til barna våre.

Og en annen ting... Plukker man opp en bok i ny og ne, kan man lære litt av hvert om hva som helst.

Ja, du har rett, babyen din burde fått sin flaske.

Yme: Det er ikke bare det at babyen skulle ha sin morsmelk, men det er jo den melka babyen er vant til. Jeg har lest nok her på forumet om amming og mat til at jeg vet at babyer er ganske forskjellige og reagerer på forskjellige ting. De kan få vondt i magen av enkelte ting, og man vet jo ikke hva venninnen til ts har spist. Sikkert sunt og smart med tanke på at hun har egen baby, men ja.. hun skulle nok holdt seg til flaska

Anonym poster: 5ce6e41a7886ac12dc76dd3f7203345e

Kan du vise meg noe info som støtter opp det du sier her? Jeg finner bare sider som forklarer at det ikke er farlig å amme andres barn, og at det er, og har vært, normalt i mange samfunn.

Endret av Yme
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darthoven

Av åpenbare grunner så ammer ikke jeg, men dersom ei veninne hadde ammet mitt barn hadde jeg nok ikke synes det var ok. Men det avhenger jo litt av vedkommendes helse osv. Man må jo huske på at f.eks nikotin, koffein osv blir med morsmelken, og ikke alle er like nøye på kosthold og slikt etter at de er ferdig med å trykke ut ungen. Kjenner flere som begynte å snuse, røyke og drikke 6 kopper kaffe om dagen omtrent dagen etter at ungen var ute.

Jeg synes ikke du overreagerte, men jeg synes du reagerte helt absurd egentlig. Hvorfor kunne du ikke bare si at du ikke synes noe om at andre ammer ditt barn (av hvilke som helst årsaker), fremfor å bare gå uten å si et ord? Jeg vil si at du bisarro-reagerte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spurte... Vanskelig å håndtere svar som ikke er i tråd med dine egne meninger?

Mener du da spesifikt temaet "en dame ga mitt barn brystmelk"? Eller snakker du om amming generelt? Jeg fant forsåvidt ganske mye info om begge deler, da jeg googlet det.

Nydelig, og ikke minst intelligent sammenligning! Pluss fra meg.

I mange samfunn (nå og tidligere) har det vært helt normalt å amme hverandres barn.

Veit du at menns kropper er helt fint istand til å produsere brystmelk, og amme barn? Det kan feks skje om moren til barnet dør.

Det finnes også menn som får brystmelk pga innbilt svangerskap, som følge av at kona dems er gravid... Ikke kom her og si at vi ikke kan knytte de samme båndene til barna våre.

Og en annen ting... Plukker man opp en bok i ny og ne, kan man lære litt av hvert om hva som helst.

For meg er amming meget personlig, og noe jeg syns er forbehold mor og barn.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ofte dette med amming og intimitet ofte handler om at mødre så gjerne gjerne vil være den næreste, det kjæreste og det viktigste for sitt eget barn (i mange, eller de fleste situasjoner), og så er det jo grusomt å innse at barnet faktisk klarer seg greit uten, eller i denne siutasjonen på melken - til en annen! (ikke slå meg damer, dette er bare min oppfatning) Jeg ammet også mitt barn og det var superhyggelig det, men det var like koselig å gi barnet flaske etter hvert også.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Misteltein

Du overreagerer ekstremt mye... Det viktigste er at barnet ditt får mat, og det burde ikke spille noen rolle for deg om det kommer fra en pupp eller en flaske, for det ene måltidet der gikk du jo glipp av uansett hvor melka kom fra.

Jeg er helt enig med Yme! Men alle har sine personlige grenser. For TS så var dette noe hun reagerte på.

Endret av Misteltein
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok blitt paff og begynt å le - for meg er det hele komisk, hadde aldri falt meg inn :fnise: Og hadde det vært en god venninne hadde jeg jo visst at det var gjort i beste mening, men hadde selvsagt sagt i fra at jeg synes det er litt spesielt og ikke hadde gjort det samme. Og så hadde hun ikke gjort det igjen, barnet mitt var mett og vi var ferdige med det hele. Ikke noe voldsomt overtramp - bare unødvendig og komisk.

Jeg tror jeg hadde reagert på samme måte. Blitt veldig paff, og deretter hadde jeg nok trolig ledd godt av hele greia.

Ekstra ekkelt å bli gulpet på når man vet det er en annen dame sin melk..... jaja, hadde som sagt ikke reagert med sinne, men hadde nok tenkt meg om to ganger før jeg overlot babyen min til henne igjen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er amming meget personlig, og noe jeg syns er forbehold mor og barn.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Andre mennesker skal jo ikke gjøre sånt, om du ikke liker det, selvfølgelig, men utifra innlegget til TS, ser det ikke ut som at venninna visste at TS ikke likte det, og som man sier, er det "tanken som teller"... Venninna prøvde å hjelpe henne, og selv om det selvfølgelig er helt greit å reagere, om man føler at noen tråkker inn i privatlivet ditt, skal man jo også ta hensyn til hensikten og utfallet... Hensikten som var å hjelpe, og utfallet som var at barnet blei god og mett.

Endret av Yme
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor svarer MENN i denne tråden?!

Dette er overhodet ikke greit og jeg hadde blitt forbannet! Hadde det vært erstatning på flaske så hadde det vært greit men ikke din venninnes egenproduserte melk. IKKE greit!

Og igjen, dette har ikke menn greie på, så ikke kom med slike svadasvar. Yme bla .

Anonym poster: 2ef9e6f3a94d1afd7a0f9fe263d68ea7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde syntes det var rart, og sikkert kommentert det, men det er da ikke som om hun utført overgrep mot ungen heller.

Det var jo en venninne, ikke en tilfeldig narkoman som gjorde det, og det var én gang. OK så er det litt kleint og rart, men da sier man i fra da, istedet for å storme rasende bort fra dama.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noengang ammet barna dine?

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Ja, to barn som ble ammet til de var ca 18 mnd.

Anonym poster: d4c15861c626d20e4559991fa47d8759

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart at det er krig i verden....

Anonym poster: 298a57404c7bbf0df71fe99c9664ec66

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...