Gå til innhold

Jeg synes ikke det er rettferdig at jeg skal være med å betale maten til min samboers barn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke verre enn at man f.eks. har en felles utgiftskonto der mora spytter inn litt ekstra, eller at hun betaler han en gang i blant når han i perioder har lagt ut for mye.

Skjønner ikke at kvinnene i denne tråden tenner på alle pluggene.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i all verden skal jeg betale for maten og aktivitetene til to gutter som har en mor og en far.Dette handler ikke om å spille på team, for det gjør jeg. Jeg hjelper til med alt annet. Kjøring, snekring , husarbeid, matlaging osv.

Jeg føler at jeg blir utnyttet her rett og slett. Hun har valgt å få barn med sin ex og bør ta ansvar for sine handlinger. Som sagt , har et greit forhold til guttene. Har ikke noe problem med de i det hele tatt, men jeg føler det er deres biologiske far som skal betale mat og aktiviteter. Min samboer er ikke enig med meg i dette. Jeg kommer ikke til å gjøre det, det går helt imot mine prinsipper. Barnas far er i et nytt forhold med et nytt barn og viser liten interesse for å både ha de og å stille opp økonomisk. Mulig han har lite penger, men det er ikke mitt ansvar. Det er han som er faren , og det er han som skal stille opp!

Anonym poster: d024e9d02fdac2c17a9b0041ae1b031d

Dette er alltid problemet til samlivsbrudd-barna. Mor og / eller far får en ny en, og nye barn, og så går de gamle barna for lut og kaldt vann. Håper ikke dere får felles barn noen gang, slik at de må oppleve forskjellsbehandlingen. Må være ekstra sårt når ikke den biologiske faren bryr seg heller.

Dette er en sak nye samboere / familiemedlemmer altfor sjelden tar inn over seg. Dette handler ikke bare om ditt perspektiv. Å gå inn i et sånt forhold medfører et helt annet ansvar enn å gå inn i et barnsløst forhold.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at kvinnene i denne tråden tenner på alle pluggene.

Ikke jeg heller.Det er i grunn litt skremmende at såpass mange synes det er ok å skyfle det økonomiske ansvaret for egne barn over på andre.

TS kjører ungene til aktivitetene og er tilstede for dem, det får holde.

Anonym poster: b664658441ab3a7dba844a101874bc80

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig betaler du! Dere er samboere, du og guttene og henne er en familie. Du som liksom skal bry deg om dama de skal vel heller hjelpe til å gjøre livet henne enklere enn han som er eksen ikke har følelser eller tilknyttning til henne annet enn unger han sikkert ikke ville ha. At hun finner seg i din egoisme er et jævla mysterium.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig stefar du er, TS.

Om jeg hadde hatt barn på si, er jeg bombesikker på at samboeren min hadde tatt dem til seg like mye som han gjør med meg.

Hva med å vise ex`n hennes at du er en bedre far enn han selv?

Endret av Starlit
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe med å ikke unne de mat . Unner de mat, men det er da ikke jeg som skal betale for maten til to gutter når de har en mor og en far. Noen egen hylle for pålegg er det ikke snakk om , men at mor betaler 70 prosent av matbudsjettet er rett og rimelig synes jeg. Aktiviteter (fotballsko, treninger og ferier) er det vel faren som skal betale . Jeg er ikke noe urimelig eller umoden mann. Tar ansvar i hjemmet. Drikker aldri øl inne pga guttene. Rydder , lager mat og er hverken noen sofagris eller en mann som er ute og flørter med andre. Jeg prøver å få til et koselig og stabilt hjem for oss og guttene, men en plass går grensen.

Anonym poster: d024e9d02fdac2c17a9b0041ae1b031d

Hva er problemet ditt egentlig? At guttene eter eller at de er på forskjellige aktiviteter?

Endret av Gjest
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare så du vet det, barn oppfatter med en gang når noe er feil. Og noe er feil, med deg..

Mange kan si at det er urettferdig at du skal betale for andres barn, men sannheten er at dette er din samboers barn, dette er hennes nærmeste familie, og hun skal igjen være din familie. Dere er alle en familie.

Hvordan skal du løse dette når dere får felles barn, du betaler for den ene, men de to andre må klare seg selv? Du tror ikke at dette skinner gjennom så de ser det?

Om du ikke vil være der for andres barn, ikke finn deg kjæreste med barn fra før.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren til TS får barnebidrag og barnetrygd, da burde det være en selvfølge at hun ikke forventer almisser fra TS i tillegg.

Anonym poster: b664658441ab3a7dba844a101874bc80

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren til TS får barnebidrag og barnetrygd, da burde det være en selvfølge at hun ikke forventer almisser fra TS i tillegg.

Anonym poster: b664658441ab3a7dba844a101874bc80

Almisser?

TS er hennes samboer, den mannen som liksom skal være det tryggeste og nu unner han ikke barna hennes mat en gang.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren til TS får barnebidrag og barnetrygd, da burde det være en selvfølge at hun ikke forventer almisser fra TS i tillegg.

Anonym poster: b664658441ab3a7dba844a101874bc80

Så kanskje han heller skulle holdt seg unna da om han ser det sånn? En krone og Chill i nøtta har de gode poengene her. Vil man ikke bli en familie får man heller holde seg unna den - noe annet er rett og slett slemt.

Endret av Flair
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med TS jeg.

Barna har to foreldre som skal stå for utgifter. Det samboeren kommer med itillegg er jo en stor bonus.

Min mor og stefar var ansvarlig for sine egne barn. Han holdt sine med mat og slikt og hun holdt sine med mat og slikt. Men stefaren vår stile jo opp med mye annet...aktiviteter, fikset ting i hjemmet, kjørte og hentet oss.

Så jeg har full forståelse for ordningen.

Bare fordi TS ikke har egne barn, så ser jeg ingen grunn til at han skal betale for hennes. Syns heller hun kan sette pris på det han gjør. For han sier jo at han stiller opp for diverse andre ting.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere deler andre kostnader 50/50 går jeg ut fra? Da betaler du mest sannsynlig allerede for hennes barn i form av større hus enn om dere var to, strøm, bensin m.m. Hun får barnetrygd og bidrag som skal dekke levekostnadene til guttene, da er det vel rimelig at hun betaler litt mer av maten.

Synes det viktigste bidraget er at du også er behjelpelig med organisering i hverdagen og tilstede for guttene, det forstår jeg som at du er, så ser ikke at du er urimelig.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de fleste her.. Går man inn i et samboerskap med en som har barn fra før så blir man en del av familien. Da mener jeg at barna blir TS sine også, og at han bør betale like mye som mor..

Men dette løser seg greit. TS kan bare ri prinsippene sine litt mer så vil nok dette forholdet avsluttes ganske raskt. Ingen oppegående kvinner vil vell ha noe med slike mannfolk å gjøre?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med TS jeg.

Barna har to foreldre som skal stå for utgifter. Det samboeren kommer med itillegg er jo en stor bonus.

Min mor og stefar var ansvarlig for sine egne barn. Han holdt sine med mat og slikt og hun holdt sine med mat og slikt. Men stefaren vår stile jo opp med mye annet...aktiviteter, fikset ting i hjemmet, kjørte og hentet oss.

Så jeg har full forståelse for ordningen.

Bare fordi TS ikke har egne barn, så ser jeg ingen grunn til at han skal betale for hennes. Syns heller hun kan sette pris på det han gjør. For han sier jo at han stiller opp for diverse andre ting.

Jeg er så utrolig enig med deg!

Ja, Ts har valgt å bli samboer med en med barn fra før, men hvorfor skal han stille opp med alt det økonomiske av den grunn? Dersom moren til disse guttene har noen problemer økonomisk synes jeg hun først og fremst bør snakke med barnas far, evt få i stand en dialog omkring dette. Det er ikke riktig at han som ikke er biofar skal måtte bruke alt av sine penger på hennes barn. Det at han stiller opp i hjemme, kjører dem rundt etc blir liksom bare tilsidesatt av enkelte her inne. Det skal nemlig ikke undervurderes å ha en mann som kan stille opp med slike ting, nettopp fordi det gjør hverdagen enklere. Jeg har ingen barn selv, men har en ryggskade og desverre ikke lappen til bil enda. Min samboer stiller opp med kjøring og matlaging når jeg ikke orker dette for å gjøre min hverdag lettere. (ja jeg vet dette eks blir litt søkt i dette tilfellet, men ønsket bare å konkretisere litt). Sånn som jeg ser det så stiller han opp for barna hennes, men han ønsker ikke å måtte bruke alt av økonomiske midler på barna hennes, hvilket som er rett og rimelig.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette løser seg greit. TS kan bare ri prinsippene sine litt mer så vil nok dette forholdet avsluttes ganske raskt. Ingen oppegående kvinner vil vell ha noe med slike mannfolk å gjøre?

Nå nei, å prostituere seg på gammelmåten ville vært enklere både for sjel og kropp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med de fleste her.. Går man inn i et samboerskap med en som har barn fra før så blir man en del av familien. Da mener jeg at barna blir TS sine også, og at han bør betale like mye som mor..

Men dette løser seg greit. TS kan bare ri prinsippene sine litt mer så vil nok dette forholdet avsluttes ganske raskt. Ingen oppegående kvinner vil vell ha noe med slike mannfolk å gjøre?

Turn off med slike sære mannfolk..

Egner seg mer som ungkar, denne TS :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Hei TS!

Du har sjølv valgt å gå inn i dette sambuarskapet med denne dama. Ho har to gutar, det visste du då du valgte å satsa på ho. Gutane føljer med dama. Enkelt og greit. Du er glad i dama og du er glad i gutane. (får eg for all del håpe!)

Du veit og at i eit hus og i eit sambuarskap delar ein på utgiftene. Det er kanskje snakk om litt ekstra sidan desse gutane er i puberteten og treng mykje mat. Men, dette burde du tenkt på før du inngjekk sambuarskapet.

At du ikkje er villeg til dele på maten til desse gutane er rett og slett urimeleg! Du får faen meg ta og skjerpa deg! Betrakteleg!! Eg får vondt av dama di og ikkje minst gutane hennar!

Om du elskar ein person gjer du alt for denne personen. ALT!

edit: skrivefeil

Endret av Stjerner og planeter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom enda en grunn til å finne seg en partner uten barn fra før.

Anonym poster: 5beae9698806234120229ea6de64bf2b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde vært mann, hadde jeg så absolutt bidratt på matutgiftene for hele familien.

Det finnes INGEN som er mindre verdt, bare forde de ikke er ens egne barn!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...