Gå til innhold

Jeg synes ikke det er rettferdig at jeg skal være med å betale maten til min samboers barn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei ,som overskriften sier,er dette helt uakseptabelt for meg. Min samboer har to sønner som bor hjemme og som spiser mye.

De er ikke mine barn. Hun har de med en som vil betale minimalt for sine barn. Vi har vært samboere i 2,5 år og sønnene er 13 og 15 år. Jeg kom inn for ca tre år siden, altså ganske sent. Har ikke noe imot guttene, men vi har heller ikke noe nært forhold. Min samboer ønsker a vi skal dele 50/50 på matutgiftene,men det gjør jeg bare ikke. Jeg tjener mye mere enn henne, greit nok det,men maten og ting til guttene får hun betale selv.. Dette har gjor at min samboer er blitt veldig irritert,men jeg kommer ikke til å bruke mine penger på hennes barn.Jeg synes ikke det er riktig å klamre meg for det. Jeg har som sagt et greit forhold til guttene. Jeg hjelper de med diverse, kjører og henter av og til , men en plass går grensen. HUn kan de virkelig ikke forlange at jeg skal betale maten og litt av aktivieten til guttene? Jeg synes hun er meget urimelig . Hun har selv valgt å få guttene med sin ex, og har selv ansvaret for de. Jeg høres sikkert veldig gjerrig ut, men det er jeg faktisk ikke. Er egentlig en snill mann, som føler han blir presset her. Hva synes dere?

Anonym poster: d024e9d02fdac2c17a9b0041ae1b031d

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

enig med deg.hun får heller presse litt mer penger ut av den gniene eksen dersom ungene hennes eter dere ut av huset og aktivitetene er så dyre.hun høres ut som en gullgraver.

Anonym poster: b664658441ab3a7dba844a101874bc80

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memories

Jeg syns heller ikke du skal være med å betale for hennes barn. Det er hennes ansvar, og dersom økonomien hennes ikke strekker til så må hun ganske enkelt kutte ned på andre ting.

Endret av Memories
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er TS som høres ut som en teit unge.

Hvorfor det? Jeg forstår at han ikke vil bruke masse penger på samboerens barn når barna alt har to foreldre som skal oppfostre de og stå for det de trenger.

Jeg var sammen med en som ville at jeg skulle bidra til barnebidraget hans, nei takk. Jeg stilte opp for ham og sønnen, men jeg fant meg ikke i ekstrautgifter for ungen.

Anonym poster: 6322a83c48e81c966b77c30e88d0a036

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det her blir for dumt for meg ja. Er TS og samboeren et team, eller er han der bare for å få en leverandør av sex? Han visste jo hun hadde barn før han ble samboere med henne?

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Jeg forstår at han ikke vil bruke masse penger på samboerens barn når barna alt har to foreldre som skal oppfostre de og stå for det de trenger.

Jeg var sammen med en som ville at jeg skulle bidra til barnebidraget hans, nei takk. Jeg stilte opp for ham og sønnen, men jeg fant meg ikke i ekstrautgifter for ungen.

Anonym poster: 6322a83c48e81c966b77c30e88d0a036

Det er jeg enig med deg i, BY er hans ansvar, men hvis du ble like ekstrem som TS er, at du f.eks ikke lot barna få smake på enkelte pålegg i kjøleskapet, ikke kunne betale en kino i ny og ne, så var du ihøyden teitere enn eksen din er.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med folk her? Så klart skal ikke TS betale for maten til barn som ikke er hans! Hallo?

Det tar jeg som en selvfølge. Nei jeg hadde stått på mitt.

Anonym poster: 66fd79c36e53e746f06195d0dfb96c9f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du får flytte ut da, kan ikke se for meg at du skal ha en hylle med mat til deg i kjøleskapet. Guttene vil garantert se på deg som en gjerrigknark som ikke liker dem og det vil smitte over på henne.

Du bør altså flytte ut og så får dere se da om dere kan bli samboere en gang i fremtiden når guttene har flyttet ut.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jeg enig med deg i, BY er hans ansvar, men hvis du ble like ekstrem som TS er, at du f.eks ikke lot barna få smake på enkelte pålegg i kjøleskapet, ikke kunne betale en kino i ny og ne, så var du ihøyden teitere enn eksen din er.

Nei, aldeles ikke. Jeg kjøpte lørdagsgodt, hentet, kjørte, kjøpte mat og litt leker, men jeg bidro ikke til dyre aktiviteter, ekstrating, og sånn. Synes ts stiller litt opp jeg, men at han ikke vil betale fullt ut for alt?

Anonym poster: 6322a83c48e81c966b77c30e88d0a036

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldeles ikke. Jeg kjøpte lørdagsgodt, hentet, kjørte, kjøpte mat og litt leker, men jeg bidro ikke til dyre aktiviteter, ekstrating, og sånn. Synes ts stiller litt opp jeg, men at han ikke vil betale fullt ut for alt?

Anonym poster: 6322a83c48e81c966b77c30e88d0a036

Det er det som er greia her. TS unner ikke guttene maten en gang.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal jeg betale for maten og aktivitetene til to gutter som har en mor og en far.Dette handler ikke om å spille på team, for det gjør jeg. Jeg hjelper til med alt annet. Kjøring, snekring , husarbeid, matlaging osv.

Jeg føler at jeg blir utnyttet her rett og slett. Hun har valgt å få barn med sin ex og bør ta ansvar for sine handlinger. Som sagt , har et greit forhold til guttene. Har ikke noe problem med de i det hele tatt, men jeg føler det er deres biologiske far som skal betale mat og aktiviteter. Min samboer er ikke enig med meg i dette. Jeg kommer ikke til å gjøre det, det går helt imot mine prinsipper. Barnas far er i et nytt forhold med et nytt barn og viser liten interesse for å både ha de og å stille opp økonomisk. Mulig han har lite penger, men det er ikke mitt ansvar. Det er han som er faren , og det er han som skal stille opp!

Anonym poster: d024e9d02fdac2c17a9b0041ae1b031d

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser for meg at to gutter på 13 og 15 år spiser enormt mye. Gjerne for over 1000lappen hver i måneden. Jeg hadde ikkje brukt 2000 kroner bare på MAT til to gutter som ikke var mine. Selvfølgelig skal de få være med og spise middag og liknende, men resten får moren betale. Unnskyld meg altså.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at to gutter på 13 og 15 år spiser enormt mye. Gjerne for over 1000lappen hver i måneden. Jeg hadde ikkje brukt 2000 kroner bare på MAT til to gutter som ikke var mine. Selvfølgelig skal de få være med og spise middag og liknende, men resten får moren betale. Unnskyld meg altså.

Det er jo noe TS burde tenkt på før han ble sammen med en singel 2-barnsmor

Anonym poster: a5ff337c9553776fa20da32ab857fbb1

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe med å ikke unne de mat . Unner de mat, men det er da ikke jeg som skal betale for maten til to gutter når de har en mor og en far. Noen egen hylle for pålegg er det ikke snakk om , men at mor betaler 70 prosent av matbudsjettet er rett og rimelig synes jeg. Aktiviteter (fotballsko, treninger og ferier) er det vel faren som skal betale . Jeg er ikke noe urimelig eller umoden mann. Tar ansvar i hjemmet. Drikker aldri øl inne pga guttene. Rydder , lager mat og er hverken noen sofagris eller en mann som er ute og flørter med andre. Jeg prøver å få til et koselig og stabilt hjem for oss og guttene, men en plass går grensen.

Anonym poster: d024e9d02fdac2c17a9b0041ae1b031d

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...