Nique Skrevet 26. februar 2013 #121 Del Skrevet 26. februar 2013 Så hyggelig Nique! Blir spennende med en liten overraskelse også Skal på UL på onsdag og begynner å bli spent. Håper alt er vel og at de vokser som de skal Lykke til på UL i morgen Jeg har også vært på UL idag, det første jordmor sa var at jeg venter en snuppeluppe! Hun var ikke i tvil. Jeg ble satt frem omtrent en uke, termin 23. juli. Fikk dessverre ikke noe bilde av hulesnuppa da hun lå med hodet helt inntil ryggraden min, visstnok ikke noe bra utgangspunkt for bilde. Men masse aktivitet og alt så helt normalt ut. Vi har en fotosky liten en selv, var vanskelig å få bilder her også. Det er veldig betryggende å se nurket føler jeg, spesielt før man kjenner mye liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 26. februar 2013 #122 Del Skrevet 26. februar 2013 Så morsomt at det dukker opp små og her nå! Og at alle er friske og fine! Ha er det UL på mandag og jeg er ganske spent.. Mest med tanke på om alt er i orden, men også om det er mulig å se kjønn, og hva det i så fall er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 27. februar 2013 #123 Del Skrevet 27. februar 2013 Jeg skal også på UL i morgen, men er bare tidlig UL igjen. Var for tidlig å se nakkefold sist gang. Kan jo kanskje håpe at de ser kjønnet, spennende...! Har vært hos legen med rødt kløende utslett over hele meg i dag. Klør som fy, utrolig slitsomt! Håper og ber om at dette ikke har kommet for å vare ut svangerskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 27. februar 2013 #124 Del Skrevet 27. februar 2013 Spennende med ul imorgen da stinelin Hva slags utslett er det du har fått? Kjipt om det klør mye Det er ikke dette her svangerskapskløe eller det? Gleder meg til oppdatering fra ul imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 28. februar 2013 #125 Del Skrevet 28. februar 2013 Alt var fint på UL idag. Jordmora gikk i gjennom hele ungen og så på nesebein, nakkefold, at det var tre blodkar til navlestrengen, hjerne, magesekk, hjerte, ryggmarg osv. Veldig dyktig jordmor som hadde full kontroll på alt hun så, imponerende. Hun kunne egentlig ikke si noe om kjønn enda, men om hun måtte tippe ville hun sagt gutt. Altså som forventet, og svigermor kommer til å få seg en nedtur igjen. H*n lå med beina samla, og navlestrengen i mellom, men hun fant frem en vinkel som fungerte noenlunde. Forklarte at både gutt og jente har noe som stikker ut (penis/klitoris), men gutten peker som regel opp og jentas ned. Denne var altså rett opp, men det var for tidlig å si. Jeg er helt innstilt på en gutt til, siden det blir født bare gutter her. 40 år siden forrige jente, hehe... Blir moro med Knoll og Tott tenker jeg. Utslettet mitt er det ingen som kan si noe fornuftig om. Er som om jeg har vært i et skikkelig myggangrep, har klødd meg til blods på begge beina i løpet av natta. Tror ikke det er svangerskapskløe, det har visst mer med strekt hud sist i svangerskapet å gjøre, ikke slike "stikk" som jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 3. mars 2013 #126 Del Skrevet 3. mars 2013 Weeee, jeg er halvveis! og har overlevd så langt. Jeg som grudde meg slik til å gå gravid, heldigvis har det gått mye bedre enn fryktet. Spent på fortsettelsen og glad for at jeg ikke trenger å tenke på fødsel helt enda...... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. mars 2013 #127 Del Skrevet 4. mars 2013 Da har vi vært på UL! Og der var det en sprellende og flott Alt så veldig fint ut og vi er superletta Vi ble nok litt gladere for at det var jente enn vi hadde innrømt for oss selv at vi skulle bli for begge gispet og reagerte ganske så jublende Termin ble flyttet et par dager til 1 august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 4. mars 2013 Forfatter #128 Del Skrevet 4. mars 2013 Hihi! Gratulerer med jenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 4. mars 2013 #129 Del Skrevet 4. mars 2013 Så gøy å høre, siebaeo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nique Skrevet 4. mars 2013 #130 Del Skrevet 4. mars 2013 Så gøy med en jente i magen Siebaeo, gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinyB Skrevet 4. mars 2013 #131 Del Skrevet 4. mars 2013 Gratulerer med jente, Siebaeo Mocci: Vi er omtrent like langt på vei. På fredag var jeg halvveis Tida går unna. Jeg gidder heller ikke å tenke på fødselen enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 4. mars 2013 #132 Del Skrevet 4. mars 2013 Så koselig Siebaeo! Jeg har veldig lyst på både gutter og jenter, og har sagt at vi må holde på til vi har minst en av hver. Får se hvor aktuelt det er etter femte gutten. Føler at det er tabu å "ønske" seg kjønn, men at mange egentlig gjør det. Jeg trooor jeg har begynt å kjenne litt bevegelser, artig å ligge og kjenne på etter leggetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 4. mars 2013 #133 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg har veldig lyst på både gutter og jenter, og har sagt at vi må holde på til vi har minst en av hver. Får se hvor aktuelt det er etter femte gutten. Jeg ler litt av akkoratt det. Jeg har en onkel, som har 5 gutter. Han sa at han ikke sku gi opp før det kom ei jente. Nå trur jeg de har gitt opp -- Hurra for jente, siebaeo Så koseligt! Jeg gleder meg så masse til vi skal på ul. Føler det er en evighet til! (21 mars) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. mars 2013 #134 Del Skrevet 4. mars 2013 Takk for alle de hyggelige gratulasjonene! Det var veldig koselig kjenner jeg! Vi er litt sånn småforelska i den nye lillesøstra i dag vi! *** Stinelin, da blir jeg imponert over viljen i alle fall! Litt enig med deg. Det er liksom bittelitt tabu. Jeg tror vi "holdt igjen" håpinga fordi vi viste det kom til å bli like fint med enda en gutt, og for å ikke risikere å ende opp med å bli "skuffa". Men det var jo veeeldig gøy når det faktisk var en frøken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 5. mars 2013 #135 Del Skrevet 5. mars 2013 Så herlig med jente, Siebaeo! Det blir vel kjekt å ha en av hver tenker jeg. Forstår godt at dere jublet litt ekstra for lillesøster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 5. mars 2013 #136 Del Skrevet 5. mars 2013 Takk for alle de hyggelige gratulasjonene! Det var veldig koselig kjenner jeg! Vi er litt sånn småforelska i den nye lillesøstra i dag vi! *** Stinelin, da blir jeg imponert over viljen i alle fall! Litt enig med deg. Det er liksom bittelitt tabu. Jeg tror vi "holdt igjen" håpinga fordi vi viste det kom til å bli like fint med enda en gutt, og for å ikke risikere å ende opp med å bli "skuffa". Men det var jo veeeldig gøy når det faktisk var en frøken! Lett for meg å si, som aldri har født. Husker jeg tenkte det etter keisersnittet "Nå blir det ihvertfall to unger på meg, siden jeg fortsatt ikke aner noe om hvordan det er å føde." Tenker pipa får en annen låt når jeg har fødselen friskt i minne, en baby i puppen og en ettåring løpende rundt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 6. mars 2013 Forfatter #137 Del Skrevet 6. mars 2013 Her blir det også 1-1! Var på UL idag og fikk se en liten gutt! Snuppa på 3 er fast bestemt på at det er en lillesøster i magen, så det blir spennende å se hennes reaksjon. Han var ganske sjenert og lå med ryggen til hele tiden, men vi fikk et lite glimt av ansiktet hans mens han gjespet! Skal tilbake neste uke for en ekstra sjekk, så da får vi håpe at vi får sett ansiktet hans bedre! Ble som ventet satt tilbake og er i dag 18+4 og ikke 19+2. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 6. mars 2013 #138 Del Skrevet 6. mars 2013 Hvordan er det dere tenker med permisjonen? Sambo har blitt fortelt, at jobben hans må ha beskjed om permisjon 4 mnd før termin? Jeg syntes jo det var litt tidlig jeg da. Så har ikke tenkt på det engang Å nå er jeg ikke inni dette i det hele tatt. så vett ikke helt hva som "svarer" seg? Miss I.W. Gratulerer så masse med en liten gutt imagen Blir spennende når dere skal tilbake i neste uke da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 6. mars 2013 #139 Del Skrevet 6. mars 2013 Hvordan er det dere tenker med permisjonen? Sambo har blitt fortelt, at jobben hans må ha beskjed om permisjon 4 mnd før termin? Jeg syntes jo det var litt tidlig jeg da. Så har ikke tenkt på det engang Å nå er jeg ikke inni dette i det hele tatt. så vett ikke helt hva som "svarer" seg? Miss I.W. Gratulerer så masse med en liten gutt imagen Blir spennende når dere skal tilbake i neste uke da Det kommer an på hvor lenge han har tenkt å ta permisjon. Jeg siterer fra arbeidsmiljøloven: "Svangerskapspermisjon, omsorgspermisjon, fødselspermisjon og delvis permisjon skal varsles arbeidsgiver snarest mulig. Ved fravær ut over to uker må det senest varsles en uke i forveien, og ved fravær ut over tolv uker senest fire uker i forveien. Ved fravær ut over ett år må det varsles senest tolv uker i forveien." Strengt tatt er det altså nok at han varsler arbeidsgiver en uke før han går ut i permisjon, om han kun skal ha 12 uker. Men spesielt smidig er det jo ikke selvfølgelig ikke 4 mnd før termin er jo veldig lenge igjen. Da krever jo i realiteten hans arbeidsgiver oversikt over permisjon lenge før din arbeidsgiver lovmessig har krav på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 6. mars 2013 #140 Del Skrevet 6. mars 2013 Vi har forøvrig planlagt 100% dekning, også skal vi dele sånn ca 50/50. Skjøter på med ferie for å tøye permisjonen helt til bhg-start 2014. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå